تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۴۰۹۷۹۵
از وعده انتخابات سالم تا داستان سایت‌های سوت و کور در نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و روابط عمومی‌ها:

راه های سانسور خبر بسته است

۰
راه های سانسور خبر بسته است
کبنا ؛روابط عمومی‌های کهگیلویه و بویراحمد در حالی با استاندار و معاونین برگزار شد که هر یک خواسته‌هایی از یکدیگر داشتند و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.
نشست روابط عمومی‌های کهگیلویه و بویراحمد دوشنبه شب (30 اردیبهشت ماه 98) در حالی با استاندار و معاونین برگزار شد که هر یک خواسته‌هایی از یکدیگر داشتند و نقطه نظرات خود را مطرح کردند و البته مهمان ویژه این مراسم هم چند پند و اندرز و نکته اخلاقی به روابط عمومی‌های استان گوشزد کرد.
اولین نماینده روابط عمومی‌ها به سایت‌های بدون مجوز پرداخت که بدون هیچ گونه سخت‌گیری در رسمی‌ترین نشست‌ها شرکت می‌کنند در حالی که اخبار باید از مجاری سایت‌های مجوزدار و دارای شناسنامه درج شود.
محمدی‌زاده از آموزش و پرورش هم کار روابط عمومی‌ها را سخت دانست وقتی که در پایان هر نشست و جلسه‌ای همه می‌روند و روابط عمومی‌ها با کوله‌باری از کارهای باقی مانده می‌مانند و تازه باید شروع به کار و خبر زدن کنند.
وی از رسانه‌های استان هم گلایه کرد که باید منشورهای اخلاقی را رعایت کنند همچنان که در جریان برکناری یکی از رؤسای آموزش و پرورش برخی اخبار موجب چنین کاری شد.
سعید نظری از جهاد کشاورزی هم با بیان این که سایت‌ها و رسانه‌های استان بار اخبار را به دوش می‌کشند تعامل رسانه و روابط عمومی را برای پیشبرد اهداف تشکیلات و سازمان مهم و ضروری دانست.
زینب الهی‌نژاد از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم نشست‌های تخصصی میان روابط عمومی‌ها و مدیران را ضروری دانست و گفت که باید چنین برنامه‌هایی با حضور مدیران ارشد استان و روابط عمومی‌ها همواره برگزار شود تا این جایگاه بیش از پیش برای مدیران تبیین شود و به خواسته‌های خود دست یابیم.
محمدزاده از دادگستری هم به سختی کار روابط عمومی‌ها اشاره کرد که نیرو و وسایل کار می‌خواهند و باید موضوع استخدام‌های این دسته از نیروهای اداری حل شود و به علم روز هم مجهز شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که با حکم رئیس ستاد انتخابات استان به این جلسه آمده بود در این نشست ارتباط قوی روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها را اصلی مهم دانست و از آن‌ها خواست وقتی به نظام حمله می‌شود که کاری انجام نداده باید پاسخگوی این حملات و منعکس کننده خدمات نظام روابط عمومی‌ها باشند.
سید محمد کاظم نظری گفت: دولت انتقادپذیر است اما نباید با یک خبر که صحت آن هم معلوم نیست دستگاه را دچار تلاطم کرد.
وی به سال برگزاری انتخابات اشاره کرد که باید فضای امسال با نشاط باشد و نباید به مسائل قومیتی دامن زد چرا که بیان چنین مسائلی نه به نفع کشور و نه به نفع استان است باید همه کمک کنیم تا انتخابات آزاد و بانشاط و قانون‌مدار و در فضای سالم باشد.
استاندار هم در این نشست توصیه‌هایی به روابط عمومی‌ها داشت به فضای کلی کشور در حال حاضر و خواب‌هایی که دشمنان دیده‌‌اند اشاره کرد و از روابط عمومی‌ها خواست تا به وظایف خود در قبال دستاوردهای نظام و انقلاب عمل کنند.
انتقاد استاندار از روابط عمومی‌ها هم این بود که سایت‌ها و پورتال‌های اداری آن‌ها فاقد اخبار و بیان دستاوردهای دستگاه و تشکیلات است و برای مثال اگر پلی ساخته می‌شود در سایت دستگاه‌ها اصلا خبری از آن پل و یا حتی پایه‌های لرزان آن نیست.
 راه های سانسور خبر بسته است

