تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : ۴۱۱۴۲۴
خداداد افشاریان رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز؛

نصیحت «داور بین‌المللی» به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد / تا تیم فوتبال نداشته باشیم هیچ اتفاق خوش یمنی در استان نمی‌افتد

۵
۰
نصیحت «داور بین‌المللی» به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد / تا تیم فوتبال نداشته باشیم هیچ اتفاق خوش یمنی در استان نمی‌افتد
کبنا ؛کمتر کسی هست که از فوتبال سر در بیاورد، اما نام او را نشنیده باشد و یا با قضاوت‌های جنجالی و قاطع او در فوتبال آشنا نباشد. یقیناً خداداد افشاریان برند جامعه داوری جنوب کشور است و نام او بر دفتر افتخارات ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد برای همیشه ثبت خواهد شد. با او در رابطه با هیئت فوتبال و مسائل مربوط به آن گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که به تشریح فعالیت های هیئت در 16 ماه اخیر پرداخت و از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
خداداد افشاریان رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر بخواهیم به 16 ماه پیش برگردیم. روزی که سمت نایپ رئیس هیئت به من ابلاغ شد، روز بسیار سختی بود. حس می‌کردم شاید نتوانم ادامه دهم ولی با توجه به اینکه آقای تاج به من اعتماد کردند و هیئت فوتبال استان هدفمند و همدل بودند سعی کردیم برنامه ریزی مدونی انجام دهیم و هیئت فوتبال را به جلو ببریم.
فعلاً به لحاظ مالی دغدغه‌ای نداریم
افشاریان بیان کرد: قبل از هر چیزی از آقای پرویز موسوی و تیمش تشکر می‌کنم، چون اگر آقای مهندس موسوی به عنوان نائب رییس به من اعتماد نمی‌کردند الان این جایگاه را نداشتم، تجربه کاری بسیار خوبی بود و امیدوارم هرجا هستند موفق باشند.
افشاریان خاطرنشان کرد: هیئت فوتبال مشکلات خاص زیادی داشت اولین موضوعی که کمی آزار دهنده بود، بدهکاری مجموعه ما به داوران، گاها به خاطر مسائل اداری و یا هزینه‌هایی که کرده بودیم. در این رهگذر باید به ادارات سر می‌زدیم، طلب هایی هم از تیم‌ها داشتیم و مدتی وقت گذاشتم، تمام طلب های 180 میلیونی داوران را پرداخت کردیم. طلب های دیگر را هم پرداخت کردیم. الان می‌توانیم بگوییم طلبی نداریم هرچند الان موارد حقوقی داریم ولی به هرحال فعلاً به لحاظ مالی دغدغه‌ای نداریم.
همه هیئت‌های فوتبال در استان را فعال کردیم
این پیشکسوت داوری ابراز کرد: ناگفته نماند من همیشه به امید زنده‌ام، امیدوارم هیئت را تا چندماه دیگر کاملاً شفاف کنیم و به جلو برویم. قبلاً ساختمان هیئت در شأن هیئت نبود. با اعتباری که آوردم ساختمان را نو کردیم و الان می‌توانیم در آن فعالیت کنیم، شکل و شمای خوبی گرفته و مدرن شده است. کامپیوتر، میز و ... خریده‌ایم.
افشاریان خاطرنشان کرد: در این رهگذر در مورد فوتبال هم فکرهایی کرده‌ایم. اولین کاری که کرده‌ایم لیگ را طبق برنامه مثل پارسال درهمه رشته‌ها و رده‌ها پیش بردیم، به همه جایزه دادیم، اختتامیه برگزار کردیم، مدال دادیم و قهرمان را به مسابقات کشوری اعزام کردیم. هیئت‌های شهرستان را فعال کردیم، گرچه چند تا از هیئت‌ها با ما همراه نبودند. تغییراتی ایجاد کرده‌ایم و همه هیئت‌ها را فعال کردیم به گونه‌ای که الان بعدازظهرها همیشه باز هستند، کمیته‌هایشان هم درگیر کار هستند.
هیئت فوتبال بانوان را فعال کردیم
وی بیان کرد: در این راستا خانم‌ها که نصف جمعیت هستند و مظلوم واقع شده بودند، باید فکری به حال خانم‌ها می‌کردیم. با نامه‌های متعدد نواب رئیس بانوان هر شهر را انتخاب کردیم و در این پروسه باید مسابقات فوتبال شهرستان‌ها برگزار می‌شد، و به تبع مسابقات استانی هم باید برای این بانوان برگزار شود.
