تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۴۱۱۹۳۶
حمیده هدایت‌خواه فعال سیاسی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا؛

تک‌روی و خودرأیی روی دیگرِ انحصارگرایی است/ هیچ‌گاه از روشنفکر حمایت نکرده و نمی‌کنم/ هدایت‌خواه گلوگاهِ ورودِ جوانان به عرصه فرهنگی بود، باید کادر سازی سیاسی را شروع کند

۸۶
۶
تک‌روی و خودرأیی روی دیگرِ انحصارگرایی است/ هیچ‌گاه از روشنفکر حمایت نکرده و نمی‌کنم/ هدایت‌خواه گلوگاهِ ورودِ جوانان به عرصه فرهنگی بود، باید کادر سازی سیاسی را شروع کند
کبنا ؛می‌توان حمیده هدایت‌خواه را سرخطِ خبریِ روزهای اخیر دانست، با وی که در یادداشتی مواضعش را در خصوص انتخابات بویراحمد و دنا و کاندیدای شورای اصولگرایان اعلام و انتقاداتی را به آن‌ها وارد کرده بود، امروز و پس از نشرِ اخبار و تحلیل‌های مختلف در خصوص آن یادداشتِ کوتاه گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
  • کبنا: خانم هدایت‌خواه بسیاری آن یادداشت را موضع‌گیری علیه پدرتان دانسته‌اند. آیا شما در مقابل پدرتان ایستاده‌اید؟
ابتدا باید بگویم آن یادداشت را نه مقابله‌جویانه، بلکه انتقادی می‌دانم. انتقادِ یکی از جوانانِ این منطقه به پیشکسوتانِ سیاسیِ استان که از قضا پدرم هم یکی از آن‌ها بود. من و یا هرکسِ دیگری به‌عنوان یک انسان حق‌داریم، دیدگاه‌هایمان را مطرح کنیم، حالا اگر این دیدگاه‌ها پیش از شنیده شدن و بررسی، در چهارچوبِ روابط خونی و یا سببی دیده می‌شود، این مسئله به عدمِ بلوغِ جامعه در مواجهه با مسائل بازمی‌گردد. در حقیقت آنکه آن انتقادات را مطرح کرد، شخصِ حمیده هدایت‌خواه بود، نه دخترِ ستار هدایت‌خواه؛ اما خب می‌بینیم و دیدیم که اکثر رسانه‌ها با بداخلاقی و رفتاری غیرحرفه‌ای بیشتر به نسبتِ من با ستار هدایت‌خواه پرداخته و این بخشِ مسئله را پررنگ کردند. من این را خطا و رفتارِ غیرحرفه‌ای می‌دانم و باید بگویم من هیچ‌گاه در مقابل پدرم نایستادم و نخواهم ایستاد، بلکه اتفاقاً از سرِ همراهی با پدرم و به جهت علاقه و نگرانی برای آرمان‌هایی که یک‌عمر برایشان در میادینِ جنگِ سخت و نرم جنگیده است، انتقاداتی را به حلقه مرکزیِ جریان اصولگرایی مطرح کردم. من پیش از آنکه خودم را دخترِ ستار هدایت‌خواه بدانم، باافتخار می‌گویم خودم را شاگردِ وی می‌دانم، شاگردی که از ابتدایِ کودکی پایِ درسِ اخلاق و فرهنگ و سیاستِ پدرش نشسته است و طبق آموزه‌هایی که سال‌ها داشته، امروز برای کمک به استادش و کمک به مسیرِ انقلاب در استان انتقاداتی را مطرح کرده است.
  • کبنا: اما کسی با این نگاه به این مسئله نمی‌نگرد.
خب جامعه باید سعی کند بالا بیاید، باید دنبال رشد و تحول و تغییر باشد، نمی‌شود یکجا نشست و گفت کسی این‌گونه نمی‌نگرد. رسالتِ رسانه‌ها همین است، بالا آوردنِ سطحِ تفکر و رشدِ نگاهِ جامعه. من به‌وسیله همین رسانه تلاش کردم نگاهِ خودم را منتقل کنم و بگویم می‌توان ضمنِ حفظِ اصول، منتقد هم بود، می‌توان ضمنِ علاقه به اصولگرایی به آن انتقاد هم کرد. علاقه‌مندی به یک طیفِ فکری تنها با تعریف و تمجید و به‌به گفتن نشان داده نمی‌شود، بلکه باید منتقدینِ دلسوزِ جریاناتِ مختلف فکری و سیاسی را کارآمدترینِ افراد برای آن‌ها دانست و نه کسانی که صرفاً برای دست‌یابی به مطامعی به چاپلوسی و تملق مشغول‌اند.
  • کبنا: شما در یادداشتتان کریمِ فرخیانی را خروجیِ انحصار دانستید، چرا به این گزاره رسیدید؟
ببینید، ابتدا باید بگویم من برای آقای فرخیانی احترامِ بسیاری قائلم، ایشان فردی شایسته و قابل‌احترام‌اند؛ اما نکته اساسی سازوکاری است که به ایشان می‌رسد، این سازوکار را هم در همین چند جلسه‌ای که شورای اصولگرایی مدتی است برگزار می‌کند نمی‌دانم، بلکه منظور من از سازوکارِ اصولگرایی در انتخابِ کاندیدا مشی این جریان در سال‌های طولانیِ حیاتِ خود است. من همواره گفته‌ام جریانی که ورودی و خروجیِ محدود داشته باشد، نمی‌تواند حیاتِ پویا و مؤثر داشته باشد. مسئله من و نسلِ من و حتی افرادی که از من بزرگ‌ترند و در حاشیه جریان می‌زیند این است که جوانان و نخبگان از سوی حلقه مرکزیِ جریان دیده نمی‌شوند، از پتانسیلشان استفاده نمی‌شود، حضورشان در برنامه‌ریزی‌های سیاسی اهمیتی ندارد. حرف من این است که این جریان اگر می‌خواهد به جریانی پویا و زنده بدل شود، باید سازوکاری جدی جهتِ کادر سازی داشته باشد، کادر سازیِ حرفه‌ای و جدی. این مسئله در جریانِ دیگرِ استان هم وجود دارد و طبیعتاً حامیانِ آن جریان باید به فکرِ خودشان باشند؛ اما خب مسئله من جریانِ خودمان است، سؤال من این است که چرا جریاناتِ سیاسیِ استان وقتِ انتخابات که می‌شود گزینه خاصی برای متفق شدن ندارند؟ چرا همیشه و همواره آن قلت های فراوان در انتخابِ کاندیدا وجود دارد؟ من می‌گویم چون در درازمدت به فکرِ کادر سازی و تربیتِ نیرو برای بزنگاه‌های سیاسی و فرهنگی نبوده و نیستیم. این خیلِ جوانانِ علاقه‌مند به انقلاب و ارزش‌ها چرا برای چنین روزی تربیت‌نشده‌اند، مسئله این است که جریان آینده خودش را ندیده است و برای کادر سازی جدی اقدام نکرده است. این مسئله البته سراسری است و دامن‌گیر کل کشور و حتی پایتخت هم هست. وقتی بی‌توجهی به کادر سازی فراگیر شد، جریان به جریانی محصور و بسته بدل می‌شود، آن‌وقت خروجیِ آن هرکسی باشد خروجیِ یک جریانِ حصار کشی شده است. جریان باید بتواند برای فردای خودش هم برنامه داشته باشد و کادر سازی فراگیر کند.
یک نکته را هم لازم می‌دانم ذکر کنم. برخی در مواجهه با یادداشت انتقادیِ من، تحلیلشان این بود که من در پی مطرح کردن خودم هستم و وقتی از جوان‌گرایی حرف می‌زنم، به خودم اشاره دارم. درحالی‌که باید با قاطعیت بگویم به‌هیچ‌وجه نوک پیکان را به سمتِ خودم نگرفته‌ام و وقتی از جوان‌گرایی حرف می‌زنم، منظورم نخبگانِ زیادی هستند که در همین استان می‌شناسیم ولی با بی‌توجهی جدی طرف‌اند. من معتقدم باید این جوانان به کار گرفته شوند و درخواستم این است که اگر ذره‌ای برای این استان نگرانیم، انتقادات را با حاشیه‌سازی و جوسازی کم اثر نکنیم و مدام بر این طبل نکوبیم که فلانی اگر انتقادی مطرح می‌کند در پی مطرح کردنِ خودش است. این فضا تأسف‌بار است.
  • کبنا: آیا پدرِ شما در نادیده گرفته شدن جوانان در این فضا نقشی نداشته است؟
اتفاقاً پدرِ من یکی از ریشه‌دارترین افراد در میان جوانان و بطنِ جامعه مردم است. او از اوایلِ دهه هفتاد بزرگ‌ترین و مؤثرترین هیئت مذهبی فرهنگیِ استان را تقویت کرد و به‌روزهای اوج و شکوفایی رساند. حتی می‌توان گفت خودِ ستار هدایت‌خواه و حضورش در مجلس محصولِ کادر سازی و تربیت نیرویی است که در دهه‌های قبل وجود داشته است. در حقیقت او توانست پتانسیلِ بسیاری از جوانانی که امروز می‌بینیم در فضاهای مختلفِ فرهنگی مؤثر باشند را شناسایی و شکوفا کند؛ اما مسئله این است که این پتانسیل‌ها نتوانستند راه به فضای سیاسی باز کنند، چرا؟! چون به نفعِ عده‌ای نبوده و نیست، عده‌ای معدود و محدود می‌خواهند تنها خود در میانه میدان باشند و شاید ناخودآگاه جلوی نیروهای جوان و پرانرژی را نیز سد کرده‌اند. از قضا این پتانسیل‌های کشف‌شده در دهه‌های قبل خود را نیروی ستار هدایت‌خواه می‌دانند و از سازوکار دلِ خیلی خوشی ندارند و منتقدِ وضعِ موجود هم هستند. آن‌ها می‌خواهند ستارِ هدایت‌خواه همان‌طور که پتانسیلِ آن‌ها را در مسیر فرهنگ و انقلاب شکوفا کرد، در مسیرِ کنشگریِ سیاسی نیز راه را بر پتانسیلِ آن‌ها باز کند، اراده هدایت‌خواه هم همین است، اما دراین‌بین حلقه مفقوده و یا موانعی وجود دارد که باید در خودِ جریان شناسایی شود و رفع شود تا بتوان اراده طرفینی یعنی اراده هدایت‌خواه به حضور جوانان و اراده جوانان برای حضور در عرصه را به عملی مهم و مؤثر بدل کرد.
  • کبنا: عده‌ای یادداشت شما را حمایت از روشنفکر دانسته‌اند. با این تحلیل موافقید؟
این نکته خنده‌دارترین حرفی است که شنیده‌ام! حمایت از روشنفکر، تنها گزاره‌ای است که در این شرایط به آن نیندیشیده‌ام و نمی‌اندیشم. روشنفکر نشان داد، فردِ مناسبی برای فعالیتِ سیاسیِ سازمانی و جریانی نیست. طبقِ توضیحاتِ اصولگرایان روشنفکر بارهای بار به جلساتِ مختلفِ رایزنی دعوت شد ولی به مباحث دل نداد و اساساً تمایلی به همراهی نداشت. او علی‌رغم تلاش برای تعیین شورای 23 نفره به این روند تن نداد، حال‌آنکه هدایت‌خواه بارها تأکید کرد اگر شورای حکمیت به روشنفکر رأی بدهد ما می‌پذیریم، اما او این روش را هم نپذیرفت. بارهای بار جلسه با روشنفکر نشان داد او نمی‌تواند فردی جدی برای کارزاری باشد که نیازمندِ تصمیم‌گیری جمعی است. او تمایلی به عقلِ جمعی ندارد و تمایل به تک‌روی را در خود نشان داد. من اگر جریانِ اصولگرایی را به‌واسطه انحصارگرایی نقد می‌کنم، اساساً اعتقادی به روشنفکری که حتی جریان و حلقه مرکزی ندارد نیز ندارم. چه اینکه اگر آن جریان حلقه مرکزی دارد که ضعیف عمل می‌کند، روشنفکر حتی از تبدیل‌شدن به جریان چه انحصارگرا و چه غیر انحصارگرا نیز پرهیز می‌کند. منطقی نیست که منِ منتقدِ انحصارگرایی از کسی حمایت کنم که به‌شدت تک‌رو است و روحیه غیر جمعی دارد.
