تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : ۴۱۱۰۹۱
مسعود زاده باقری مدیر عامل موسسه علمی – آموزشی عصر طلایی رشد کودک (عطرک) کشور در گفت‌وگو با کبنا:

والدین از دوره زندگی 3 تا 7 سال فرزندان خود غافل نشوند

۴
۰
والدین از دوره زندگی 3 تا 7 سال فرزندان خود غافل نشوند
کبنا ؛دکتر مسعود زاده باقری مدیر عامل موسسه علمی – آموزشی عصر طلایی رشد کودک (عطرک) کشور اعلام کرد: سنین 3 تا 7 سال از سالهای طلایی رشد انسان می‌باشد از اهمیت این دوره از زندگی غافل نشده و برای ساختن آینده‌ای بهتر، شرایط و امکان استفاده کودکان عزیز خود را از آموزشهای بروز ایمت فراهم آورند.
 با دکتر مسعود زاده باقری مدیر عامل محترم این موسسه به گفتگو می‌نشینیم تا با این موسسه، فعالیت‌ها، دستاوردها و شیوه آموزش I-Maths بیشتر آشنا شویم:
لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید
اینجانب در سال ۱۳۵۴ در استان کهگیلویه و بویر احمد، شهر یاسوج در یک خانواده مذهبی متولد شدم و پس از سپری نمودن تحصیلات دوران ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در این شهر در سال ۱۳۷۵ در رشته مهندسی علوم کشاورزی در دانشگاه گیلان پذیرفته شدم و پس از اتمام تحصیلات دوره کارشناسی، تا سطح کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی، تحصیلات خود را ادامه داده و هم اکنون به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و مدیر عامل موسسه علمی – آموزشی عصر طلایی رشد کودک (عطرک) مشغول به انجام وظیفه می‌باشم.
در مورد عطرک کمی توضیح دهید.
موسسه علمی -آموزشی عصر طلایی رشد کودک (اختصاراً عطرک) توسط عده‌ای از اعضای هیات علمی دانشگاه با هدف رشد و اعتلای روزافزون کودکان این مرز و بوم در سال 1394 پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح فعالیت خود را در کلیه استانهای کشور اغاز نمود و در حال حاضر با بیش از 1300 شعبه فعال در کشور و 423 شعبه و نمایندگی فعال در استان فارس بعنوان پیشروترین استان مشغول به فعالیت است. موسسه عطرک نماینده انحصاری و مجری سیستم جهانی آموزش مفاهیم پایه ریاضی (I-Maths) از موسسه Universal Education Academy می‌باشد.
I-Maths چیست؟
سیستم جهانی آموزش مفاهیم پایه ریاضیات i-maths به عنوان یکی از محصولات آموزشی این موسسه برآن است که مفاهیم پایه ریاضیات را در قالب بازی، سرگرمی و نمایش خلاق به کودکان 7-3 سال در یک محیط شاد و غنی آموزش دهد و کودکان این رنج سنی را با مهارت‌های زندگی آشنا سازد و همچنین رسالت اصلی این موسسه بر این پایه متمرکز است که مهارت‌های شناختی رشد کودک را افزایش و کودکان عزیز را برای ورود به دوران رسمی آموزش، هدایت سازد. در این سیستم آموزشی، آموزش‌ها به صورت سلسله مراتبی و با توجه به نیازهای کودک توسط متخصصین طراحی شده و به بهترین شیوه ممکن اجرا می‌گردد.
در این سیستم مفاهیم مورد استناد تماماً به صورت عینی و به شکل عملی به کودک آموزش داده می‌شود و کلاس‌ها کودک محور بوده و معلم صرفاً نقش هدایت گر را دارد. یکی از اهداف مهم در این سیستم آموزشی کمک به تشکیل و تکمیل ساختار مغزی کودک می‌باشد و علاوه بر این مهم، اهداف دیگری مانند: از بین بردن ترس ریاضی، برداشتن موانع خلاقیت، بالا بردن مهارت فکر کردن، درک و استنتاج در عمل و انتقال مفاهیم پایه و اساسی ریاضی در این سیستم آموزشی رصد می‌شود.
 