افشاریان گفت: مسابقات بانوان رونقی نداشت، در همین راستا در سال گذشته مسابقات نوجوانان، دو ماه گذشته مسابقات نونهالان را داشتیم و ماه آینده مسابقات بزرگسالان را همزمان با مسابقات آقایان برگزار خواهیم کرد.
این چهره نام آشنای داوری در ادامه گفت: همه خانم‌هایی که قبلاً در فوتبال نبودند الان درگیر هستند، هر روز تماس می‌گیرند و کاری می‌کنند. نامه برای کلاس‌های داوری، مربی گری صادر می‌شود. الان تیم بانوان در رده جوانان در مسابقات لیگ برتر ذر ساری حضور دارند و اگر مشکلی پیش نیاید انشالله سکونشین هم هستند.
رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز به فدراسیون نامه زده‌ایم که سهمیه تیم لیگ یکی بانوان به دهدشت داده شود و بدون شک قبول می‌کنند. یقیناً در آینده از فوتبال لیگ یک کشور در دهدشت بی بهره نخواهیم بود.
افشاریان خاطرنشان کرد: هر کاری هم برای خانم‌ها انجام بدهیم کم است چون استعداد خانم‌ها بالا است. سعی کرده‌ایم مربی‌ها را هدفمند انتخاب کیم. نزدیک به بیست کلاس آموزشی C، B و دانش افزایی با بهترین مدرس‌ها برگزار کرده‌ایم.
وی بیان کرد: هیچ مربی بدون کارتی را در مساببقات نداشتیم. داورها هم مشکلات خاص خود را داشتند، انها را مجهز به لباس داوری، تمرین و ورزشی کردیم. کلاس‌های آموزشی پیش فصل، بعد از فصل برگزار کردیم. امسال هم در یکی از سالن‌های شیک یاسوج با تجهیز خوب، در حضور مسئول آموزش فدراسیون و مسئول امادگی جسمانی کشور از داوران آقا و خانم تست گرفتیم.
3 داور استانی در لیگ برتر حضور دارند
رئیس هیئت فوتبال استان گفت: در حال حاضر 3 نفر از داوران ما در لیگ برتر حضور دارند و کلاس آموزشی می‌بینند. 3 نفر از بانوان نیز هفته آینده به مشهد اعزام می‌شوند برای شرکت در کلاس‌های آموزشی پیش فصل لیگ برتر فوتسال.
افشاریان ابراز کرد: در مقوله داوری، با توجه به ارتباط خوبی که من با فدراسیون فوتبال و آقای ممبینی دارم داورهای ما با روحیه بالا، رفتار حرفه‌ای و امیدوار به آینده و پای کار هستند و کار خود را جلو می‌برند.
وی بیان کرد: الان که شروع مسابقات است، مسابقات امید ما تبدیل به لیگ استانی شده، در این رهگذر جای خالی برای داوران جوان داشتیم و به دلیل پیر شدن داورهای پیشین ما، شهرستان‌های مختلف را موظف کردیم که کلاس درجه 3 برگزار کنند، افراد قدبلند، جوان و سرحال را انتخاب کنند، قطعاً شاهد خواهیم بود اول شهریورماه بیست نفر از بهترین جوانان ما می‌توانند در مسابقات شرکت کنند.
افشاریان گفت: همینطور جلسه‌ای با نواب رئیس بانوان برگزار کردیم، اعتباری قرار دادیم که خانم‌ها هم از این قافله عقب نمانند. برای خانم‌ها هم داورهای خوبی جذب شده است و حرفی برای گفتن دارند و فقط باید کمی تجربه کسب کنند و حتی در آینده می‌توانند در لیگ‌های کشوری حرفی برای گفتن داشته باشند.
امسال 42 مدرسه فوتبال دارای مجوز هستند
افشاریان ابراز کرد: مدارس فوتبال مشکلات بسیار عدیده‌ای داشت، اولیا و مسئولان دل نگرانی‌های زیادی داشتند، پارسال کمرنگ کار کردیم و حدود 12 مدرسه مجوزدار در سطح استان داشتیم امسال 42 مدرسه مجوز دار داریم، گرچه هنوز هم مشکلاتی وجود دارد و اگر کسی بدون مجوز است در مسابقات استعدادیابی ما شرکت نخواهند کرد.
