کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رضا دهبانی‌پور مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

اصلاح طلبان کهگیلویه اختلافات بنیادین ندارند / توافق بر یک کاندیدای واحد دور از ذهن نیست / کسی که قصد نامزد شدن از جریان اصلاح طلب کهگیلویه را دارد، نباید بر طبل تفرقه بکوبد

16 خرداد 1398 ساعت 9:23

با شناختی که از بزرگ منشی نخبگان و شخصیت‌های قابل احترام جریان سیاسی اصلاح طلب کهگیلویه دارم، کاملاً امیدوارم. البته کسانی که قصد نامزد شدن از این جریان دارند خود نباید بر طبل تفرقه بکوبند بلکه باید منادی وحدت و همبستگی باشند. طرح مسائل قومیتی و برجسته کردن وجوه افتراق امر ناپسندی است


رضا دهبانی‌پور مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اخیراً از سمت مدیرکلی خود استعفا داد و بیان می‌شود که احتمال دارد او یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی  اسفند ماه 98 در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده باشد، با او در این باره گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد؛

شما بیش از ۴ سال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بودید. حال که از این مسئولیت کناره گیری می‌کنید آیا از عملکرد خود راضی هستید؟
بسم الله الرحمن الرحیم. با تشکر از شما و دست اندرکاران سایت وزین و پرمخاطب کبنانیوز. اگر بخواهم بر اساس محیط ذهنی و آرمانی قضاوت کنم، هنوز جای کار بسیار در این عرصه وجود دارد. اما با نگاه به محیط عینی و واقعی من با محدودیت‌های زیادی مواجه بودم. درمجموع باعنایت به محدودیت منابع و مشکلات اعتباری دولت دراین چند ساله و رسالت چند گانه و متکثر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمک و مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر و همکاران خدوم و حمایت‌های وزارت متبوع و مدیران استانی توانستیم به توفیقات خوبی در عرصه‌های مختلف دست یابیم. اگر لازم باشد در مصاحبه‌ای دیگر به این توفیقات در بخش‌های مختلف زیرساختی، تولیدات در نشر و کتاب، شعر، موسیقی، تجسمی، تئاتر و نمایش، جشنواره‌ها، ساماندهی حوزه رسانه و مطبوعات، دخالت دادن نخبگان و اصحاب فرهنگ وهنر درعرصه فعالیت‌های فرهنگی وهنری مخصوصاً واگذاری مدیریت شهرستانها و هنرستان هنرهای زیبا و انجمن‌های فرهنگی وهنری و گسترش فعالیت‌های قرآنی و دینی و هم ساماندهی کانونهای قرآن و عترت با ذکر مصادیق صحبت خواهم کرد.

گفته می‌شود که شما قصد ورود به انتخابات را دارید، تا چه حد مصمم به حضور در این عرصه هستید؟
 در چند ساله اخیر جمع قابل توجهی ازشخصیت‌های فرهنگی، سیاسی وهنری جامعه ایثارگری، دانشگاهیان و فرهنگیان از حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی و بخش‌های توابع نسبت به اینجانب جهت حضوردر رقابت‌های انتخاباتی اظهار لطف می‌نمایند. اگرچه خاستگاه اصلی من اصلاح طلبی و دعوت کنندگان جدی اصلاح طلبان هستند اما به دلیل حضور ۳ ساله‌ام در جبهه‌های جنگ بخشی از ایثارگران اظهارلطف می‌کنند، بدلیل حضورچند ساله‌ام درآموزش عالی فرهنگیان و آموزش و پرورش بخشی از فرهنگیان عزیز، به دلیل تدریس در دانشگاه و معاونت ۴ ساله دانشگاه بخشی از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان و والدین آنها و بخش قابل توجهی از هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی نیز مرا تشویق به حضور می‌نمایند. اما حضور در این عرصه مهم و سرنوشت‌ساز، ساز و کارهایی دارد. من تاکنون تصمیم قطعی نگرفتم حتماً در زمان قانونی و با اعتنای به خرد جمعی و تصمیم عقلانی مبتنی برنفع عموم و مصالح و خیر عموم به این تقاضاهای مردم خوب دیارم فکر خواهم کرد و به هر تصمیمی برسم خاضعانه به محضر شریفشان اعلام خواهم کرد.

اگر هنوز تصمیم قطعی نگرفتید چرا از مدیرکلی فرهنگ و ارشاد در بازه زمانی قانونی اعلام شده برای انتخابات استعفا دادید؟
استعفا در این زمان خاص یعنی عمل کردن به قانون انتخابات تا اگر پس ازمشورت‌های لازم و مطالعه درخواست‌ها جهت حضور تصمیم به ورود به این عرصه شد با موانع قانونی روبرو نباشم.

