تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۴۰۸۷۱۲
در شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

«مار» و افرادی که می‌خواهند خودشان را بزرگ نشان بدهند / نظر استاندار در باره موفقیت‌های آموزش و پرورش استان / احمدی: اجازه واگذاری اراضی و تخریب منابع طبیعی را به کسی نمی‌دهم

۱
۰
«مار» و افرادی که می‌خواهند خودشان را بزرگ نشان بدهند / نظر استاندار در باره موفقیت‌های آموزش و پرورش استان / احمدی: اجازه واگذاری اراضی و تخریب منابع طبیعی را به کسی نمی‌دهم
کبنا ؛شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز (سه شنبه 27 فروردین ماه 98) شورای آموزش و پرورش به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرماندار بویراحمد و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند، اظهار داشت: در فروردین ما هستیم که اوج زییایی طبیعت است و امیدوارم سال 98 سال سربلندی ملت ایران باشد. الحمدالله توفیقات استان در سال 97 قابل توجه بود و سال آرام و پرتوفیق در سال 97 داشتیم و بستری فراهم شده که فرزندان این مرز و بوم در استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت علم، کسب دانش و مهارت لازم حرکت کنند.
احمدی در ادامه به موفقیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و گفت: آموزش و پرورش استان بر اساس آمارها موفقیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت به دست آورده و توانسته مسیری را دنبال کند که به پیشرفت آموزش این استان کمک کند.
وی در ادامه بیان کرد: گام به گام باید آموزش و پرورش ما از انتقال اطلاعات صرف به سمت مهارت آموزی حرکت کند، دانش آموزانی داشته باشیم که مهارت پذیرتر باشند و خودشان را برای تحولات نوین آماده کنند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: استان محروم است، بخشی از محروم‌ها بر می‌گردد به زیر ساخت های آموزشی و بخشی هم به لجستیک و پشتیبانی می‌تواند، ربط داشته باشد.
احمدی در ادامه مدیرکل جدید نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد را مورد خطاب قرار داد و از جهان محرابی مدیرکل سابق این اداره‌کل قدردانی کرد و گفت: از آقای کرمی مدیرکل جدید که تازه نفس و نیروی جوان هم هست، پای کار بیاید تا شاهد ترقی فضای آموزشی باشیم.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به صحبت‌های فردی در شبکه دنا مبنی بر اینکه «مار» در سرویس‌های بهداشتی مدارس این استان دیده می‌شود، اظهار داشت: گاهی اوقات در معرض یک رسانه یا چیز خاص قرار می‌گیریم. انباشتی از این تجربه نداریم و حواسمان جمع نیست و عزت و زحمتی که در این استان انجام گرفته و مربوط به دوران بنده هم نیست. زیر سووال می‌بریم. بزرگواری در تلویزیون می‌گفت در دستشویی مدارس ما «مار» دیده می‌شود. این چیز عجیبی نیستد در یکی از هتل‌های اروپا «مار» زیادی دیده شد و این موضوع عجیبی نبود که بخواهیم در باره آن صحبت کنیم. جمهوری اسلامی تلاش کرده با یک کلاس و یک معلم فرصت را در اختیار مردم قرار دهد تا تحصیل کنند. حالا در یک مدرسه‌ی شاید ماری هم رد شود، آیا وقتی تریبون دستمان بیفتد، باید بگوییم در مدارس این استان همچنین اتقاق افتاد است و عزت استان و زحمت مسوولان را نادیده بگیرد. کسانی که تریبون دستشان هست حواسشان به عزت مردم باشد. من متعلق به کهگیلویه و بویراحمد نیستم و در این استان هم به دنیا نیامده‌ام اما به اینجا تعلق دارم، حساس هستم که فردی که پشت تریبون می‌رود در مورد مردم این استان چه می‌گوید! خوب است که بگوییم امکانات ما کم است و این تجهیزات را می‌خواهیم، اما اینکه بگوییم دستشویی ندارد و یا مار هست، کم انصافی است. برخی با این مسائل خودشان را بزرگ نکنند. اینکه آموزش و پرورش در جایی برای یک دانش آموز هم یک معلم و فضای آموزشی اختیار کرده بی انصافی است که قدردان نبود و بی انصاف تر اینکه آمارها را وارونه جلوه داد و در سطح ملی منعکس کرد.
 وی تاکید کرد اگر تریبونی و رسانه‌ای در اختیار داریم باید نسبت به آن تعهد داشته باشیم، گفت: آموزش و پرورش در این استان به دلیل تعدد روستاها، پراکندگی، سخت گذر بودن در سخت ترین شرایط و جاها به نحوه شایسته خدمت رسانی می‌کند و نباید این خدمات را انکار و نادرست جلوه داد، چرا که لطمه زدن به عزت آموزش و پرورش و مردم استان است.   
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیرکل نوسازی مدارس استان خواست تا مدارس که نیاز به مقاوم سازی، نوسازی و یا تجهیزات دارند، تلاش کند که کار مقاوم سازی و نوسازی آنها انجام بگیرد.
احمدی همچنین در این نشست وقتی صحبت از واگذاری زمین برای احداث مسکن فرهنگیان شد در جواب گفت: تا روزی که در این استان هستم اجازه واگذاری اراضی و تخریب منابع طبیعی را به کسی نمی‌دهم.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطالبات معلمان و استانی نبودن بودجه آموزش و پرورش، گفت: صحبت‌های مدیرکل آموزش و پرورش و شما به حق است پولی که ۷ سال پیش طلبکار بودید اگر پرداخت شود جوابگویی قدرت خرید شما با این وضع تورم نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت و مجلس مشکل فرهنگیان را می‌دانند یکی از سناریوها برای رفع این موضوع برداشت از صندوق توسعه ملی است که اگر اجازه این کار صادر شود کمتر از خسارت سیل نیست.
وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی برای توسعه کشور و تولید است گفت: این حوزه هم مشکلاتی دارد برای برداشت از صندوق هم قانون موانعی ایجاد کرده است، چندین بار با وزیر آموزش و‌ پرورش در مورد مطالبات فرهنگیان صحبت کردم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رقم مطالبات معلمان استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر است، افزود: در همه جای دنیا بحث‌‌های صنفی اگر سیاسی نشود به حق است اما همه باید درک درستی از وضعیت کشور و مشکلات اقتصادی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه آنچه وظیفه ما است را انجام می‌دهیم، عنوان کرد: فرهنگیان در تمام مراحل از جنگ تحمیلی گرفته تا مشکلات کنونی پای کار بودند و باید قدردان آنها باشیم اما می‌دانیم انها متحمل چه فشارهایی هستند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به عنوان استاندار مطالبات معلمان را پیگیری می‌کنم و امیدوارم در آستانه روز معلم، مشکلات این قشر هم حل و فصل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسینی
Iran, Islamic Republic of
اگر مخالف واگداری منابع طبیعی هستید لطفا موقع رفتن به گچساران ویا برگشتن ببینید که بعد از چهل سال چطور افراد به جان عرصه های منابع طبیعی شلالدون افتاده اند و مقدار زیادی از آن را امسال تصرف و کاشته اند
ممکن است که این خشک شدن بسیار وسیع و حتی بالاتر از ۸۰ درصدی درختان این منطقه هم عمدی بوده باشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1