باید صراحتاً بگویم اگر جریانِ اصولگرایی را جریانی انحصاری می‌دانم، تک‌روی آقای روشنفکر را نیز رویِ دیگرِ سکه انحصار می‌دانم. چراکه فردی که تک‌روی می‌کند و با پرهیز از اتحاد با اکثریت، سعی می‌کند مشی سیاسی خودش را تعیین کند، بدون شک در فعالیت‌های سیاسی خودش نیز انحصارگرا خواهد بود؛ بنابراین با توجه به عملکردِ روشنفکر من معتقدم او هم به‌نوعی انحصارگراست، انحصارگرایی تک‌رو.
  • کبنا: اما شما او را در یادداشتتان خوش‌اقبال خواندید!
ببینید، مشکل همین‌جاست، مشکل این است که مخاطب به‌جای توجه به حرفِ اصلیِ مطلب و بی‌توجه به مضمونِ یادداشت، یک کلمه را پررنگ کرده و آن را حمل بر حمایت می‌کند. این خطای تحلیل است که به‌شدت در استان ما وجود دارد. من اگر به آقای روشنفکر گفتم خوش‌اقبال، صرفاً به علتِ رایی بود که در دوره قبل و با اولین حضور به دست آورد. خودِ این اصطلاح هم نشان‌دهنده این است که من این مقوله را به اقبال و شانس نسبت داده‌ام و نه برنامه‌ریزی و یا گام‌های هدفمند و کارِ جمعی. روشنفکر خوش‌اقبال بود که در اولین دوره حضور در انتخابات چنین رأی بالایی آورد؛ اما نمی‌توان با تکیه‌بر این رأی هر فردی را شایسته حضور در مجلس دانست، او تن به کار و تصمیمِ جمعی نداده و نمی‌دهد، ازاین‌جهت در همان اقبالِ خوش و ناگهانی‌اش ذبح می‌شود، چه اینکه شاید اگر به همراهی با اصولگرایان تن می‌داد، هم این رأی حفظ می‌شد و رشد می‌کرد و هم او خروجیِ یک تصمیمِ جمعی و عاقلانه بود؛ اما انحصارگراییِ جریان و خودرایی و تک‌روی روشنفکر اقبالِ خوشش در سیاست را دچار ادبار می‌کند. در حقیقت هم تک‌روی روشنفکر که درست مثلِ انحصارگراییِ جریان، انحصارگرایانه است و هم حلقه بسته اصولگرایان زمینه تضعیفِ این جریان را در استان فراهم می‌آورند و این اتفاق بسیار بدی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامعلوم
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم هدایت خواه آیا پدرت الگو و نمونه خوبی برای تک روی و انحصار طلبی که به کسی میدان نمی دهد نیست؟
تک روی از . شروع شد که ول بکنا نیست و جز خودش هیچ کس را نمی بیند و می خواهد جریان اصولگرایی را به نفع خود مصادره کند.
نامعلوم
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم هدایت خواه آیا پدرت الگو و نمونه خوبی برای تک روی و انحصار طلبی که به کسی میدان نمی دهد نیست؟
تک روی از پدرتان شروع شد که ول بکنا نیست و جز خودش هیچ کس را نمی بیند و می خواهد جریان اصولگرایی را به نفع خود مصادره کند.
تاراز
Iran, Islamic Republic of
شما خودتان سودای نماینده شدن در سر دارین ولی کور خوندین
تاج
Iran, Islamic Republic of
فقط مهدی روشنفکر
حمید
Iran, Islamic Republic of
جمع کن تو
میلاد ج
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان عزیز عرض کنم که آقای روشنفکر نه اینکه نظر جمع را نپذیرفت ایشان دیدگاهی را نپذیرفت که از قبل از جلسه بدون ایشان و حامیان ایشان تشکیل شده بود و اون هم دور زدن ایشان بوده است یعنی در هر صورت نبودن آقای روشنفکر بود در ضمن هدف دوستان گزینه ی سومی بود که از قبل مشخص کرده بود این یعنی کنار گذاشتن آقای روشنفکر بدون نگاه به دیدگاه بزرگان ومردم بویراحمد و دنا
امید
Iran, Islamic Republic of
جمعی .. که از روزی که شد نماینده نیروی 80درصدی اصولگرایان را نابود کرد وبه چندین دسته تقسیمشون کرد
Iran, Islamic Republic of
قلب من دکتر مهدی روشنفکر تا کور شود هر ان کس که نتوان دید
Iran, Islamic Republic of
قربون روشنفکر برم ک ی عده انحصار طلب جون اورده من نفتشو
ارجمند
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم دکتر هدایت خواه ،،،وبرتحلیل زیبا وارزشمندتون
بی شک بدنه وقاطبه جریان اصولگرایی ونیروهای انقلابی باید به وجود ارزشمند شما بعنوان مغزی متفکر ، نخبه ای جوان پر انرژیک وتحلیل گری ارزشمند وناطقی اندیشمند افتخار کنه

