تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۴۱۲۰۱۵
با ارسال نامه‌ی به رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان بویراحمد؛

بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج خواستار تعیین تکلیف پرونده کارخانه قند یاسوج و دشت‌های سقاوه شدند

۱۰
۱
بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج خواستار تعیین تکلیف پرونده کارخانه قند یاسوج و دشت‌های سقاوه شدند
کبنا ؛دستگاه قضا استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور قضات قانونمند اقدامات خوبی در سطح استان در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با فساد اقتصادی و برخی تخلفات اداری داشته باشند. تا جایی که اقشار مختلف مردم و دانشجویان، دانشگاهیان و سایر اصناف از عملکرد دستگاه قضا در استان اعلام رضایت کردند. اکنون مردم، کارگران و دانشجویان امید دارند که پرونده‌های مهم استان از جمله پرونده کارخانه قند یاسوج و پرونده زمین‌های دشت سقاوه هر چه سریعتر به سرانجام برسند.
بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در این رابطه مطلبی را برای این سایت خبری ارسال کرده که عیناً منتشر می‌شود؛
رئیس کل محترم دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان بویراحمد
جناب آقای نیکمرام
سلام علیکم
قضاوت کردن تنها یک شغل نیست بلکه دفاع ازحق مظلوم، ظلم ستیزی و در مقابل بی عدالتی و تجاوز به حقوق دیگران ایستادن است.
 قاضی بودن از شغل‌های سخت، مهم وحساس جوامع وبه خصوص جامعه‌ای اسلامی می‌باشد. یک قاضی با صدور حکم حق و عادلانه می‌تواند اعتمادجامعه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دراین آشفته بازار اقتصادی افزایش دهد، که این نشان دهنده‌ی جایگاه والا و تاثیرگذار این شغل درجامعه می‌باشد.
الحمدلله مدت‌هاست که در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد صادر شدن احکامی شجاعانه و عادلانه از سوی قضات این استان بوده‌ایم.
با این وجود عدم رسیدگی به موقع و صادر نشدن احکام کارخانه قند یاسوج و مشخص نشدن وضعیت آن و عدم اجرای برخی از احکام دیگر سؤال برانگیز است.
 با یک مطالعه ساده می‌توان ستم‌ها و پایمال شدن حقوق دیگران به دلیل معطل ماندن پرونده در شعبه 3 و همچنین تأخیر در صدور احکام زمین‌های دشت سقاوه بعد از گذشت یکسال و ماندن پرونده در عین بلاتکلیفی در شعبهٔ 2 دادگاه را مشاهده کرد. این امر سبب شده است تا مردم و طرفداران عدالت و بیت المال در استان آزرده خاطر گردند.
 مبارزه با مفاسد اقتصادی و خشکاندن ریشه فساد در جامعه می‌تواند القا کننده امید به جامعه باشد که در شرایط فعلی انتظار از دستگاه قضا و قضات آن بیشتر است.
همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری «طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها» را ضربه به اقتدار قوه قضاییه دانستند و فرمودند: وقتی پرونده‌ای در محاکم به نتیجه نمی‌رسد، از نظر مردم نشان‌دهنده ناتوانی و سردرگمی دستگاه قضایی در این پرونده است، بنابراین باید پرونده‌ها با سرعت لازم به نتیجه برسند و احکام صادر شده اجرا شوند.
