کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش/

استاندار نسبت به نقدها و گزارش‌های رسانه‌ها و مردم در خصوص عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی واکنش عمومی و رسانه‌ای نشان دهد/ انتظار و برداشت مردم در این خصوص چیست؟

23 اسفند 1397 ساعت 13:47

مردم انتظار دارند استاندار کهگیلویه و بویراحمد شخصاً به این گزارش‌ها و ... واکنش نشان دهد و با بررسی صحت و سقم آنها، در جلسات عمومی اطلاع رسانی نماید تا با پوشش خبری آنها، جامعه نسبت به دقت و حساسیت وی دلگرم شود.


استاندار مدیر ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد است که می‌بایست نسبت به کلیه مسائل و عملکرد دستگاه‌های اجرائی و .... حساس باشد و ضمن اینکه خود به عنوان دیده بان بر کلیه اتفاقات و جریان امور در استان نظارت می‌نماید، تلاش نماید که نسبت به کلیه امور آگاه باشد و نسبت به گزارش‌های مردمی و اخبار و گزارش‌های رسانه و سایت‌های خبری به عنوان مراجع خبری و رکن مهم دموکراسی و کمک کننده به سلامت امور و مبارزه با ناکارآمدی‌ها و فسادهای احتمالی، حساس باشد و در صورت انتشار خبر و یا گزارشی نسبت به آن حساسیت نشان دهد و به عنوان نماینده ارشد دولت برای پیگیری آنها واکنش نشان دهد.
عدم واکنش استاندار حتی در سطح کلامی و قول به پیگیری و .... موجب دلسردی مردم خواهد شد و برداشت افکار عمومی جامعه آن خواهد شد که برای ایشان مهم نیست که در دستگاه‌های اجرایی چه اتفاقی می افتد.
در این مدت گزارش‌ها و نقدهایی از برخی از مدیران و دستگاه‌ها در برخی از سایت‌های استانی دیده شده که چندان نشانی از واکنش استاندار و جدیت در این امور دیده نمی‌شود. به عنوان مثال در تاریخ 23 آبان گزارشی در خصوص شرکت آب منطقه‌ای و یا در 22 دی ماه گزارشی در خصوص عملکرد سازمان هواشناسی استان در همین سایت کبنانیوز منتشر شد که در این خصوص استاندار واکنشی نشان نداد که مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد و صرفاً در یک مورد بازرسی استانداری درصدد پاسخگویی برآمد!
مردم انتظار دارند که در خصوص نقدها، شخص استاندار پاسخگو باشد و به مردم اطمینان توجه به امور و پیگیری را بدهد و اینکه صرفاً گاهی روابط عمومی و یا بازرسی به جای استاندار پاسخگو باشند، چندان مفید و مورد توجه مردم نیست. زیرا در چنین مواردی مردم شاید تصور کنند که اصلاً این گزارش‌ها و نقد عملکردها را شخص استاندار نخوانده و رسانه‌ها را دائماً مرور نمی‌کند.
عدم حساسیت استاندار نسبت به این نقدها، موجب شده که حتی این دستگاه‌ها درصدد پاسخگویی رسانه‌ای برنیایند و عملاً نسبت به این نقدها بی توجه باشند. در حالی که اگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص موضع بگیرد، موجب می‌شود که مدیران دقت بیشتری کرده و ضمن پاسخگویی به افکار عمومی، درصدد اصلاح امور برآیند.
به هر حال عدم واکنش استاندار در جلسات عمومی و ... به این موارد موجب دلسردی مردم می‌شود و از طرفی میل به نقد و بررسی عملکرد دستگاه‌ها از بین خواهد رفت و اگر مردم و اهالی رسانه‌ها در جایی سهل انگاری و کم کاری و ... را مشاهده نمایند، تمایلی به انعکاس آنها پیدا نمی‌کنند.
شایسته است که استاندار نخستین شخصی باشد که نسبت به نقدهای مردمی از دستگاه‌های اجرائی واکنش نشان دهد و در مقام مدعی العموم و مدافع حقوق مردم در جلسات عمومی (که مشمول پوشش رسانه‌ای هستند) مستقیماً از دستگاه مربوطه مطالبه پاسخگویی در موارد ذکر شده را داشته باشد.
مردم انتظار دارند استاندار کهگیلویه و بویراحمد شخصاً به این گزارش‌ها و ... واکنش نشان دهد و با بررسی صحت و سقم آنها، در جلسات عمومی اطلاع رسانی نماید تا با پوشش خبری آنها، جامعه نسبت به دقت و حساسیت وی دلگرم شود.
البته ممکن است که استاندار در جلسات خصوصی با مدیران دستگاه‌ها نسبت به این مسائل واکنش نشان دهد و مدیر دستگاه را مورد عتاب و خطاب قرار دهد و درصدد اصلاح امور باشد. ولی بهتر آن است که در فضاهای عمومی و جلسات عمومی نیز این واکنش و جدیت از استاندار دیده شود تا پوشش خبری داده شده و مردم از حساسیت استاندار مطلع شده و موجب دلگرمی جامعه شود.
------------------------------
غلام‌عباس امیدوار


کد مطلب: 407978

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407978/استاندار-نسبت-نقدها-گزارش-های-رسانه-ها-مردم-خصوص-عملکرد-مدیران-دستگاه-های-اجرایی-واکنش-عمومی-رسانه-ای-نشان-دهد-انتظار-برداشت-این-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1