احسنت برتحلیل زیبا وارزشمندتون

شما مایه افتخار نیروهای جریان انقلاب هستید
Iran, Islamic Republic of
ام
Iran, Islamic Republic of
چقد
Iran, Islamic Republic of
چیه الکی این کبنا نیوز فقط بلده جو سازی کنه ایشون در جایگاهی نیستند که بتوانند که به کسی حمایت کنند یا نه همون ضرب المثل قدیمی هست که اگه بیل زن هستی برو باغچه خودتو بیل بزن.شما که ادعایی حمایت کردن و توان حمایت کردن را داشتید یه فکری به حال خودتان میکردین. خواهشآ جو سازی و مغلطه نکنید آدمی که در حال غرق شدن باشه هر چه دست و پا بزنه بیشتر غرق میشه
Iran, Islamic Republic of
دوسال زارع. الان هم نوبت روشنفکر
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
واقعا حمیده هدلیتخواه میتواند چکیده یک جریان
پویا وروبه رشد انقلابی برای آینده باشد ،شخصا
سلامتی وتندرستی وتوفیق روزافزونش راازخداوند
منان برایش مسالت مینمایم..
Iran, Islamic Republic of
آفرین
Iran, Islamic Republic of
تو فقط وارث ژن خوبی وگرنه کسی نیستی ک حمایت کنی یا نکنی جایگاه خودتو کجا میدونی
اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
سلام
ابتدا بگذارید انحصار را از همین خانم شروع کنم شما دارید خودتونو مطرح می کنید که تفنگ پدر را بدست بگیرید و خود را جانشین بر حقش بدانید انگار هیچ جوانی در استان نیست اولا نه پدر شما مسئول جریان اصولگرایی است و نه شما در حد حتی شورای شهری ،تا دلت بخواد جوان از شما بهتر هست
مردم بویراحمد بدانید که با افکار کهنه و انحصار طلبی فقط جوانان ما بیچاره و پیر تر خواهند شد بدانید که امثال هدایت خواه ها بویراحمد را ضد سال از توسعه و پیشرفت دور کردند جوان امروز دیگر حرف چهار پیرمرد دهه چهل را نمی پذیره جوان امروز نیاز به شغل ،پول و و و و داره که از طریق امثال شماها مهیا نشد شماها انقدر بد تفسیر کردید که حتی از زده شدند .
آره امثال روشنفکر که جانباز ، برادر شهید و پاک دسته خلوت شماها را بهم زد نذاشت شماها خودتون را در ل. منزه و پاک بدانید و منافع را خودتون ببرید جوان فوق لیسانس روستا چوپانی کنه دیگه بدون تعصبات انتخاباتی تموم شد وعده و قول هایی که دادید. شما می دانید که روشنفکر به مانند سخن رهبر فرزانه گام دوم را خوب شروع کرد و امروز همه جوانان بویراحمد خواهان تغییرند اون هم تغییر اساسی که همراه با مبارزه با فساد مدیران ،تخلفات استخدامی و شایسته سالاری باشه و هر کسی بدون طایفه یا با طایفه به حقش برسه
Iran, Islamic Republic of
با اسم روشنفکر خوب خودتو معرفی میکنی
Iran, Islamic Republic of
گروه اصولگراتک روهست وچندنفرهستندکه خوششان ازروشنفکرنمیادوافتادندبه دنبال تخریبش.اگه اقای هدایت خواه نمیادپس بعدازهدایت خواه کدوم گزینه بهترین خواهد.پس گزینه ای که چهل هزاررای داره ؟این حرفاسرکارخانم دکترهدایت خواه برای توجیهه کارهای هدایت خواه که داره انحصارطلبی درگروه اصول گرایان رواج میده
جوان فقیر و تحصیلکرده و بیکار
Iran, Islamic Republic of
شما همون تهرون زندگی کن و پدر محترم در خانه دوهزار متری در یاسوج.
دست از سر جوانان افسرده و بیکار بردارید.
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم هدایت خواه خود هم می داند پدر خود و دیگران تک روی می.کنند و مردم احتیاج به ا کاش دارند
دانشجوی ولایی
Iran, Islamic Republic of
مردم قیم نمیخوان خواهشا دست از سر مردم گرسنه و بیکار بردارید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگه حمیده خانم شما و پدرتان چکاره این مملکت هستید؟ شما فقط پدرت در نبود رقیب و رد صلاحیت آقایان خوش شانس بود و از سال نود تا الان به زارع ک شخص قدری نبود هم شکست خورده...
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
تو هم برو مصاحبه قبلی ات را یک بار دیگر بخوان ببین از چه کسی حمایت کرده ای اتفاقا بعد از همان مصاحبه خیلی ها گفتند که و ثابت می شود‌و حالا هم ثابت شد. پدرت وامثال پدرت به راحتی فرخیانی را رها می کنند آیا این بازی با آبرو و حیثیت اوودیگران نیست
مردم بویراحمد دنا
Iran, Islamic Republic of
دقیقا جناب دکتر روشنفکر به انحصار گرایی نه گفته اند ، متاسفانه نیرنگ های زیادی وجود دارد و قطعا ایشون به همه اینها واقفند
به نظر حقیر وقت آن است که بویراحمد از این وضعت اسفباری که حضرات طی ۱۶ سال بر سر این منطقه آورده اند خارج شود.
