تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۰۹۶۰۷
اردلان زینل‌زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنانیوز:

گفتار درمانی اپیدمی مسئولین است /شرکت نفت گچساران دچار بحران مدیریتی شده/ آب از سرچشمه گل آلوده / من به جای برخی از قشقایی‌ها تقاضای عفو می‌نمایم / اتحاد در ایل قشقایی سهل الوصول / فولادی از جسورترین سیاسیون است/ خنده‌های دایی‌های اصیلم در باوی / توضیحات زینل زاده در باره ارتباطش با تاجگردون و اجماع اصولگرایان

۲۹
۰
گفتار درمانی اپیدمی مسئولین است /شرکت نفت گچساران دچار بحران مدیریتی شده/ آب از سرچشمه گل آلوده / من به جای برخی از قشقایی‌ها تقاضای عفو می‌نمایم / اتحاد در ایل قشقایی سهل الوصول / فولادی از جسورترین سیاسیون است/ خنده‌های دایی‌های اصیلم در باوی  / توضیحات زینل زاده در باره ارتباطش با تاجگردون و اجماع اصولگرایان
کبنا ؛
اردلان زینل زاده شهردار معروف دوگنبدان و از چهره‌های سیاسی و اجتماعی شهرستان گچساران به شماره می‌رود که نام او به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس 98 مطرح است، زینل‌زاده عملکرد نسبتاً خوبی از خود در دوران مسئولیتش در شهرداری دوگنبدان ارائه داد و او اکنون به پشتوانه همان سابقه قصد دارد در انتخابات آینده حضور داشته باشد، لذا در رابطه با مسائل سیاسی و انتخابات مجلس با وی به گفت‌وگو پرداختیم که از نظر شما خوانندگان می‌گذرد.
برای اینکه وارد بحث شویم لطفاً دلایل حضور خود را در عرصه انتخابات بیان کنید؟
در ابتدا عرض سلام و ادب دارم خدمت جنابعالی و مردم شریف استان خصوصاً شهروندان محترم گچسارانی و باشتی و آرزوی قبولی طاعات. قطعاً دلایل زیادی هم با دید کلان و ملی هم با دید خرد و محلی وجود دارد. در سطح کلان شاید بتوان گفت مجلس عالیترین رکن از ارکان نظام است. بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند مجلس در رأس امور است.
به نظر شما امروز مجلس اینچنین است و به عنوان نهاد نظارتی و تمشیتی رسالت خود را انجام می‌دهد؟ قطعاً اینطور نیست. در سطح خرد هم مسائل و مشکلات عدیده‌ای خصوصاً مسائل اقتصادی و بیکاری گریبانگیر خانواده‌ها و جوانان است ولی گمان دارم هیچ برنامه‌ای در این خصوص دنبال نمی‌شود چرا هیچ کس از ریاست جمهور یا وزرا پیگیر اجرای برنامه‌های پنج ساله نمی‌شود واقعا اگر دولت یا وزیری توانایی ندارد باید عذرش خواسته شود. اما اینچنین نبوده و بدین روال همچنان خواهد بود. تغییر در رویکردهای ملی و خصوصاً اصلاح روابط کاملاً ناموزون قوای تقنینی و اجرایی و طی طریق بر رول قانون تنها راه برون رفت از شرایط اسفناک و مهلک فعلی است و محتاج به نگرشهای جدید است که در فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان اصلاح ساختاری و گام دوم انقلاب کاملاً مشهود می‌باشد. متاسفانه گفتار درمانی اپیدمی مسئولین است. در سطح خرد هم تمامی مشکلات منبعث از مسائل کلان است. در نتیجه آب از سرچشمه گل آلود است.
شرایط اقتصادی کشور و استان ما به گونه‌ای است که نشاط اجتماعی و سیاسی در جامعه کمتر دیده می‌شود؟ نظرتان چیست؟ آیا مقصری هست؟
 قطعاً شرایط اقتصادی بر تمامی شئون تأثیر گذار است. متاسفانه یکی از نقصانهای ما در موضوع آموزش است که رسانه خصوصاً صدا و سیما بهتر می‌تواند عمل کند. قطعاً همگان در این خصوص نقش دارند. کار فرهنگی حتی در اقتصاد و اشتغال می‌تواند نقش آفرین و کارساز باشد.
