تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۰۷۷۷۵
اخبار نماز جمعه

دود وعده‌های برجام به چشم مردم رفت

۰
دود وعده‌های برجام به چشم مردم رفت
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید جواد خاضع ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: این ماه با خودسازی عجین است که مراسم اعتکاف در آن صورت می‌گیرد.
وی با تبریک فرارسیدن ولادت امام محمدباقر (ع) گفت: آن امام همان نهضت بزرگ علمی در جهان اسلام را آغاز کرد که جهان اسلام همواره به آن می‌بالد.
خاضع به توصیه‌های هفت‌گانه رهبری انقلاب در بیانیه گام دوم هم اشاره کرد و گفت: بسیاری از این توصیه‌ها درزمینهٔ علم و دانش و تحقیق و پژوهش بود چراکه به فرموده رهبری علم و دانش ضامن عزت و قدرت یک کشور است.
امام‌جمعه موقت شهر یاسوج در ادامه اظهارات خود در جمع نمازگزاران یاسوجی تصریح کرد: هرچند درزمینهٔ علم و دانش و فناوری کارهای زیادی در کشور در طول چهل‌ساله انقلاب انجام‌شده اما با قله‌های دانش جهان هنوز فاصله‌داریم.
وی به‌روز 22 اسفند سالروز تشکیل نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: هدف از تأسیس بنیاد شهید حفظ و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در درجه اول بوده است.
خاضع همچنین به‌روز 18 اسفند سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این کانون‌ها تربیت نیروهای انقلابی و اسلامی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان بوده که در استان کهگیلویه و بویراحمد 600 کانون داریم و باید حمایت بیشتری از آن‌ها شود.
وی با تأکید بر این‌که برجام نتوانست مشکلات کشور را برطرف کند افزود: بر همین اساس نباید به وعده‌های پوچ و دروغین غربی‌ها اعتماد کرد و وظیفه مسئولان است که به هشدارها و توصیه‌های رهبری بیش‌ازپیش توجه کنند.
این خطیب جمعه تنها راه رهایی از مشکلات اقتصادی را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی حلال همه مشکلات کنونی کشور خواهد بود تا با حمایت از تولید داخلی بتوانیم اقتصادی مستقل و بدون آسیب داشته باشیم.

مستمندان را فراموش نکنیم
امام‌جمعه گچساران گفت: برگزاری یادواره شهدای ایل بهمئی کاری بس بزرگ بود چراکه در این یادواره معیار وحدت را خون شهدا قرار دادند.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حلول ماه پر خیروبرکت رجب گفت: ماه رجب ماه توبه و استغفار از درگاه خداوند است هر انسانی لغزش‌هایی در طول دوران زندگی‌اش دارد که باید تلاش کنیم که از این ماه پربرکت نهایت استفاده را ببریم و خودسازی کنیم.
وی در ادامه به انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس جدید قوه قضاییه از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: در این حکم، مقام معظم رهبری به نکاتی اشاره‌کرده‌اند که بسیار قابل‌تأمل است.
حجازی بیان کرد: چند روز قبل از انتخاب ایشان دشمنان بازهم شروع به فتنه‌انگیزی کردند درحالی‌که حضرت امام (ره) در فرازی می‌فرمایند، که هرگاه دشمن نسبت به شما دشمنی و تبلیغات منفی می‌کند پس بدانید که راه را درست رفته‌اید، پس به‌نوعی می‌توان گفت که آقای رئیسی راه را درست رفته‌اند.
 امام‌جمعه گچساران با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید در سال ۵۸ از سوی حضرت امام (ره)، تصریح کرد: این روز بزرگ را گرامی می‌دارم و به همه‌کسانی که به خانواده‌های شهدا خدمت می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم چراکه جایگاه بنیاد شهید بسی بزرگ است که باید به این جایگاه نیز توجه خاصی شود و راه گم نشود.
 وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ایل بهمئی اظهار کرد: روز گذشته یادواره شهدای ایل بهمئی بود که کاری بس بزرگ بود چراکه معیار وحدت را خون شهدا قرار دادند و در تجلیل از خون شهدا گرد هم جمع آمدند و آمده بودند که بگویند که ما مطیع امر ولایت هستیم.
خطیب جمعه گچساران گفت: گاهی اوقات افرادی پیدا می‌شوند که بر اساس مادیات باهم متحد می‌شوند، اما این ایل بزرگ گفتند ما در راستای دفاع از منصب ولایت متحد می‌شویم و آماده جان‌فشانی درراه انقلاب خواهیم بود.
وی افزود: چند روز دیگر هم یادواره شهدای این شهرستان را خواهیم داشت که انشا الله به وظایفمان در این خصوص عمل کنیم و مراسمی باشکوه در این زمینه داشته باشیم.
 حجازی در ادامه خاطرنشان کرد: در آستانه سال جدید قرار داریم و واقعاً باید فقرا و مستمندان را یاری کرد و باید در حد توان هم کمک کرد و تلاش کنیم که مستمندان را فراموش نکنیم.

