تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۱۰۷۴۸
سلامت|

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای کنکوری‌ها

۰
بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای کنکوری‌ها
کبنا ؛حسن فرهاد غیبی، با تاکید بر اینکه کنکوری‌ها باید خواب کافی و راحت داشته باشند، اظهار کرد: خواب شبانه خوب و راحت علاوه بر تأثیر در به یاد آوری آسان مطالب در سر جلسه آزمون، باعث کاهش استرس و اضطراب ناشی از کنکور نیز خواهد شد.
وی با بیان اینکه افراد کنکوری باید از شش ساعت قبل از خواب از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین اجتناب کنند، گفت: کافئین باعث ایجاد اختلال در خواب شبانه می‌شود؛ مواد غذایی حاوی کافئین شامل چای به ویژه چای پررنگ، قهوه، نسکافه، نوشابه‌های انرژی زا و شکلات‌های کاکائویی است.
این متخصص تغذیه استفاده از شام سبک را برای این افراد توصیه کرد و گفت: افراد کنکوری از مواد غذایی سبک همچون برنج، خورشت‌های کم چرب حاوی پروتئین، گوشت و نان استفاده کرده و از مصرف غذاهای سرخ شده در روغن و پرچرب و همچنین آش‌های غلیظ حاوی رشته اجتناب کنند.
فرهاد غیبی در خصوص مصرف صبحانه قبل از آزمون کنکور، بیان کرد: بهتر است در وعده صبحانه از موادی همچون نان، پنیر، خیار و گوجه استفاده کرده و از مصرف قندهای ساده همچون مربا و چای شیرین پرهیز شود.
وی افزود: علت این موضوع این است که قندهای ساده به سرعت جذب شده، ترشح انسولین را افزایش داده و در طول آزمون بدن را دچار افت قند خون می‌کنند.
این متخصص تغذیه در خصوص مصرف شیر در صبحانه، اظهار کرد: بعضی از افراد با مصرف شیر در صبحانه ممکن است دچار سستی در جلسه آزمون شده و یا برای آنها خواب آور باشد؛ توصیه می‌شود این افراد در مصرف شیر قبل از آزمون احتیاط کنند.
وی در خصوص مصرف میان وعده در طول آزمون، گفت: با توجه به زیاد بودن زمان برگزاری آزمون کنکور، کنکوری‌ها در طول آزمون از مواد قندی همچون خرما و بیسکویت به عنوان میان وعده استفاده کنند؛ همچنین مصرف آب کافی در طول آزمون نیز جهت کاهش استرس توصیه می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تغذیه سالم و عمل به توصیه‌های ذکر شده استرس کنکوری‌ها را کاهش داده و سبب آرامش خاطر آنان خواهد شد.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1