تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۱۰۶۳۵
با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد

۴
۰
مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد
کبنا ؛ معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: سالانه حدود هزار پرونده تخلف در دادسرای این دیوان تشکیل می‌شود.
 معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور در جلسه معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به اینکه زیربنای مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، کاهش اعتماد عمومی به کارگزاران است گفت: دیوان محاسبات باید مراقبت‌های لازم را در این خصوص افزایش داده و مانع تزریق ناامیدی و اخبار کذب در جامعه شود و در عین حال در صورت اثبات وقوع تخلف با قاطعیت با متخلفان برخورد شود. آیین تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان
عمرانی با بیان اینکه هدف دیوان محاسبات حفاضت از بیت المال است افزود: بیت المال تنها مربوط به اموال نیست بلکه مدیران نظام هم از اموال بیت المال هستند که باید به نحو احسن از پست مدریتی خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه اکثر تخلفات و کج راهی‌ها ناشی از مدیرانی است که صلاحیت ندارند اضافه کرد: مدیرانی که مسئولیت می‌پذیرند باید از شرح وظایف خود به صورت کامل اطلاع داشته باشند چرا که برخی از مدیران با باند بازی به پست رسیده‌اند و بر این باوراند که تخصص خیلی لازمه مدیریت نیست.
معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه سالانه حدود هزار پرونده تخلف در دادسرای دیوان محاسبات کشور تشکیل می‌شود، ادامه داد: اگر میانگین هر پرونده 4 یا 5 بند داشته باشد، می‌شود 4 یا 5 هزار مورد تخلف. و  از میان 167 کشور دنیا، کشور ما به لحاظ فساد رتبه 131 را دارد که این آمار بسیار نگران کننده است.
وی بیا بیان اینکه یکی از روش‌هایی که می‌تواند کمک کند تا مدیران پویاتری در جامعه داشته باشیم آموزش است ادامه گفت: اگر پشت میزی نشستیم باید به طرح وظایف و تکالیف اشراف کامل داشته باشم و شرط اول کار تخصص است.
عمرانی با بیان اینکه کهکیلویه و بویراحمد تخلفات کم دارد افزود: در چند سال گذشته سراغ مرحله پیشگیرانه رفتیم که کارهای خوبی انجام شد و اثرات مثبتی هم داشته است.
وی گفت: شاخص اصلی فساد عدم رعایت قانون است و جلوی شجاعت مدیران را هم نباید بگیریم و مدیر باید در چارچوب قانون شجاعت داشته باشد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم در این مراسم گفت: مدیر کل سابق دیوان محاسبات استان با حفظ و رعایت قانون و عدم قانون شکنی در حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی تلاش زیادی کردند.
غضنفر آرام با بیان اینکه در برخی موارد تضادهای قانونی وجود دارد و قوانین موازی نیز هستند افزود: نیاز است به منظور شفاف سازی و حسابرسی، برخی قوانین نظام مالیاتی و حسابرسی‌ها تغییر یابند.
فیلی معاون عمرانی استاندار هم گفت: دیوان محاسبات در استان ما دقت نظری بیشتری دارد اگر با استان‌های بزرگ مقایسه کنیم می‌بینیم این نظارت و کاری که در این استان انجام می‌شود در استان‌های بزرگ نیست و در استان ما بیشتر کار می‌شود.
در پایان این مراسم «کیهان» به سرپرستی اداره دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات «ابراهیم مرادیان» تقدیر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
والا اگر ما اونجا بودیم گفت هزار پرونده و با فرض هر پرونده چهار بند تخلف پس چهار هزار بند تخلف
Iran, Islamic Republic of
خوب سخنرانی میکنند
Iran, Islamic Republic of
که این همه تخلفات گوناگون دردستگاههای مختلف میشودو دیوان هیچ واکنشی ندارد واصلا دخالتی نمیکنند
Iran, Islamic Republic of
پروزه های میلیاردی و نناقصات اداره کشاورزی بر باد میره و از زمان گوهرگانی تا کنون اوضاع این اداره خراب و امسال هم جذب نیروی فلله ای بوده ا. ضعیف هستن و سفارش پذیرن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1