مردم از عملکردتان در شهرداری دوگنبدان نسبتاً رضایت داشتند. آیا این امکان وجود دارد که شما بتوانید در مجلس هم موفق باشید؟
اگر توفیقی باشد تلاش می‌کنم کما فی سابق.
در زمان شهرداری دوگنبدان رابطه خوبی با نماینده فعلی داشتید. عکس‌هایی با هم انداختید، آیا در حال حاضر ارتباطتان با ایشان خوب است؟
 در طول دوران مدیریتم چه در مدیریتهای استانی و چه در شهرستان تلاشم بر این بوده در عین حفظ استقلال کاری حرمت سایر مدیران هم حفظ شود. قطعاً توفیق در مدیریت تا حدود زیادی به حسن رابطه با سایرین هم بستگی دارد. با کسی دشمنی ندارم ولی رقابت شرایط خاص خودش را دارد جدی است وشوخی بردار هم نیست ولی اعتقاد به رعایت حرمتها و شئون اسلامی انسانی دارم.
آیا شما با پیشینه اصولگرایی‌تان وارد میدان انتخابات می‌شوید یا مستقل؟
مشی اجرایی اینجانب همچو گذشته مبتنی بر شایسته سالاری، رعایت عدالت صادقانه خواهد بود. مشی سیاسی نیز در مسیر انقلابیگری حول محور ولایت خواهد بود. اما ذکر یک نکته لازم است و ان اینکه مردم از بازی‌های سیاسی خسته شده‌اند و خواهان خروج از بن بستهای اقتصادی و اجرایی موجود و دور باطل هستند فرقی هم به حالشان ندارد اصلاح طلب باشی یا اصول گرا تشنه صداقتند و شیفته عدالت.
موافق اجماع و معرفی کاندیدای واحد هستید؟
تمکین می‌کنم بر اجماعی که بر مبنای واقعیات اجتماعی موجود باشد.
شرط و شروطی هم برای اجماع وجود دارد؟
 تا کنون نبوده و اصولاً نباید باشد.
سبد رأی خودتان را به چه میزان از آرا میدانید؟
 به میزانی که همه از ان حساب می‌برند.
شهردار بوده‌اید و اقدامات شما برای همه مردم شهر فارغ از اصولگرایی و اصلاح طلبی بوده به نظر شما از سبد رأی اصلاح طلبان نبز می‌توانید رأی بیاورید؟
 بله آرای قابل توجهی از این سبد رأی را خواهم داشت.
با توجه به اینکه نمایندگی تخصصی و شایسته محور شده در چه زمینه‌ای و چه کمیسیونی شانس نفوذ بیشتری دارید؟
اتفاقاً مجلس فعلی نه تخصصی است و نه شایسته محور ولی در آینده مهم این است که رویکرد درستی را انتخاب کنیم و بخواهیم درست عمل نمائیم، شاید کمیسیون عمران.
آیا از ظرفیت قشقایی‌ها و بویراحمد گرمسیر اطلاع دارید؟ یا اینکه شما آنها را مثل برخی فقط در قالب انتخابات می بینید؟
قبل از پاسخ به این پرسش ذکر نکاتی در خصوص ایل قشقایی که اخیراً از جهات مختلف با نامهربانیهایی مواجه گشته‌اند قابل ذکر است و اینجانب به جای برخی دیگر از همشهریانم به دلیل قضاوت های نه چندان مستدل از شهروندان قشقایی پوزش طلبیده و تقاضای عفو می‌نمایم.
قابل ذکر است پیرامون انتخابات مجلس دهم قضاوت کردن با لحاظ شرایط عدیده‌ای میسر است که در این مختصر نمی‌گنجد. اما قضاوت در خصوص ضعف یا قوت کاندیدای خاص و یا اینکه کسی خوب است یا بد و یا اینکه ترکها از سبد رأی پایین‌تری برخوردار هستند یا نه، به پارامترهایی نظیر زاویه دید افراد به انتخابات و یا پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی در همه پرسیها بستگی دارد.
