تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۱۰۴۶۷
مدیریت «نعیمی» در شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد جواب داد؛

تراز عالی کهگیلویه و بویراحمد در طرح ملی «کنترل فشار خون» / رضایت وزارت بهداشت از «ابراهیم نعیمی» (+ تصاویر )

۵
۰
تراز عالی کهگیلویه و بویراحمد در طرح ملی «کنترل فشار خون» / رضایت وزارت بهداشت از «ابراهیم نعیمی» (+ تصاویر )
کبنا ؛«برای اولین بار بسیج ملی کنترل فشارخون به عنوان یک طرح مهم پیشگیرانه در سطح کشور اجرا شد. بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری های قلبی و عروقی و مخصوصا فشار خون، یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر مردم ایران یاد کرد و افزود: در سال 96 حدود 380 هزار مرگ در کشور گزارش شد که 313 هزار مورد آن به دلیل بیماری های غیرواگیر بود. از این 313 هزار مورد، 161 هزار مورد به دلیل بیماری های قلبی و عروقی بود و حدود 97 هزار مورد از مرگ و میر مردم ایران مستقیما به دلیل فشار خون بوده است. اگر بخواهیم در راستای پیشگیری اقدامی کنیم باید حتما به سراغ کنترل فشار خون برویم، حداقل 40 درصد و در برخی مناطق تا 60 درصد از مردم از بیماری فشارخون خود اطلاع ندارند و زمانی متوجه می شوند که باید در بخش‌های ویژه بیمارستان ها بستری شوند یا خدمات دیالیز را دریافت کنند بنابراین به جای توسعه بخش های ویژه بیمارستانی و بخش های دیالیز باید به پیشگیری فشارخون بپردازیم تا کار مردم به این بخش‌ها نکشد.
در کشور ما و به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد مردان، توجه کمتری به سلامت خود دارند و این ریشه در فرهنگ ما دارد اما کنترل فشارخون در مردان و زنان از اهمیت بسیار بالای برخوردار است. در بسیج ملی کنترل فشارخون اگر بتوانیم مردم را حساس کنیم که فشارخون و کنترل آن مهم است و عوامل خطر آن را بدانند و این عوامل را کاهش دهند و برای تداوم درمان خود به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند، به اهداف خود می رسیم.
 در بسیج ملی کنترل فشارخون، افرادی که فشارخون بالایی دارند برای درمان به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می شوند تا تحت نظر قرار گیرند البته پرونده الکترونیک سلامت تا پایان خردادماه مستقر می شود و تمامی اطلاعات مربوط به سلامت مردم از جمله فشارخون آنها در این سامانه ثبت می شود.»
در استان کهگیلویه و بویراحمد طرح ملی کنترل فشار خون با مدیریت ابراهیم نعمتی اجرا شد که با برپایی ایستگاه‌های مختلف فشار خون در ترمینال‌ها، مراکز درمانی، فروشگاه‌ها و دیگر نقاط شهر تلاش شد تا پای مردم را به این طرح ملی باز کنند. نعیمی نشان داد که به خوبی از پس مدیریت شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد بر می‌آید و او تا حدودی با عملکردش پاسخ منتقدانش را هم داد.
سید ابراهیم قدوسی رئیس اداره پیشگیری و کاهش آسیب مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت و درمان که با همراهی تیمی از تهران به یاسوج سفر کرده بودند، در بازدید از پایگاه‌های غربالگری سنجش کنترل فشار خون با قدردانی از «ابراهیم نعمتی» معاونت بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد و همکارانش می‌گوید: کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در بحث بسیج ملی کنترل فشار خون به لحاظ جمعیت از موفق ترین استان‌ها در اجرای این طرح بوده است،خوشبختانه تراز کاری عالی داشته است.
قدوسی گفت: هدف برنامه ریزی شده از این طرح٬ جمعیت عموم کشور بوده که ممکن است به فشارخون پنهان مبتلا و دسترسی به نظام درمانی پیدا نکرده باشند را کشف و به سیستم درمانی متصل کنیم.
رئیس اداره پیشگیری و کاهش آسیب مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت و درمان در خصوص وضعیت عملکرد مراکز کنترل فشار خون در استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عنوان کرد: در این خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد خوشبختانه تراز کاری عالی داشته است که طبق مشاهدات در همه شرایط پای کار هستند.
قدوسی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در بحث بسیج ملی کنترل فشار خون به لحاظ جمعیت از موفق ترین استان‌های در اجرای این طرح بوده است.
سرپرست مرکز آموزشی _ درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید جلیل ضمن تقدیر از ناظر وزارت بهداشت و درمان جهت بازدید از مرکز کنترل فشارخون این مرکز درمانی ابراز داشت: بازدید ناظر وزارت بهداشت از مراکز کنترل فشار خون حساسیت و دغدغه وزارت را به این مهم نشان می‌دهد.
علی اصغر بهروزی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ نفر پرسنل در این مرکز در دو شیفت صبح و عصر فعالیت می کنند.
مدیر خدمات پرستاری بیمارستان همچنین یادآور شد: در این بازدید ناظرین اعزامی از وزارت خانه رضایت خود را از ایستگاه فشارخون بیمارستان شهید جلیل اعلام کردند که جا دارد از حسن نیت این عزیزان تشکر کنم .
شهلا عوض زاده خاطر نشان کرد: به طور متوسط روزانه ۱۵۰ نفر بصورت داوطلبانه جهت کنترل فشارخون خود به بیمارستان مراجعه می کنند که تاکنون بیش از یک هزار و 100 نفر مراجعه و حدود 100نفر سطح دو بودند که تحت مراقبت قرار گرفتند.
نعیمی از چهره‌های دانشگاهی و مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد که با به دست گرفتن سکان مرکز بهداشت و درمان استان توانست بخش زیادی از مطالبات مردمی را پاسخ دهد و او علاوه بر پیگیری و افتتاح پروژه‌های شبکه بهداشت و درمان در بحث عدالت بهداشتی هم گام برداشت و تا جایی که از منطقه محروم و دور افتاده زیلایی غفلت نکرد و گام‌های برای تجهیز شبکه بهداشت و درمان زیلایی برداشت. رضایت مسئولان کشوری از مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد بر این مطالب صحه می‌گذارد.

