تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۴۰۸۹۷۶
در نشست اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و اعضای شورای اداری گچساران و فعالین اقتصادی مطرح شد؛

امام جمعه باشت: آقای تاجگردون فرزند منطقه ماست، نمی‌خواهد اینقدر تعریفش دهید / صلوات حضار / تاجگردون: اگر رد صلاحیت هم شوم می‌گویم/ قصد جسارت به شما را نداریم/ ادعای عجیب در باره شورای نگهبان

۶
۰
امام جمعه باشت: آقای تاجگردون فرزند منطقه ماست، نمی‌خواهد اینقدر تعریفش دهید / صلوات حضار / تاجگردون: اگر رد صلاحیت هم شوم می‌گویم/ قصد جسارت به شما را نداریم/ ادعای عجیب در باره شورای نگهبان
کبنا ؛امشب (چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه 98) شورای اداری شهرستان گچساران با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، معاون پارلمانی اتاق بازرگانی کشور در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
صحبت‌هایی که بین امام جمعه باشت و غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت رد و بدل شد، حواشی به وجود آورد.
عادل امینی از فعالین اقتصادی گچساران در این نشست در ابتدا تشکر ویژه‌ای از نمایندگان کرد و گفت: از نمایندگان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دلیل تصویب قانون قطع ربا از وام‌های که سالیان سال بانک‌ها برحوزه تولید مستولی کردند. تشکر می‌کنم که به فکر ما هم بودیم و این قانون هم متاسفانه بدلیل مافیای قدرت در شورای نگهبان و در مجمع تشخیص مصلحت نظام متوقف شد، اما ما فعالین اقتصادی اصرار داریم که این قانون به هر طریق در این مملکت، که اگر مردم صاحبان اصلی این مملکت هستند، باید اجرا شود.
 امینی تصریح کرد: متاسفانه مافیای قدرت در پشت این بانک‌ها پنهان شده‌اند و سهام خودشان را از محل وصول پول‌های نامشروعی که گرفته می‌شود به راحتی از ما وصول می‌کنند که انتظار داریم مجدداً قانون از سوی مقام معظم رهبری و از دیگر جاهایی که صلاح می دانید به جریان بیافتد برای حمایت از بخش خصوصی.
 وی تصریح کرد: رونق تولید در سایه این قوانین دست و پاگیر از محالات است و شاهد هستیم که فرار سرمایه از زمان بازی ارز در این مملکت چه مبالغی از کشور خارج شد و پیشنهاد می‌دهیم که اگر چه در منطقه‌های محروم هستیم اما انتظاراتمان شاید به اندازه خود تهران باشد.
 امینی گفت: اگر چه ۶۳٫۷ درصد منابع مالی و یا نقدینگی ما در شهر تهران به چرخش در می‌آید و حدود ۳۶ درصد از منابع مالی در سراسر کشور، اما هیچ انتظاری هم نداشته باشیم که درمناطق محروم رونق تولید ایجاد شود و این اشتغال پایداری که فریاد می‌زنید از محالات است.
 وی افزود: باید پولی که از منابع مختلف در این کشور به گردش در می‌آید در مناطق محروم به تولید بکار گرفته شود، در شهر ما ۲۵ درصد منابع نفت و گاز است و آقای تاجگردون با سایر همکاران زحمت کشیدن و فشار آوردند که ۲ درصد ۳ درصد منظور شد، اما نگفتند آلایندگی بر شهر ما، زمین ما، کشاورزی و گوسفندان ما و زحمت‌های ما تاثیر دارد و یکی پس از دیگری از بین می‌رود.
 امینی گفت: خیلی ممنون که از محل سهم فروش این چند درصد اندک را هم برای ما منظور کردید، ۲۵ درصد نفت و گاز می‌دهیم و چه مافیای قدرتی پشت این قضیه است که باید خرید اقلام مورد نیاز نفتی را تهرانی‌ها و یا افراد قدرتمند بگیرند و چرا با تولید کنندگان در این شهر نتوانیم به این مقاصد برسیم و تا کی باید چشم روی هم بگذاریم که باید با توجه به موارد قانونی حقمان را بگیریم.