به راستی ضعیف کیست؟ آیا کسی که نمی تواند از راه های غیر متعارف رأی کسب کند و یا با فریب و شیوه‌های معاملاتی به عرصه انتخابات ورود نمی‌کند و مشهور به صداقت باشد فرد ضعیفی است؟
قطعاً اینچنین نیست، بلکه بر عکس به اعتقاد اینجانب مهندس فولادی یکی از جسورترین سیاسیون است و جسارت ایشان نشان از قوت ایشان دارد. همگان به یاد دارند در انتخابات مجلس دهم که همه اهرمهای قدرت نظیر همسویی با دولت، هیات اجرایی و مدیران استانی و شهرستانی و قرارگیری در اوج منحنی محبوبیت درید رقیب بود، تنها و تنها اقای مهندس فولادی بود که جسارت کاندیدا شدن داشتند و مردانه تا آخر ایستادند و البته در چنین شرایطی هر کسی جای ایشان بود نتیجه حاصله چندان تفاوتی نداشت.
با کمی غور در تاریخ ایلی قشقایی نیز در می‌یابیم که دسترسی به وحدت و اجماع و یکدلی در ایل قشقایی بسیار سهل الوصول است و ایل قشقایی تنها ایل دارای سازمان ایلی منسجم در طول تاریخ ایران است و تبلور این انسجام در قدرت و عملکرد اسماعیل خان صولت الدوله سردار عشایر قابل روئیت است. جالب اینکه این قدرت به جای یغماگری صرف مبارزه با استعمار خارجی خصوصاً استعمار پیر انگلستان و یا مبارزه با استبداد رضاخانی گشته و انگاه که ایشان در زندان قزل حصار شهادت گونه جان به جان آفرین تسلیم می‌کند در پاسخ پیام رضاشاه به همسر ایشان که گفته بود من همسر شما را نکشتم، خدیجه بی بی شجاعانه پاسخ می‌دهد من پیام شما را باور می‌کنم چون فقط یک مرد می‌توانست صولت الدوله را بکشد. در طول جنگ تحمیلی هم جوانان این ایل همپای سایرین جنگیده‌اند و اتفاقاً تعداد شهدای قشقایی شهرستان گچساران از نسبت جمعیتی قشقایی بالاتر است.
البته در عرصه مدیریت و اجرا نیز صداقت و سلامت در حسن انجام کار تک به تک عزیزان قشقایی هویداست که تجارب مدیریتی دو دهه اینجانب در استان و خصوصاً شهرداری گچساران تأیید کننده این موضوع و دلیل حسن اعتماد اینجانب به این عزیزان بوده که قطعاً در آتیه ادامه خواهد داشت.
در پاسخ به پرسش قطعاً از شروط ورود به انتخابات اشراف به ظرفیتهای اجتماعی و قومی قبیله‌ای است که اینجانب به دلیل سوابق کاری در شهرستان و استان همچنین روابط کهن خانوادگی، نسبی و ایلی با ایلات قشقایی، بابویی و بویراحمدی با ظرفیتها و سلائق آشنایی دارم و قطعاً مردم را برگه رأی نخواهم دید.
به نظر می آید در تقسیم مدیریت ها بیشتر میزان رأی مهم است نه تخصص و توانمندی افراد، شما چه تاکتیکی دارید؟
سوابق اینجانب در عزل و نصب ها را بررسی کنید هر چه قضاوت کردید درست است.
کمی درباره نفت صحبت کنید. استقلال نفت و چینش نیروها؟ نفت با پتانسیل نیروی انسانی بسیار بالقوه و تاثیرگذار همیشه مورد سواستفاده و بی حرمتی قرار گرفته که با توجه به تخصصی بودن این حوزه چندصباحی است دچار بحران مدیریتی گشته که قطعاً نگاه بنده به این حوزه بر اساس شایسته سالاری و واقعیت نیروهای انسانی مستعد با شرایط خاص نفتی می‌باشد که در زمان مدیریت مهندس رحمتی به همین منوال با آرامش روال طی می‌شد و سیاست زده نبود. در پاسخ به قسمت دوم سؤال مدیران بومی قویتر هستند در همه ادوار.
نظرتان درباره کلمات زیر؛
باوی: گوشه‌ای در سرای همایون! با خنده دایی‌های اصیلم
قشقایی: تشنه صداقت و عدالت
شهرداری دوگنبدان: محور توسعه منهای سیاست زدگی
تیم فوتبال نفت: امید جوانان این دیار فارغ از سلیقه محوری

..................................................
