کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش کبنا از نشست کاهش آسیب‌های اجتماعی

آسیب‌های اجتماعی را با شعار دادن نمی‌توان برطرف کرد

8 اسفند 1397 ساعت 19:37

آمار بالای بیکاری و فقر، آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده اما با شعار و ارائه آمار و جلسات بی‌نتیجه، نمی‌توان معضلات اجتماعی را کاهش داد.


اختلاف آمار اعلامی دستگاه‌ها از آسیب‌های اجتماعی متفاوت است و آمار دقیقی هم بیرون نمی‌آید، اما بدیهی است که آمار بالای بیکاری و فقر، آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده است، اما با شعار، ارائه آمار و جلسات بی‌نتیجه، نمی‌توان معضلات اجتماعی را کاهش داد، تقویت امید به آینده و تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است، بدین ترتیب که اگر امید به آینده نباشد ناهنجاری‌ها و جرائم اجتماعی افزایش می‌یابد.
دلایل بروز برخی آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، خودکشی، کودکان کار و حاشیه‌نشینی در کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد.
محمدکاظم نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز (چهارشنبه 8 اسفند) در نشست کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی موجود برای مقابله با چالش‌های اجتماعی را بسیار مهم دانسته و می‌گوید: البته کاهش معضلات اجتماعی ازجمله طلاق امیدوارکننده است اما در کنار آن برخی آسیب‌ها ازجمله اقدام به خودکشی باید جدی گرفته شود.
نظری نقش آموزش و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی برای پیدا کردن دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی را غیرقابل‌انکار برشمرد و افزود: دستگاه‌های متولی امر با طرح ایده‌ها با استفاده از اعتبارات تخصیصی از توان خود استفاده کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم از دو برابر شدن اعتبارات دستگاه‌ها برای تقویت فرهنگی و تلاش برای مقابله‌ی مؤثر با این آسیب‌ها خبر داد و گفت: دولت امسال شش میلیارد و 800 میلیون ریال برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استان اختصاص داد، که دستگاه‌های عضو این کارگروه دو ماه دیگر برای جذب این اعتبارات فرصت دارند.


کد مطلب: 407550

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407550/آسیب-های-اجتماعی-شعار-دادن-نمی-توان-برطرف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1