کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده بانک سرمایه بررسی شد

دامادهاي دردسرساز!

25 ارديبهشت 1398 ساعت 11:58

خبرسازترین داماد اخیر سیدهادی رضوی است. نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سیدهادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، گفت: متهم سیدهادی رضوی از مجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه در حدود ۱۰۷ میلیارد تومان را در سال ۹۱ تا ۹۴ از شبکه بانکی خارج و صرف عیش و نوش، سفر‌های خارجی، خودرو‌های لوکس و ملک کرده است.


سال‌هاست که اگر خبر و حتی شایعه تخلفی از سوی بستگان مسئولان شنیده می‌شد در وهله اول نگاه‌ها به سمت دختر یا پسر آن مسئول می‌رفت و منتظر بودند که گفته شود چگونه از جایگاهی که پدر داشته برای نیل به اهداف شخصی استفاده و یا سوءاستفاده شده است. اما اکنون ظاهرا شرایط فرق کرده چنانکه پسران و دختران مسئولان کمتر از گذشته در معرض اتهام هستند و دامادهای خانواده نقش نخست در اخبار صحیح یا شایعات مربوط به تخلفات را دارند. این موضوع محدود به دولت کنونی نیست و در دولت‌های گذشته هم مواردی از این قبیل موجود بوده که دلواپسان و اصولگرایان تلاش در پنهان نگه داشتن آن کردند اما شعار روحانی و دولت او شفافیت است بنابراین تخلف یا موارد خاصی را منتشر کردند. درادامه گزارش به اقدامات برخی دامادهای مسئولان دولتی پرداخته می‌شود.
خبرسازترین داماد اخیر
خبرسازترین داماد اخیر سیدهادی رضوی است. نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سیدهادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، گفت: متهم سیدهادی رضوی از مجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه در حدود ۱۰۷ میلیارد تومان را در سال ۹۱ تا ۹۴ از شبکه بانکی خارج و صرف عیش و نوش، سفر‌های خارجی، خودرو‌های لوکس و ملک کرده است. که متهم در بخشی از دفاعیات خودش گفت: در کیفرخواست گفته شده من برای مخفی‌کاری شرکت‌هایی ثبت کردم و تسهیلات گرفته‌ام. باید بگویم که در شرکت صنایع آینده‌سازان فاطمی نوین من سمت مدیرعامل را دارم و در شرکت رهجویان کوثر ضامن تسهیلات بودم. پنهان‌کاری آن کجاست؟ ظاهرا خیلی دوست دارند بگویند محمدهادی رضوی داماد وزیر هستم، ولی من که داماد نتانیاهو نیستم. من از دادگاه می‌خواهم فارغ از مساله پرونده من بررسی شود. هادی رضوی فعال اقتصادی و سرمایه‌گذار فصل اول شهرزاد با اشاره به برگزار شدن دادگاه رسیدگی به اتهاماتش در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: «گام دوم انقلاب یعنی همه در برابر قانون یکسان هستند امثال من باید پاسخگوتر و... اگر اتهام است که هیچ اگر جرمی مرتکب شدم باید مجازات شوم.»
داماد شدم، قرارداد نبستم
علی‌اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت و مشاور فعلی وزیر نفت دولت دوازدهم هم خبرساز شده است. 29 اسفند سال گذشته مشرق نوشت: «دادگاه متهمان نفتی علاوه بر مرجان شیخ الاسلامی شاهد حضور ریاحی داماد نعمت‌زاده نیز بود. علی‌اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت و مشاور فعلی وزیر نفت از متهمان اصلی پرونده فساد پتروشیمی به شمار می‌رود. در کیفرخواست قرائت شده در دادگاه نقش منحصر به فردی داشتند». 10 اردیبهشت سال جاری این متهم در دادگاه گفت: «در سایت‌ها اعلام کردند که بنده نسبت خویشاوندی دارم و داماد وزیر سابق صنعت آقای نعمت‌زاده هستم، اما در سال ۹۵ این رابطه خویشاوندی ایجاد شده است و از آن موقع هیچ قراردادی نبسته‌ام. تخصص بنده انجام معادلات اولیه طرح‌ها، نظارت بر فرآیند خرید، راه‌اندازی و نفت است؛ یعنی از جایی که بازرگانی پتروشیمی وارد می‌شود کار ما تمام می‌شود. در سال ۸۹ بنده به عنوان مشاور فنی در امور طرح‌ها و تدارکات در شرکت بازرگانی پتروشیمی دعوت به همکاری شدم، حضور بنده در شرکت بازرگانی پتروشیمی پاره وقت بود و ساعتی 30هزار تومان دستمزد می‌گرفتم و اتاق و میزی نیز نداشتم.»
