کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کهگیلویه و بویراحمد میزبان کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

هم‌قطاران «تاجگردون» به یاسوج می‌آیند /نوروزی: تمام گزارش‌های لازم ارائه می‌شود

2 ارديبهشت 1398 ساعت 18:28

جعفر گوهر گانی، حضور اعضای این کمیسیون را به استان کهگیلویه و بویراحمد فرصتی برای بیان داشته‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندها و همچنین مطالبه‌گری استان بیان کرد و اظهار داشت: باید از این فرصت به خوبی برای توسعه استان بهره برد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه هفته جاری به استان خبر داد.
 حسن نوروزی صبح امروز (دوشنبه 2 اردیبهشت 98) در نشست هماهنگی سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به استان، افزود: جلسات شورای توسعه و برنامه ریزی استان وگفتگوی دولت و بخش خصوصی در این سفر با اعضای این کمیسیون پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: طرح موضوعاتی با محوریت تبیین جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد و مقایسه شاخص‌ها با میانگین کشوری در بخش‌های زیربنایی از جمله راه‌ها، فرودگاه یاسوج، راه آهن، سازه‌های آبی، کشاورزی و بخش اقتصادی و تلاش برای طرح و اجرایی شدن تبصره‌ها و مواد قانونی مؤثر در توسعه استان مورد تاکید باشد.
نوروزی، تبیین گزارشی مبنی بر جایگاه استان به لحاظ اقتصادی، سهم استان در تولید ناخالص ملی، منابع بانکی، درآمدهای استان و نسبت منابع به مصارف از دیگر پیشنهادات باشد.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های تخصصی استان کهگیلویه و بویراحمد موظف شده‌اند که گزارش جامع و کامل از وضعیت استان، نقشه‌ها و اطلاعات لازم را همراه با درخواست‌ها، پیشنهادات و مطالبات استان در اختیار سازمان مدیریت قرار دهند تا برای تبیین در جلسات با اعضای کمیسون ارائه دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان کهگیلویه و بویراحمد هم بر هر چه آمادگی بیشتر مسئولین دستگاه‌های اجرایی در خصوص خواسته‌ها و مطالبات استان در جلسات با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
جعفر گوهرگانی، حضور اعضای این کمیسیون را به استان فرصتی برای بیان داشته‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندها و همچنین مطالبه گری استان بیان کرد و اظهار داشت: باید از این فرصت به خوبی برای توسعه استان بهره برد.
اما جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن که کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به دعوت این هیات به استان سفر می‌کنند رویکرد این کمیسیون را توسعه فضای کسب و کار اشتغال دانست و گفت: با حضور اعضا عصر پنجشنبه جلسه شورای برنامه‌ریزی و نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با دستور کار شعار سال برگزار می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی برنامه‌های شورای توسعه را در راستای کمک به زیرساخت‌ها جهت بهبود کسب و کار و اشتغال دانست و افزود: پروژه‌هایی که در نشست طرح  می‌شوند در فضای کسب و کار استان دخیل باشد.
این مسوول با بیان اینکه نشست با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با هدف مطالبه‌گری بودجه کهگیلویه و بویراحمد از دولت و مجلس است، خاطرنشان کرد: محرومیت تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در نابرابری فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرح و از کمیسیون می‌خواهیم برای رفع این مشکل از ظرفیت قانون استفاده شود.

بنا بر این گزارش، ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را غلامرضا تاجگردون بر عهده دارد.


کد مطلب: 408890

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408890/هم-قطاران-تاجگردون-یاسوج-می-آیند-نوروزی-تمام-گزارش-های-لازم-ارائه-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1