تا زمانی که سایه سهم خواهی ، معامله گری ، سوء استفاده ابزاری از عقاید ، پول و ثروت ، جناح بازی ، دسته بندی های چپ و راست ، حلقه های منافی اخلاق و تقوا ، ... دست از سر مردم شهرستان بویراحمد بر ندارد داستان همچنان همین اش و همین کاسه خواهد ماند...
آگاه
Iran, Islamic Republic of
اگر شما طرفدار جوانان هستید دلیل تلاش دوچندانتان برای تحمیل سید قدرت حسینی در گچساران برای نماد وصولگرایی چیست 😅😅😅😅
Iran, Islamic Republic of
حرفات با حرفای گذشته کاملا متناقضه
Iran, Islamic Republic of
و افوض امری الی الله انّ الله بصیر بالعباد؛ کار خود را به خدا واگذار می کنم،بی شک او نسبت به بندگان بیناست.» (سوره مؤمن، آیه 44)؛ زیرا خداوند درباره گوینده این سخن فرمود:«فوقاه الله سیئات ما مکروا؛خداو۹ند از بدی هایی که درباره اش اندیشیده بودند،او را نگه داشت.»یا مهدی
...
Iran, Islamic Republic of
ای خدا چه حرفای، عدم بلوغ جامعه ، انحصارگرایی تک رو، شورای ۲۳نفره ، ... جمع کنید خدا وکیلی بس کنید. بگذارید مردم زندگیشون را بکنند.
Iran, Islamic Republic of
آیا نظر ۳۰ نفر نسبت به همه ی مردم انحصار طلبی نیست؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
فک کردین این دفعه هم مثل دور قبل یه عده منفعت طلب میان دنبالمان مردم هم گول میخورن
Iran, Islamic Republic of
دور قبل با دست پس میزدین با پا پیش میکشیدین این دور حنا تون رنگی نداره
رضا
Iran, Islamic Republic of
خدا تا چه اندازه قدرت طلب به هر متوسل میشن
آقا زاده
Iran, Islamic Republic of
قارون نیکنی
Iran, Islamic Republic of
کاش واقعا نگران استان بودی
دلسوزانه
Iran, Islamic Republic of
خانم هدایتخواه، برخی نکات تحلیل شما قابل تامل اند.روسنفکر نیومده با شورا بشینه و حاضر به خرد جمعی نشده، اما بقیه محقین و بزرگان چی؟ چرا اونا توسط شورا انتخاب نمی شوند؟ شاید روشنفکر از واقعیت های این شورا بیشتر خبر داره که حاضر به نشست نمیشه مطمئنا همین افرادی هم که با شورا نشستند با این رفتارها بزودی بی خیال این شورا می شوند. در واقع شورا دنبال خرد جمعی نیست بله بیشتر دنبال دفع بزرگان است
علیم..
United Kingdom
فقط محض رضای خدا بگو چه وجون ملت ایخی. حق روشنفکر من تیه تون ایدرا.
امین
Iran, Islamic Republic of
اخیییییی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
گویا‌ایشون‌فقط‌اگر خودش‌یا‌پدرش انتخاب‌می‌شد‌؛کارشورا‌درست‌بود،
Iran, Islamic Republic of
بی بی یکی به نعل میزنه یکی به میخ
Iran, Islamic Republic of
این همه اسم از مهدی روشنفکر نشان از رویش بسیار زیاد ایشون هست
Iran, Islamic Republic of
الان هم اومدی از این حرفای صدمن یه غاز میزنی. کمتر حرفاتو بپیچون
Iran, Islamic Republic of
اینا همه تاکیتیک سیاسی هست
ما روشنفکران معادلاتمان را برا آمدن هدایتخواه جلو می بریم
به حول قوه الهی اسفند ماه سومین باخت را بر هدایتخواه تحمیل خواهیم کرد
زمستان سختی در پیش د
محسن
Romania
روشنفکربسیارمردمی است همه اوراقبول دارن مردم از امثال شماوپدرتان دیگرخسته شدن روشنفکرخوب شماهاروشناخته که زیربارحرفها نمیرودشمافقط وفقط به فکرمنافع خودهستیدنه به فکرمردم بیچاره
Romania
روشنفکرعروسک خیمه شب بازی دست امثال شمانمیشه واین اعصاب شماگروه منفعت طلب روبهم ریخته شماجریان انحصارگراییدکه خودتون وهرکه مخالفتون میدونیددرودبرروشنفکرکه ازهمتون باصداقت تره و بلدنیست فریبکاری کنه
اشکان
Romania
اگه کامنت های یاداشت قبلیتون روبخونیداکثرانوشته بودن این حرف هایه حیله ومکرجدیدبعدبایاداشت دوباره ضدش میزنیدیعنی دستتون ازهمون اولم برا مردم روشده بودکارتون مردم که حداروشکرمردم دیگه گول نمیخورن
شیراز
Iran, Islamic Republic of
سلام فک‌کنم‌ صحبتهای خانم‌هدایت خیلی مدیریت شده هستند شما سایت های استان خیلی دارین به مردم خیانت میکنیدواقعا متاسفم همین روزاس که گند بعضی کارا دربیاد جناب کمایی
Romania
درودبرروشنفکربت شکن
محمدحسین
Romania
یعنی اگه یه روز شماوامثال شمابخوادازروشنفکرحمایت کنه بایدفاتحه روشنفکرخوند
Iran, Islamic Republic of
حتی
جریان‌وحلقه مرکزی
حریان وحلقه مرکزی
جریان وحلقه مرکزی
جریان وحلقه مرکزی
جریان وحلقه مرکزی
جریان وحلقه مرکزی
ندارد
تلنگر
Iran, Islamic Republic of
حالت خاصی است که در آن فرد عمیقاً بر این باور است که برگزیده شده تا نقش «ناجی» یا «یاری رساننده» به دیگران را ایفا کند. اما تعریف فوق را می‌توان به این شکل کامل‌تر بیان کرد:

