تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۰۷۹۸۰

پرده برداری علی علیزاده از فساد مالی در بی بی سی فارسی؛ رسانه مدعی بی طرفی

۱
پرده برداری علی علیزاده از فساد مالی در بی بی سی فارسی؛ رسانه مدعی بی طرفی
کبنا ؛علی علیزاده فعال سیاسی مقیم پاریس رسوایی مالی مرجان شیخ الاسلامی و مهدی خلجی را مرتبط با بی بی سی فارسی دانسته است و معتقد است اگر این ارتباط واقعیت داشته باشد یک «رسوایی جدی» برای مدیریت کل بی بی سی و حامی مالی بی بی سی فارسی یعنی وزارت خارجه بریتانیا محسوب می شود.
بی بی سی از جمله رسانه هایی است که همواره مدعی بی طرفی است. فعالیت اصلی بی‌بی‌سی تولید برنامه و سرویس‌های خبری است. شعار بی‌بی‌سی این است: «هر ملت باید با صلح و آرامش با ملتی دیگر صحبت کند».
علیزاده ضمن ویدئویی که در صفحه اینستاگرام خود به «رسوایی خلجی، شیخ الاسلامی و پرونده دزدی و فساد پتروشیمی» اختصاص داده است معتقد است مخاطبان بی بی سی چهار سوال اساسی را باید از بی بی سی فارسی بپرسند.
وی می گوید: در دی ماه 95 عنایت فانی مجری و سردبیر بی بی سی فارسی ضمن با خبر بودن از دست داشتن خلجی در پرونده فساد در ایران و با خبر بودن از اقداماتی که خلجی علیه ایران در جهت تحریم، حمله نظامی و تلاش برای تحت فشار قرار دادن ایران خلجی را چند بار به برنامه خود دعوت کرده است.
علیزاده اینگونه سوال خود را مطرح می کند: آیا بین او و مهمی خلجی هیچ رابطه فرارسانه ای، وامدار بودن و نقل و انتقالات مالی بین آنها ایجاد نشده است؟ چون این شکل از دعوت ها و همچنین ساخت رپورتاژ آگهی 2 قسمتی برای اندیشکده واشنگتن که لابی رسمی اسرائیل هست حتی برای اپوزیسیون و برای همکاران بی بی سی غیرعادی بود.
خلجی بیش از 500بار به بی بی سی دعوت شده است، کسی که از طرف سردبیر بارها دعوت می شود کسی است که با سردبیر ارتباط مالی دارد، کسی که مهمان دائم شما است سخنگوی لابی رسمی اسرائیل هست، آیا این با دستورالعمل های بی بی سی ارتباط ندارد؟ این برای بی بی سی که مدعی بی طرفی است کمی عجیب است.
رعنا رحیم پور، فرناز قاضی زاده و نگین شیرآقایی سه مجری و خبرنگاری که با خلجی
مصاحبه داشته اند که همواره مهمانان دیگر را به چالش می کشند، هرگز مهدی خلجی را به چالش نکشیده اند، آیا جرأت دارند او را به چالش بکشند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1