کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تنش و کشمکش شهردای دوگنبدان با اداره آب و فاضلاب:

واکنش تند فرماندار گچساران؛ با گروکشی به شدت برخورد می‌کنیم

18 ارديبهشت 1398 ساعت 23:40

مدتی است که تنش و اختلاف بین شهرداری و اداره آب و فاضلاب دوگنبدان باعث تعطیلی پروژه‌های فعال آب و فاضلاب توسط شهرداری دوگنبدان شده است این روند تا کی باید ادامه داشته باشد و شما چه اقدامی در این خصوص انجام داده‌اید؟ علی خانپایه در جواب این سئوال گفت: ما بدنبال تنش آنهم تنش از راه غیر قانونی نیستیم.


بعداز یک دوره طولانی تنش و بگو مگو و اختلاف شدید شهردار دوگنبدان با اعضای شورای شهر در خصوص احراز صلاحیت و ماندن یا رفتن و استیضاح شهردار که پیامد این موضوعات منجر به تعطیلی و رکورد پروژه‌های عمران شهری شد و در بین این مردم محروم گچساران بودند که دود این اختلافات در چشم آنان رفت و روند اجرای پروژه‌ها شهری که تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران وباشت با مشقت فراوان برایش اعتبار آورده بود بسیار کند یا نیمه تعطیل شد.
بعد از اتمام این ماجرا مجدداً چندی قبل عوامل شهرداری در اقدامی عجیب و غریب آرم بنیاد مسکن را که یکی از دستگاه‌های فعال و پرتلاش در بازسازی بافت فرسوده گچساران می‌باشند تخریب کردند که این اتفاق همراه با حواشی زیادی بود.
البته این پایان حواشی و اقدامات شهرداری دوگنبدان نسبت به دیگر دستگاه خدمات رسان گچساران نبود.
چند روزی است که شهرداری دوگنبدان در اقدامی سؤال برانگیز از اجراء پروژه‌های آب و فاضلاب شهری که از فعالیت و شتاب بسیار خوبی برخودار می‌باشند جلوگیری بعمل آورده و باعث تعطیلی پروژه‌های شده است.
ما به همین منظور به سراغ فرماندار گچساران که نماینده عالی دولت در شهرستان می‌باشد، رفتیم و از وی در خصوص این اتفاقات عجیب و غریب در گچساران سؤال کردیم که وی اینگونه جواب داد؛ آقای فرماندار: مدتی است که تنش  و اختلاف  بین شهرداری و اداره آب و فاضلاب  دوگنبدان باعث تعطیلی پروژه‌های فعال آب و فاضلاب توسط شهرداری دوگنبدان شده است این روند تا کی باید ادامه داشته باشد و شما چه اقدامی در این خصوص انجام داده‌اید؟ علی خانپایه در جواب این سئوال گفت: ما بدنبال تنش آنهم تنش از راه غیر قانونی نیستیم.
 بعنوان مسئول اجرایی شهرستان بدنبال این هستیم که کار مردم انجام شود و خدمات خوب و مناسب‌تری به مردم صورت بپذیرد ما بدنبال تنش نیستیم و اگر چنین باشد که ما بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان بدنبال تنش باشیم که سنگ بروی سنگ بند نمی‌آید.
قطعاً بدانید که ما با کسانی که قانون شکنی و هنجار شکنی می‌کنند و خارج از ضوابط و چارچوب قانون و مقررات اقدام می‌کنند ما هم اقدامات لازم را از مجاری قانونی و فرآیندی که باید طی شود انجام خواهیم داد.
این را هم بدانند قانون و مقرراتی  که در این مملکت وضع می‌شود بدین شکل است که  نمایندگان توسط مردم انتخاب می‌شوند و نماینده قانون وضع می‌کند و شورای نگهبان تأیید می‌کند پس قانون یک فرآیندی طی می‌کند تا مصوب شود و قانون مصوب می‌شود که ما بعنوان مجریان قانون آنرا لازم اجراء بدانیم و هرگزاز قانون و مقررات تخطی نکنیم و اگر قرار بشود که قانون و مقررات زیر پا گذاشته شود که بقولی سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
اگر شهرداری مصوب و قانونی دارد که موردی برخلاف قانون و مقررات افتاده، باید پاسخ و مکاتبات را از طریق مجاری قانونی خودش برای ما ارسال کند ما دوست نداریم و نمی‌خواهیم کار غیرقانونی در سطح شهرانجام شود ولی اگر دستگاه اجرایی بخواهد برخلاف قانون عمل کند ما هم در مقابل فرآیندی که باید طی کنیم طی خواهیم کرد.
مدیر آب و فاضلاب شهری دوگنبدان مدعی است که پروژه‌های این اداره یکی از فعال‌ترین پروژه‌ها در سطح شهر دوگنبدان می‌باشد آیا این گفته مدیر واقعیت دارد؟ بله کاملاً، ببینید در این شرایط سخت که تأمین منابع مالی به سختی صورت می‌گیرد و دستگاه‌های هستند که برای خدمات رسانی بهتر به مردم تلاش می‌کنند و در ضمن ما نزدیک به پایان سال مالی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای می‌باشد و زمان زیادی برای اجرای پروژ ه ها نمانده است.
متاسفانه عده‌ای از روی غرض و غرض ورزی وشاید  بدنبال ترجیح دادن منافع شخصی بر منافع عمومی هستند که باعث کندی در روند اجرای پروژه‌ها عمرانی می‌شود که این کار بسیار زشت و ناپسند است. البته ما با کسانی که بخواهند در شهرستان گچساران گروکشی کنند و منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح بدهند بشدت برخورد می‌کنیم، می‌خواهد هر کسی باشد.
پس اگر اینطور است  حق با اداره آبفای شهری دوگنبدان می‌باشد و باید پروژه‌هایش هرچه سریعتر فعال شوند؟ شما در این خصوص چه اقداماتی انجام خواهید داد؟ قطعاً، ما در چهارچوب قانون اقدام خواهیم کرد و باید پروژه‌های آب و فاضلاب شهر دوگنبدان فعال شود، ضمناً در برخی از موارد نیازی به مجوز نیست  و قانون و مقرراتی وجود دارد که بنده بعنوان رئیس شورای حفاری در شهرستان در حوزه آب و در قسمت اتفاقات آب نیازی به استعلام ندارد.
 اگر آب، منطقه‌ای از شهر قطع شود باید در کمترین زمان ممکن وصل شود اگر کسی بخواهد در این زمینه سنگ اندازی کند طبق قانون باید با آن برخورد شود. کسی حق جلوگیری ندارد و ما با عواملی که جلوی پروژه‌های آب و فاضلاب را می‌گیرند با هماهنگی نیروی انتظامی با آنان برخورد خواهیم کرد.
با این اوصافی شما می‌گوید به نظر می‌رسد شهردار دوگنبدان، پا را از گلیم خود درازتر کرده است؟
 در این خصوص باید از خودش سؤال کنید و از شورای شهری که وی را انتخاب کرده است اما ان چیزی که واقعیت داره  اینست که ما باید پایبند به قانون و مقررات باشیم و و اطلاعاتمان را درمورد مسائل قانونی و اجرایی پروژه‌ها و تأمین منابع مالی و.... بیشتر کنیم.
-------------------------------------------
گزارش: حبیب قلندری
 -------------------------------------------
 


کد مطلب: 409486

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409486/واکنش-تند-فرماندار-گچساران-گروکشی-شدت-برخورد-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1