ذهن افرادی که دچار شده است، همیشه در این امر هستند که از سوی نیرویی برتر برگزیده شده‌اند تا «ناجی» و «قهرمان» دیگران (ملت، سرزمین و...) شوند و موجبات رهایی‌ مظلوم از دست ظالم را فراهم آورند.
قضاوت
Iran, Islamic Republic of
  « کرد مردی از سخندانی سۆال               

 حق و باطل چیست ای نیکومقال؟

گوش را بگرفت و گفت این باطل است

چشم حق است و یقینش حاصل است.»

یعنی یک روز مردی از شخص دانایی می پرسدکه حق و باطل چی هستند؟ آن مرد دانا به گوش اشارهمی کند و می گوید این باطل است یعنی نباید هرچیزی را که شنیدی باور کنی بعد به چشمانش اشاره می کند و می گوید اما اگر چیزی را با دوتاچشم خودت دیدی می توانی باورش کنی و درباره اش قضاوت نمایی. وقول خمو لرل مه حرفه من حور درشه ایبندن
Iran, Islamic Republic of
  « کرد مردی از سخندانی سۆال               

 حق و باطل چیست ای نیکومقال؟

گوش را بگرفت و گفت این باطل است

چشم حق است و یقینش حاصل است.»

یعنی یک روز مردی از شخص دانایی می پرسدکه حق و باطل چی هستند؟ آن مرد دانا به گوش اشارهمی کند و می گوید این باطل است یعنی نباید هرچیزی را که شنیدی باور کنی بعد به چشمانش اشاره می کند و می گوید اما اگر چیزی را با دوتاچشم خودت دیدی می توانی باورش کنی و درباره اش قضاوت نمایی. با این وجود بین حق و باطل فاصله ی بسیار کمی وجود دارد.
جواد
Iran, Islamic Republic of
شما با بابات هماهنگ هستی و برایش مطلب ردیف می کنی
کور خوانده ای
دیگر شما در جامعه هیچ جایگاهی ندارید
دست از سر ما بردارید
تو کی هستی که نظر بدهی
نواندیش
Iran, Islamic Republic of
مردم ازاصولگرایی خسته شده اندچون فقط حرف میزنندووعده میدهندوکاری نمیکنند.این همه سال چکارکردیدکه الان بکنید.هیچ فرقی بین هدایتخواه وفرخیانی وروشنفکرنیست وبه چشم خودتان خواهیددیدکه اکثریت مردم به این جماعت نه خواهندگفت.روشنفکرهم آش دهن سوزی نیست وفقط دلخوش به حمایت بخشی ازطایفه اش هست وعملاهیچگونه شانسی نداردونهایتابتواندرای دورگذشته اش راکسب کند.تاریخ نشان داده اصولگرایی فقط بااستفاده ازردصلاحیت رقباپیروزمیشودودرصورت یک رقابت سالم وبرابرهیچگاه شانس پیروزی نداشته وندارد.مردم گرسنه اندبیکارندودلیل این فلاکت همین اصولگرایان پرادعاواصلاحطلبان پرحرف وبی عمل هستند.وقت آن رسیده که تفکری نومبتنی برخواسته های اصلی مردم ازجمله اشتغال وپیشرفت اقتصادی فرهنگی بهداشتی میدان سیاست رابه دست گیردوتنهاشخصی که دریاسوج میتوان نام برددکتربهرامی است که البته درسته که دم ازاصلاحات میزندولی نشان داده قدرت اجرایی داردودردمردم رامیفهمد.درگچساران هم دکترزینلزاده چنین شخصیتی داردواتفاقامردم بیشترحول محوراین دونامزدجمع شده اند.جالب است که زینلزاده ظاهراراست است وبهرامی ظاهراچپ واین نشان میدهدمردم کاری به حزب وجناح ندارندودلیل انتخابشان قدرت اجرایی بالای شهرداران اسبق یاسوج وگچساران است.این دوچهره ظرف چندسال چهره دوشهرراعوض کردندودرصورت پیروزیشان که محتمل به نظرمیرسدامیدمیرودکه کارهای عمرانی بزرگتروبیشتری انجام دهند.مااگربخواهیم به خاطرحزب رای دهیم به دست خودمان استان راعقب انداخته ایم.چون درپایتخت حریف سیاسیون هردوحزب نمیشوندوبایدبه کسانیرای دهیم که توان سازندگی وعمران واشتغال وپیشرفت استان راداشته باشند.به امیدروزی که مبنای انتخابمان قومی وتعصبی نباشد
Iran, Islamic Republic of
هیچ جناح راستی من یاسوج رای نیاره.فقط بهرامی
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
اگر جنابعالی از روشنفکر حمایت کردی من و بیشتر طرفدارانش به گزینه بعدی رای میدیم
قاسم
Iran, Islamic Republic of
خانم هدایت خواه شما هدفتون از بیان این جملات نامه ها و مصاحبه ها فقط فقط مطرح کردن خودتون هست و گرنه نه کاری به حزب دارید نه به شخص خاصی،،،که الحق و النصاف تا حدودی تو این هدفت موفق بودی
Iran, Islamic Republic of
خطبه قاصعه نهج البلاغه تکبر عامل بدبختی قابیل!

به خدا سوگند، او بر اصل شما فخر کرد، و گوهرتان را پست‏تر از گوهر خود شمرد، و بر تبارتان حمله آورد و سوارانش را بر سر شما تازاند و با پیادگانش راهتان را مسدود گرداند چنانکه از هر جا شکارتان میکند و انگشتانتان را می برد ، و به حیله و دسیسه نمی توانید (از ایشان) سرباز زنید، و به تصمیم و اراده نمی توانید (آنها را) دفع نموده از خود دور نمائید، در حالیکه شما در انبوه ذلّت و خوارى و دائره تنگ و عرصه مرگ و جولانگاه بلاء و سختى (دنیا گرفتار) هستید.

پس آتش عصبیّت را که در دلهاتان نهفته است خاموش سازید و کینه ‏هاى جاهلیّت را براندازید که این غرور در مسلمان از آفت هاى شیطان است و نازیدن هاى او و افسون دمیدن هاى او.
تاج افتخار فروتنى را بر سرهاى خویش نهید، و گردن فرازى را به زیر پاهاى خود بیفکنید، و- رشته – تکبّر را از گردن هاتان فرود آرید ، و افتادگى را همچون مرزى میان خود و دشمن بشمارید : شیطان و سپاهیان او، که او را در هر ملّتى سپاهیان است و یاران و پیادگان و سواران.

و مانند متکبّر گردن کش (قابیل فرزند آدم علیه السّلام) بر فرزند مادرش (هابیل) نباشید (تعبیر از هابیل به فرزند مادر قابیل با اینکه هر دو از یک پدر و یک مادر بودند براى آنست که مهربانى دو برادر از یک مادر بیشتر است از مهربانى دو برادر که از دو مادر باشند) ، که بر او تکبّر نمود بدون اینکه خداوند در او فزونى قرار داده باشد جز آنکه کبر و بزرگى ناشى از رشک باو روى آورد، و از آتش خشم در دل او تعصّب افروخته شد، و شیطان باد کبر و سر بلندى در بینى او دمید، چنان خود خواهى و گردنکشى که خداوند پس از کبر و سربلندى او را پشیمانى داد و گناه کشندگان را تا روز رستاخیز همراه او گردانید.
Iran, Islamic Republic of
امروز با مکر و فریب و حیله آذین است
شغالان ، روبهان، کفتارها را کفر آیین است