مصاحبه کننده: سیده زهرا حسینی فر
..................................................
نام شما

آدرس ايميل شما

دایی ها در باوی (سینایی ها)
Romania
درود بر شما مرد عدالت و صداقت و خدمت
قشقایی
Romania
همیشه در شهرداری که بدد بر روی عدالت و شجاعت عمل میکرد
علی
Iran, Islamic Republic of
اردلان جان همکار اسبق عزیز خودت هم میدانی که مرد این عرصه نیستی بلوف نزن برادر جان والله تونماینده هم بشی هیچ کاری نمیتونی بکنی الکی در فضای روشن فکری و استفاده از جریحه دار کردن اقوام نباش
مطلع سیاسی
Romania
تاجگردون حریفش رو به خوبی َشناخته و میداند که اجماع روی دکتر زینل زاده قطعا به نفع اصول گرایان تمام خواهد شد.به خاطر همین فرماندار رو از بویراحمد و طایفه ای که زینل زاده رو علم کرد گذاشت و قصد داشت شهردار دو بخشایی که دایی زینل زاده ی بزاره که نتونس و الانم بخشدار رو پناهپوری گذاشت دوست و یار قدیمی زینل زاده اما بعضی ها احساساتی و تعصب گونه میخان وارد گود بشن ..دوستان دیگر عرصه رو به جوانان بخصوص زینل زاده واگذار کنید تا کار رقیب تمام شود
کرمی پور
Romania
زینل زاده نشون داد مرد عمل و صداقت و کارنامه عمرانی قابل قبولی دارد بهترین گزینه برای هم اصول گرایان و مستقلین ایشون میباشند
نورآباد
Romania
بهترین گزینه برای شکست تاجگردون خودتی
اداره کل
Romania
مردی که بهترین عملکرد رو در بین همه مدیران استان دارد..یک استاندار در قالب یک معلم ..اردلان زینل زاده
فولادوند
Romania
متاسفانه منفعت طلبان و رانت خواران دور ور بقیه کاندیدا رو گرفته و گرنه بهتربن گزینه مورددنظر و جوان دکتر زینل زاده ی
Iran, Islamic Republic of
بابا کوتاه بیا زینل زاده تو شهردار بودن هم واست زیاده
بویر احمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
آقای زینل زاده: متاسفانه علی رغم میل باطنی و ارادتی که به شما دارم باید خدمتتان عرض کنم باز هم مانند قبل نشان دادید که نه از سیاست چیزی بلدید و نه از تدبیر و ارزیابی مدیران، بلکه همچنان محافظه کار و ترسو تشریف دارید. لااقل الان که میخواهید کاندید شوید کمی جرات و جسارت داشته باشید. ضعفهای زیادی در مصاحبه شما وجود دارد ولی به دو نکته بسنده می کنم. اگر مستقل هستید پس چگونه انتظار دارید حسینی و جعفری و سایرین روی شما وحدت کنند؟ و چگونه جلوی تاجگردون اصلاح طلب بایستید؟ دوم اینکه شما از مدیریت آقای رحمتی در نفت بعنوان مدیریت موفق یاد کردید چه آماری از آن دوره دارید؟آن مدیریت، مدیریت به حاشیه بردن نیروهای قوی بومی و حمایت از مدیران ضعیف غیر بومی مانند رئیس اداره کالا و حراست بود. واقعا شما اگر کمی درایت داشتید متوجه می شدید که سه سال مدیریت پاکدل به اندازه هفت سال رحمتی دست آورد داشت. اما شما بجای اینکه واقعیت را در مورد قویترین مدیر بومی که اتفاقا بویر احمدیست و انتظار داری در وحدت نقش داشته باشد، بگوئید و بجای رعایت انصاف و طرح نام ایشان، سعی در حذف ایشان دارید. پس شک نکن که بدرد گزینه وحدت نمی خوری.
Iran, Islamic Republic of
باسلام،
به این دوست عزیزمان باید گفت اگر آقای زینل زاده در حرفهاش فردی رو مثال میزنه به عنوان یه نمونه مدیریت فنی موفق آنهم در وضع کنونی که هم صعف مدیریتی داریم هم سیاسی کاری،دلیل بر رد دیگر عزیزان از جمله مهندس عزیز آقای پاکدل نیست.بدون شک ایشان مدیریت آقای پاکدل رو باور دارند و مهندس عزیر رو از مدیران جوان و توانمند میدانند.
