تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۴۰۸۵۲۲
حرف‌هایی که نستهن مقدم شهردار یاسوج شفاف به اعضای شورای شهر یاسوج گفت:

مقدم یاسوج را خوب شناخت / شهر فقط رشد داشته البته نه متوازن و نه همگون / اصلاحات جدی لازم دارد / با ساختار خوبی مواجه نشدم / وارث 80 میلیارد بدهی هستم

۱۰
۰
مقدم یاسوج را خوب شناخت / شهر فقط رشد داشته البته نه متوازن و نه همگون / اصلاحات جدی لازم دارد / با ساختار خوبی مواجه نشدم / وارث 80 میلیارد بدهی هستم
کبنا ؛
  محمدحسین پناهی سال 58 اولین شهردار یاسوج  بود او تلاش کرد که بعضی زیرساخت‌ها را پایه گذاری کند، اما به دلیل عمر کوتاه مدیریتش کاری از پیش نبرد و شاید هم توانش را نداشت، نستهن مقدم  به عنوان شانزدهمین شهردار یاسوج انتخاب شد و یاسوجی را تحویل گرفت که کارهای غیرکارشناسی در این شهر میراث شومی بود که دست به دست چرخید تا به او رسید. شهری که توسعه‌اش به شهر بودنش نمی‌آید و رشد یاسوج هیچ سنخیتی با طرح تفصیلی شهری ندارد. شهر فقط رشد داشته و هیچ گونه توسعه متوازن و ناهمگونی انجام نگرفت و الان اصلاحات جدی می‌خواهد. مقدم از هر طرف که می‌رود با نقصان و نارسایی روبرو می‌شود. برای اینکه شهر یاسوج را برای زندگی آینده آماده شود باید هم مردم مشارکت بکنند و هم مسوولان بخواهند.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در دیدار نوروزی با اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج پرده از خیلی واقعیت‌ها بر می‌دارد و می‌گوید: برنامه ریزی و مقصد گذارری و البته تعیین مناسب نقشه راه مهم‌ترین و اصولی‌ترین گام در انجام درست و اصولی وظایف و خدمات است.
مقدم که اکنون دردهای یاسوج را بیش از هر زمان دیگری می‌شناسد و می‌داند، بیان می‌کند: با وجود ضعف‌ها هیچ وقت تلاش نکردیم ایرادات و نقدهای گذشته را دست آویزی برای تخریب مدیران قبل قرار دهیم، اما باید بشناسیم ایرادات و خواسته‌های مردم را تا بهتر خدمات رسانی کنیم.
وی افزود: تعامل و همراهی با سایر دستگاه‌های خدمات رسان برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان از برنامه‌های ما بوده است.
نستهن مقدم ادامه می‌دهد؛ با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود، منابع انسانی و مالی مهم‌ترین داشته‌های ما برای کار در شهر است، که آنهم به دلیل اینکه در سال ۹۷ دیوان عدالت اداری ۲۰ کد درآمدی ما را غیر قابل وصول می‌دانست، عملاً درآمدهای ما بسیار پایین آمده و سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.
شهردار یاسوج گفت: این شهر که ارزشش در زیبایی‌اش است در گذشته تلاشی برای جذب سرمایه گذار نشده است، سرمایه گذار جایی می‌رود که فرش قرمز برایش پهن شود نه اینکه مدام سنگ اندازی شود.
مقدم ادامه داد: من با ساختار خوبی مواجه نشدم، حوزه‌ای بود اصلاً متصدی نداشت، مدیریت بخشی از واحدها را احیا کردم.
وی افزود: ما که به ساختمان‌های فاقد آسانسور در صدور پروانه ایراد می‌گیریم الان ساختمان شهرداری خودش این ضعف را دارد و داریم برای تکریم حقوق ارباب رجوع ایرادات را مرتفع می‌کنیم.
شهردار یاسوج بیان کرد: برای اولین بار دارم میگویم، شهر در گذشته فقط رشد داشته، توسعه متوازن و همگونی رخ نداده است، امروز با وضعیتی روبرو هستیم که اصلاحات جدی لازم است.
وی با تشکر از صبر شهروندان در آبگرفتگی های اخیر در سطح شهر، ادامه داد: در یاسوج گرفتگی‌های شدید داشتیم، کانال‌های طراحی شده که مناسب با این شرایط نبوده است، ما صدها میلیارد برای بازسازی و اصلاح اعتبار نیاز هست، از طرفی هم بدهی‌های گذشته هست و هم منابع اندک است.