نباید انتظار نور در تاریکی شب داشت
ندارد راه ایمان در دلی که غرق در کینه است

اگر سیال چون رودی به جایی میرسی آخر
اگر مرداب باشی سهم تو همواره تمکین است

همانهایی که در ظاهر ندای دوستی دارند
ولی در سینه هاشان حتم دارم قلب چرکین است

اگر از صلح می گویند در هر جای این دنیا
چرا این روزها ساکت شدند و غزه غمگین است

مگر یک کودک معصوم جنگی با جهان دارد
که از خونش لباس مادرش امروز رنگین است

کبوترهای خان یونس،رفح، حیّ شجاعیه
اسیر پنجه های تیز کرکس ها و شاهین است

صدای شیون یک مادر دل خسته می آید
ولی گوش امیران عرب کر گشته ...سنگین است

جنابان ملل سرگرم بازی های پوشالی
شیوخ نفت هم سرهایشان در لاک و خورجین است

شنیده می شود از سمت شهر قدس این آواز
که آزادی فراخواهد رسید این رسم دیرین است

برای کسب این مقصود باید پایداری داشت
و در این راه حتی زخم و درد و مرگ شیرین است
آزاده
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا ودرک بالای مردم اسفند ماه با پیروزی جناب روشن فکر امثال هدایتخواه وشما به تاریخ میپیوندید،خیلی از کسانی که به زارع رای داده بودند به سمت روشنفکر اومدن تافقط هدایتخواه وهدایت دوستاروبه انزوایی که واقعا سزاوارشن بکشونن که ان شالله محقق خواهدشد. ساشاپسرفلان سفیره که هیچکس نمیدونست کیه از بس از این واون توفضای مجازی حرف زد شد ساشای الانی.به نظرمن خانم دکتر یا معنی انحصار رو نمیدونن شدن ونمیتونن واقعیت رو قبول کنن.شورایی که در راس آن جناب پدرشماواشخاصی که هنوز سیاسیشون برای خودپدرتون مشخص نشده قراردارد عین انحصاروانحصار طلبیست بانوی سیاسی،این رو هم بدونید وه یه مرد سیاسی به مردمش خیلی فرق داره با یک مرد با دین وایمان وسیاسی به مردمش.پس لطفا درجلسات با افرادی که شما را مشاوره سیاسی میدهند که شما مقاله یا گفتگو بدی بیرون بیشتر دقت کن تا جاپای جای پدر بزرگوارت نزاری که البته زیاد مهم نیست دیگه چون شما تمام شده وثابت شده اید برای مردم.
....
Iran, Islamic Republic of
ثبات خوب چیزیه خانم هدایت خواه
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز لطف کنید بیخود یک شخص را بولد نکنید ایشان واقعا احساس کرده هستش .
بزرگترش نتونست کاری واسه مردم مظلوم بویراحمد انجام بدهد حالا آقا زاده عرض اندام میکنن.
Iran, Islamic Republic of
سر کار خانم هدایتخواه
چونکه مدر جنابعالی را حمایت نکرد فرد مناسب نیست
سلامت
Iran, Islamic Republic of
بزک نمیر بهار میاد....‌ البت ادا در آوردن کار سختی نیست..
عادل
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یه فرد مستقل و آگاه اعتراف میکنم الحق و الانصاف حرف ها و استدلالهایشان درست منطقی و برگرفته از یک تفکر روشن می باشد.
انصاری
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این خانم جوان. به نظر می رسد استعداد سیاسی دارد و سرمایه ای است برای آینده. انشاءالله عملکردی بهتر از پدرش داشته باشد.
انصاری
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این خانم جوان. به نظر می رسد استعداد سیاسی دارد و سرمایه ای است برای آینده. انشاءالله عملکردی بهتر از پدرش داشته باشد.
بهروزی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد روشنفکر
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام هم استانی های عزیز
من تهران می خوانم و قصد بازگشت به یاسوج رو نداردم ولی خواهشمندم عاقل باشید این دو شهرستان به یک نماینده اقتصاد دان نیاز داره نه نمایندگانی مانند:
ستار هدایت خواه:علوم اسلامی
بهرامی:عمران
روشنفکر:تاریخ
زارع:ایشان مدرک
به نمایندگان بقیه ی شهرستان ها نگاه کنید تاجگردون دکترای اقتصاد اقای هاشمی ارشد حسابداری و شهرستان هاشون چقدر جلو افتاده باید از تهران به استان نگاه کرد
بابا این دو شهرستان به نماینده دینی و تاریخی نیاز نداره بلکه به نماینده اقتصاددان نیاز داره......بفهمید
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر دکترای مدیریت دارن مجلس به همه ی اینها نیاز دارد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر دکتری مدیریت برنامه ریزی دارن جهت اطلاع
ده بر افتاب
Iran, Islamic Republic of
شما گفتی از روشنفکر حمایت نمی کنم شما کیستی وکی از شما خواسته که حمایت کنی؟پدر شما آمد برادر را در مقابل برادر قرار داد تا اینکه اختلاف ودو دستگی ایجاد کندودرنهایت بتوانند آنها را رد صلاحیت کنند اما الحمدالله مردم و اقای روشنفکر وفرخیان از این نقشه آگاه شدندوفریب نخوردند و وقتی این طور نشد آقای فرخیانی را رها کرد و اشکال بزرگ دیگر پدرت قرار ندادن اصولگرایان واقعی در لیست بود لذا به خاطر این دو اشتباه بزرگ اصولگرایان رااز خود دور کرد و و آنها را به روشنفکر نزدیک تر کرد.
تمراس
Iran, Islamic Republic of
اگه سهمیه خانواده شهدا نبود . تا الان دیپلم نگرفته بود .....ایشان نمی تواند چهار کلمه فارسی صحبت کنه چطور می خواد نماینده مجلس بشه ...
..
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایتخواه دوره قبل قرارنبود بیاد اما. نگذاشت بعد گفت تکلیف شده استخاره امد
ح ع ا
Iran, Islamic Republic of
گاهی ظاهر بینی، سطحی نگری و تعصب، چشم و گوشِ اغلب ما را بر برخی واقعیات می بندد!؟ از جمله همین که ایشان چون فرزندِ فلانی هستند، پس مطالب خوب و بد و نقدهایش هم منفعت طلبانه و جانب دارانه است! این چنین مخاطبانی اگر آگاهانه نظر بدهند و به اصطلاح کامنت بگذارند که غالبا اینگونه نیست و متعصبانه و بعضا مغرضانه است، در اعلام نظر و نقد خود، نقاط ضعف و قوت را با هم می بینند و بیان می کنند!! ما هم از نظر و دید و برداشت خود، نقدهایی را به ایشان وارد می دانیم؛ اما این مطلب و این نقد به جریان اصولگرایی منطقه و به خصوص شورای به اصطلاح اصولگرایی بویراحمد و دنا کاملا وارد است! و با توجه به ارتباط و شناختی که ما با این دوستان داریم، اکثریت اعضای این شورا، که اغلب پا به سن گذاشته و انحصارگرا هستند و تعداد معدودی هم جوان را با اکراه و فشار اجتماعی راه داده اند، در تصمیمات و انتخاب های شان بیشتر، منافع فردی و مجموعه را در نظر می گیرند تا جریان فکری و سیاسی و حفظ اصالت و زیر شاخه ای بودن کشوری را!!
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
خانم هدایت خواه نشان داده اند مانند پدرش دارای فهم، شعور و بینش سیاسی بالایی است، اصولگرایان با تمرکز روی فردی که خروجی یک تفکر جمعی است، قادر خواهندبود به پیروزی دست یابند. اصلاح طلبان با عملکرد ضعیف در عرصه های مختلف نشان داده اند که از مقبولیت و صلاحیت لازم برخوردار نمی باشند.
دانشجوی هم استانی
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب
لطف بفرمایید این جوابیه رو در سایت ممتشر بفرمایید
متشکرم.

