تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۴۱۰۹۳۹
رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد:

هدف شورای نگهبان؛ نظارت بر انتخابات و پاسداری از آراء انتخاباتی

۲
۰
هدف شورای نگهبان؛ نظارت بر انتخابات و پاسداری از آراء انتخاباتی
کبنا ؛رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: ۲۶ تیرماه مصادف با سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان است و این نهاد کار خود را به صورت عملی از سال 59 شروع کرد .
حجت الاسلام خرم روز با اشاره به اینکه این شورا از ابتدای پیروزی انقلاب با انتخاب فقهای شورای نگهبان و انتصاب از سوی حضرت امام (ره) شکل گرفت افزود: حقوقدانان شورای نگهبان از سوی قوه قضائیه به مجلس معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه در طی 39 سال گذشته انتخابات متعددی با نظارت این نهاد برگزار شدگفت: این وظیفه نظارتی نهاد شورای نگهبان است که در انتخابات مجلس ،ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و در سایر انتخابات هایی که در قانون تشریح شده نظارت کند .
خرم روز تاکید کرد: این نظارت ها برای جلوگیری از مسیر انحرافی در جریان اجرای انتخابات است که کسی نتواند افکار عمومی و اعتماد مردم را از بین ببرد.
وی به فراجناحی و قانونمند بودن این نهاد اشاره کرد و گفت: از مهم ترین ویژگی های این نهاد استقلال آن است .
رئیس دفتر نظازت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دفاتر شورای نگهبان در استان ها و هیئت های نظارت در ایام انتخابات تشکیل می شود و هیئت های نظارتی متشکل از کسانی است که آشنایی کامل به قوانین نظارتی دارند .
حجت الاسلام خرم روز با تاکید بر اینکه اگر نهاد شورای نگهبان تصمیم می‌گیرد دیگران نباید تضعیف کنند اضافه کرد: هدف این نهاد جلوگیری از انحراف در مسیر نظام، اجرای انتخابات و مقابله با تصویب قوانین خارج از چارچوب شرع و قانون اساسی است .
وی گفت: طی این سال‌ها چه از درون نظام و چه از بیرون شاهد هجمه هایی به نهاد شورای نگهبان بودیم که می‌طلبد نخبگان ، اهل قلم و رسانه‌ ها در فضای مجازی در راستای دفاع حق‌طلبانه از نهاد شورای نگهبان تلاش کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین هجمه ها در بحث بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخاباتی است گفت: همه تلاش بر این است که در بحث نظارت بر انتخابات، پاسداری از آراء انجام گیرد تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو باشیم .
حجت الاسلام خرم روز به بررسی قوانینی که از سوی شورای نگهبان به تصویب رسیده است اشاره کرد و افزود: مصوبات مجلس شورای اسلامی به تایید نهاد شورای نگهبان می رسند و تبدیل به قانون می شوند .
در این جلسه دستگاه های شرکت کننده همکاری خود را برای شناخت جایگاه شورای نگهبان و دفاع از این نهاد اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام وادب واحترام به محضر مبارک حاج آقای خرم روز که انسانی مومن متعهد وانقلابی وبسیار با صداقت هستند ولی به استحضار می رساند با توجه به صداقت شهامت ودینداری که در حضرتعالی سراغ داریم می طلبد که در شهرستانها بیشتر نظارت داشته باشید از ناظرین مومن متعهد بدون حاشیه و بدون سابقه سوء استفاده کنید تا ان شاءالله این شائبه ها وحرف وحدیث های که علیه شورای نظارت است ازبین برود آیا واقعا باید در این گروها چند صد نفری همه از یک طیف وخاص یا طرفدار یک نماینده خاص باشد ضمن تقدیر وتشکر ناظران شهرستانها را از انسانهای معتمد وپاک بدون سوء وسابقه انتخاب کنید
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیخ پاک مومن مردمی وباصداقت انصافا مصداق کامل انسانیت وایمان ویک رنگی واخلاص وروحانی کامل در وجود این شیخ بزرگوار نهفته وهویداست ای کاش همه طلاب وروحانیت عزیز استان مثل حاج آقای خرم روز خود را به زینت دین وعلم واخلاق اسلامی اراسته وپیراسته بگرداند وقلب خودشان را با یاد خدا صفا وصیقل بخشند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1