مقدم گفت: شهرداری را با نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم، بیکار ننشستیم و برای رفع بدهی‌ها و اقدامات عمرانی در شهر تلاش کردیم.
او گفت: از سی ان جی‌ها به دلیل بدهی‌های مانده از قبل درآمدی نداشتیم.
وی گفت: خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس، اقدامات فرهنگی و ورزشی برای جوانان، برخی برنامه‌های فرهنگی که اثر مثبتش حتی تا دفتر مقام معظم رهبری هم رفت، گوشه‌ای از کارها بود.
مقدم از ادامه دار بودن تعریض و ایجاد محورهای جدید برای مدیریت بار ترافیک در یاسوج گفت و عنوان کرد: مسیرهای شهر در پل چهارم، خیابان زیرتل، بنسجان، شهرک جوشکاران با همراهی عمده مالکان در حال پیشرفت است.
حذف سرعت گیرهای غیر استاندارد از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود، ما باید به سمت حذف سرعت گیرهای ناهموار می‌رویم، نباید شهر همش تپه و نازیبا باشد.
وی از عدالت محوری در خدمات شهری گفت و افزود: ۱۱۰ هزار متر مربع بهسازی آسفالت، ۱۰ کیلومتر جدول گذاری و پیاده رو سازی داشتیم.
مقدم نوید مهمی هم برای شهروندان داشت: با خرید قیر رایگانی که با تلاش نمایندگان و همکاران ما در شورا و شهرداری فراهم شده نوید این را می‌دهیم بیش از قبل و بیش از آنچه ذهن شهروندان مطالبه می‌کند، به بهسازی خیابان‌های مرکز استان اقدام می‌کنیم.
مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز هم از چشم شهردار دور نماند و در این باره گفت: بر این باوریم فرصت را برای افرادی که تخلف ساخت و ساز دارند فراهم نکنیم، از شورا می‌خواهم با مصوباتی زمینه کاهش تخلفات را فراهم کنیم، از معاونت فنی هم می‌خواهم گشت‌های خود را بیشتر کنند، نباید چهره شهر با ساخت و ساز های نامتوازن و خلاف، زشت شود.
نستهن مقدم به روز کردن حقوق نیروها که سنگین هم هست از دیگر اقدامات ما بوده است، از نیروی انسانی و مالی هم می‌خواهم به نیروهای خدماتی و عملیاتی که در مضیقه هستند توجه بیشتری بکنند.
توجه به زنان از دیگر خواسته‌های شهردار یاسوج بود، او به مدیرانش مأموریت داد؛ مطالبه زنان دنبال شود، برای تحقق خواسته‌های زنان این شهر که نیمی از جمعیت را شامل می‌شوند همت ورزند.
شهردار یاسوج ادامه داد: کسانی که مخالف پیاده رو سازی هستند ما شرایطی را فراهم می‌کنیم بروید و خیابان بلادیان گچساران را ببینید، مکانی زیبا که به توسعه و اقتصاد مردم هم کمک کرده از مزایای این پیاده رو بوده است.
نستهن مقدم تصریح کرد: برنامه ریزی برای کاهش هزینه‌ها از دیگر برنامه‌ها بود، ماشین آلات از آزمایش‌های کنترلی خودکار برخوردارند، با اجرای این طرح هزینه‌ها در ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به حداقل رسیده است.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در ایام نوروز نشان داد که اولویت اولش شهر هست، او در شهر ماند، چکمه پوشید و یاسوج را از بحران عبور داد. هر چند که شهروندان یاسوجی معضل این شهر در حوزه زیر ساخت‌ها را متوجه وضعیت بسیار نامطلوب معابر، کنده کاری‌ها و آسفالت این شهر می‌دانند. فعالیت در این خصوص چند روز پیش از عید نوروز در سطح وسیعی آغاز شد.
مقدم از تخصیص 3000 تن قیر به یاسوج خبر داده بود، اما شهرداری یاسوج در ادامه راه ‌ترمیم و آسفالت معابر با بدشانسی‌های غیرقابل پیش بینی از جمله بارش بی سابقه باران در ایام نوروز و پی آمد آن آبگرفتگی های وسیعی که در سطح شهر بوقوع پیوست مواجه شد تا ادامه کار آسفالت را مختل کند اما آنچه که از شواهد امر پیداست، با پایان گرفتن وضعیت نامناسب جوی روند بهبود وضعیت فعلی معابر یاسوج شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.
