تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۴۰۹۵۵۷
سلامت|

با خودتان مهربان باشید

۰
با خودتان مهربان باشید
کبنا ؛ما اغلب به سرعت متوجه موفقیت‌های دیگران می‌شویم و از آنها تعریف می‌کنیم، اما در تصدیق موفقیت‌های خودمان آنقدرها سریع نیستیم. این وضعیت باید جایی تمام شود. موفقیت‌ها و دستآوردهای خودتان را هم ببینید و بابت آنها از خودتان قدردانی کنید. زمانی که مشغول انجام کاری هستید که به آن افتخار می‌کنید، لحظه‌ای مکث کنید و به کارتان نگاهی بیاندازید. سپاسگزار خود باشید.
همه‌ ما اشتباه می‌کنیم. شاید شما در گذشته کاری انجام داده‌اید که چندان مایه افتخارتان نیست. شاید برای حق خودتان ایستادگی نکرده‌اید. ممکن است موقعیت عالی‌ای را به خاطر ترس، از دست داده باشید. ممکن است در دنبال کردن مسیر رسیدن به هدفی با اهمیت شکست خورده باشید. اگر از خودتان عصبانی هستید، زمان آن است که با خودتان مهربان‌تر باشید، به ملامت کردن خودتان پایان دهید، تصمیم بگیرید که از حالا به بعد بهتر عمل می‌کنید و خودتان را ببخشید.
اینکه به بهترین شکل از خودتان مراقبت کنید یکی از بهترین راه‌های مهربان بودن با خود است. به اندازه کافی بخوابید، مراقب سلامتی‌تان باشید، میوه و سبزیجات بخورید و ورزش را به طور مرتب انجام دهید. علاوه بر این، راهی برای رهایی از استرس پیدا کنید.
احترام به خود یعنی برای آنچه هستید ارزش قائل باشید و به کسی اجازه ندهید ارزشمند بودن شما را زیر سوال ببرد. احترام به خود همچنین به معنای اعتماد داشتن به خودتان، به جای خودتان فکر کردن، داشتن نظر شخصی برای خودتان، تصمیم گرفتن برای خودتان و البته خود را با دیگران مقایسه نکردن است. نهایتا احترام به خود وفادار ماندن به قول‌هایی است که به خودتان داده‌اید و دنبال کردن آن‌ چیز‌هایی که تصمیم گرفتید انجامش دهید. با احترام عمیقی که برای خود قایل می‌شوید می‌توانید با خودتان مهربان باشید.
افرادی که معیارشان بی‌نقص بودن است در واقع برای شکست خود برنامه‌ ریخته‌اند چرا که کسی نمی‌تواند کاملا بدون نقص و کامل باشد. آیا شما کاری نامهربانانه‌تر از این سراغ دارید که کسی موفقیت را برای خودش به مساله‌ای غیرممکن تبدیل کند؟به جای تعیین معیاری مانند «بی‌نقص بودن» برای خودتان، برای پیشرفت کردن برنامه‌ای داشته باشید. و هر بار یک قدم به سوی بهتر شدن بردارید.
خودتان را همان‌طور که هستید بپذیرید. شما نقاط قو‌ت و ضعفی دارید. گاهی پیروز می‌شوید و گاهی شکست می‌خورید. گاهی حق با شماست و گاهی اشتباه می‌کنید.

منبع آرمان
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1