 اقتصاد کشور را به بسته اروپایی موکول نکنید
خطیب نماز جمعه شهر لیکک ضمن تبریک میلاد امام محمدباقر (ع) گفت: یکی از بندهای مهم بیانیه مقام معظم رهبری که به گام دوم معروف شده است، تولید علم و دانش است و امام محمدباقر (ع) به‌عنوان شکافنده علوم بهترین الگوی ما است.
حجت‌الاسلام افروغی افزود: اگر ما ادعا داریم پیرو ولایت هستیم باید با تلاش و جدیت تمام درزمینهٔ علم و معرفت گام برداریم.
وی با خطاب قرار دادن جوانان ادامه داد: دانشمندان و جوانان کشورهای غربی خصوصاً صهیونیستی با اجیر کردن نخبگان علمی در پی ضربه زدن به دین و اسلام هستند و ما باید با آماده کردن شرایط مناسب برای کسب علم آمادگی کامل مقابله علمی در برابر این موارد را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام افروغی اظهار داشت: دانشگاه‌هایی در شهر ما وجود دارد که ازنظر علمی باید موردتوجه قرار بگیرد تا خروجی مناسبی برای آینده علمی شهرستان داشته باشد.
وی تصریح کرد: نمایندگان ادوار گذشته و سیاسیون جناح‌های مختلف در پی سهم خواهی ها، شایسته سالاری را در مدیریت ادارات تحت شعاع قرار داده است که این مسئله باید رفع شود.
خطیب جمعه شهر لیکک با اشاره به عظمت شهدا بیان کرد: شهدا زنده هستند و برای عزت و سربلندی این کشور از بهترین هستی خود گذشتند و اگر رضایت و مسیر شهدا را طی می‌کنیم باید از مقام معظم رهبری تبعیت بکنیم.
وی بااشاره به برگزاری یادواره شهدای بهمئی گفت: از همه دست اندرکاران، مجریان، مجموعه شرکت نفت، سپاه پاسداران و اصحاب رسانه صمیمانه تشکر می‌نمایم.
حجت‌الاسلام افروغی ادامه داد: صدا و سیما درزمینهٔ یادواره شهدا و تبلیغات مخصوص این رویداد مهم فرهنگی سنگ تمام گذاشته و در روز آخر با پخش مستقیم این حضور حماسی را به بهترین شکل ممکن پوشش داده است که از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم.
وی گفت: مقام معظم رهبری در 8 ماه پیش برای مشکلات اقتصادی هشدار دادند و فرمودند باید به بیگانگان تکیه نکنیم.
افروغی افزود: مقام معظم رهبری در مورد برجام همیشه بدبین بودند و نهایتاً ثابت شد که آمریکا قابل اعتماد نیست.
وی ادامه داد: گره زدن مشکلات اقتصادی به ارتباط با خارج و بسته اروپایی اشتباه محض است و باید دولتمردان برای مشکلات معیشتی مردم به نسخه شفابخش ولی امر مسلمین که همان اقتصاد مقاومتی است عمل کنند.
حجت‌الاسلام افروغی تصریح کرد: حضور مردم در یادواره شهدا لبیک به ندای رهبری و تکریم شهدا بوده که این حضور تا همیشه در تاریخ این شهرستان خواهد ماند.
خطیب جمعه لیکک ادامه داد: نقش آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه در برگزاری این یادواره تعیین‌کننده بوده و از ایشان تشکر می‌شود.
 
کاشت و حفظ درخت مورد توجه دین اسلام
 دین اسلام به کاشت و حفاظت از درخت و منابع طبیعی توجه ویژه دارد.
امام جمعه موقت شهر باشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: هرکسی به هر نحوی که می‌تواند به نیازمندان کمک کند.
حجت الاسلام بلادی افزود: شنبه 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و کارهای مطلوبی صورت گرفته اما معتقدیم باید بیشتر کار شود.
وی با اشاره به 19 اسفند ماه مصادف با شهادت امام هادی (ع) گفت: این روز را به همه شیعیان به ویژه مردم ایران تبریک می گویم.
حجت الاسلام بلادی با بیان اینکه چهارشنبه 22 اسفند سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی درسال 1358 است افزود: شهدا بر گردن ما حق دارند و باید به مادران و پدران وخانواده شهدا احترام بگذاریم.
بلادی با اشار به اینکه درهفته منابع طبیعی قرار داریم، و در اسلام از مقدس‌ترین کارهای خیر کاشت درخت است گفت: اسلام برای کاشت وحفظ وآبیاری درخت توصیه‌های زیادی کرده است.
خطیب موقت جمعه باشت گفت: تشکر می‌کنیم از رهبر معظم انقلاب برای انتخاب شایسته حجت الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه که به موقع وبه جا بود واز حضرت آیت الله آملی لاریجانی هم تشکر می‌کنیم وتشکر داریم بابت کارهای خوب که طی این مدت انجام داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1