داماد روحانی دور از حاشیه
چندی قبل خبر رسید که داماد رئیس‌جمهور به عنوان معاون وزیر صمت منصوب شده است که این انتصاب با حواشی زیادی همراه شد به نحوی که رحمانی در جایگاه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «انتصاب کامبیز مهدی‌‌زاده به سمت معاونت وزیر اصلا ربطی به داماد رئیس‌جمهور بودن یا نبودن این فرد ندارد. وی در حوزه معاونت فناوری رئیس‌جمهور سِمَت داشته و رئیس ستاد توسعه‌ای بوده و از آنجا به وزارت صمت آمده است؛ ضمن آنکه لیسانس زمین‌شناسی دارد، فوق لیسانس او مرتبط است و دکترای زمین‌شناسی هم دارد. رحمانی بیان کرد: «آنها که درباره این انتصاب تردید داشتند، وقتی سوابق او را دیدند به ما تبریک گفتند؛ قطعا اگر هر فردی سوابق او را ببیند، آن را تایید می‌کند.» عمر جلوس مهدی‌زاده بر کرسی معاونت وزیر 3روز بود و پس از آن برای جلوگیری از فرصت‌طلبی مخالفان دولت، استعفا داد.
حاشیه‌داماد شمخانی
البته برخی دامادهای غیر دولتی هم حاشیه‌ساز هستند مانند داماد شمخانی. 4اردیبهشت سال جاری خبرگزاری دانشجو نوشت: «کمیسیون ماده صد حکم به تخریب اضافه طبقات و اضافه‌بنای پلاک‌ثبتی 797/19 لواسان، متعلق به «حسن میرمحمدعلی»(داماد آقای شمخانی) داده ‌است. پس از کش و قوس‌های فراوان درمورد اجرای حکم تخریب ویلای شبنم نعمت‌زاده و عدم اجرای کامل آن حکم تا کنون، باید دید شهرداری و حوزه قضائی لواسان برای اجرای این حکم تخریب جدید چه اقدامی انجام خواهند داد.»
داماد رحمانی فضلی
داماد وزیر کشور از دایره دامادهای خبرساز خارج نیست. از قضای روزگار مشاور وزیر کشور مصطفی ملکی که در واقع داماد رحمانی فضلی است ودر وزارتخانه پدر همسرش مشغول فعالیت بود.
داماد ایرانی جان کری فراموش نشود
البته دامادها در آن سوی مرزها هم خبرساز هستند، مانند جان کری وزیر امور خارجه دولت اوباما که داماد ایرانی داشت! دکتر ونسا بردفور کری(دختر کوچکتر جان کری از همسر اولش) در سال ۲۰۰۹ با دکتر بهروز(برایان) والا ناهید که یک پزشک ایرانی-آمریکایی است، ازدواج کرده است. بنابر برخی اخبار غیررسمی این زوج پیش‌تر به ایران سفر کرده‌اند. والدین بهروز به نام‌های نوشین و رضا «والا ناهید»، در حال حاضر در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند. بهروز والا ناهید به اختصار به نام برایان ناهید در مطبوعات آمریکا شناخته می‌شود و زادگاه وی نیز به ندرت مورد اشاره آنها قرار گرفته است. نیویورک تایمز داستان زندگی برایان و نحوه شکل‌گیری ازدواج او با ونسا کری را اینگونه روایت می‌کند: داماد مدرک لیسانس خود را با درجه ممتاز از دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس دریافت نمود و در ادامه، مدرک پزشکی‌اش را نیز با درجه عالی از دانشگاه «ییل» اخذ کرد. پدر داماد نیز که متخصص ریه و پزشک بخش مراقبت‌های ویژه است، ریاست بیمارستان هولی کراس در میشن هیل کالیفرنیا را بر عهده دارد. به‌علاوه، او مالک یک کلینیک پزشکی خصوصی است که توسط همسر وی(مادر برایان) اداره می‌شود.


کد مطلب: 409652

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409652/دامادهاي-دردسرساز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1