در باب اظهارات آقازاده بویراحمدی!
رفتار فرزند ارشد آقای هدایتخواه در دو اظهار نظر متفاوت در این روزها نقل محافل لا اقل سیاسی دو طیف فعال انتخابات پیش رو بوده است.
خانم هدایتخواه! برجسته ترین جمله مصاحبه جدید شما تاکید بر مواجهه مخاطبین با گزاره های مطرح شده از سوی شما به عنوان یک شهروند عادی و نه دختر آقای هدایتخواه بوده است..
خانم هدایتخواه چه آن روز که شما تیغ انتقاد که چه بگویم شمشیر آخته از نیام کشیدین که این محصول ناقص الخلقه جریان اصولگرایی از سر انحصار طلبی طیفی از جمله است و نقد کردید که چه شد که ندیدند و نخواستند ببیند نخبگی و محبوبیت جناب روشنفکر را و چه امروز که فرموده اید روشنفکر خود عین انحصار طلبیست و وی را از نخبه سیاسی به کم توان سیاسی در کارزار بزرگ انتخابات کشانده اید فرزند هدایتخواه بوده اید.
چه آنروز که آقای روزنامه نگار سوپر انقلابی و نویسندگان عشیره ای همه از شیر زنی تان میگفتند و چه امروز که عده ای خوش باور و مفلس سیاسی باز به این توبه سیاسی مرحبا میگویند باز به خاطر همان نسبت است..
هر چه تلاش کنید شهروند عادی باشید نمیشود اصلا در طول تاریخ نشده...خاستگاه شما و به تبع آن رفتار سیاسی تان همه در لوای همین نسبت ژنتیکی ست.
لذا در این باب چند نکته ای را متذکر میشوم هر چند باید هم جواب عشیرگان را بدهیم هم انقلابیون وفادار را..
اول آنکه هر چه امروز و فردا بگویید" نوش داروی پس از مرگ سهراب" است.آنروز که باید به خروجی حداقلی جریان سیاسی که پدر شما از موثرین آنست تمکین نسبی میکردین یا لا اقل مخفیانه و مشفقانه توصیه میکردین نکردید و از پی آن ،همه فرصت طلبان تا توانستند نه تنها آن منتخب محصول را نواختند که به پدر شما و بقیه هم رحم نکردند ..
دوم حالا که از آن حرف برگشته اید این فرضیه تقویت میشود که یا شما ناخواسته فریب یک بازی طراحی شده را خورده اید یا از اول تلاشتان بر این بوده که ثابت کنید فردی جز پدرتان نمیتواند جریان اصولگرایی را به بهشت مجلس برساند که ایکاش اینبار هم میگذاشتین مسیر زمان خودش ماجرا را حل کند..
بی شک نمیتوان نادیده گرفت که خوب مینویسید و خوب فکر میکنید که این را ندیدن از انصاف به دور است اما خواهرم تاریخ پر است از همین لحظات خاص و تصمیمات آنی...سرنوشت خیلی ها با یک اظهار نظر یا تصمیم عوض شده..
یادمان باشد که انقلاب اسلامی با همه صیرورت و مردم محور بودنش دارای تشکیلات بود،امروز جریان اصولگرایی در کل کشور ساز وکار مشخص دارد و خروجی آن تابع تصمیم مشورتی ست..باید حداقل های تشکیلاتی مبتنی بر خرد جمعی را حفظ کرد و این گزاره نه از سر تلاش برای بستن باب انتقاد جهت ترمیم یا تصحیح افراد تصمیم گیر است بلکه نیک میدانید اظهار نظرهای عجولانه تبر به ریشه همه هست ها و باید های فکری یک جریان است نه در راستای راست کردن کژی آن..
راستش را بخواهید حیف است از قهرمان سیاسی این روزها یاد نکنم،ستار هدایتخواه که بر خلاف ادروار گذشته تکلیف را جای دیگر یافت ولی پای خروجی جریان صرفنظر از اینکه کیست ایستاد و این یعنی آغاز عبور از کاریزمای ایدئولوژیک و رسیدن به چرخش نخبگانی که به مثابه حیاتی نو بر جسم بی جان اصولگرایی استان است.
امیدوارم از فردا آنان که به استناد نوشته شیرزن ایل و آقازاده انقلابی ! بر همه تاختند به شما رحم کنند هر چند که گفتن حق و تغییر موضع اتفاقا پسندیده تر از نفاق و دورویی است.
باشد در نوشتارهای بعدیتان یادتان بماند که شما دختر آقای هدایتخواه هستین‌...موفق باشین
یک دانشجوی هم استانی.
دانشجوی هم استانی
Iran, Islamic Republic of
لطف بفرمایید که در صفحه اصلی سایت منتشر بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم دکتر حمیده
عین واقعیت را بیان کردید
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم دکتر حمیده
عین واقعیت را بیان کردید
دانشجوی هم استانی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم
بنده جوابیه ارسال کردم ولی شما انتشار ندادید
و فقط در قسمت کامنت ها .ذاشتید
مژگان
Iran, Islamic Republic of
به زور میتونه فارسی صحبت کنه، او حتی قادر به پنج دقیقه سخنرانی نیست، چنین فردی چگونه میتونه نماینده مردم باشه.
ستار
Iran, Islamic Republic of
مانميدانيم دنبال پدربرويم يادنبال دختربرويم حزبي كه فقط دورخودش مي چرخد
ستار
Iran, Islamic Republic of
مانميدانيم دنبال پدربرويم يادنبال دختربرويم حزبي كه فقط دورخودش مي چرخد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1