 وی در ادامه تصریح کرد: اما در بخش یارانه سلامت نیز توقع داریم که همه را دارو، آمپول و سوزن نکنید و تولیدات گیاهی ما را به سمت ارگانیک ببرید، در طول شبانه روزی که در شهر گچساران بازدید داشتید حتماً از نعمات و منابع خدادای به چشم دیده‌اید وسزاوار این هستیم که گیاهان دارویی در این شهرستان به تولید انبوه برسد.
 امینی در ادامه اظهار کرد: دنبال انرژی پاک هستیم و توقع این است برای انرژی پاک به دادمان برسید، آتش سوزی ها در راه و محیط زیست ما هم در خطر است و از همه برای جلوگیری از آتش سوزی یاری می‌طلبیم و باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.
 وی گفت: بیمه‌های فراگیر را در کشور همگانی کنید، مگر می‌شود فقط بیمه برای ماشین و ساختمان باشد اما برای کشاورز و عشایری که نتواند گوسفندش را بیمه کند باید زندگی‌اش نابود شود، وزارت تعاون، تعاونش ازآن ماست و کارش هم از آن ما، اما پولش مال شما دولتی‌هاست و اتاق تعاون و اتاق بازرگانی را یکی کنید فقط بنام اتاق ایران.
در این نشست هنگامی که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همگی به تعریف و تمجیدهایی از تاجگردون پرداختند، حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت به تعریف نمایندگان مجلس از نماینده گچساران واکنش نشان داد و گفت: انگار کسی هم به سخنان ما در این جلسه گوش نمی‌دهد، چرا که نمایندگان هم در مجلس گوش نمی‌گیرند و مدام با هم صحبت می‌کنند!.
وی افزود: بنده هنوز متوجه نشده‌ام که موضوع این جلسه چیست؟!، و خواهش دارم که در این جلسه حتماً برنامه ریزی مطلوبی صورت گیرد و مصوبات و خروجی خوبی داشته باشد؛ از وقتی که باشت شهرستان شد به جهتی هم خیلی ضرر کردیم و خواهش داریم اینکه شهرستان باشت هم دیده شود و به باشت هم توجه شود و برخی از جلسات هم در باشت گرفته شود تا مسئولین را هم در آنجا بتوانیم زیارت کنیم.
عبودی تصریح کرد: خواهش ما توجه بیشتر به شهرستان‌های کوچک و نیز شهرداری‌های شهرهای کوچک است و لازم است که آنها را نیز دریابد، چرا که شهرداری‌های شهرهای کوچک خیلی مشکلات دارند و شهرداری باشت بدهکاری زیاد دارد که اگر همین مشکل در این جلسه رفع شود خیلی هم برد کرده‌ایم.
 وی در انتهای جلسه نیز در خصوص سوء برداشت «جعفرزاده ایمن آبادی (نماینده رشت) از سخنانش نیز اظهارکرد: عرض بنده این نبود که جناب ایمن آبادی مطرح کردند و بنده در ابتدای عرایضم عرض کردم که وقتی کسی به جلسه‌ای دعوت می‌شوند موضوع جلسه باید مطرح شود تا حداقل با یک آمادگی در این جلسات شرکت کند و فکر می‌کنم این موضوع از سوی دوستان بد برداشت شد.
 امام جمعه باشت در ادامه تصریح کرد: نکته دوم اینکه بنده در آخر جلسه موضوع این نشست را متوجه شدم و فهمیدم که این جلسه برای چه موضوعی تشکیل شد! و تعریف و تمجیدهایی که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از جناب نماینده ما داشتید؛ اتفاقاً ما نماینده خودمان را بهتر از شماها می‌شناسیم.
حجت‌الاسلام عبودی گفت:آقای تاجگردون فرزند منطقه ما هست و ما بهتر از شماها او را می‌شناسیم و نمی‌خواهد که اینقدر تعریف او دهید. فکر نکنم اینقدر نیاز به این همه تعریف و تمجید باشد. [فردی با تشویق، حرف‌های امام جمعه را تأیید کرد که امام جمعه باشت با لحنی شوخی گفت: آن‌هایی که دست زدند، یعنی حرف ما را قبول ندارند، البته بعضی‌ها هم می‌ترسند که دست بزنند.]