در روزهای آغازین سال جدید به منظور خدمت رسانی مطلوب‌تر به شهروندان و گردشگران، مجموعه شهرداری یاسوج در دو شیفت و برخی مواقع سه شیفت فعال بود.
در جلسه‌ای که پیش از آغاز سال با حضور مدیران و معاونان حوزه‌ها و ستادهای مختلف شهرداری برگزار شد، شرح وظایف حوزه‌های مختلف به مدیران ابلاغ شد و حوزه‌های عملکردی با ارائه لیست کشیک تا پایان تعطیلات نسبت به خدمات رسانی بی وقفه در ایام نوروز اقدام کردند.
مدیریت مناسب و کنترل وضعیت بحرانی در زمان بارندگی شدبد در ایام تعطیلات نوروزی که در ۲۴ استان کشور رخ داد، با کمترین چالش در شهر یاسوج به خوبی و خوشی سپری شد که مهمترین مدیریت در خصوص وضعیت خطرناک پارک غدیر یاسوج و ساختمان سرویس‌های بهداشتی با پیش بینی و رفع خطرات احتمالی صورت گرفت.
استقبال از اولین مهمان نوروزی امسال نیز از جمله برنامه‌های شهرداری یاسوج بود که طی مراسم ویژه‌ای در اولین ساعات روز اول فرودین شکل گرفت.
شهردار یاسوج هم نیز به پاس انتخاب یاسوج به عنوان مقصد گردشگری به این مسافر خوش شانس نوروزی یک بسته از صنایع دستی هدیه داد و گفت: این خانواده امشب در مهمانسرای شهرداری مهمان خواهند بود.
دکتر نستهن مقدم بیان داشت: در سال‌های قبل هیچ وقت مسافری در روزهای بارانی در یاسوج زیر باران نماند و مهمان خانه‌های مردم خونگرم و مهمان نواز این شهر بود و کارکنان شهرداری نیز سال گذشته در چندین مورد رسم مهمان نوازی را بجا آوردند.
مقدم با بیان اینکه مهمان نوازی مردم یاسوج در کشور زبانزد است، بیان داشت: از همشهریان عزیز خواهش می‌کنم امسال بیشتر از سال‌های گذشته هوای پلاک‌های غیر ۴۹ رو داشته باشند تا این نام نیک استوارتر گردد.
در همین حال شهردار یاسوج بعد از بارش سنگین باران اعلام کرد: شرایط موردنیاز به منظور اسکان مسافران نوروزی این شهر در صورت بروز شرایط نامساعد جوی پیش بینی شده است.
شهردار یاسوج اضافه کرد: در این زمینه تمهیدات و پیش بینی‌های لازم نسبت به اسکان موقت مسافران در مدارس، مساجد، سالن‌ها و نمازخانه‌های سازمانها و ادارات استانی و شهرستانی و سایر مکان‌های عمومی از جمله سالن‌های ورزشی انجام شده است
تیم آتش نشانی شهرداری یاسوج در ایام تعطیلات نوروزی یکی از فعالترین و موفق‌ترین سازمان‌های فعال در استان بود که با درایت و تلاش از غرق شدن چندین نفر جلوگیری نمود و در عین حال کمک به رفع آبگرفتگی های فراوان منازل مسکونی در دستور کار این گروه قرار گرفت.
از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری یاسوج در تعطیلات نوروز ۹۸ می‌توان به دال گذاری پلهای اکبر آباد توسط نیروهای تاسیسات و پاکبانان سازمان پسماند اشاره نمود.
حضور چشمگیر در جلسات ستاد بحران و اعلام آمادگی شهردار یاسوج برای مقابله با هر گونه بحران از دیگر موارد قابل اشاره است شهردار یاسوج در جلسه ستاد بحران به مدیران استانی اعلام کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی صبح امروز (یکشنبه ۴ فروردین) جلسه ستاد بحران تشکیل شد.
وی اظهارکرد: تمامی ۲۰۰ نفر نیروی کشیک شهرداری یاسوج در آماده باش کامل هستند.
شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: ماشین آلات و تجهیزات شهرداری در نقاط مختلف شهر مستقر خواهند شد.
مقدم تصریح کرد: نقاط حادثه خیز و گره‌ها شناسایی شده است و وضعیت همه پل‌ها و کانال‌های دفع آب رسیدگی شده است.
