تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۴۰۸۰۲۹
کبنا گزارش می‌دهد

تخریب محیط زیست زیر چرخ جهالت / توقیف سه خودروی حامل نخاله ساختمانی در محیط زیست بویراحمد

۰
تخریب محیط زیست زیر چرخ جهالت / توقیف سه خودروی حامل نخاله ساختمانی در محیط زیست بویراحمد
کبنا ؛مناطق حفاظت شده استان کهگیلویه و بویراحمد ثروتی عظیم و نعمتی خدادادی هستند که باید همه مردم و مسئولان در حفاظت و صیانت از آن تلاش کنند. هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامین با وسعت 25 هزار 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با دو هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در استان وجود دارد.
در راس آن ها پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل 93 هزار و 660 هکتار دارای 155 گونه جانوری پرنده، 24 گونه جانوری پستاندار، 20 گونه آبزی و 39 خزنده است.
منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال 2010 میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.
اما با این وجود، هنوز به دلایل مختلف از جمله عدم تبیین جایگاه محیط زیست برای مردم از سوی متولیان امر، عده‌ای محیط زیست را با شیوه‌های مختلف تخریب می‌کنند.
منوچهر بادام‌فیروز رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد گفت: سه کامیون حامل نخاله ساختمانی به سبب تخلیه نخاله در حاشیه منطقه حفاظت شده توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.
بادام‌فیروز اظهار داشت: بر اساس وظایف سازمانی و مصوبات جلسه کارگروه مدیریت پسماند ،برای جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در حواشی شهر و مکان های غیر مجاز با گشت زنی و کنترل مکان های احتمالی تخلیه نخاله های ساختمانی سه خودرو که به صورت غیر مجاز نخاله های ساختمانی را در حاشیه جاده تنگ مهریان واقع در منطقه حفاظت شده دنای شرقی تخلیه می کردند ، شناسایی و ضمن جلوگیری از ادامه تخلیه تخلیه هر سه خوردو توقیف شد.
وی افزود: بر اساس ماده 20 قانون مدیریت پسماند و بمنظور اعمال قانون هر سه خودرو به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد تصریح کرد: بر اساس مصوبات کمیته پسماند شهرستان حمل هرگونه نخاله های ساختمانی در اطراف محدوده شهری ممنوع و با متخلفان پس از توقیف خودرو برخورد قانونی می شود.
نباید اجازه داد که محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد زیر چرخ‌های جهالت تخریب شود و لازم است که متولیان بحث فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1