تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۴۰۸۲۰۵
کبنا گزارش می‌دهد

گلایه‌ی اهالی روستای «آبشرین» گچساران نسبت به احداث جاده؛ کارشناسی شده کار انجام نمی‌گیرد

۰
گلایه‌ی اهالی روستای «آبشرین» گچساران نسبت به احداث جاده؛ کارشناسی شده کار انجام نمی‌گیرد
کبنا ؛برخی از اهالی روستای آبشیرین گچساران، جاده در حال احداث روستا را بدون اعمال نظارت‌های کارشناسی دانستند و بی توجهی مسئولان نسبت به چگونگی اجرای پروژه را نوعی حیف و میل بیت المال دانستند.
پروژه جاده در حال احداث این روستا که در مرحله زیرسازی قرار دارد به گفته اهالی روستا غیرکارشناسی انجام گرفته است، و عنوان شده است که جاده در چند جا نیاز به پل دارد، در حالی که در این چند محل خاکریزی شده است که در مواقع بارانی آب پشت جاده جمع می‌شود.
یکی از اهالی روستا که هفته‌ای چند بار از این مسیر می‌گذرد می‌گوید: با ناظر اداره راه و شهرسازی موضوع «پل سازی» بجای خاکریزی را درمیان گذاشتم ولی پاسخی ندادند.
همچنین اهالی روستا و رانندگانی که از این مسیر می‌گذرند متفق القول معتقدند یکی از پل‌ها (که دریچه‌ای استوانه‌ای بتونی برای پل در آن قرار داده شده) به دلیل استفاده از مصالح ضعیف ترک برداشته است. اگر سیلاب بیاید این دریچه‌ها با شاخ و برگ و گل و لای بسته می‌شود در حالی که اگر پل ساخته شود این مشکلات کمتر پیش می‌آید.
اهالی روستا می‌گویند: اعتبار چند میلیاردی که تاجگردون برای پروژه آورده به دست افرادی افتاده که از روی کارشناسی کار انجام نمی‌دهند.
بنابراین گزارش برخی اهالی روستا خواستار پیگیری و نظارت اداره راه و شهرسازی بر پروژه هستند تا این پروژه با کیفیت بهتری به اتمام برسد و هزینه‌ای که برای انجام پروژه به پیمانکار داده می‌شود با انجام کار بهتر برابری کند.
اسماعیل احمدی آرخلو رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گچساران درباره پروژه گفت: پیمانکار پروژه جاده روستای کمبل تا روستای آبشیرین آقای نصراله خادمی است و طول این جاده چیزی در حدود 9 کیلومتر است. حدود 70 درصد پروژه انجام گرفته است و قولهایی داده‌اند که تا هفته دولت در برج 6 کار را تحویل دهند. جاده آبشیرین جزو جاده‌هایی است که مشکلات زیادی ازنظر معارض داشت. نزدیک 38 مورد معارض و موانع داشت، خط لوله نفت، آب، برق، فاضلاب، تاسیسات و معارض دیگری داشت که سنگفرش کردن و جاده کشی را سخت و وقت گیر کرد.
احمدی بیان داشت: در مورد مشکلات ذکر شده و اینکه گفته‌اند پل‌ها ترک برداشته‌اند، بعد از اتمام کار، پیمانکار تا 5 سال باید بالای سر کار باشد و اگر جاده مشکلی داشت مشکل را برطرف کند. همینطور در مورد این قسمت از جاده که کامل خاکریزی شده و آب در کنار جاده جمع شده، به دلیل بار ترافیکی که وجود داشت نمی‌توانستیم این خط ارتباطی را قطع کنیم، ولی پس از اتمام آسفالت سازی، پل ساخته می‌شود و مسیر آب نیز کنترل می‌شود.
احمدی در انتها درباره رضایتش از پیمانکاران راه و شهرسازی گفت: وضعیت اعتباری و نقدینگی پروژه‌ها به گونه‌ای شده که شرایط برای پرداخت هزینه به پیمانکارها مشکل شده است و بیشتر مشکلات ما همین مسئله است که هم بر ما و هم بر پیمانکار فشار می‌آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
1