حجت الاسلام عبودی همچنین به سخنان بعضی از سخنرانان مبنی بر اینکه مصوب نشدن قوانین ربا، وام‌ها را به گردن شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام انداختند، اشاره و بیان کرد: باز حداقل در این جلسه فهمیدم که مافیای بعضی قوانین که در کشور درست نمی‌شود، شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام است و گویا مشکلات کشور هم بر دوش همین دو نهاد است.
 وی تصریح کرد: بنابراین توقع نداشتم که دوستان اینگونه پاسخ بدهند اما متوجه هم شدم که ظاهر جلسه هم خیلی موضوع آنچنانی ندارد و خدا را شاکرم که موضوعی را بیان کردم که حداقل جلسه هم در انتها به چنین سخنانی بگذرد و خلاصه هم سبب خیر هم شد و متوجه هم شدم امشب در سخنان عزیزان بخشی از قوانین که ظاهراً درست نمی‌شود مافیای شورای نگهبان و مجمع تشخیص است؟! و انگار اینکه همه مشکلات کشور این دو نهاد بودند که متوجه شدیم!
وی در ادامه به صحبت‌های قوامی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه که بی حاصل بودن بر سر منبر رفتن را با شعری از شهریار با این عنوان؛
گفت با طعنه منبری به چنار:
سرفرازی چه می‌کنی؟ بی بار!
نه مگر ننگ هر درختی تو؟
کز شما ساختند چوبه دار!
*پس بر آشفت آن درخت دلیر،
رو به منبر چنین نمود اخطار؛
گفت: گر منبر تو فایده داشت،
کـار مردم نمی‌کشید به دار!
ذکر کرد واکنش نشان داد و گفت: در هر حال امشب ببخشید! انگار امشب اسباب زحمت شدیم اما باز هم خیرمقدم به بزرگواران عرض می‌کنم و شعر آخری که جناب قوامی هم مطرح کردند یک پاسخ آخوندی هم دارد و لازم نمی‌دانم در این جلسه مطرح شود، چون واقعاً سنگین می‌شود، والا پیامبر (ص) هم خیلی منبر می‌رفتند ولی خیلی‌ها هم تو گوششان نمی‌رفت و مشکل از پیغمبر (ص) نیست، اما این تعبیر شما هم خیلی زیبنده جلسه نبود و خیرمقدم عرض می‌کنم خدمت همه حضار در جلسه.
در ادامه فردی از گوشه جلسه از حضار خواست تا برای سلامتی امام جمعه باشت صلوات بفرستند. [صلوات حضار]
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت میکروفن را روشن و از همکارانش تشکر کرد و گفت: از اینکه مرا مورد لطف خودتان قرار دادید، تشکر می‌کنم.
تاجگردون در ادامه به سخنان حجت الاسلام عبودی اشاره و بیان کرد: یادم هست که رفته بودیم استان کردستان. در یک روز مناطق مختلف این استان را با خودرو مورد بازدید قرار دادیم. مسئولان استان کردستان مشکلاتشان را مطرح کردند ایجاد راه آهن یکی از مواردی بود که به خاطر آن به کردستان رفته بودیم. در آنجا من از نماینده این شهر تعریف و تمجید کردم، در آخر فردی به من گفت «شما فقط خواستید از نماینده تعریف کنید»، به خاطر این حرف من راه آهن را مصرتر پیگیر شدم و بودجه آن را دادیم و راه آهن ایجاد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه در انجام هر کاری نیت‌ها مهم است، و خطاب به کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: با یک تلفن آقای کیانی پور به بنده 44 میلیارد تومان سال گذشته برای تهاتر بانک‌ها در استان به نفع فعالین اقتصادی شد. امروز نمایندگان همکار من وقتی می‌گویند یک میلیارد شده 7 میلیارد تومان (به دلیل ربای بانکی)، نمایندگان از جمله آقای جعفرزاده دوباره تاکید کردند که نامه مربوط به تهاتر بانکی را دوباره برای حضرت آقا بفرستیم که مسئله حل شود.
