تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۴۱۰۹۷۹
در خطبه‌های نماز جمعه چرام مطرح شد

سازمان کنفرانس اسلامی به موضوع شیخ زکزاکی ورود پیدا کند

۰
سازمان کنفرانس اسلامی به موضوع شیخ زکزاکی ورود پیدا کند
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه چرام ظهر امروز (21 تیرماه 98) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه شیخ زکزاکی نماد روحانیت انقلابی در کشوری (نیجریه) است، اظهار کرد: وی با وجود خفقان شدید حاکم و اقدامات سخت نیروهای امنیتی این کشور، توانسته است امتی را تربیت کند تا در خط اصیل اسلام و سیره عملی حضرت امام (ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) حرکت کنند.
 امام جمعه چرام، عنوان داشت: شیخ زکزاکی در سخنان خود درباره اولین ملاقاتش با امام خمینی (ره) می‌گوید: «از لحظه‌ای که چشم من به امام بزرگ افتاد مطمئن شدم که او بنده مخلص خداست و او توسط خدا پذیرفته شده است، همان زمان، تصمیم گرفتم که امام رهبرم باشد و هر مکتب فکری را که ایشان از آن پیروی می‌کند دنبال کنم.»، میلیون‌ها نفر از مردم غرب آفریقا به واسطه اقدامات گسترده شیخ زکزاکی به مکتب اهل بیت (علیهم السلام) پیوسته‌اند که اکثراً آن‌ها از مقلدین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.
 وی افزود: در چهل سال گذشته، وابستگان آمریکا و اسرائیل و انگلیس در نیجریه فتنه‌ها و توطئه‌های مختلفی را علیه شیخ زکزاکی و پیروانش طراحی و اجرا کردند که همگی با هوشیاری شیخ زکزاکی و یارانش خنثی شد و بر قوت و عظمت حرکت اسلامی نیجریه افزود، عمق راهبردی و مدافعان جمهوری اسلامی در نیجریه جریان انقلابی شیخ زکزاکی است.
 حجت‌الاسلام افشار، ادامه داد: همزمان با تهدیدات چند سال قبل آمریکا علیه ایران، خبرنگار بی بی سی سفری به نیجریه دارد و ضمن تهیه گزارش و مصاحبه‌ای با شیخ زکزاکی چنین می‌گوید: «از شیخ پرسیدم که آیا حمله به ایران تأثیری هم بر نیجریه خواهد داشت؟ او گفت: «نه فقط در نیجریه، که در تمامی جهان.»
 شیخ زکزاکی توضیحی نمی‌دهد که چه خواهد شد، اما افزود: «این که این اثر چه قدر باشد، بستگی به این دارد که به چه جاهایی حمله شود.»
 وی گفت: در سال 94 مقارن با ایام شهادت حضرت امام رضا (ع) نیروهای نظامی و امنیتی نیجریه با گرفتن دستور از اربابان آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی خود به مردمی که داشتند برای مراسم عزاداری آماده می‌شدند، حمله کرده و صدها نفر از آنان را شهید، زخمی و اسیر کردند، سپس ارتش نیجریه وحشیانه به خانه شیخ زکزاکی حمله برده و منزل ایشان را به آتش کشیدند و نیروهای وحشی یورش برنده به منزل این روحانی بزرگ، سه پسر شیخ را جلوی چشم ایشان و اعضای خانواده به شکل فجیعی به شهادت رساندند، با این حساب شیخ مقاومت جهان اسلام در کنار سه شهیدی که قبلاً تقدیم کرده بود، ابوالشهیدی با تقدیم شش شهید، شاخص روحانیان جهان اسلام شد.
 خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: اولین درخواست از مجامع بین اللمللی است با فشار به حکومت نیجریه زمینه انتقال شیخ زکزاکی را به بیمارستان جهت مداوا فراهم نماید، دومین درخواست مردم نمازگزار جمعه و انقلابی ایران اسلامی این است که سازمان کنفرانس اسلامی به این مساله ورود کند و در مقابل این ظلم آشکار سکوت پیشه نکنند و با محکومیت این اقدام خبیثانه ارتش نیجریه، زمینه آزادی عالم مجاهد و مبارز جناب شیخ زکزاکی را فراهم آورند.
 وی افزود: سومین درخواستی که از مردم نمازگزار جمعه شهر چرام دارم بعد از نماز جمعه این اقدام مغرضانه وغیر انسانی دولت و ارتش نیجریه را محکوم نمایند و برای شفاء و سلامتی شیخ عزیز مقاومت اسلامی دعا فرمایند.
امام جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به این مطلب که حجاب، تکریم آن کسی است که در حجاب است، حجاب زن، تکریم زن است، در بیشتر کشورها در قدیم، در همین اروپا تا دویست سیصد سال پیش زن های اعیان و اشراف حجابی روی صورتشان می‌انداختند؛ در بعضی از فیلم‌های قدیمی شاید دیده باشید، یک حجاب می‌انداختند که چشم‌ها به روی آن‌ها نیفتد، این، تکریم است. در ایران باستانی زن های اعیان و اشراف و رؤسا همه باحجاب بودند؛ زن های افراد پائین و طبقات پست، نه، بی حجاب هم می‌آمدند؛ مانعی هم نبود.
 وی افزود: اسلام آمد این تبعیض را گذاشت کنار، گفت نخیر، زن باید باحجاب باشد؛ یعنی این تکریم مال همه زنان است، این نظر اسلام است، در کشورهایی مثل آمریکا که ولنگاری اخلاقی کانون خانواده را با فروپاشی پدید آورده طبق آمار از هر دو ازدواج یک ازدواج به طلاق می‌انجامد و با فرزندان طلاق زمینه بزهکاری، دزدی قتل و ناامنی را برای جامعه امریکا بوجود آوردند.
 حجت‌الاسلام افشار، ابراز کرد: دشمنان با انحائ مختلف بدنبال کم رنگ کردن حیا و عفت در بین زنان و مردان ایران اسلامی هستند اما زنان ومردان جامعه ما با محکم کردن سنگر حیا و عفت این توطئه دشمنان را بی اثر خواهند کرد.
 وی عنوان داشت: در زمینه مقابله با هنجار شکنان فرهنگی بویژه مقوله حجاب از اقدامات نیروی انتظامی تقدیر و تشکر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1