کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید رییس هیات مدیره بنیاد علوی از باغ مرکبات روستای تراب؛

نهال امیدی که بنیاد علوی در خاک لنده کاشت

25 فروردين 1398 ساعت 19:30

همزمان با اجرای طرح آبادانی وپیشرفت شهرستان لنده از سوی بنیاد علوی مجری این طرح یکی از برنامه های که در راستای حمایت از مردم این شهرستان در دستور کار قرار گرفت حمایت از کشاورزان بود..


در روزهای گذشته رئیس هیات مدیره بنیاد علوی در راس هیاتی متشکل از مدیران ملی و شهرستانی طرح آبادانی وپیشرفت لنده از طرح های توان افزایی بنیاد علوی در شهرستان لنده بازدید کرد.
باغ تازه احداث آقای احمدی میزبان مسئولین بنیاد علوی است. این باغدار در زمان اجرای توزیع نهال مثمر از سوی بنیاد علوی تعداد ۱۴۵ اصله درخت میگیرد و با اینکه فاصله دو کیلومتری از رودخانه مارون دارد با همت و پشتکار موفق شد باغ مرکبات لیمو در روستای تراب احداث کند.
کشاورز روستای تراب در بازدید مسئولین بنیاد علوی ضمن قدردانی از حمایت بنیاد که باعث شد او نیز به مانند سایر اهالی تراب باغدار شود از مشکلات سر راه خود گفت و از مسئولین بنیاد درخواست همکاری داشت. باغ احداثی آقای احمدی با توجه به اینکه باغ او در فاصله زیادی از رودخانه قرار دارد درصدد هست یک مخزن ذخیره آب ایجاد کند و دراین راه مشکلاتی پیش روی او وجود دارد که مسولین بنیاد وعده همکاری لازم به او را دادند.
باغ احداثی آقای احمدی تحت نظارت کارشناسان بنیاد علوی و جهاد کشاورزی شهرستان بعداز آنکه کاشتی کاملا علمی و بروز را پشت سر گذاشت همچنان تحت نظر این کارشناسان تحت نظر است و کارشناسان او را تا دست یابی به نتیجه مطلوب حمایت خواهند کرد.
در مدت سپری شده از حضور تیم محرومیت زدایی بنیاد علوی درلنده، با اعزام چندین سری کشاورزان به استان های پیشرو در باغداری سعی برآن است کشاورزان این منطقه با آخرین دانش های روز باغداری آشنا شوند و همچنین از دیگر برنامه های بنیاد توزیع نهال های مثمر از گونه های مرکبات، انگور و انجیر با توجه به استقبال کشاورزان و همچنین زمین های مستعد است که در مناطق مختلف لنده وجود دارد.
در ماه های پایانی سال ۹۷ توزیع نهال بین کشاورزان لنده ای انجام و این اقدام بنیاد مورد استقبال خوب کشاورزان قرار گرفت. اقدامی که در ادامه موجب توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی خواهد شد و در صورت استقبال مردم میشود پیش بینی کرد با توجه به سطوح شیب دار اراضی شهرستان و دشت و زمین های مستعد و استقبال کشاورزان لنده به قطب تولید مرکبات در استان تبدیل شود. 


کد مطلب: 408660

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408660/نهال-امیدی-بنیاد-علوی-خاک-لنده-کاشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1