کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد:

امامزادگان آماده پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی / کهگیلویه و بویراحمد چند امامزاده و بقعه متبرکه دارد؟

27 اسفند 1397 ساعت 15:45

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 225 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان خبرداد و گفت: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ماه در بقاع شاخص استان اجرایی می‌شود.


حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه عطرافشانی گلزار شهدای بقعه متبرکه امام زاده جعفر (ع) شهرستان گچساران، افزود: طرح آرامش بهاری با پوشش ۱۴ بقعه متبرکه استان از ۲۸ اسفندماه ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸ اجرایی می‌شود .
وی با بیان اینکه در شهرستان گچساران بقعه متبرکه حضرت بی بی حکیمه (س)، بقعه متبرکه امام زاده جعفر (ع) و بقعه متبرکه کاکا مبارک (ع) مجری طرح آرامش بهاری هستند، تصریح کرد: همچنین برپایی خیمه معرفت در بقاع هدف اجرایی خواهد شد.


رامین چرومی، مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید و نظارت بر بقاع با محوریت بقاع مجری طرح آرامش بهاری خبر داد.
وی افزود: با هدف آماده سازی بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری شهرستان گچساران، بازدیدها انجام و تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر هدفگذاری ها اندیشیده شد.
چرومی با اشاره به عطرافشانی گلزار شهدای همجوار بقاع متبرکه، اضافه کرد: عطرافشانی گلزار شهدای بقعه متبرکه امام زاده جعفر (‌ع) شهرستان گچساران انجام گرفت.
کهگیلویه و بویراحمد چند امامزاده و بقعه متبرکه دارد؟
حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پور با اشاره با آمارهای قبلی در خصوص تعداد امامزادگان استان افزود: در گذشته 300 امامزادگان و بقاع متبرکه استان اعلام شده بود.
وی اظهارکرد: با بررسی های صورت گرفته بطور دقیق 225 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان شناسایی شده که تا کنون 219 امامزاده در سامانه به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آمار 300 امامزاده و بقعه متبرکه ای که در گذشته در استان مطرح می شد، خاطرنشان کرد: برخی از آنها تکراری بودند، برخی قدمگاه بودند و برخی نیز افراد عابد بودند که امامزاده حساب شده بودند.
حجت‌الاسلام جنتی پور با بیان اینکه امامزادگان قطب فرهنگی هستند، تصریح کرد: دشمن به دنبال تخریب وجهه این قطب های فرهنگی است که باید مسئولان، رسانه ها و صدا و سیما و مردم هوشیار و آگاه باشند تا توطئه دشمنان اسلام خنثی شود.
وی ادامه داد: تا زمانی که مدیرکل اوقاف استان هستم نه اجازه دادم و نه اجازه هم می دهم که امامزاده ساختگی ایجاد شود البته تاکنون موردی در این خصوص نیز نداشته ایم. طبق قانون با چنین مواردی برخورد می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیشتر امامزادگان استان دارای زائرسرا، حمام و سرویس بهداشتی، پارکینگ و... هستند.

اعزام ۳۵ ‌روحانی به بقاع شاخص
 حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور افزود: پوشش طرح آرامش بهاری در تمام بقاع متبرکه از ۲۸ اسفند ماه اجرایی می‌شود و پوشش در ۱۴ بقعه به شکل خاص است.
جنتی پور با تاکید بر برپایی خیمه‌های معرفت، عنوان داشت: اعزام ۳۵ روحانی در بقاع شاخص طرح آرامش بهاری را خواهیم داشت.
جنتی پور گفت: با هدف بررسی و نظارت بر فراهم سازی شرایط اجرای طرح آرامش بهاری، اقدام به سرکشی از مناطق هدف نیز انجام گرفت.
وی افزود: طی اجرای طرح آرامش بهاری سال جاری، افزایش ۳۰ درصدی بازدید کنندگان از بقاع متبرکه پیش بینی می‌شود.
جنتی پور بر ضرورت ظرفیت سازی در کنار بقاع متبرکه تاکید کرد و عنوان داشت: در کنار بقاع می‌توان زیرساخت‌های اشتغالی و توسعه‌ای را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: طی سال ۹۷ در جذب اعتبارات اقدامات مناسبی انجام گرفت و ارتقا، احیا و افزایش بهره وری درحوزه بقاع را داشتیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هدفگذاری های سال ۹۷، ابراز داشت: ارتقای ۸۰ درصدی بهره وری در سال ۹۸ از خروجی‌های این اقدامات است.
جنتی پور با بیان اینکه ظرفیت‌های موقافات استان نیز با برنامه ریزی در حال خروجی محوری است، عنوان داشت: اقدامات مناسبی نیز در این بخش انجام شد.
جنتی پور همچنین ارتقای ثبت ۱۵۰ سند به ۷۰۰ مورد ثبت شده را از دیگر فعالیت‌های محقق شده دانست.


کد مطلب: 408078

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408078/امامزادگان-آماده-پذیرایی-مهمانان-مسافران-نوروزی-کهگیلویه-بویراحمد-چند-امامزاده-بقعه-متبرکه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1