 بازدید سرزده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مرکز بهداشتی، درمانی شهید ولی پور شهر مادوان
 ابراهیم نعیمی گفت: در ارزیابی و عملکرد شش ماهه اول سال به نقاط ضعف‌هایی دست یافتیم و به تناسب با آن، برنامه‌هایی نیز برای آموزش و بهبود توانایی‌ها در نظر گرفتیم که این پایش ها به عنوان راهکاری برای افزایش انگیزه خدمت دهند به مراجعین بهداشتی درمانی است.
وی افزود: امروزه اولویت اول وزارت بهداشت و به دنبال آن دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان حمایت از بهداشت در بخش پیشگیری است و آن را بسیار مهم می‌داند.
وی در ادامه ضمن بازدید از نحوه ثبت میزان خدمت در سامانه جامع یکپارچه سیب ادامه داد: نقش نیروهای ستادی در راستای خدمت رسانی بسیار حائز اهمیت است، همه ما کاری فراتر از وظایف خویش انجام داده و در ورژن نوزده، شرح وظایف به ریز آمده که بر اساس همین ورژن انجام خدمت صورت می‌گیرد.
 





بازدید اعضای دبیرخانه استانی بسیج ملی کنترل فشار خون از پایگاه‌های مختلف شهر یاسوج

سید علی موسوی رجا، رئیس گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس دبیرخانه، مهناز همتی کارشناس مسئول قلب عروق و دبیر دبیر خانه این طرح در و سایر اعضای کارگروه استانی کنترل فشار خون بازدید میدانی به عمل آوردند.
در بازدید از پایگاه‌های رایگان کنترل فشار خون مستقر سپاه فتح و واحدهای تابع همچنین سایر پایگاه شهری بازدیدمیدانی و از نزدیک در جریان کار قرار گرفتند.

 


بازدید ناظرین کشوری کنترل فشار خون در یاسوج
ابراهیم نعیمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد  به همراه ناظرین کشوری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون دکتر ابراهیم قدوسی، خانم دکتر مریم عباسی  و سایر اعضای کارگروه استانی کنترل فشار خون بازدید میدانی به عمل آوردند.
در این بازدید از پایگاه‌های رایگان کنترل فشار خون مستقر در بیمارستان شهید جلیل، فروشگاه بزرگ رفاه و سایر پایگاه شهری بازدیدمیدانی و از نزدیک در جریان کار قرار گرفتند.


 
اظهار رضایت ناظرین کشوری بسیج ملی کنترل فشار خون
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه بویراحمد، گفت: سید ابراهیم قدوسی و خانم دکتر مریم عباسی نژاد از فرایند اطلاع رسانی و پوشش خدمات بسیج ملی کنترل فشار خون در استان کهگیلویه بویراحمد اظهار رضایت کرد.
 ابراهیم نعیمی افزود: از اجرای شروع طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تعداد زیادی از افرادی که دارای فشار خون بالا بودن شناسایی کردیم و همچنین 130 هزار نفر ضمن کنترل از میزان از فشار خون خود مطلع گشته‌اند.
ناظرین طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در جمع ناظرین استانی نظارت بر شهرستان بیان داشت:  از کیفیت مطلوب برنامه ریزی مدون ستاد اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و فرآیند اطلاع رسانی، آموزشی و نیز پوشش خدمات طرح در استان کهگیلویه بویراحمد و  آنچه کهموجب  رضایت شده هماهنگی‌های بین بخشی و مشارکت خوب مردم با توجه به پراکندگی جمعیت و شرایط کوهستانی به تناسب آمار میانگین کشوری قابل قبول است.
در پایان  این نشست  ناظرین کشوری وزارت بهداشت درمان طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بر اهمیت کنترل فشار خون تا شناسایی کامل گروه هدف  با کشف بیماری در افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند تاکید و تعادل سطح اول و دوم نظام ارجاع و سطح بندی خدمات جهت تکمیل زنجیره خدمات کنترل مطلوب فشار خون را یاد آور شد.





 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نعیمی ، موفق ترین معاون علوم پزشکی بوده
توی دوره ضعیف ریاست ایلامی ، دانشگاه رو نعیمی میچرخوند . امیدوارم ازش استفاده بشه ، توی دوران حراست و ریاست بیمارستان شهید بهشتی هم عالی عمل کردن . طوری که هنوز که هنوزه اگر از کارمندان بپرسید
میگن بهترین دوران بوده.
کارشناس بهداشت
Iran, Islamic Republic of
آقا این حرفا کاملا ساختگی و شومن بازی تبلیغاتی هست.
در طرح فشار خون همه دانشگاه ها و استانها از این دست اخبار دارند و در شبکه های مجازی و رسانه ها منعکس می کنند.
طرح هنوز تمام نشده یک کارشناس اومده یه چیزی گفته حالا اومدن گزارش الکی منتشر کردن.
ک ارشد بهداشت
Iran, Islamic Republic of
آقا .را تمام کنید، سایت وزین کبنا را با این .نکنید.
United States
ضعیف ترین معاون بهداشتی در تاریخ بهداشت استان همین ابراهیم نعیمی بوده است.
احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
سایت وزین کبنا فقط پول را می شناسد ، هزینه پرداخت کنید مطلب هر جه باشد چاپ می شود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1