تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۴۰۹۱۹۱
مدیر دفتر تربیت بدنی

۳۰ درصد از سرطان‌ها به علت کم تحرکی است

۰
۳۰ درصد از سرطان‌ها به علت کم تحرکی است
کبنا ؛محمدجعفری بعدازظهر دوشنبه در گردهمایی بزرگ مربیان تربیت بدنی خراسان شمالی با بیان اینکه کم تحرکی سبب سرطان می‌شود، اظهار کرد: کم تحرکی و به دنبال آن بروز ۳۰ درصد از سرطان‌ها بین افراد نشان از این دارد که به این حوزه تاکنون توجه جدی نشده است.
جعفری افزود: همچنین ۷۰ درصد دیابت‌ها بر اثر کم تحرکی به وجود می آیند، بنابراین توجه به این موضوع ضروری است.
وی در ادامه کم تحرکی را عامل اصلی بیماری‌های غیر واگیر اعلام کرد و افزود: کم تحرکی یکی از مشکلات جدی دانش آموزان است و باید به این مسئله توجه اساسی شود.
مدیر دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، اضافه وزن و چاقی را از مسائل مهمی دانست که دانش آموزان با این معضل مواجه بودند اما با ورود مناسب آموزش و پرورش در این زمینه بررسی‌ها نشان می‌دهد که با کاهش اضافه وزن در بین دانش آموزان رو به رو خواهیم شد.
جعفری در رابطه با نقش اداره ورزش و جوانان در این مسئله، بیان کرد: ارگان‌های ورزشی هدف اصلی را بر روی قهرمانی ورزشکاران نگذارند بلکه سلامت جسمی و روحی افراد بسیار دارای اهمیت است.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین تمام برنامه‌ها باید به این سمت و سو برده شود که سه شاخص اصلی نیروی انسانی، فضا و محتوا در برنامه‌ها وجود داشته باشد.
مدیر دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر بخواهیم حل معضل کم تحرکی را تنها بر عهده آموزش و پرورش قرار دهیم به طور قطع در آینده با مشکلات زیادی مواجه می شویم و برای جلوگیری از این مشکلات باید تمام دستگاه‌های مربوطه ورود پیدا کنند.
جعفری با بیان اینکه پر کردن برنامه هفتگی دانش آموزان از اهداف اصلی نباید باشد، تاکید کرد: با سیاست‌های جدید اداره کل آموزش و پرورش باید در مدارس به دنبال شاد سازی باشیم و جسم و روح دانش آموزان را در اولویت قرار دهیم.
وی گفت: علاقه دانش آموزان به ساعت‌های تربیت بدنی نشان از نیازمندی دانش آموزان به این حوزه دارد و باید توجه ویژه ای به این زمان‌ها شود.

مربیان تربیت بدنی بهترین مشاوران هستند
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: مربیان تربیت بدنی بهترین مشاور در مدارس هستند و باید توجه ویژه ای به آنها شود و این معلمان می‌توانند تغییرات مطلوبی در دانش آموزان ایجاد کنند که بسیار اهمیت دارد.
حسن لنگری با بیان اینکه معلمان تربیت بدنی اخلاق گرا و تحول گرا هستند، اظهار کرد: این مربیان در مدارس اهرم‌های بسیار خوبی برای کمک به ایجاد آرامش در مدارس هستند و دانش آموزان نیز علاقه بسیار زیادی به این مربیان دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1