تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۸
کد مطلب : ۴۰۸۷۰۱
با ارسال جوابیه‌ای مطرح شد

توضیحات آموزش و پرورش دیشموک درخصوص تحصن معلمان غیربومی

۰
کبنا ؛روایط عمومی آموزش وپرورش دیشموک در خصوص اعتراض برخی از معلمان جدیدالاستخدام نسبت به موضوع انتقالی جوابیه‌ای ارسال کرده که عیناً منتشر می‌شود.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است؛ به طور کلی فرایند نقل وانتقالات نیروی انسانی با هدف توازن نیروی انسانی در سطح مناطق وشهرستان ها، استفاده‌ی بهینه از نیروی انسانی و همچنین رفاه حال معلمان صورت می‌گیرد. بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۸ وهمچنین تاییدیه‌ی همین قانون در سال ۱۳۹۱ کلیه فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان موظفند که حداقل دو برابر مدت تحصیل در مناطقی که آموزش وپرورش تعیین می‌کند خدمت نمایند، تعهدنامه دانشجومعلمان بورسیه وزارت آموزش وپرورش در آغاز ورود به دانشگاه به امضای کلیه متعهدین خدمت در آموزش وپرورش رسیده است و قاعدتاً آنها تمام شرایط مندرج در تعهدنامه را پذیرفته ونسبت به امضاء آن مبادرت نمودند. بر اساس شیوه نامه نقل وانتقالات همکارانی که سنوات خدمتی آنها بیشتر از ۵ سال می‌باشد می‌توانند درخواست انتقالی دهند. و اما در خصوص اعتراض معلمان با عنوان  "معلمان جدیدالاستخدام غیربومی دیشموک" که به همراه عکس سلفی در فضای مجازی منتشر شده، لازم است نکات زیر را به استحضار برسانیم: باید اعلام نماییم که تمامی معترضین به روند انتقالی دارای سنوات خدمت کمتر از ۳ سال می‌باشند که  هنوز شرایط انتقال طبق ضوابط ومقررات نقل وانتقالات را ندارند، این دوستان اجازه دهند "مرکب گواهی انها خشک شود بعد در خواست انتقالی دهند". نقل وانتقالات با توجه به نیاز وعدم نیاز مقصد ومبدا صورت می‌گیرد واگر مبدأ همچنان به متقاضی انتقالی نیاز ومقصد بی نیاز از او باشد انتقال صورت نخواهد گرفت و بر اساس جداول نیاز وعدم نیاز اعلام شده از سوی شورای برنامه ریزی استان، در صورتیکه همکاری تعهدخدمتی خود را در منطقه‌ای به انجام نرسانده و مقصد مورد نظر هم به او نیاز نداشته باشد، امکان انتقال وجود ندارد. در سنوات گذشته آموزش وپرورش نهایت همکاری ومساعدت رانسبت به انتقالی همکاران فرهنگی داشته وبالاترین آمار نقل وانتقالات مربوط به منطقه دیشموک است. شاهد این مدعا همکارانی هستند که سنوات اولیه خدمت خود را در منطقه دیشموک سپری نموده‌اند و هم اکنون در سایر مناطق استان وخارج از استان مشغول به کار هستند و جا دارد از زحمات صادقانه‌ی همه آنها تقدیر وتشکر نماییم.
باید قبول کرد که  استان کهگیلویه وبویراحمد جزو استان‌های کمتر توسعه یافته‌ی کشور می‌باشد و علی ایحال مناطقی مثل دیشموک در  جز محرومترین مناطق استان می‌باشند وقاعدتا به لحاظ امکانات وتعداد نیروی انسانی قابل قیاس با مناطق برخورداری  همچون یاسوج، دهدشت، دنا، گچساران و...نمی‌باشد هرچند به برکت خدمات نظام جمهوری اسلامی ودولتهای بعد از انقلاب، زنگار محرومیت وعقب ماندگی تا حدودی از چهره منطقه دیشموک زدوده شد و امکانات اولیه وزیر ساخت های لازم در اقصی نقاط منطقه به طور نسبی فراهم شده که به هیچ وجه قابل قیاس با گذشته نمی‌باشد و بنابراین همکاران فرهنگی جدیدالاستخدام  در بعضی از روستاهای  منطقه از رفاه نسبی برخوردارند هر چند بعضی از انها در روستاهای دورافتاده وصعب العبور خدمت می‌نمایند که تلاش این دسته از همکاران به طور ویژه قابل تقدیر وتحسین است. نکته‌ی دیگر اینکه سبک زندگی در دانشگاه وخوابگاه دانشجوئی قطعاً با سبک زندگی در مناطق محروم روستایی وعشایری متفاوت است و انتظار می‌رود همکارانی که به زعم خود با عشق وعلاقه حرفه‌ی شریف معلمی را انتخاب نموده‌اند  به اقتضائات وبایدها ونبایدهای این حرفه‌ی مقدس پایبند باشند.
