کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عصر امروز در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

توضیحات «مدیرکل میراث فرهنگی» استان در باره دستگیری بزرگترین باند قاچاق اشیاء عتیقه / دستگیری 5 زن به جرم اقدام علیه میراث فرهنگی

28 ارديبهشت 1398 ساعت 19:35

همچنین بزرگترین باند حفاری شامل 12 نفر که 6 نفر از آنها خارج از استان و 6 نفر هم استانی بودند که 3 قبضه اسلحه و وسایل فلز یاب از آن کشف و ضبط شد. که این تیم 12 نفره با هیبت و شکل خاص و برنامه‌ریزی دقیق و زیر لوای مسائل مذهبی می خواستند که میراث فرهنگی ما را به غارت ببرند که آنها را دستگیر کردیم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال 97، شش باند متخلف حفاری را با 35 دستگاه فلزیاب دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل دادیم.
محمود باقری عصر امروز (28 اردیبهشت ماه 98) در نشست خبری با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت روز میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: برای فعالیت در حوزه میراث فرهنگی باید حریم‌ها را شناخت تا بتوانیم از آنها پاسداشت کرد.
باقری با بیان اینکه کار میراث فرهنگی پیدا کردن گنج نیست، افزود: کار ما حراست و پاسداشت از میراث فرهنگی است و هر کاری در این حوزه باید طبق نظر کارشناسان صورت بگیرد.
وی ایجاد و راه اندازی موزه تاریخی را از برنامه‌های میراث فرهنگی دانست و گفت: تملک و احیاء آثار تاریخی از دیگر وظایف ما است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به عملکرد این اداره کل در حوزه میراث فرهنگی گریزی زد و گفت: در سال 96، شش اکیپ حفاری متخلف را دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل دادیم که 35 دستگاه فلزیاب از آنها کشف و ضبط شد. همچنین بزرگترین باند حفاری شامل 12 نفر که 6 نفر از آنها خارج از استان و 6 نفر هم استانی بودند که 3 قبضه اسلحه و وسایل فلز یاب از آن کشف و ضبط شد. که این تیم 12 نفره با هیبت و شکل خاص و برنامه‌ریزی دقیق و زیر لوای مسائل مذهبی می خواستند که میراث فرهنگی ما را به غارت ببرند که آنها را دستگیر کردیم.
مرمت و ترمیم اشیاء تاریخی با اعتبار 50 میلیون تومان در موزه دهدشت و 15 مورد در عرصه طبیعی استان با اعتباری نزدیک به 600 میلیون تومان شامل پل پاتاوه، پل برین، خانه‌های کریک و ... از جمله اقدامات میراث فر هنگی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد.
وی از راه اندازی انجمن میراث فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این انجمن 700 عضو دارد.
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تخصیص اعتبار برای بازسازی و مرمت بافت تاریخی دهدشت اشاره کرد و گفت: 10 میلیارد تومان به بازسازی و مرمت بافت تاریخی دهدشت اختصاص داده شد که در ابتدا شائبه‌ای به وجود آمده بود که اعتبار تخصیص یافته به بافت تاریخی دهدشت 15 میلیارد تومان است و ما آن را 10 میلیارد تومان اعلام کردیم که در واقع اینطوری نبود و در نامه‌ای که آقای تاجکردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارسال کردند و مفصل هم توضیح داده بودند، که 10 میلیارد تومان به بافت تاریخی دهدشت، 4 میلیارد تومان به موزه نفت و 4 میلیارد تومان به موزه دفاع مقدس اختصاص یافت.
  باقری گفت: 22 اثر را شناسایی کردیم که امسال آنها را به ثبت ملی برسانیم.
 طاهری رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در دو سال گذشته 256 مرد و 5 زن را به دلیل جرائم علیه میراث فرهنگی و حفاری‌های غیرمجاز، خرید و فروش آثار تاریخی و ... دستگیر شدند.


کد مطلب: 409742

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409742/توضیحات-مدیرکل-میراث-فرهنگی-استان-باره-دستگیری-بزرگترین-باند-قاچاق-اشیاء-عتیقه-5-زن-جرم-اقدام-علیه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1