تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۱۱۰۹۶
توسط مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و رئیس HSE تشریح شد:

پاسخ به شایعات اخیر درباره مرگ یکی از کارکنان شرکت نفت گچساران

۱
۰
پاسخ به شایعات اخیر درباره مرگ یکی از کارکنان شرکت نفت گچساران
کبنا ؛به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران درپی اخبار منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه ها نسبت به قصور در نجات همکارمان مرحوم علی گماری که دو روز پیش براثر ایست قلبی در محل کار خود در ایستگاه آتش نشانی رگ سفید جان خود را ازدست داد ، مدیرعامل ، رئیس HSE و رئیس فرودگاه نفت گچساران به این اخبار واکنش نشان دادند؛
صیدالی مدیرعامل گفت: بنده در روز حادثه در حین ماموریت اداری در تهران بودم و باید تاسف خورد به حال انتشار دهندگان این اخبار که نمک بر زخم خانواده این همکار داغدیده بودند.
ایشان در ادامه افزود در بحث کار و تولید، اول ایمنی و سلامت کارکنان دوم کار و تولید برایم مهم است.
صیدالی تصریح کرد متاسفانه برخی رسانه ها با انتشار اینکه که من وام دار هیچکس نیستم افزود انتشار این اخبار کذب محض است و قطعا از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم نمود.

در ادامه شهباز صفری رئیس اداره HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در گفتگو با خبرنگار واحد خبر نفت گچساران با رد تمامی شایعات منتشر شده به تشریح حادثه پرداخت و گفت به نظر میرسد هدف از انتشار چنین اخباری تنها خدشه وارد کردن به نام پرافتخار نفت گچساران میباشد.
صفری با تشریح دقیق حادثه افزود: مرحوم علی گماری سرپرست ایستگاه آتش نشانی رگ سفید در حال ماموریت در واحد دچار حمله قلبی می شود که بلافاصله توسط همکارانش در واحد به درمانگاه پزشکی که در ۵۰۰ متری محل کار مرحوم بوده است انتقال داده می شود که با وجود امکانات کافی پزشکی مورد بررسی اولیه قرار گرفته و بلافاصله با هماهنگی پزشک اورژانس شرکت نفت با مجهزترین آمبولانس جهت ادامه درمان به نزدیک ترین مرکز مجهز پزشکی در شهرستان زیدون اعزام می شود
صفری افزود در پی گزارش این حادثه ضمن آماده باش بیمارستان نفت گچساران،  اکیپ پزشکی بوسیله هلی کوپتر جهت اعزام به شهرستان زیدون اقدام میشود که متاسفانه مرحوم در حال انتقال به بیمارستان بهبهان بعلت شدت حمله قلبی فوت مینماید.

درادامه محمد طاهری رئیس فرودگاه نفت گچساران باارایه گزارشی از لحظه اطلاع تا پرواز به این شایعات پاسخ داد:
محمد طاهری بابیان اینکه طبق اعلام نیاز منطقه تا هماهنگی ها لازم ، خارج کردن کردن هلی کوپتر از آشیانه و سوخت گیری و تیک اف به حد فاصل زمانی ۲۵ دقیقه اکیپ پزشکی برای نجات جان همکارمان اقدام نمود که متاسفانه مرحوم گماری براثر شدت حمله قلبی در آمبولانس علی رغم تلاش پزشکان جان خودرا ازدست داد
محمد طاهری افزود: طبق اعلام پزشکان معالج امکان انتقال ایشان با هلی کوپتر وجو نداشت و اخبار منتشر شده در رسانه ها کذب محض میباشد.
طاهری نسبت به شایعه عدم پر بودن منبع ذخیره سوخت هلی کوپتر اینچنین گفت:
بعلت رعایت مسائل ایمنی ، امکان نگهداری هلی کوپتر با باک پر در در آشیانه میسر نمی باشد.
طاهری تصریح کرد: فرودگاه نفت گچساران هیچگونه کمبودی در سوخت هلی کوپتر ندارد و اخبار منتشر شده صحت ندارد.

شایان ذکراست این شایعات این روزها در حالی رقم میخورد که مجموعه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از ابتدای سال جاری تاکنون در مواجهه با حوادث پیش آمده  از جمله سیل ، آتش سوزی ، حمله ملخ ها وغیره  با بسیج تمامی امکانات ، هلی کوپتر ، تجهیزات ، ماشین آلات ، نیری انسانی و ارائه خدمات رفاهی ، پزشکی و همچنین کمکهای مردمی کارکنان خود به یاری هموطنان خود در سراسر کشور شتافتند.
امیدواریم که انتشار دهندگان این اخبار با در نظر گرفتن کمی انصاف و به دور از تفکرات سیاسی با وحدت رویه همه باهم درجهت پیشرفت ایران اسلامی قدم برداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مدیر بحران
United Arab Emirates
بعنوان کسی که از مسائل مدیریت بحران اطلاع دارم، بیست و پنج دقیقه وقت از زمان اطلاع تا پرواز هلی کوپتر زمان زیادیست و توجیه پذیر نیست. ( تازه ممکن است بیشتر هم باشد). قطعا قصور صورت گرفته و این مصاحبه های هماهنگ مشکلی از ضعف مدیریتی این روزهای شرکت نفت و گاز گچساران و خصوصا در این حادثه خاص حل نمی کند. واقعا جای ورود و بازرسی توسط سازمانهای بازرسی هست.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1