کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست تعاملی شهردار یاسوج با مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

عقب‌نشینی اجباری در آبشار یاسوج

3 ارديبهشت 1398 ساعت 0:27

آموزش و پرورش با عقب‌نشینی در اردوگاه شهید مطهری و همکاری با شهرداری پیشقدم در ساماندهی آبشار یاسوج شد.


امروز (دوشنبه 2 اردیبهشت ماه 98) و با حضور عزیز فیلی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ نستهن مقدم شهردار یاسوج و هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ای در پارک آبشار یاسوج برای آزادسازی کانال آب آبشار در محدوده اردوگاه شهید مطهری برگزار شد.
 آموزش و پرورش و شهرداری که تا پیش از این بر سر آزادسازی کانال آب و همچنین بخشی از زمین منتهی به این کانال با یکدیگر اخلاف نظری داشتند در این جلسه به تفاهم رسیدند که آموزش و پرورش حریم اردوگاه را به پشت کانال آب انتقال دهد تا هم مدیریت کانال آب بر عهده شهرداری باشد و هم شهرداری بتواند پیاده‌رو مسیر رفت آبشار را ساماندهی کند.
در این نشست تعاملی آموزش و پرورش در اقدامی اساسی که برای فرهنگ‌سازی جهت آزادسازی حریم رودخانه‌ها و کانال‌های آب صورت گرفت هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که تا پیش از سیل اخیر به هیچ وجه زیر بار چنین اقدامی از سوی شهرداری یاسوج نمی‌رفتیم اظهار کرد: اما پس از حوادثی که سیل بر جای گذاشت به این نتیجه رسیدیم که باید در راستای جلوگیری از هر گونه حادثه‌ای در آینده از محل فعلی عقب‌نشینی کرده و مدیریت کانال آب را به شهرداری بسپاریم.
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از معاون استاندار و شهردار یاسوج خواست تا تنها آموزش و پرورش متعهد به این کار نشود بلکه همه کسانی که در آبشار چنین وضعیتی دارند و کانال آب و زمین‌های مجاور آن را تصرف کرده‌اند مشمول عقب‌نشینی شوند.
وی گفت: هر چند که 1000 متر زمین با ارزش از این اردوگاه کسر می‌شود اما برای جلوگیری از خطرات احتمالی و همکاری با شهرداری جهت پیاده‌روسازی در آبشار چنین تعهدی را پذیرفتیم.
همچنین در این نشست شهرداری یاسوج بر اساس توافقات قبلی متعهد شد که کار احداث حائل میان اردوگاه دانش‌آموزی و کانال آب را بر عهده بگیرد.
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز در نشست تعاملی با مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برای عقب‌نشینی در پارک آبشار یاسوج که با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد با اشاره به تخصص خود در حوزه آب اظهار کرد: خیلی برایم جالب بود که چرا به این مقدار در استان تعرض به مسیل‌ها و کانال‌های آب شده و همه از شخصی‌ها گرفته تا دولتی‌ها مالک آن‌ شده‌‌اند.
شهردار مرکز استان ادامه داد: در آبشار یاسوج هم اوضاع بر همین منوال است و از دولتی‌ها گرفته تا شخصی‌ها کانال آب و مسیل‌ها را تصرف کرده‌‌اند که در بارندگی‌ها اخیر گوشه‌ای از این تصرف‌های خطرناک را به چشم دیدیم.
وی گفت: با دادستان مرکز استان هماهنگی لازم صورت گرفته تا همه آن‌هایی که این گونه فضاها را تصرف کرده‌اند هر چه زودتر آن را آزاد کنند و عقب‌نشینی صورت گیرد و اگر در جایی همکاری انجام نشود از راه قانونی وارد می‌شویم.
مقدم با بیان اینکه طرحی برای آبشار در نظر گرفته شده و باید از ابتدا تا انتهای آبشار اجرایی شود افزود: نباید تنها انتهای آبشار و دیدن منظره آب انتهایی برای گردشگر جذابیت داشته باشد بلکه باید از ابتدا تا انتها برای گردشگر جذاب و جالب باشد.
شهردار یاسوج تصریح کرد: اولین اقدام ما رفع تصرف مسیر کانال و آبراه است تا هم پیاده‌رو در نظر گرفته شود و هم از خطرات احتمالی و سقوط در کانال آب آبشار جلوگیری کنیم.


کد مطلب: 408897

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408897/عقب-نشینی-اجباری-آبشار-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1