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این جلسه تاکید کرد: راه های سانسور اخبار و کتمان واقعیت ها با توجه به تکثر و رشد روزافزون پایگاه های خبری ، فضای مجازی و رسانه ای در این برهه زمانی بسته شده است.
علی متقیان اظهار داشت: نحوه انتشار خبر و فرآیند اطلاع رسانی امروز با گذشته تفاوت های فاحش دارد.
وی تصریح کرد: امروزه یک مدیر در اتاق شیشه ای خود در معرض و رصد افکار عمومی قرار دارد و زمان آن نیست که یک روابط عمومی در اندیشه توجیه گری و یا سانسور اخبار و گزارش های خبری در دستگاه و نهاد اجرایی خود باشد.
متقیان همچنین به جایگاه ارزشمند روابط عمومی ها در جهت دهی افکار عمومی پرداخت و گفت: یکی از کارکردهای اساسی روابط عمومی ها ارتباط تنگاتنگ با رسانه هاست.
مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران، گلایه مندی و انتقاد برخی مدیران و روابط عمومی ها از رشد روزافزون پایگاه های خبری بدون مجوز و انتشار آزادانه اخبار را یادآور شد و گفت: مشکل از ناکارآمدی و عملیاتی نبودن روابط عمومی هاست.
وی تصریح کرد: روابط عمومی باید به جای نگاه های تقابلی و عکس العملی دنبال ایجاد فضای تعامل سازنده و پویا با رسانه ها باشد.
متقیان روابط عمومی را یک مدیریت راهبردی، کلیدی و چراغ راه دستگاهها و نهادهای اجرایی دانست و گفت: روابط عمومی پویا و کارآمد باید عالم به حوزه تشکیلاتی و اجزاء دستگاه مربوطه خود باشد.
وی با بیان اینکه یکی از آفت های فراروی روابط عمومی ها آگاهی نداشتن مدیران به این مجموعه است، گفت: تا حدودی کارکردها و نحوه رفتار و عملکرد خود روابط عمومی ها در این مهم دخیل است.
متقیان ادامه داد: جایگاه و ارزش روابط عمومی نزد برخی مدیران دستگاه های اجرایی به حدی نزول کرده که هر کارمندی را که ناکارآمد بوده و ضعف داشته به حوزه روابط عمومی انتقال می دهند.
وی احترام به اسرار محرمانه، حفظ حریم خصوصی تشکیلات، شجاعت و شرافت، جهت‌دهی افکار عمومی، تعامل مثبت با رسانه ها، احترام به فرهنگ‌های مختلف و انسجام بخشی به زیرمجموعه های اداری و تشکیلاتی را از جمله ویژگی‌های مثبت یک روابط عمومی پویا و کارآمد ذکر کرد.
مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: کار روابط عمومی تنها ارایه گزارش عملکرد دستگاه مربوطه خود نیست بلکه به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان در صورت وجود ضعف در دستگاه و ناکارامدی منجر به نارضایتی مردم بتواند با علم، هنر، تدبیر آگاهانه و هنرمندانه و نه توجیه گری، مشکلات را پیگیری و مرتفع کند.
وی یادآور شد: روابط عمومی ها طرح ها، برنامه ها و تصمیم های سازمانی خود را با رسانه ها و خبرنگاران در میان بگذارند و آنها را عضو تشکیلات خود قلمداد کند.
متقیان با بیان اینکه روابط عمومی ها نباید مغرور شوند و به سایت سازمانی خود افتخار کنند، گفت: آنان بدانند که اثربخشی اخبار و عملکردشان زمانی است که در قالب یک خبر از سوی خبرگزاری ها و رسانه های حرفه ای منتشر شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از وظایف و کارکردهای اساسی روابط عمومی ها به عنوان ویترین دستگاه های اجرایی، برجسته سازی خدمات دولت و نظام توام با واقعیت های موجود است.
علی محمد احمدی اظهار داشت: روابط عمومی باید قادر به تولید محتوا از سوی دستگاه مربوطه خود برای اقناع سازی افکار عمومی باشد.
وی تصریح کرد: یکی از محورهای مشترک مجموعه روابط عمومی و رسانه ها در سال جاری ایجاد فضای آرام و بدون تنش برای برگزاری انتخابات باشکوه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
احمدی یادآور شد: رویکرد و راهبرد اساسی مدیریت اجرایی و ستاد انتخابات استان برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند در دوم اسفند ماه جاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1