انشاالله برای شکست بی تدبیری و بی عدالتی دست در دست هم میگذاریم و شاهد پیشرفت و شکوفایی با حضور جوانان خواهیم بود.
کی سیفی
Romania
تاج تاج .رها رها
جوان گچساران
Iran, Islamic Republic of
درودبرزینلزاده جوان وکاردان وکاربلد.به امیدخداحتماتاجگردون روشکست میدهی .باتکیه بررای بزرگترین تیره بویراحمدیعنی دشتموری متشکل ازبرافتابی وباتولی واولادمیزاعلی وتاس احمدی وجلیل وشیخ واتحادمثالزدنی بویراحمدگرمسیروحمایت اکثریت ایل سرافرازقشقایی ونیزداییهای باوی ات که حتمادرکنارت خواهندبود انشالااین دوران راشمابه اتمام خواهی رساند.امالازم است به عنوان یک هوادارچندنکته خدمتتان عرض کنم:هرگززیرپرچم اصولگرایااصلاحطلب قرارنگیرزیرادست این گروههابرای مردم به خصوص جوانان روشده است وهردوگروه دولبه قیچی هستندبرای فشردن ،مستقل واردشویدوبرطبل عمران واشتغال وعدالت وآزادی بکوب وباصراحت نکات منفی دوران . رااعلام کن وتامیتوانی اول سعی کن اتحادبویراحمدگرمسیرراباخودهمراه کنی اگرچنین شدحتم بدان که قشقایی وبویراحمدازگذشته تاکنون اتحاددارند.مدیری جوان وبزرگزاده مثل زینلزاده میتواندناجی گچساران شود
Iran, Islamic Republic of
اگر فولادی و قشقایی ها را قبول داشتی چرا خودت التماس میکردی برای رای به تاجگردون و خونه به خونه میگشتی
کشکولی بزرگ
Iran, Islamic Republic of
چیزی که کاملامشخصه اینه که زینلزاده بادارابودن ازکارنامه کاری موفق ونیروی جوانی وپشتوانه ایلیاتی ونیزاتحادوهمکاری باقشقاییهای گچساران تنهاشخصی خواهدبودکه قدرت رقابت وحتی شکست دادن نیروی قدرتمندی همچون غلامرضاتاجگردون رادارد.دیگرگذینه هایاپشتوانه رای بالاندارندویادردورهای گذشته امتحان شده اند وهیچ کدام حریف دکترتاجگردون نشد اماباوجودبیکاری ووجودبرخی سیاسبکاری وریزش رای قابل ملاحظه تاجگردون واردوگاهش این دوره چنانچه نیرویی کارنامه داروقدرتمندواردصحنه انتخابات شودبه نظرمن درنهایت اصلاح طلبان وبالطبع تاجگردون کرسیهای مجلس راازدست خواهندداد.
دخترترک
Iran, Islamic Republic of
واقعاکه ازمعدود مدیرانی بودکه اصلاتفاوتی بین لر وترک قائل نبود وهمواره اصل شایسته سالاری رادرعمل رعایت واجرامیکرد.درزمینه عمرانی هم ایشان شهرگچساران رابااجرای طرحهای زیباسازی جانی دوباره بخشید.حتما ایل قشقایی که آقایان سرمایه دار به ستوه آمده است وازسویی ازاینکه حتماباید نماینده ترک باشدگذرکرده است ازدکترزینلزاده حمایت همه جانبه خواهند کرد.به امید پیروزی شمادرانتخابات اسفندماه و گذشتن ازاین روزهای بیکاری وبلاتکلیفی .
Iran, Islamic Republic of
بیا ونتیجه را ببین .قطعا بازنده ای
گچساران
Iran, Islamic Republic of
ایگم په دایی نی بیراحمد گرمسیر چندتا رای داره؟
په مه اییبو تو بیراحمد گرمسیر بی و اقای خان پایه که فرماندار گچسارانه و هم از بیراحمد گرمسیره، رای نیاشته بوهه؟؟!
