کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با رادیو سراسری خبر داد

ابلاغ کمک بلاعوض 38 میلیارد تومانی برای سیل کهگیلویه و بویراحمد

18 تير 1398 ساعت 19:32

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور مردم را موثرترین بخش امداد در سیل اخیر دانست و افزود: 97 میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط وزارت جهاد و 38 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای استان ابلاغ شده است.


 استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور مردم را موثرترین بخش امداد در سیل اخیر دانست و افزود: 97 میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط وزارت جهاد و 38 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای استان ابلاغ شده است.
 حسین کلانتری در مصاحبه زنده و تلفنی با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو گفت: «خسارت حادثه سیل بیش از 1300 میلیارد تومان برآورد و 4743 پرونده در سامانه کارشناسی شده در بخش کشاورزی اعم از زراعت، شیلات و باغات بارگذاری شده است.
 وی ادامه داد: تسهیلات بانکی وزارت جهاد تا حدود 97 میلیارد تومان ابلاغ شد و 38 میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض برای استان ابلاغ شده است.
 کلانتری با اشاره به 700 پرونده خسارت منزل در سیل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «350 پرونده تا امروز تأیید شده و ارزیابی‌ها بدین منظور بسیار دقیق است.
وی در مصاحبه با رادیو گفت وگو افزود: کارشناسان بازدید میدانی را انجام داده‌اند و بر اساس این ارزیابی‌ها، تأیید شد که 350 پرونده به بانک‌های عامل معرفی شود که در حوزه تعمیرات 700 پرونده تشکیل شد و 435 پرونده نیز مورد تأیید قرار گرفت.
کلانتری با اشاره به اعتبارات دولت برای بازسازی زیرساخت‌ها اعم از جاده و ابنیه تاریخی گفت: عملیات اجرایی این مهم آغاز شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین نقش سازمان‌های مردم نهاد را در حوادث اخیر پر رنگ برشمرد و افزود: این سازمان‌ها خودجوش وارد صحنه شده و تسهیل کننده امداد رسانی بوده‌اند و توانستند نقش بزرگی در شرایط اضطرار ایفا کنند.
کلانتری حضور مردم را مؤثرترین بخش امداد در سیل اخیر دانست و افزود: آنجا که بحث تخصصی در میان است، عزیزان امداد رسان خوش درخشیده‌اند.
وی در خاتمه مردم را سرمایه‌ای عظیم دانست که باید قدر آن‌ها را دانست و با آن‌ها همراهی کرد.
 


کد مطلب: 410912

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410912/ابلاغ-کمک-بلاعوض-38-میلیارد-تومانی-سیل-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1