تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۴۰۸۳۵۴
یادداشت|

برای جمهوری اسلامی ایران؛ تا آخر ایستاده‌ایم

حمیدرضا طیب نیا
۱
۰
برای جمهوری اسلامی ایران؛ تا آخر ایستاده‌ایم
کبنا ؛«لم تر الی الذین یزعمون انهم آمنوا بما انزل الیک و ما انزل من قبلک یریدون ان یتحاکموا الی الطاغوت و قد امروا ان یکفروا به و یرید الشیطان ان یضلهم ضلالا بعیدا. و اذا قیل لهم تعالوا الی ما انزل الله و الی الرسول رایت المنافقین یصدون عنک صدودا» این آیه به خوبی روشن می‌سازد که وظیفه آحاد مسلمین، رویگردانی از حکومت طاغوت و روی آوردن به حکومت الهی است.
پس از اینکه دهه‌ها گذشت تا سرانجام مبارزات ملت مؤمن وخداشناس وستم دیده ومظلوم ایران عزیز به رهبری مردی از سلاله زهرا (س)، حضرت امام خمینی (ره) برعظمت پوشالی ۲۵۰۰ ساله طاغوت متکی به اجنبی، استکبارجهانی وسلطنت طلب‌های شهوت‌ران وبی خاصیت به پیروزی برسند، در ادامه مسیر وحرکت  برای تثبیت و رسمیت بخشیدن  وتعیین سرنوشت سیاسی انقلاب  مردمی خودوقانونی کردن مسیر آن، حضرت امام (ره) مطابق آیه شریفه  فوق واینکه حکومت الهی حکومت قانون و عمل است، در روز ۱۲ فروردین ۵۸  آحاد مردم را به حضور همگانی در همه پرسی برای تعیین نوع سیاسی حکومت و انقلاب خود فراخواند. فرآیند این حضور، همراه با آزادی، مشارکتی بی نظیر، آگاهی و درک موقعیت و بر آمده از مبانی اعتقادی ملت، آنچنان عظمت پیدا کرده بودکه با درصدی تاریخی (۹۸/۲ درصد)  به نوع سیاسی حکومت یعنی جمهوری اسلامی
 به رفراندمی تاریخی برای نظام و انقلاب ثبت و به انجام  رسید. که این خود گواهی بر خمیر مایه واقعی فکری، اعتقادی ملت بود. باید توجه داشت که  از آن پس ملت ایران در زمینه‌های گوناگون مورد آزمون رفراندم حضور وانتخاب در ادوار مختلف قرار گرفت.
یک نمونه از رفراندم ملت، خلق حماسه‌های حضورآگاهانه وبی نظیر وبه موقع وچشمگیردر یوم الله‌های تاریخی به‌ویژه جشن‌های پیروزی انقلاب ومظهر آنها  ۲۲ بهمن‌های  چله اول انقلاب بودکه ملت فهیم وآگاه وزمان شناس ما حتی در بدترین شرایط اقتصادی،باشکوه‌ترین حماسه‌ها، همانندجشن بهمن ۹۷ را رقم زد.
همچنین راهپیمایی‌های روز قدس، روز بصیرت یعنی  ۹ دی ماه وسایر حضورهای حماسی خود جوش.
نمونه دیگر حضور آگاهانه وحداکثری آحاد ملت درپای صندوق‌های رأی وانجام ۳۸ بار انتخابات موفق درچهار دهه اول انقلاب وعمل به تکلیف ودر واقع رأی به جمهوری اسلامی وبه نوعی، حفظ و تداوم حقیقت رفراندم ۵۸ می‌باشد.
البته در  چله اول انقلاب، درست است  که رفراندم ملت باحضور به موقع وبصیرت آفرین به پایان رسید اما گاهی با فتنه‌های فریب خوردگان خودی وزبیرهای زمان وتحمیل هزینه‌های سنگین بر نظام، کام شیرین ملت تلخ شد، که نمونه بارز آن حضور حداکثری وبی نظیر ملت درحماسه، انتخابات ۸۸ وتلخ شدن آن به‌واسطه فتنه‌ کثیف ۸۸ باید توجه داشت که  از آن پس ملت ایران در زمینه‌های گوناگون مورد آزمون رفراندم حضور وانتخاب در ادوار مختلف قرار گرفت.
یک نمونه از رفراندم ملت، خلق حماسه های حضورآگاهانه و بی‌نظیر وبه موقع وچشمگیردر یوم الله های تاریخی بویژه جشنهای پیروزی انقلاب ومظهر آنها  ۲۲ بهمن های  چله اول انقلاب بودکه ملت فهیم و آگاه و زمان شناس ما حتی در بدترین شرایط اقتصادی ،باشکوهترین حماسه ها، همانند جشن بهمن ۹۷ را رقم زد.