وی بیان کرد: برای اولین بار در کشور تست پزشکی را از تمام داورهای استان گرفتیم. چربی خون، قند، میزان وزن و آیتم‌های دیگر را تست گرفتیم و پرونده برای این داورها تشکیل دادیم و بر اساس پرونده‌هایشان برایشان نسخه‌هایی درنظر گرفتیم.
جزو 5 استان دارای سامانه الکترونیک هستیم
رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چیزی که ما را امیدوارتر می‌کند این است که جزو 5 استان اولی هستیم که مسابقاتمان را در سامانه هدفمند می‌کنیم، از سازمان لیگ یک کارشناس آمد و سامانه را تعریف و راه اندازی کرد. نماینده هر شهرستانی را آوردیم و سامانه را توضیح دادیم. الان اگر یک تیم از چرام بخواهد در مسابقات شرکت کند نیازی به حضور و طی مسافت نیست، از طریق سامانه برای این افراد کارت صادر می‌کنیم، کد و رمز می‌گیرد. هم در مورد داورها، بازیکنان و ناظرها به همین شکل هدفمند است.
وی خاطرنشان کرد: خیلی امیدواریم که کارهای بزرگی انجام دهیم. هیئت رئیسه فوتبال را مجاب کرده‌ایم که چند ماه آینده به یاسوج سفر کنند و از این طریق بتوانیم اعتباری بگیریم. ناگفته نماند هر زمانی که خدمت آقای علوی رفته‌ایم دست خالی برنگشته‌ایم و همیشه کمک حال فوتبال استان بوده‌اند.
افشاریان تصریح کرد: با توجه به ارتباطاتی که دارم سعی کرده‌ام مجموعه‌های مختلف را متقاعد کنم که به نحوی کمک رسان باشند. از مجموعه نفت و گاز گچساران بسیار تشکر می‌کنم هر زمانی که مسابقه‌ای، سالنی یا کاری داشتیم جواب نه نشنیدم. از هیئت شهرستان‌ها تشکر می‌کنم که پای کار بوده‌ام. کمک‌هایی هم به هیئت‌هایی کرده‌ایم. پارسال همه بازی‌ها  در همه شهرستان ها با یک نوع توپ برگزار شد. امسال هم همین طور عمل می‌کنیم. الان اگر به تقویم ما دقت کنید تا پایان سال همه برنامه‌های ما مشخص است و هیچ چیزی را از قلم نینداخته‌ایم.
افشاریان ابراز کرد: در این رهگذر از دبیر هیئت آقای آشتیانی، تمام کمیته‌هایی که اینجا هستند، و تمام اعضای مجموعه در هیئت فوتبال استان تشکر بسیار ویژه‌ای کنم. از همه مهم‌تر می‌خواهم ویژه از آقای نوروزی رئیس برنامه ریزی، آقای نوروزی مدیرکل بیمه ایران، آقای گوهرگانی معاون اقتصادی با ما همدل و همراه بودند. ادارات دیگر، بانک ملت، بانک ملی، جهادکشاورزی، آموزش و پرورش که رکن اصلی همه مسابقات ما بودند و از صداوسیمای محترم، مجموعه‌های امنیتی و از همه دوستانی که دلسوز و همراه ما بودند تشکر می‌کنم و دستشان را به گرمی می‌فشارم و همیشه همراهشان هستم.
تا تیم نداشته باشیم اتفاق خوش یمنی برای فوتبال استان اتفاق نخواهد افتاد
وی در ادامه گفت: تا به حال نشده که کسی به دفتر من بیاید و به جایی معرفی‌اش نکنم. ولی یک واقعیتی را باید بدانیم، تا در استان تیم نداشته باشیم هیچ اتفاق خوش یمنی اتفاق نخواهد افتاد. الان نمی‌دانم بچه‌های تیم شهرداری در چه حالی هستند ولی قرار براین بود که تیمی خریداری کنند و امسال با تیم لیگ دو شروع کنیم. یادم است زمانی که ورزشگاه پر از انسان بود، بازار اشباع از پول بود و مشکلی نداشتیم. با تمام انرژی و امید فقط منتظر مسابقه‌ای بودیم که قرار بود برگزار شود.
افشاریان گفت: شهرداری خیلی باعظمت بود. نفت و گاز گچساران هم زمانی لیگ یک بود و تیم خوبی بود و الان لیگ دو است، انشالله امسال از لیگ دو سعود کند. ناگفته نماند امسال  تیم تام تامرادی دهدشت را داریم که نماینده ما در لیگ دسته سه هست.