مسابقات و جشنواره جهانی شادی و نشاط ایمت چگونه مسابقاتی است و آیا ایران قبلاً در این مسابقات شرکت کرده است؟
با توجه به یکسان بودن آموزش و محتوای آموزشی ایمت در سراسر جهان هر ساله مسابقاتی تحت عنوان مسابقات و جشنواره جهانی شادی و نشاط ایمت توسط موسسه Universal Education Academy برگزار و از کشورهایی که نماینده سیستم جهانی I-Maths می‌باشند دعوت به عمل می‌آید. کشور عزیزمان، ایران در اولین دوره در این مسابقات مقام سوم دنیا را کسب نمود و سال گذشته نونهالان کشور عزیزمان در مسابقات جهانی مالزی از میان کشورهای پیشرفته دنیا از جمله؛ آمریکا، روسیه، چین، هند، کانادا و...با افتخارآفرینی بر جایگاه نخست جهان ایستادند. قابل ذکر است که این مسابقات بیشتر جنبه سرگرمی، تفریحی و آموزشی داشته و تلاش می‌نماید که موضوع رقابت را در بین کودکان 7-3 سال کم رنگ نماید.
امسال با رایزنی‌هایی که توسط معاونت بین الملل موسسه عطرک صورت پذیرفته است و همچنین براساس بازدیدهایی میدانی که به عمل آمد این توافق حاصل گردید که کشور عزیزمان ایران میزبان مسابقات و جشنواره جهانی آیمت با حضور بیش از 25 کشور از 5 قاره دنیا باشد و مقرر گردید که این مسابقات در جزیره زیبای کیش از 25 الی 28 دی ماه 1398 برگزار گردد. برگزاری این مسابقات علاوه بر تقویت صنعت توریسم و مطرح شدن ایران در عرصه آموزش، برگ زرین دیگری را بر افتخارات نونهالان این آب و خاک رقم خواهد زد.
 
 
آیا در پایان توصیه یا درخواستی دارید؟
امیدوارم که والدین عزیز با در نظر گرفتن این مهم که سنین 3 تا 7 سال از سالهای طلایی رشد انسان می‌باشد از اهمیت این دوره از زندگی غافل نشده و برای ساختن آینده‌ای بهتر، شرایط و امکان استفاده کودکان عزیز خود را از آموزشهای بروز ایمت فراهم آورند. همچنین از مسئولین و کلیه دست اندرکاران امر آموزش خواهشمندم همانگونه که وزارت آموزش و پرورش بر گنجاندن کلاسهای اسباب بازی در برنامه آموزش کودکان تاکید داشتند، با ایجاد بستر مناسب برای موسساتی همچون این موسسه که طلایه دار آموزش بر پایه بازی، سرگرمی و نمایش خلاق می‌باشد، زمینه ساز تحولی عظیم در سیستم آموزشی و پیشرفت کودکانمان که سرمایه‌های آینده این کشور می‌باشند، گردند. به امید روزی که همه ما آینده را برای کودکانمان هوشمندانه بسازیم.
جهت اطلاعات بیشتر از فعالیتهای این موسسه می‌توان به پایگاههای اطلاع رسانی www.farsimaths.ir و www.imaths.ir و یا با شماره تلفن‌های 09395454121 و 33607140 -071 تماس حاصل فرمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده والدین کودکان ثبت نام شده ایمت
سلام جناب دکترآموزشگاه ایمت کیفیت کاربه اندازه کمیت کارنیست هیچ گونه نظارتی رو مدارس ومربیانتون ندارین بایدبرکارمربیان پایش ورصد صورت بگیرد ازمربیان باتجربه استفاده بشه مکانهای درنظرگرفته شده هیچ گونه استاندارد وسنخیتی با روحیه ظریف ولطیف کودکان راندارد روی میزهای چوبی دانش اموزان راهنمایی مینشینند کودکان بشدت خسته وپزمرده میشن لازم راندارند وسایل سرمایشی اصلا تعبیه نشده هزینهای دریافتیتون وحشتناک بالا هست ومرتب افزایششون میدین لطفا پیگیریهاتون تشدید گردد
علی زاده
Iran, Islamic Republic of
باسلام جناب دکتر توجه ویژه ای به نمایندگی استان که در معلم ۳ واقع هست شود در واقع ترافیک بیداد می کند به فکر ساختمان جدید باشید.جا دارد از زحمات آقای حسینی نیز تشکر شود.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در کدام استان یا شهر ؟
زهرا شمس كلاهي
Iran, Islamic Republic of
با سلام واحترام
ازاينكه اين مسابقه با صحبتها ي كامل وبديع شما جنبه شادي وبه دور از مسابقات با توجه به اين دوره سني است بسيار خوشحال هستم چرا كه برد وباخت در اين گروه سني جايگاهي ندارد🙏🙏🙏🙏
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1