همچنین راهپیمایی های روز قدس، روز بصیرت یعنی  ۹ دی ماه وسایر حضورهای حماسی خود جوش. نمونه دیگر حضور آگاهانه وحداکثری آحاد ملت درپای صندوقهای رای وانجام ۳۸ بار انتخابات موفق درچهار دهه اول انقلاب وعمل به تکلیف ودر واقع رای به جمهوری اسلامی و به نوعی، حفظ و تداوم حقیقت رفراندم ۵۸ می‌باشد.
البته در  چله اول انقلاب،درست است  که رفراندم ملت باحضور به موقع وبصیرت آفرین به پایان رسید اما گاهی با فتنه های فریب خوردگان خودی و زبیرهای زمان و تحمیل هزینه‌های سنگین بر نظام، کام شیرین ملت تلخ شد، که نمونه بارز آن حضور حداکثری و بی نظیر ملت در حماسه، انتخابات ۸۸ و تلخ شدن آن بواسطه فتنه‌ کثیف ‌۸۸ و البته در نهایت آن، تبدیل به حماسه حضور آگاهانه خود جوش  وتاریخی ۹ دی وسربلندی دیگر ملت از امتحانات الهی.
حقیقت حماسه دوازده فروردین  ۱۳۵۸ را می‌توان در ایمان ویقین ملت به تأیید واقعی انقلاب ایران در سایه اهمیت به  مردم سالاری دینی جستجو کرد. میزان تثبیت و حفظ دوازده فروردین ۵۸،  با حفظ همراه با عمل به شعارهای انقلاب اسلامی و خدمتگزاری صادقانه و بی‌منت و حفظ کرامت انسانی ملت از سوی مسئولین و تصمیم گیران ارشد نظام رابطه مستقیم دارد.
عده‌ای در مقاطعی به دلیل حفظ منافع و مطامع شخصی و گروهی خود قصد داشتند که انتخابات رئیس جمهوری را مادام العمر و برخی به تازگی بحث انتخابات پارلمانی را برای ریاست جمهوری پیشنهاد داده بودند تا از این طریق حضور همگانی ومستقیم ملت رادر تعیین سرنوشت خود محدود ویا بی اثر کنند،  اما بدانند جمهوری اسلامی ایران با رفراندم هوشیارانه و آگاهانه و رأی مستقیم آحادملت در ۱۲ فروردین ۵۸ طعم حقیقت مردم سالاری دینی را چشید وباتعیین نوع سیاسی حکومت خود رسمیت یافت وانشالله تا آخر ایستاده و این طعم مردم سالاری را در چله دوم انقلاب و با تجربه‌های شیرین‌تر از گذشته همچنان خواهد چشید.
وایضا، رفراندم ۱۲ فروردین ۵۸ شفاف‌ترین وآزاداندیش ترین انتخاب در نوع سیاسی حکومت داری در برابر بیمار دلان و فتنه گران انقلابی نما درنظام وانقلاب نوپای ایران بود.
و در پایان این روز عزیز واین یوم الله  تاریخی وسرنوشت ساز رابه مردم انقلابی و ولایت مدار و همیشه حماسه ساز ایران اسلامی تبریک وتهنیت عرض می‌دارم.
والسلام علی من اتبع الهدی
------------------------------
حمیدرضا طیب نیا

 
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا اورمزد
Iran, Islamic Republic of
جناب طیب نیا. احتمالا آگاهی درست و حسابی از تمدن درخشان ایران به ویژه در دوران امپراطوری هخامنشیان و ساسانیان ندارید؟؟ وگر نه انشاء وار این مطالب را نمینوشتید!!!!
شما از کدام وابستگی و حضور بیگانگان در دوران امپراطوری هخامنشیان و ساسانیان میگویید در حالی که دهها کشور مانند عراق و سوریه و لبنان و اردن و ترکیه و ایتالیا و لیبی و مصر و هند و یمن و فلسطین و یونان و آذربایجان و ارمنستان و گرجستان و ترکمنستان و تاجیکستان و افغانستان و پاکستان و ازبکستان و عمان و...... همه و همه بخشی از سرزمین ایران و یا تحت الحمایه ایران بودند و به ایران باج و خراج میپرداختند!!!! شما که از تاریخ واقعی ایران نااگاهید با چه توجیه و دلیلی اینطور مغرضانه بر ایران بزرگ و تمدن درخشان چند هزارساله آن می تازید؟؟؟ کمی انصاف و عدالت را چاشنی کار خود کنید

ایرانی بیندیشیم تا جهانی شویم.......
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1