تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۴۰۹۶۳۳
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

آماده باش فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با ملخ‌های گرسنه

۰
آماده باش فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با ملخ‌های گرسنه
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر آمادگی کامل فرمانداران برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی گفت: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با این آفت در اختیار جهادکشاورزی قرار می‌‎گیرد.
به گزارش کبنا، به نقل از استانداری استان عزیز فیلی در نشست اضطراری شورای مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه حضور ملخ‌ها در جنوب غربی استان مشاهده شده است، اظهار داشت: کمیته مبارزه با ملخ‌ها با مدیریت سازمان جهادکشاورزی در شهرستان گچساران تشکیل شود.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: فرمانداران سایر شهرستان‌ها، مسئولان شرکت نفت، محیط زیست، هلال احمر و شهرداری نیز موظفند امکانات لازم برای مقابله با این بحران را در اختیار سازمان جهادکشاورزی قرار دهند.
وی از تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مدیریت این بحران به جهادکشاورزی خبر داد و گفت: مابقی اعتبار لازم برای مبارزه با این آفت را خود سازمان جهاد تامین کند.
فیلی بیان کرد: فرماندار گچساران در این خصوص و برای جلوگیری از گسترش این بحران به سایر استان‌ها نشستی با حضور فرمانداران شهرستان‌های همجوار از جمله دیلم، بهبهان، رامهرمز، گناوه و نورآباد برگزار کند.
وی با اشاره به اینکه امسال به علت بارش مناسب باران و رشد مراتع به احتمال زیاد در مناطق گرمسیری شاهد وقوع آتش‌سوزی باشیم، تاکید کرد: تمامی فرمانداری‌های ۸ گانه استان نسبت به تشکیل قرارگاه عملیاتی مهار آتش برای مقابله با هرگونه آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی استان اقدام کنند.
فیلی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مشارکت می‌کنند، عنوان کرد: در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها اعتباراتی در این راستا مصوب و تخصیص داده شود.
وی افزود: از محل اعتبارات استانی نیز برای این موضوع اعتباراتی تخصیص می‌یابد و پیگیر اعتبارات کشوری نیز هستیم.
معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: برای مدیریت بهتر این موضوع فرماندار هر شهرستان به عنوان فرماندار معین شهرستان دیگری انتخاب شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار بررسی جدی وضعیت فاضلاب شهر یاسوج از سوی مسئولان آبفا شد و گفت: فرماندار بویراحمد با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کرده و از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتباری برای ارتقای ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب یاسوج تخصیص یابد.
فیلی تاکید کرد: در کوتاه مدت فرماندار دنا از ورود فاضلاب این شهرستان به بویراحمد جلوگیری کرده و در بلند مدت طرح ویژه‌ای در راستای ارتقای ظرفیت این فاضلاب عملیاتی شود.
 در این نشست از یک بحران یار به پاس تلاش در امداد رسانی در سیل اخیر استان تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1