مردم و دوستداران عدالت و ظلم ستیزی در استان حال منتظر صدور احکام از طرف قضات این دو پرونده می‌باشند و ما دانشجویان نیز به مطالبه‌ی خود در این باره با همراهی مردم خواهیم پرداخت. بیش از یک سال معطلی برای پرونده زمین‌های سقاوه و ابطال قراردادها توسط سازمان‌های مربوطه و همچنین نوعی تردید در رسیدگی به پرونده کارخانه قند در محاکم مربوطه، چیزی نیست که گذشت زمان بر آن تأثیر بگذارد و یا از اولویت خارج شود، ضمن اینکه توقع ما از شجاعت قضات بسیار بیشتر از این بود و هست و انشالا عن قریب، لیست منسجم و جامعی از رانت‌ها، زمین خواری و کوه خواری و باغ شهرهای غیرقانونی، تخریب محیط زیست، دست اندازی برخی ادارات و اشخاص ذی نفوذ به منابع عمومی به صورت علنی پیش روی دستگاه قضایی استان، عرضه خواهد شد و در رویکرد جدید قوه قضائیه انتظار رسیدگی جدی داریم
باارزوی توفیق.
بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
چطور می شود که بعد از گذشت ماه ها از صدور احکام ولی اجرای آن متوقف میشود. در این حد هست؟
فرخ
Iran, Islamic Republic of
خداوند يار وپشتيبان تون باشه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگر تکلیف این زمین ها وارانه قند وبدهکاری های مفسدان مشخص نشه در این استان راه انداخته میشه... از جناب نگین تاجی ونیک مرام وحفاظت اطلاعات سپاه وحفاظت اطلاعات دادگستری ورئیس قوه قضائیه می‌خواهیم حقوق این مردم را استیفا کنند موانع ضایع شدن حق این مردم مظلوم ومحروم شوند... چرا چند آدم باید شهری را غارت کنن وبدهکاری های بانکی خود را پرداخت نکنن وزمینه ای مردم را غارت کنن.. چرا اینها به عنوان مفسدان اقتصادی مورد محاکمه قرار نمی‌گیرند...
Iran, Islamic Republic of
حتما دلسوزان دوباره بفکر حمایت از بقولی سرمایه. بیت المال افتادن
Iran, Islamic Republic of
آقای مزارعی رو برداشتن .
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
مخاطب این نامه چرا رئیس دادگاه شهرستان است؟ چرا برای شخص اول دادگستری ننوشته اید گرچه در موضوعیت و چرایی نوشتن آن هم منطقی وجود ندارد. احتمالا خیمه شب بازی برادران است برای کاندیداتوری. در استان لیکن کمی دیر جنبیدی و موج ها به ساحل نمی رسد.
Germany
امید است حضور جناب نگین تاجی موجب مختومه شدن پرونده مفسدان نشود که در اینصورت باید پذیرای واکنش مردم باشند
عارف
Romania
خدا کنه که طایفه گرایی نکنه این رییس جدید
Iran, Islamic Republic of
همه ماها خوب می دانیم که دراستان کهگیلیوه وبویراحمد هیچ زمان رشد صنعتی نخواهد داشت لیکین باید در هیم فقر وبیکاری بمیریم .حال بعد از سالیان درازی قرار بود در استان پتروشیمی که حق مردم استان است ساخته شود اما همه می دانیم همین دشتهای سقاوه که نام بردید متعلق به هیچ شخص خاصی نبود ونخواهد بود راین زمینها منابع ملی است وتاکنون هیچ گونه زراعتی در انها انجام نشده ،مگر کارخانه سیمان مارگون که راه اندازی شده برای جوانان منطقه ومردم منطقه بود بوده است قطعا اگر از این سرمایه ها استفاده نشود هر روز فقر بر این استان بیشتر حکم فرما خواهد بود پس بیاید بدون از استفاده سیاسی بلکه در جهت رشد استان قدم برداریم استانهای یزد ، چهارمحال شیراز اصفهان همه پتروشیمی وکارخانجات بزرگی در حال کار کردن می باشد واگر این وطور جلو سرمایه گذار را می گرفتند مطمئن باشید که هیچ گا ه به این رشد نمی ریدند ،مگر زمینها سقاوه 50سال بدون استفاده نمانده است پس کی باسد از ان استفاده وبهره برداری نمود .کمی به خود بیایم وتصمصم مهای عجولانه وسیاسی نگیریم .یا حق
Iran, Islamic Republic of
واگذاری اموال مردم به یک نفر ظلم به مردم است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1