تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۰۸۰۷۴
در ایام نوروز صورت می‌گیرد

طرح آرامش بهاری در 14 بقعه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

۰
طرح آرامش بهاری در 14 بقعه شاخص کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز (دوشنبه 27 اسفندماه 97) در نشست خبری به اقدامات سال 97 اوقاف اشاره کرد و اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه در سال 97 توفیقات خوبی در جذب اعتبارات ساخت و ساز بقاع متبرکه،ارتقاء و بهره‌وری از موقوفات و ارتقاء فعالیت‌های قرآن و حضور در مسابقات به دست آورد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به ارتقاء 80 درصدی بهره‌وری از موقوفات اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیتم درآمد موقوفات به 250 میلیون تومان هم نمی‌رسید اما در حال حاضر درآمد موقوفات به بیش از دو میلیارد تومان می‌رسد، ضمن اینکه به دنبال بهره‌وری و ارتقاء موقوفات به بیش 12 میلیارد تومان هستیم.
وی با بیان اینکه موقوفه هفت تیر یاسوج، بهزیستی و مغازه‌های هفت تیر تعیین تکلیف شدند، افزود: در گذشته کل رقبات و موقوفات دارای برگ سند به 150 مورد نمی‌رسید اما در حال حاضر 700 رقبه و موقوفه استان دارای برگ سند است.
این مسؤول به برنامه‌های قرآنی اوقاف در سال جاری هم اشاره کرد و گفت: سال جاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی خوبی با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی  و آموزش و پرورش استان برگزار شد.
جنتی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود تعداد امامزادگان استان را 225 امامزاده عنوان و با بیان اینکه 219 امامزاده در سامانه اوقاف و امور خیریه استان ثبت شده، گفت: طرح آرامش بهاری در تمام امامزادگان اجرا می‌شود اما به صورت ویژه در 14 بقعه شاخص استان همراه با برنامه‌های فرهنگی و حضور 35 روحانی برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  علاوه بر طرح آرامش بهاری خیمه‌های معرفت در این 14  بقعه برپا است و برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان و همچنین برنامه‌هایی در حوزه خانواده، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه حرم بی‌بی حکیمه(س) یکی از بقاع شاخص استان است، گفت: برپایی سفره هفت سین، برگزاری جشن میلاد امام علی(ع)، اعزام کاروان به حرم بی‌بی حکیمه(س) و برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی‌بن جعفر(ع) و برگزاری جشن در 14 فروردین مبعث پیامبر از برنامه‌های اوقاف در بقاع شاخص استان است.
این مسؤول با بیان اینکه طرح آرامش بهاری سال گذشته با نواقصاتی همراه بود، گفت: سال گذشته بیش از 4 میلیون نفربار در بقاع متبرکه استان حضور پیدا کردند که با توجه به رفع مشکلات و نواقصات، پیش‌بینی می‌شود زوار بقاع متبرکه بیش از 30 درصد افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1