تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۴۱۰۸۰۶
امام جمعه موقت گچساران:

مسلمانان باید دست وحدت و برائت از مشرکین به هم بدهند

۰
مسلمانان باید دست وحدت و برائت از مشرکین به هم بدهند
کبنا ؛امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه مسئله وحدت مهم است، گفت: وحدت امت اسلامی اگر شکل بگیرد هیچ قدرتی جوابگوی مسلمانان نخواهد بود.
حجت الاسلام علیرضا صفایی ظهر امروز(14 تیرماه 98) در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) در خصوص شأن و منزلت تقوا گفت: امام صادق (ع) بیان دارند که از خداوند اندکی هم که باشد بترسید و در میان خود و خدای خود پرده‌ای هر چند نازک هم که باشد باقی گذارید چرا که تقوا راه رسیدن به بهشت و دوری از آتش جهنم است.
وی افزود: امروز ۱۴ تیرماه مصادف است با ربوده شدن تعدادی از عزیزان نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله سردار حاج احمد متوسلیان، سید محسن موسوی، تقی رستگار و کاظم اخوان که این افراد در بیروت به دست عناصر صهیونیستی ربوده شدند و ۳۷ سال از این ماجرا می‌گذرد و اطلاعی از این عزیزان هم در دست نیست.
خطیب جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی جنایت‌ها و خیانت‌های بزرگی در حق مسلمانان و مخصوصا ملت بزرگ ایران انجام داده و این رژیم جعلی عامل اصلی مشکلات بین المللی و اسلامی است و هر جای این دنیا که تجاوز و خونریزی جریان دارد پای این غده سرطانی در میان است.
صفایی با اشاره به 14 تیرماه که به نام روز قلم نامگذاری شده، تصریح کرد: این روز را هم به اهل تبریک عرض می کنیم؛ چرا که قلم مقام بزرگی در اسلام و قرآن دارد و خداوند به قلم قسم یاد کرده است و قلم حرمت دارد و البته آن قلمی که در مسیر خدا باشد و در مسیر اسلام و در مسیرخدمت به بشریت و بیان دغدغه های مردم باشد.
وی افزود: این قلم شایسته است و آن کسی که این قلم را بدست می‌گیرد شایسته احترام است و اهل قلم واقعی نزد مردم عزیزند و لذا برخی‌ها قلم هم می‌زند اما این قلم مثل گلوله است و ویران می‌کند و می‌سوزاند و چنین قلمی باید بشکند.
امام جمعه موقت گچساران گفت: هستند افرادی که علیه اسلام، قرآن، مردم و انقلاب قلم می‌زنند که بشکند چنین قلم هایی و بکشید چنین دست‌هایی.
صفایی  با بیان اینکه روز پنجم ذیقعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است، گفت: روز ۱۸ تیرماه هم روز توطئه آمریکایی در پایگاه هوایی شهید نوژه در سال ۵۹ شمسی بود که کودتای نافرجام نقاب نام گرفت.
وی ادامه داد: باقیمانده افسران رژیم شاهنشاهی به دستور مستکبر عالم بنا شد که کودتایی انجام دهند و هدف آنها هم جماران بود؛ اما خداوند خواست که امام و این انقلاب بماند و نقشه استکبار لو رفت و دشمنان به هدفشان نرسیدند.
صفایی تصریح کرد: این انقلاب یک حامی بزرگ و قوی دارد و آن هم خداوند عالم است و آن روز خواهد رسید که دستاوردهای این انقلاب و این نظام اسلامی با ندای الله اکبر برتمام نقاط عالم به اهتزاز در خواهد آمد.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به سخنان رهبری درجمع کارگزاران حج فرمایشات مهمی ایراد نمودند که در واقع یکی از فروع دین ما مسئله حج است و حج دستور خداوند است و هیچ کس نمی تواند جلوی حجاج را بگیرد.
وی افزود: این حکام نالایق سعودی بوده‌اند که بارها مانع حجاج شده‌اند و امروز هم خیلی از کشورها محروم از حج هستند و آل سعود به عنوان دست نشانده آمریکا عامل به این کارند و حکام خبیث آل سعود همچنان با اسرائیل در حال ساخت و پاخت هستند.
صفایی تصریح کرد: رهبری در این دیدار  بیان نمودند که برخی می‌گویند که حج را سیاسی نکنید یعنی چه که حج را سیاسی نکنیم چرا که ایجاد وحدت یک امر سیاسی است و دفاع از مظلوم، ملت فلسطین، دنیای اسلام و یمن یک کار سیاسی است و دفاع از مظلوم واجب است و برائت از مشرکین یک فریضه است.
امام جمعه موقت گچساران بیان کرد: مسئله وحدت مهم است و سالی یک‌بار مسلمانان عالم دور محور خانه کعبه جمع می‌شوند و شعار مشترک همه آنها لا الله الا الله و محمد رسوال الله است.
صفایی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی اگر شکل بگیرد هیچ قدرتی جوابگوی مسلمانان نخواهد بود، گفت: افسوس که دشمنان بین مسلمانان اختلاف انداخته‌اند و عده‌ای را به اسم عرب و عجم، عده‌ای را به رنگ سفید و سیاه و عده‌ای را به اسم شیعه و سنی تفرقه انداخته‌اند  اما آن عنصری که مهم است اینکه مسلمانان باید دست وحدت و نیز برائت از مشرکین داشته باشند.
صفایی تصریح کرد: خداوند از مشرکین بیزار است و برائت از مشرکین یک دستور خدایی است و در زمان ملک فهد سعودی حجاج ایرانی در خود مکه مکرمه راهپیمایی برائت از مشرکین بلند می‌کرند و فریاد مرگ بر آمریکا می‌گفتند.
امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: در راس همه مشرکین، آمریکایی جنایتکار است اینکه بگویید برعلیه آمریکا شعار ندهید یک اقدام شیطانی است و از خواسته‌های رژیم سعودی است و امروز اسلحه‌های آمریکا توسط رژیم سعودی خریداری می‌شوند و بر سر مردم مظلوم مسلمان همچون یمن ریخته می‌شود و روزی خواهد رسید که پیروزی مردم یمن رخ خواهد داد و حکام سعودی نابود خواهند شد.
حجت الاسلام محمدسعید رشیدی‌کیا بین الصلاتین به عنوان امام جمعه موقت گچساران معرفی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1