وی تصریح کرد: تیم بویراحمد را هم اینجا در لیگ دسته سه داریم که همه باید کمک کنند تیم را بالا ببریم. تیم اتحاد قلعه رئیسی که نماینده ما در جام حذفی هست. امسال اگر تیم شهرداری حضور پیدا کند سال خوبی در فوتبال خواهیم داشت. این چند تیم می‌توانند حداقل صد استعداد را جذب کنند و یقیناً می‌توانیم با برنامه ریزی منظم حرفهای خوبی داشته باشیم. قول می‌دهم از هر تیمی که در استان وجود دارد حمایت کنم، یاسوج، گچساران، دهدشت، بویراحمد فرقی نمی‌کند.
تیم شهرداری پتانسیل پیشرفت دارد/ هر تیمی بیاید یاسوج قاعده را باخته است
افشاریان گفت: فوتبال مقوله‌ای تعریف شده است و بدون امنیت نمی‌توانیم فعالیت کنیم، بنابراین نیروی انسانی پایه کار ماست، بخواهیم یا نخواهیم باید به گرمی دست این افراد را می‌فشاریم. نیروی اورژانس و علوم پزشکی اگر نباشند نمی‌توانیم بازی برگزار کنیم. اداره برق و آب، همه اینها اداره‌هایی است که بدون این‌ها نمی‌توانیم کار انجام دهیم. هر اداره‌ای که اسمش را بردم یا هر اداره‌ای که اسمش را نبردم من یک نصیحت می‌کنم. در فوتبال هزینه‌ای وجود ندارد، هر کاری کنیم هدف درمان و ایجاد نشاط است. الان اگر بعدازظهر مسابقه برای نونهالان داشته باشیم حداقل صد تا خانواده برای تماشای بچه‌هایشان حضور پیدا می‌کنند. حداقل هزارنفر درگیر این مسابقات هستند.
افشاریان بیان کرد: علوم پزشکی بدون شک ضرر نخواهد کرد. همین تیم شهرداری الان خیلی بدبینانه 1 میلیارد تومان قیمتش هست ولی اگر با دو میلیارد تومان این تیم را بیاوریم لیگ 1، می‌توانیم تیم را 15 میلیارد تومان بفروشیم. این هزینه نیست و ضرر نکرده‌ایم. بهترین پتانسیل‌ها را داریم، ورزشگاه وسط شهر است و مردم پای کار هستند. هر تیمی که اینجا بیاید قاعده را باخته چون ورزشگاه پر می‌شود و ما از این جهت سود می‌بریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
با همین اضافه کارهایی که به خاطر بی کاری به کارکنان تربیت بدنی که هیچ بازدهی ندارند پرداخت می شود می توان دو تیم را اداره کرد خدایا فقط کسی توضیح بده بازده و کار کارمندان تربیت بدنی چیست ؟؟؟؟
نادان
Iran, Islamic Republic of
درگچساران خودش رو زده به کوچه علی چپ فقط رییس بودن رو یدک میکشه فقط نظارت بی نظارت
تازمانی که تو گچساران مدارس فوتبال هیئت فوتبال رو شارژمیکنن از لحاظ مالی وتوجیبی همینطوره
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
جناب افشاریان لطفا چرا به وضعیت شهریه های مدارس فوتبال درگچساران رسیدگی نمی شودوچرا مدارس فوتبال اگه شهریه دریافت میکنندپس برای چی هزینه ورود به چمن جهت تمرین از نونهالان به مبلغ 3000 یا روزی که بازی داشته باشن مبلغ 5000تومان دریافت میکنند پس دیگه خود باشگاه چه هزینه ای متقبل میشه .لطفا جواب بدین اگه خودتون بهاشون شریک نیستین .
مردم ناراضین از وضعیت مدارس وبخاطر دریافت هزینه چمن که پول خیلی خوبی بجز شهریه به جیب میزنند هر روز تمرین میذارن مخصوصا باشگاه ا...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
بله کاملا درست میگه نمیدونی چقد ماهانه شهریه دریافت میکنند وچقد هزینه ورود به چمن روزانه از مردم میگیرند واقعا خسته شدیم از این بی بندباری در مدارس فوتبال گچساران
اگه شهریه میگیرن پس چرا هزینه چمن روزانه نفری 3000 یا5000براچیه
تازه پول لباسی دودست سه دست اجباری که به کناربه دادمردم برسین تورا خدا
بلا
Iran, Islamic Republic of
برا شما بد نیست..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1