تاجگردون افزود: مافیا چیست؟ بله مافیا است. مگر قرار است مافیا فقط در مجلس باشد. چرا مافیا در مجمع نباشد؟ من همین الان در مجمع تشخیص رد صلاحیتم کنند می گویم. قدرت نشسته پشت این موضوع. مراجع ما داد می‌زنند. من در حضور آیت الله‌های مجمع هم گفتم. ما گفتیم اینها ربع مرکب است، آن‌ها هم می گویند ربع مرکب است، پس اینکه رأی نمی‌دهند یعنی چه؟ حتماً مافیا وجود دارد و من یک زمانی می‌گویم کیست. اینگونه نیست که فکر کنیم همه اینها منزه هستند و بقیه منزه العیب هستند. 
وی ادامه داد:  4/5 درصد سهم نفت مفت خوری نیست. این کارخانه نفت و گاز که اگر منفجر بشود حقوق معلم را هم نمی‌توانیم بدهیم. یک مثال ساده می‌زنم. ما دهاتی‌ها شب به گاومان نان می‌دهیم تا صبح شیر بدهد، و شیر به بچه بدهیم بخورد. با این مثال ساده باید لمس کنند و بفهمند. آقای قوامی امروز متوجه می‌شود که این سهم 4/5 درصد یعنی چه!
تاجگردون تصریح کرد: نه به تعریف کسی بلند شد و نه به عیب گفتن دیگری، کسی عزیز شد. به هر حال حضرت عالی اگر از جانب همکاران ما به ساحت مقدس حضرت عالی تعرضی شد، من عذرخواهی می‌کنم، ائمه جمعه بسیار خوب، مؤدب، محترم، در همه حالت‌ها احترام می‌گذارند به بقیه. قطعاً از دوستان بنده هستید، خدای نکرده قصد جسارت به حضرت عالی نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
انصافا امام جمعه باشت شایسته لباسی هس که بر تن کرده...
درود بر حاج آقا عبودی عزیز
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی جلسه اداری جای این حرف هاست . وای برما با این مسولان نا مسول .
اقتصاددان
Romania
آقای تاجگردن:اقتصاد مملکت. که تو شدی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و دوستان شدن مسئول سایر قسمتهای اقتصادی، که بجای کار علمی و کارشناسی با تلفن آقای فلانی دیگری یا تعریف فلانی و خوش آمدنتان یا انتقاد دیگری . چهل میلیاردها تخصیص داده شد یا یک میلیاردها شد هفت میلیارد. . اگر اینطور است که شما گفتید، پس علم و کارشناسی و درایت و مدیریت چه میشود؟ جمع کنید بساط رابطه و بیسوادی را ما افراد ظابطه مند و باسود میخواهیم.
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا عبودی عزیز شما که موضوع جلسه را نمی دانستید تشریف نمی بردین به جلسه انگار شما از قبل رفته بودین انجا خیلی هم ناراحت نشید که دیگران اقای تاجگردون رو دوست دارند
باشت و باوی
Iran, Islamic Republic of
باسلام،
باید به خاطر این گونه جلسات بی فایده نمادین تأسف خورد و مطمئنا هیچ بازخوردی نخواهد داشت!
مجلس . مسئول تمام این مشکلات هست چرا که علاوه بر قانونگذاری که میتوانند هم باعث رونق تولید و جلوگیری از قاچاق شوند و از طرفی بر اجرای قوانین توسط مجریان که دولت در رأس آن هست نظارت کنند.
چه بی شرمانه هست که در کشور ما فقط همدیگر رو متهم میکنند و هیچ یک اشتباه خود را نمی پذیرند.
این جلسات فقط به دلیل تبلیغات بوده وگرنه تمام اعضای کمیسیون امثال دیگر نمایندگان بسیار ضعیف و ناتوانند و حجتشان آقای تاجگردون هست!
در مورد ادعای آقای امینی هم لاید گفت که تمام فرصتهای گچساران به چه کسی میرسه؟!این خود نوعی .صغیر هست اقای امینی!!!اندکی هم فرصت به جوانان بدهید آقای امینی(تنها بخش خصوصی فعال و نور چشمی نماینده)
Iran, Islamic Republic of
عجب امام جمعه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1