حضرتعالی خود را از جریان اصلاحات می دانید، آیا امید به جلب نظرهمه اصلاح طلبان دارید؟
 اصلاح طلبان در کهگیلویه اختلافات ریشه‌ای و بنیادین ندارند بلکه نقاط و وجوه اشتراک آنها برجسته‌تر است. لذا با شناختی که ازنخبگان و بزرگان این جریان دارم، توافق و تفاهم آنها نسبت به یک کاندیدا دور از ذهن نیست. ارتباط من از گذشته تاکنون با همه این عزیزان صمیمانه هست وسعی کردم از نیروی انسانی و ظرفیت دراختیار درچارچوب قانونی و فارغ از نگاه سلیقه‌ای به نفع جامعه کمک بگیرم. بنابراین اگر به تصمیم برای ورود رسیدم تلاش خواهم کرد این اجماع نظر و همبستگی در راستای اعتلای کشور عزیز ایران اسلامی تحقق یابد. برای بزرگان این جریان احترام قائلم و امیدوارم آن‌ها نیز به نفع جامعه و مردم نیز احترام کنند و بر نقاط اشتراک تاکید و از نقاط افتراق احتمالی پرهیز کنند.

به طورکلی آیا این امیدواری وجود دارد که اصلاح طلبان درانتخابات آینده مجلس یک صدا شوند؟
 با شناختی که از بزرگ منشی نخبگان و شخصیت‌های قابل احترام این جریان سیاسی دارم، کاملاً امیدوارم. البته کسانی که قصد نامزد شدن از این جریان دارند خود نباید بر طبل تفرقه بکوبند بلکه باید منادی وحدت و همبستگی باشند. طرح مسائل قومیتی و برجسته کردن وجوه افتراق امر ناپسندی است. همه جریانات سیاسی و شخصیت‌های علمی، دینی، سیاسی و فرهنگی به ایجاد یک فضای سالم  و با رقابت سالم درون حاکمیت و به نفع نظام اسلامی وایران عزیز با هر سلیقه‌ای کمک کنند.

دربرگزیدن کاندیدای  واحد اصلاح طلبان چه ویژگی‌هایی باید ملاک باشد؟
 به غیر از پایبندی به ارزش‌ها و شعائر دینی و آرمانهای انقلاب و احساس تعلق عمیق به ایران وایرانی وقانون جمهوری اسلامی باید شخص کاندیدا از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، مدیریتی، اجتماعی واقبال عمومی مردم برخوردارباشد. شخص کاندیدا نه تنها آراء جریانی را که متعلق به آن است به سمت خود جلب کند بلکه باید ویژگیهایی داشته باشد که مورد قبول عموم مردم و سلیقه‌های دیگر سیاسی فرهنگی قرار گیرد.

آقای دکتر بطور خلاصه نگاه آنی خود را راجع به شخصیت و مفاهیم زیر اعلام نمایید؟
1-حضرت آیت الله ملک حسینی: شخصیتی عالم. منصف. متقی وشجاع مثل مرحوم پدر بزرگوار شان
2- دکتر سید موسی خادمی: مدیری توانا. نمادی ازاخلاق و تواضع.
3- دکتر علی محمداحمدی: مدیری که تلاش می‌کند نظم را حاکم کند. دانشگاهی قابل احترام.
4-سردار هاشمی پور: نماینده‌ای پروژ ه محور و پیگیر.
5-دکتر قادر لاهوتی: سیدی دانا، دوست داشتنی وازجنس مردم.
6-محمود منطقیان: مردی دانا، اخلاق مدار و همراه با مردم.
7-ستار هدایتخواه: مردی ثابت قدم در جریان سیاسی خود و دارای دغدغه کار فرهنگی.
8-غلام محمدزارعی: نماینده‌ای پیگیر و انعطاف پذیر.
9-غلامرضا تاجگردون: عالم به کارخود و فرصتی برای گچساران.
10-هنرمندان: مردمانی شفاف و زلال و جسور و دوست داشتنی
۱۱ کارکنان اداره کل فرهنگ وارشاد: دوستشون دارم. پرتلاش و صمیمی.
12-بسیج: تداعی کننده اوج ایثار و از خود گذشتگی.
13-حاج آقاصلواتی: مردی شفاف و یک‌رو.


کد مطلب: 410142

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410142/اصلاح-طلبان-کهگیلویه-اختلافات-بنیادین-ندارند-توافق-یک-کاندیدای-واحد-دور-ذهن-نیست-کسی-قصد-نامزد-شدن-جریان-طلب-نباید-طبل-تفرقه-بکوبد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1