تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۱۰۴۹۵
در خطبه‌های نماز جمعه چرام مطرح شد

بی‌توجهی به عشایر چرام

۱
۰
بی‌توجهی به عشایر چرام
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز (31 خرداد ماه 98) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ارتحال امام ره، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هر جا آمریکایی‌ها پا گذاشتند، یا جنگ شد، یا برادرکشی شد، یا فتنه شد، یا استثمار شد، یا استعمار شد، یا تحقیر شد؛ قدم آمریکایی‌ها قدم نامبارکی است اعتماد به آمریکا عجیب است، سرنوشت های مشابهی را برای آدم ها به بار می آورد، در این دهها سال گذشته شخصیت‌هایی مثل عرفات ، قذافی ، مرسی و.. اعتماد به امریکا کردند و سرنگون شدند.
 امام جمعه چرام عنوان داشت: در مشروطه مصدق به پشت گرمی ملت ایران و علمایی مثل مرحوم کاشانی علیه استبداد و استعمار برخاست و نهضت ملی را ایجاد کرد اما اعتماد به آمریکا و خوشبینی موجب شد با کودتای آمریکایی‌ها سرنگون شود.
وی افزود: مرسی اولین منتخب مردم مصر پس از انقلابشان و امید تازه اسلام‌گراها در مصر بود، اما بجای اتحاد با کشورهای اسلامی و تکیه بر مردم، به سمت دوستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی رفت، آمریکا هم از پشت به او خنجر زد و زمینه سقوط او را فراهم کرد تا اینکه در زندان از بین رفت، از بیداری اسلامی و پیروزی انقلاب مردمی مصر، مرسی و همراهانش در اخوان المسلمین، بر این باور بودند که برای عبور از بحران‌های اقتصادی و سیاسی و... پساانقلاب در مصر، تنها گزینه، اعتماد به آمریکا و سعودی است، تا ضمن عبور از بحران، امکان خنثی‌سازی کودتاها را نیز داشته باشند، اما در حدود  یکسال و اندی  با کودتای آمریکایی _ سعودی، او و رهبران انقلاب دستگیر شدند و انقلاب مصر بی نتیجه ماند.
وی با بیان اینکه نمونه دیگری که به آمریکا اعتماد نکرد رییس‌جمهور سوریه بود،گفت:  بشار اسد، مثل پدرش حافظ اسد به انقلاب اسلامی اعتماد داشت، در همان آغاز غائله سوریه، با ارتباط بیشتر و بهتر با جمهوری اسلامی در حالی که بسیاری از شهرهای سوریه سقوط کرده بود، دستور ایستادگی گرفت، آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی با تجهیز داعش، النصره و سایر گروههای تروریستی شکست خوردند، بشار اسد با نسخه مقاومت ماند اما مرسی با نسخه تسلیم سقوط کرد.
حجت الاسلام افشار با بیان اینکه قرآن می‌گوید اعتماد نکنید به ظالمین و یک نسخه شفابخش برای همه عصرها و مکان‌هاست، خاطرنشان کرد: هر کس اعتماد به شیاطین انسی نکند قطعا پیروز خواهد شد.
امام جمعه چرام در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سیاست دولت ها در جمهوری اسلامی توجه ویژه به عشایر بوده است چون عشایر مرزداران و تامین کننده بخشی از نیازهای مردم شهر هستند، ابراز کرد: امام ره با شناخت درست، در اهمیت این قشر  با صفا و زحمت کش فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند، با این همه اهمیت اما در شهرستان چرام عشایر در بعض از مناطق مورد بی توجهی اداره  امور عشایر استان و شهرستان قرار گرفته اند، توجه کافی صورت نمی گیرد.
وی افزود: چرا جاده‌های عشایری شهرستان ما برای عشایر تسطیح و آماده نمی‌شوند، چرا قبل از فصل کوچ اداره امور عشایر به فکر جاده های  عشایر نیستند و الان باید شاهد گلایه های این عزیزان باشیم.
حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: بعد از چهل سال از انقلاب عزتنمد جمهوری اسلامی وقت آزمون و خطای مسؤولان برای مردم نیست، آقایان مسؤول با برنامه ریزی صحیح برای عشایر شهرستان چرام خدمت گزاری به عزیزان را در دستور کار قرار دهید.تا مشمول دعای خیر مردم قرار گیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تاسینی
Iran, Islamic Republic of
جمعی از عشایر غیور چرام متشکل از برآفتابی و بالونی و بایاری
ضمن تشکرازامام جمعه فهیم وانقلابی ازمسعولان تقاضای رسیدگی به مشکلات عشایر حوزه چرام رادارند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1