تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۱۰۸۲۳
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

حراج اموال مازاد ادارات دولتی کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
حراج اموال مازاد ادارات دولتی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس قانون, دستگاههای اجرایی مکلف به مولدسازی اموال و دارائیهای مازاد خود هستند.
غضنفر آرام بیان داشت: مولدسازی، مجموعه فعالیتها و اقداماتی است که منجر به پویاسازی دارایی‌های ایستا و راکد، استفاده مطلوب از اموال و دارائیهای مازاد دولت در جهت تخصیص بهینه امکانات و ایجاد منابع مالی پایدار از طریق مولدسازی اموال و در نتیجه کاهش هزینه‌های عمومی دولت می شود.
وی بیان داشت: در اجرای جزء 1 بند "ه" تبصره 12 قانون بودجه سال 1398 دستگاههای اجرایی مکلف به شناسایی و احصاء اموال مازاد و اعلام به وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند تا این وزارتخانه بر اساس تکلیف مصرح در بند "پ" ماده 10 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه نسبت به مولدسازی دارائیهای دولت و اموال غیرمنقول مازاد دستگاههای اجرایی اقدام نماید.
آرام، دستیابی به اطلاعات قابل اتکاء به اموال و دارائیهای دولت، ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات از اموال و دارائیها، ایجاد یک مکانیزم کارآمد برای شناسایی اموال دولت، تصمیم گیری درخصوص فرایند واگذاری و نقل و انتقال اموال، استفاده بهینه از دارائیهای مازاد دولت و تامین منابع مالی پایدار برای دولت از این طریق را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد و اظهار داشت: این طرح از اولویتهای کاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی در استان است و مکاتبات لازم با دستگاههای اجرایی استان در راستای اجرای این طرح صورت گرفته و انتظار داریم در راستای اجرای قانون، دستگاههای اجرایی استان هرچه سریعتر نسبت به شناسایی و احصاء اموال و دارائیهای مازاد خود و اعلام به این اداره کل اقدام نمایند.
آرام تصریح کرد: چنانچه دستگاههای اجرایی در این امر کوتاهی نمایند اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان راسا اقدام به اینکار خواهد کرد و لیست دارائیهای استان به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال خواهد گردید.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی افزود: پس از ارسال لیست دارائیهای مازاد دستگاههای اجرایی استان به وزارت اقتصاد، مجوز فروش این اموال صادر و از طریق برگزاری مزایده عمومی اقدام خواهد شد و وجوه حاصل از فروش این اموال نیز به حساب خزانه داری کل واریز خواهد گردید.
وی بیان داشت: دولت و مجلس در حال تهیه قانونی برای هزینه کرد این وجوه هستند که به احتمال زیاد بخش قابل توجهی از این وجوه در جهت پرداخت پاداش بازنشستگان و بازخرید کارکنان دولت و نیز پرداخت بدهی های دولت هزینه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

منصوری
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم کبنا
چراخبر را به نفع خودتان تغییر میدهید .این موضوع چه ربطی به حراج دارد .شما که فرق بین حراج با مولدسازی ومزایده را نمیدانید لطفا تیتر نزنید وبعدش هم این یک قانون است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1