برای کلیه متقاضیان انتقالی پرونده ویژه‌ای با احتساب امتیازات مکتسبه واولویت بندی مناطق مقصد توسط فرد متقاضی انتقالی تکمیل می‌شود که این پرونده‌ها براساس امتیاز وسابقه خدمت وسایر شرایط مندرج در بخشنامه نقل وانتقالات  مرتب و نسبت به انتقال متقاضیان براساس مؤلفه‌های فوق تصمیم گیری خواهد شد. البته انتقال در صورت تأمین جایگزین برای آنها به صورتیکه منطقه با کمبود نیرو مواجه نشود.
در پروسه انتقال همکاران تا کنون هیچگونه تبعیضی اعمال نشده  و فقط بر اساس نص صریح قانون نقل وانتقالات عمل خواهد شد.
تقسیم وسازماندهی نیروی‌های فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان بر اساس نیاز مناطق و میزان امتیازات کسب شده فارغ التحصیلان در دانشگاه فرهنگیان می‌باشد و هیچگونه تبعیضی در این مورد صورت نمی‌گیرد واین اداره طرح ادعاهای بی اساس علیه متولیان آموزش وپرورش منطقه و استان را در تقسیم وساماندهی نیروی انسانی رد می‌کند و کذب می‌باشد.
طرح مسائل حاشیه و دامن زدن به دوگانه‌ی بومی وغیربومی موضوعی مبهم، مرموز و تفرقه برانگیز و باهدف تضعیف وحدت وهمبستگی فرهنگیان و جامعه مطرح شده است وقطعا به کار بردن چنین عباراتی از نظر ما  مردود وناصواب می‌باشد. به تعبیر فردوسی بزرگ "همه جای ایران سرای من است". همه  بومی استان کهگیلویه وبویراحمد هستیم  وبایستی در مناطق مختلف استان خدمت نماییم. وبرای توسعه همه‌ی مناطق ان آستین همت را بالا بزنیم،
تاکید می‌گردد تا کنون کلیه نقل وانتقالات نیروی انسانی در منطقه دیشموک بر اساس ضوابط و دستورالعمل وآیین نامه‌های ابلاغی صورت گرفته وباتوجه به حساسیت همکاران فرهنگی ودر جهت جلوگیری از تضییع حقوق آن هاورعایت عدالت توجه خاصی به این امر مهم صورت می‌گیرد ونظارت بر روند انتقالی‌ها به صورت چند مرحله‌ای، منطقه‌ای واستانی  صورت می‌گیرد.
اگر احیاناً همکاران فرهنگی نسبت به هر مرحله‌ای از روند انتقالی اعتراض دارند می‌توانند به نهادهای نظارتی ومراجع ذیصلاح مثل سازمان بازرسی ودیوان عدالت اداری شکایت نمایند و حق خود را مطالبه نمایند.
بی شک ترک غیرقانونی وبدون مجوز کلاس درس وتضییع حقوق دانش آموزان معصوم ضمن اینکه یک تخلف اداری است واثار سوء تربیتی در بین دانش آموزان به همراه دارد، بانقش الگویی معلم وآموزه های دینی ومیهنی، اخلاقی وانسانی منافات دارد. وموجبات بی اعتمادی مردم را به فرهنگیان خدوم فراهم می‌آورد. همچنین هرگونه تحصن و تجمع بدون اخذ مجوز لازم از مراجع ذیصلاح، غیرقانونی وعملی مجرمانه محسوب می‌شود و آموزش وپرورش حق پیگیری متحصنین را برای خود محفوظ خواهد داشت.
انتظار می‌رود همکاران عزیز فرهنگی برای  پیگیری حقوق خود از راه قانونی اقدام نمایند ومتوسل به روشهای غیرقانونی وغیرمعمول نشوند وبه انتظارات جامعه از خود توجه نمایند. بدیهی است در صورت استمرار ومشاهده‌ی هرگونه حرکت ضد فرهنگی و تجمع اعتراضی  غیرقانونی که در این برهه حساس تاریخی هم به امنیت و انسجام وهمبستگی ملی ضربه می زند و هم به آموزش وپرورش منطقه آسیب وارد می‌کند قاطعانه وبرابر با ضوابط ومقررات قانونی برخورد خواهد شد آموزش وپرورش منطقه در دفاع از حقوق دانش اموزان و فرهنگیان متعهد کوتاه نخواهد آمد. موفقیت وسربلندی همه دست اندرکاران دلسوزوخدمتگزار نظام جمهوری اسلامی  بخصوص دست اندرکاران نهاد مقدس تعلیم وتربیت را از در گاه ایزد منان مسآلت داریم.
والسلام علی عبادالله الصالحین
روابط عمومی اداره آموزش وپرورش منطقه دیشموک
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1