ایگم نی چندتا پست مدیریتی باید بین و ایشا تا راضی وابیت؟
لرتبار
Iran, Islamic Republic of
اگرتعدادرای بیراحمدایخی بدونی کلا شصت درصداستان بیراحمدن وسی دصدش بیراحمدگرمسیر دخوت حسابش بکن ن سخته سیت.امابافت گچساران کلایابیراحمدن یاباوی یاترک.یه چی شهرستانی هم داریم.درضمن مردم ک سال انتخابات یه مدیربیراحمدی بنه بگذریم ک خوان پایه اصلا کسی نیشناسه و رای طایفش درقدرت کسان دیگری است ک اتفاقا و زینلزاده حمایت ایکنن.مردم سل ایکنن ایبینن کمترین کاروکمترین شاغل مال حوزه بیراخندگرمسیربی درحالی ک من دورگذشته نودپنج درصدمردم رای وتاج دایه بیین خیری وش نیین.یو که من هشت سال هیچ سیمونکه ویواپس هم نیکنه.آزموده رهآزمودن خطاست.تاجگردون بای بای
نارکی
Iran, Islamic Republic of
درودبردکترزینلزاده مدیری پاکدست وتوانمندوعدالت محور.حتماازشماحمایت میکنیم وباتوکل به ایزدپاک وحمایت مردم گچساران اعم ازقشقایی وباشتی وبویراحمدی ازشمایقیناپیروزانتخابات خواهی بود
دشتموری
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرودخدمت دکترزینالزاده بزرگزاده وبااصالت.به طورحتم اکثردشتموریهاازدهدشت تایاسوج وگچساران دراین دوره ازشماحمایت همه جانبه خواهندکرداگرانتخابات استانی شدکه حتما نفراولی اگرانتخابات محدودبه گچساران باشد هم بیشمارنددشتموریهایی که به خاطرپیروزی عموزاده بزرگشان آراخودرابه سبددکترزینلزاده بریزند.
باتولی
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به اینکه انتخابات دراستان ما بیشتربه صورت حمایت ایلی وطایفه ای برنده میدان رامشخص میکندوباوجوداینکه زینلزاده ازبزرگترین تیره ایل بویراحمدیعنی دشتموری میباشدواخلاق خاص این تیره که اگرکاندیدازتیره خودشان شدفارغ ازتبعیت کردن ازهرگروه سیاسی مردم دشتموری به کاندیدای هم تبارشان رای میدهنداحتمال پیروزی دکترزینلزاده قطعی است وایشان به واسطه حمایت ایلی خودونیزمحبوبیت ویژه نزدقشقاییهاونسبت خانوادگی باطوایف بزرگ وتاثیرگذارباوی تنهاکسی است که قادربه شکست دادن آقای تاجگردون است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شتردرخواب بیند پنبه دانه
اصولگرایان فقط به اقای زینل زاده رای خواهند داد.نیرویی جوان و با صداقت.
نبوت کبنا
Iran, Islamic Republic of
کبناخدانیامرزت چون پیاملی که نه باب دلتونه پاک ایکنیت.فقط پیل ایسونیت و خایه مالی تاجگردون ایکنیت.هرکاری وت کنن رعیتی غضبات ادبار.فکرنکن تاپیامل پاک کردی تاج ایره بالا.اگرخوت .. بریدسرستاره بیست ویک و پس گردنی ایاریمت وزیر.رعیت .و ای کارلت معلومه یه .داری کبنای تشمال خدا وت نخو رعیت
باشت باوی
Iran, Islamic Republic of
فقط زینلزاده ایتره و درداین شهربخره چون همه قبولش دارن.
دوستی
Iran, Islamic Republic of
درودبه زینلزاده جوان ومستقل.قطعاپیروزمیدان خواهی بود
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
آقای زینل زاده شما که میفرمائید فولادی. یکی از سیاسیون جسورت وانسان توانمندی. چرا دور قبل بهش رای ندادی. چرا اون وقتا برا اینکه مردم بیاری به سمت تاجگردون میگفتین فولادی ضعیف. علی رغم احترامی که قائلم برا حضرتعالی خدمت شما اعلام کنم مردم خیلی فهیم شدنه. وامثال شما را نمیخورن
Iran, Islamic Republic of
همه حمایتت میکنیم اصلاح طلب و اصولگرا نداره . لطفا فقط وحدت خودتونو داشته باشید مطمئن باشید موفق میشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1