کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمیده زعیمی در نشست بانوان با فرماندار کهگیلویه:

جامعه مردسالار و حضور بانوان در حد شعار است / ضرورت تمرکز بانوان بر فعالیت‌های فرهنگی

5 تير 1398 ساعت 2:08

مشاور فرماندار کهگیلویه در امور بانوان با بیان اینکه متاسفانه جامعه ما جامعه مرد سالاری است و حضور زنان را در حد شعارها و میتینگ‌های انتخاباتی داریم، تصریح کرد: این یک واقعیت است و اولین کسی که باید این نگاه را از جامعه زنان برچیند خود ما زنان هستیم و تا این تلاش همگانی نباشد هیچ گاه هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.


عصر روز (سه شنبه 4 تیرماه 98) نشست فرماندار کهگیلویه با بانوان شهرستان برگزار شد.
مشاور فرماندار کهگیلویه در امور بانوان در این نشست اظهار کرد: برای برای انجام هر کاری در حوزه زنان و هر جامعه‌ای نیازمند همیاری هستیم.
حمیده زعیمی عنوان کرد: یک بحثی که در حوزه زنان وجود دارد بحث شعارگرایی است، همه افرادی که در مقاطع و در زمان‌های مختلف برای زنان قرار بود گامی بردارند و شاید هیچ گاه محقق نشده است.
زعیمی با بیان اینکه متاسفانه جامعه ما جامعه مرد سالاری است و حضور زنان را در حد شعارها و میتینگ‌های انتخاباتی داریم، تصریح کرد: این یک واقعیت است و اولین کسی که باید این نگاه را از جامعه زنان برچیند خود ما زنان هستیم و تا این تلاش همگانی نباشد هیچ گاه هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.
وی ادامه داد: بنابراین ابتدا ما گام اول را از خودمان انتظار داریم، که این همت همگانی را داشته باشیم و گام دوم را از شما آقای فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان داریم.
وی خطاب به فرماندار افزود: انتظار داریم صدای رسا و بازوی قدرتمند زنان شهرستان کهگیلویه باشید، کهگیلویه همچنان محروم است و درگیر سیاست زدگی و بحران هستیم.
مشاور فرماندار در امور بانوان عنوان کرد: مشکلات عدیده‌ای در بخش‌های مختلف داریم، چند وقت اخیر همه دوستان شاهد بودند در دیشموک طی یک ماه گذشته فرماندار 3 تا 4 بار به دیشموک رفتند و مناطق دیگر ما هم همینطور است، فکر نکنید که سایر مناطق ما عاری از مشکلات هست، و نیازمند این هستیم که یک توجه ویژه‌ای به شهرستان کهگیلویه در این زمینه شود.
زعیمی با اشاره به اینکه من ایمان دارم هر جا به زنان بها داده شد، اجازه حرکتی داده شد خیلی بیشتر از مردانی که در جامعه دیدم کارکردند توان و انرژی گذاشتند، تصریح کرد: این یک واقعیت است اما ما در اولین گام از افرادی مثل شما (فرماندار) انتظار داریم این نگاه نو را در جامعه و شهر ما جا بندازید که زنان در پست‌های مدیریتی جایگاه‌های کلان و فعالیت‌های اجتماعی پیش رو باشند تا در حد شعار باقی نماند.
وی با اشاره به اینکه بحث امنیت در جامعه برای هرکسی لازم است، ما نیازمند این هستیم که در ادارات از زنان توانمند استفاده کنیم، گفت: آسیب‌های اجتماعی از موضوعات دیگر است که انتظار داریم با همکاری ادارات به ما در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنید.
زینب مهرجو عضو شورای شهر قلعه رئیسی نیز در این نشست به مشکلات بانوان در بخش اشاره کرد و گفت: نیاز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت زندگی، مشاوره ازدواج، خانواده در بخش داریم.
مهرجو با اشاره به مشکل اشتغال بانوان در بخش نیز عنوان کرد: دو هفته پیش با همکاری رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه کارگاه‌های گلیم بافی برگزار شد ولی متاسفانه مکانی که آموزش و پرورش برای برگزاری این کارگاه به بانوان داده است محدود و یک ماهه است که خواستار حل مشکل هستیم.
وی ادامه داد: علی رغم استقبال بانوان از ورزش در بخش هیچ سالنی در اختیار بانوان نیست.
سایر بانوان نیز در خصوص بحث برابری جنسینی، اشتغال، کارگاه‌های آموزشی، پارک بانوان و بوستان بانوان و... صحبت‌هایی داشتند.
فرماندار کهگیلویه نیز در این نشست اظهار کرد: جلسات باید خروجی داشته باشند و بیشتر بر کیفیت جلسات نه کمیت انها تاکید کنید.
جعفر نیکبخت عنوان کرد: در بحث بوستان بانوان با شورای شهر و شهردار صحبت می‌شود اگر این امکان وجود داشت اجرا می‌شود، همچنین در خصوص پارک بانوان نیز باید گفت که اعتبار لازم را دارد.
 نیکبخت با اشاره به وام‌های کم بهره برای اشتغال بانوان نیز گفت: تفاهم نامه‌ای با بانک‌های قوامین و بانک مهر ایرانیان برقرار کرده‌ایم ولی باید پتانسیل‌های منطقه‌ها نیز شناسایی شود که این تسهیلات منجر به اشتغال شوند.
وی در پایان با اشاره به اینکه روی فعالیت‌های فرهنگی نیز تمرکز کنید گفت: در بحث مدیریت نیز تا کنون سه بانو در شهرستان انتصاب شده است.


کد مطلب: 410592

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410592/جامعه-مردسالار-حضور-بانوان-حد-شعار-ضرورت-تمرکز-فعالیت-های-فرهنگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1