وی ادامه داد: سالهاست چند نقطه بحرانی در شهر یاسوج وجود دارد که لازم است، مشکلات آنها از طریق منابع ستاد بحران استان مرتفع شود.
شهردار یاسوج عنوان کرد: شهروندان گرامی و مسافران عزیز می‌توانند مشکلات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه ۱۳۷ با مدیران شهری در میان بگذارند.
شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی که در حوزه شهری دارد بیش از هر چیزی به چشم انداز، برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی سالانه نیاز دارد که بدون تعارف با افراد صاحب نفوذ و تنها در چارچوب قانون اجرا شود. نه اینکه برنامه‌ریزی شود اما در ادامه در تعارف با فلان فرد کارها را ابتر کنیم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ت
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج محمدرحیم دهراب پور که هیچ وقت این شهردار رو تحویل نگرفت
حسن
Iran, Islamic Republic of
ببین شهر یاسوجای اسفالت های نامرغوب زیاد داره و باید اب و فاضلاب را اجبار کرد که اسفالت هایی که برای فاضلاب خراب می کنه کل خیابان درست کنه و زیر ساخت های مثل پارک ورزش درست کنه واقعا شهر یاسوج امکانات ورزشی عمیومی کم داره و زیر گذر برای ترافیک ساخته بشه
Iran, Islamic Republic of
به نظر منکار پایه ای و زیر ساختی خوبی انجام نگرفته 20 متر زیر تل به ساحلی حتی زیر سازی هم نشده چندین سال پیگیری میشود کجا کار انجام گرفته چهارتا کار فرهنگی و هیاتی با دو سه مداح و مجری که نشد کار و توسعه شهر یک پل که عمده کار اون از قبل بوده حالا افتتاح شده واقعا .....بازگشایی جمهوری به ابشار کجاش پیشرفت داشته چرا .چرا مردم متوجه کل امور هستند
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
فاصله حرف تا عمل در حوزه مدیریت شهری؛ از عرش تا فرش آیا این فاصله با توجه به صحبتهای زیبای شهردار محترم کم خواهد شد؟
با سلام واحترام
آقای مقدم که دغدغه ایجاد شهری زیبا و توسعه یافته دارند بفرمایند برنامه عملی ایشان برای خروج از رشد نامتوازن شهری شهر یاسوج، طراحی شهر و عمران شهری در قالب برنامه درازمدت توسعه پایدار در این مدت دو سال برای ایجاد شهری امن برای مردم و برای زندگی پرعزت و کرامت مردم شهر و برون رفت از این وضعیت که مطالعه کرده اند چیست؟ معمولاً راه برون رفت را میدانید که به مواردی چون: - ایجاد انضباط بالای نیروی کار در سیستم اداری - بکار گیری نیروی کار کارآمد و متخصص - ایجاد نظام اداری کارآمد - بکار گیری نخبگان تحول خواه در سیستم اداری است در این زمینه نیز اقدامات موثر خود را توضیح دهید؟
به امید روزهای خوبتر برای شهر یاسوج…
Iran, Islamic Republic of
سلام فقط برای ماندن خودت در پست شهرداری تلاش می کنی کاری نکردی که مردم استفاده کنند
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
اقای شهردار موقعی که اقای جاوید شهردار قبل رفت حدود هشتاد میلیارد بدهکار بود مشخصه اصلا شما کار نکردی
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
اقای شهردار موقعی که اقای جاوید شهردار قبل رفت حدود هشتاد میلیارد بدهکار بود مشخصه اصلا شما کار نکردی
United States
اقا یاسوج حتی فاقد اب و برق پایدار است مشکلات بسیار عجیبه یک شهر کوچکک 100 هزالری رو نمیتونن اداره کمنن شما دیگه استان شدنتون با چب بود با همون فارس می ماندید حداقل امکانات شهرهای 500 هزار نفری فارس رو داشتید الان هم فاجعه است روز به رز بدتر میشه
حب الحسین یجمعنا
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت شهردار پاکدست و توانمند 🙏💐💐💐
مدیر و مدبر .
خداشناس و مردمی.
محبوب و با صداقت.
دلسوز و با انصاف............
موفق و موید باشید انشاالله 🙏💐💐💐🙏
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای شهردار هروقت تونستی جلوی سد معبر چند مغازه میوه فروشی شهدای یک را بگیری انوقت از توان خودت صحبن کن
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1