تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۴۰۷۹۱۸
یادداشت سیاسی|

مدیران استعفا دهید، کارگران چمشیر دستشان خالی است!

۶
۰
مدیران استعفا دهید، کارگران چمشیر دستشان خالی است!
کبنا ؛هیچ چیزی ناراحت کننده تر از این نیست که کارگری که مورد سفارش پیامبر (ص) بوده، مزد رنج و زحمتش را ندهند و هر روز دست خالی راهی خانه‌اش شود. موضوع درباره حق و حقوق کارگران چمشیر است که هفته گذشته بنابر پیگیری نماینده و دیگر مسئولان قرار بر این بود که حقوق معوقه 14 ماهه‌شان را از 7 میلیارد تومان بودجه از بلوکه درآمده پرداخت شود، اما امروز سه شنبه 21 اسفندماه کارگران دوباره تجمع کرده‌اند به دلیل آنکه بیشتر از یک و نیم تا دو میلیون تومان به حسابشان نیامده.
امروز یکی از کارگران سدچمشیر که طرف قرارداد با شرکت ژئوپولتیک بود از شدت ناراحتی می‌لرزید و از مشکلاتش می‌گفت، امروز مردانی پشت در فرمانداری گچساران کاسه چه کنیم؟ دستشان گرفته بودند و عمق نگاهشان هیچ چیز را نشان نمی‌داد جز اینکه کسی به دادشان نمی‌رسد، اما فقط هم همین‌ها نیستند، کارگران شهرداری هم حق و حقوقشان را می‌خواهند.
فرماندار با تونل دیل عکس یادگاری می‌گیرد و از تخصص پیمانکارها و همکارهای قدیمی‌اش در اداره راه تعریف می‌کند، استاندار درگیر حواشی جدیدش با شهردار است، صدای رئیس اداره کار به جایی نمی‌رسد و کاری از دستش برنیامده، شبهاتی درباره حیف و میل مقداری از پول کارگران توسط فردی مسئول به گوش می‌رسد. امروز در فرمانداری دست رد به سینه کارگران زده‌اند و گفته‌اند ما دیگر کاری از دستمان برنمی آید، بروید و هرجایی که می‌توانید شکایت کنید. اما کارگران حقشان را می‌خواهند و دوباره جلوی فرمانداری تجمع می‌کنند.
یک هفته به عید نمانده، کمی همدردی با کارگران به جای عکس یادگاری گرفتن‌ها و شادی برای عیدنوروز هم بد نیست، چرا که عید برای کارگرانی که حقشان داده نشده و برای زن و فرزندشان عایدی نداشته هیچ معنایی ندارد.
اداره کار دستگاهی است که حضور آن در این قضایا ضروری است، مسئولان اداره کار آیا از حق و حقوق کارگران چم شیر دفاعی کرده‌اند؟ کارگران به حق مطالباتشان را از دستگاه اداره کار و تأمین اجتماعی می‌خواهند و می گویند «این همه بلایی که سرشان آمده بخاطر اداره کار و اداره تأمین اجتماعی است». روسای محترم اگر توانایی دفاع از حق و حقوق کارگر را ندارند به نشانه همدلی با کارگران استعفا دهند تا کمی از بار غم و غصه این عزیزان کم شود، تا افراد شایسته تری جایگزین این افراد شود.
جناب احمدی استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد در این روزهای پایانی سال با ورود به قضایای کارگران و مسئله حیف و میل و تقسیم بناشایست پول، یا کفایت مدیران تأمین اجتماعی و اداره کار را در این موضوع اثبات کنند یا روسای دستگاه‌ها را عزل کنند.
اما موضوعی که دهن به دهن در میان کارگران می‌چرخد این است که یک میلیارد و اندی از این 7 میلیارد به جیب یک مقام مسئول رفته است که نیاز به شفاف سازی دارد، چطور ممکن است آنقدر نظارت کم باشد که چنین اتفاقی بیفتد، اینکه پولی که حق کارگران بوده به حساب پیمانکاران رفته است و یکی دو برج از حقوقشان را فقط داده‌اند نیاز به شفاف سازی دارد. 550 نفر کارگران شرکت سایبر و 150 نفر کارگران ژئوتکنیک هستند که سرجمع 700 نفر می‌شوند، اگر تقسیم حقوق کارگرانی که به نحو شایسته ای صورت گرفته باشد (با درنظر گرفتن اینکه همه در یک رتبه و مقام باشند) باید دست کم 9 میلیون تومان به هرکدام داده شود. مدیران مسئول دست از صندلی ریاست بکشید و به نشانه همدردی با کارگران استعفا دهید.
  
..................................
سیده زهرا حسینی فر
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
پروژه ی سد چمشیر یک پروژه ی ملی است و هیچ ارتباطی به اداره کار ندارد.
کارگر
Iran, Islamic Republic of
مشکلات کارگران سد چمشیر؛ ضعف مدیران شرکت سابیر است
لر
Iran, Islamic Republic of
خدایی نفهمیدیم چی نوشتی . خخخخخ
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مدیر اداره کار فرد شایسته ای است.
پرسنل فنی و مهندسی
Iran, Islamic Republic of
جالب تو این اوضاع خانم نیکمرام باید پاسخگو باشد که اصلا به این موضوع توجهی ندارد.واقعا متاسفم
ناظر سد
Iran, Islamic Republic of
مسئولین شهر گچساران واقعا این قدر ضعف و ناتوان هستید که نمی توانید یک نماینده از طرف وزارت نیرو / شرکت آب نیرو و شرکت سابیر دعوت کنید بیان پاسخگوی این کارگران زحمتکش باشند؟
آیا میدانید ۲۵ درصد بودجه کشور را گچساران تامین میکند؟
پیامبر اکرم میفرمآید قبل از اینکه عرق کارگر خشک شود مزد آن را بپردازید چون هیچ درآمدی ندارد.
با تشکر از زحمات پرسنل محترم کبنا نیوز
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1