تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۴۰۸۰۰۷
کبنا گزارش می‌دهد

وعده بکارگیری 100 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران عملی نشد / جولان دُردانه‌ها در ادارات کهگیلویه و بویراحمد

۶
۱
وعده بکارگیری 100 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران عملی نشد / جولان دُردانه‌ها در ادارات کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛هیچ ملتی بدون فداکاری و مجاهدت فرزندانش نمی‌تواند از بندهای اسارت نجات پیدا کند. با تن پروری, با دل سپردن به جلوه‌های راحت و عیش زندگی و با گریختن از میدانهای خطر، هیچ ملتی به سربلندی دست پیدا نمی‌کند. شهدا و ایثارگران سربلندی برای این ملت آوردند.
به گزارش کبنا از دوگنبدان، مدت دوسال است از دستور استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قانون ششم توسعه که 100 نفر نیروی فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های دولتی استان به‌عنوان نیروی کارورز و خدمات بکار گرفته شوند، می‌گذرد. اما با توجه به جلسات مکرر در استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران‌کل مبنی بر اینکه دستگاه‌ها به تعداد نیاز از بنیاد شهید نیرو خواستار شوند که تمام اسناد مکاتبه از طرف دستگاهها موجود است و بالاخره نیروها در ادارات مشغول شدند، اما متاسفانه بعد از دو سال از نیروها می خواهند که به خانه‌هایشان برگردند و به آنها گفته‌اند که جایی برای آنها در ادارات نیست.
با توجه به اینکه در آستانه سال نو هستم و بعضی از این افراد مطالبات خودشان را هنوز دریافت نکرده، مسوولان باید در این رابطه تدبیر لازم را بیندیشند.
جای بسی تعجب است که این همه جلسه و بخشنامه‌‌های که قدرت اجرایی ندارد چرا برای ادارات ارسال می‌شود. این همه جلساتی که در استانداری برگزار شد، هیچ دستگاهی دستورات را اجرا نمی‌کند. وعده‌های مسوولان در خصوص به‌کارگیری 100 نفر از فرزندان شهید و ایثارگر عملی نشده است.
بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، بند ج ماده 87- دولت مکلف است علاوه بر اجرای ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران وتبصره های آن واصلاحات بعدی تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان (70%) و بالاتر را در طول اجرای قانون برنامه، استخدام نماید.
در حالی که بعضی مسوولان کهگیلویه و بویراحمد پشت سر هم برای مصاحبه دادن در خصوص به کارگیری فرزندان شهدا و جانبازان به صف می‌ایستادند و خبر از به کارگیری 100 نفر نیرو قرارداد معین از این قشر ایثارگر را می‌دادند. اما گویا وعده‌های مسئولان بی اثر بوده است.
منصور موسوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد (29 مهرماه 97) گفته بود که ۱۰۰ نفر از فرزندان شهدای استان با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم در دستگاه‌های اجرایی استان استخدام می‌شوند. اما تاکنون مشکل هیچ کدام حل نشد.
به‌کارگیری نیروهای فله‌ای در ادارات استان و اجرا نکردن دستور 15 / 1 / 97 استاندار استان درصورتی که قانون به صراحت بر این موضوع تاکید دارد، مانع به کارگیری این افراد می‌شود.
یک نمونه از آن دستگاه علوم پزشکی است که طی چند نامه مکاتبه کرد تا پایان امسال ۵۴ نفر از این افراد به کار گرفته می‌شود که همه این وعده‌ها عملی نشد. نه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به تعهداتش در این رابطه عمل کردند و نه بعضی از سازمان‌ها و ادارات دولتی دست به چنین کار قانونی زدند.
منوچهر هرمز پور ریس اداره اشتغال و کارافرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه وعده‌های مسوولان در خصوص بکار گیری فرزندان شهید و جانبازان عملی نشده و دانشگاه علوم پزشکی نیز به وعده‌هایش عمل نکرده است.
هرمزپور از بیکار شدن برخی از فرزندان شهید و جانبازان خبر داد و گفت: بعضی از فزرندان ایثارگران که بر اساس قانون ششم توسعه به کار گرفته شده بود، در آستانه عید بدون پرداخت مطالباتشان اخراج شده‌اند
وی از بی توجهی بعضی مدیران به قانون به کارگیری ایثارگران انتقاد کرد و گفت: مدیران این قانون را مدنظر قرار نمی‌دهند که لازم است دستگاه‌های نظارتی با ادارات سهل انگار برخورد قانونی در صورت صلاح دید، انجام دهند.
مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های دولتی هم نسبت به به‌کارگیری فرزندان شاهد و ایثارگر بر اساس قانون بی توجه هستند و هیچ تلاشی برای آنان از خود نشان نمی‌دهند. بعضی از مشاوران هم متأسفانه جای پای فرزند خودشان را محکم کرده‌اند و کاری به دیگری ندارد.
به گزارش کبنا، این روزها در برخی بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و بعضی ادارات، فله‌ای نیروهای دلخواه‌شان را به کار می‌گیرند و کسی هم از آنها سووال نمی‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
خانوادهای شهدا وجانبازان. دیگر صبر وتحمل این نابرابریها وحق کشی ها جایز نیست وباید همانند دیگر اقشار به خیابانها امده واعتراض خودرا نسبت به این نابرابریها وحق کشیها وجفاکاریهای که درحق انها اعمال میشود اعلام دارند وجلوی ادارات یادشد تجمع نموده .صبر انقلابی خانوادهای شهید وایثارگر حد وحدودی دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حتما صنعت و معدن بکارشون میگیره !!!!!!! آقای استاندار مردم نخواسته شبانه روز نفرین میکنن لزومی نداره بدونن تقصیر کیه خداونا مسئولین بی مسئولیتو رسوا و نابود بکن تو آستانه نوروز بازار آشفته ای گریبان استانو گرفته آقای احمدی خواهشا شیراز در مسیرتون یه استعلامی از بازار و نظمش بگیرید مگه استان ما نظارت نیست مگه متولی خاصی وجود نداره
ایثارگران
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم باید مدیرانی راکه درحق خانوادهشهدا وایثارگران سنگ اندازی میکنند به چالش بکشه .ولی متاسفانه خودش هم شده علیه این قشر وچشم پوشی میکنه جهت گرفتن احقاق حق انها
Iran, Islamic Republic of
حق من چی میشه؟؟حق من که پدرم دو سال رفته جبهه خط مقدم ولی خدا نخواست یا سعادت نداشت که تیر بخوره و جانباز بشه چی؟یعنی منه جوان 30ساله با مدرک فوق لیسانس مهندسی شیمی امیر کبیر چی میشه؟؟هنوز باید توی آزانس کار کنم بقران به پیر ناعدالتی هست که کسی به خاطر اینکه پدرش جانبازه مشغول به کار بشه بدون هیچ ازمونی بعدش ادمای تحصیل کرده بیکار...بخدا ناعدالتیه
Iran, Islamic Republic of
بقیه جوانان ازاین ممالت نیستند که فقط هزچه میره سرکار از خانواده این هاباشه .امتیاز به پدرانشان داده شد هرکام چند فرزندشون مشغول کارند بزارید بقیه جوانان که بیکارند هم از سهم این مملکت سودی ببرند .
Iran, Islamic Republic of
سلام درود بر دکتر هرمزپور انصافا حرفهات به جابود وباید استاندار درمورد ایثارگران تصمیم جدبگیرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1