تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۰۷۵۳۷
تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد (بخش نهم)

36 سالگی حضور «محمد موحد» در صحنه انتخابات کهگیلویه

۴۲
۱۱
36 سالگی حضور «محمد موحد» در صحنه انتخابات کهگیلویه
کبنا ؛گروه سیاسی- سید محمد موحد را چه موافقش باشیم و چه مخالف یک مورد کاملاً خاص حتی در کشور است. خاص از جهت آمار حضور در صحنه انتخابات کشور است و طبیعی است برای به دست آوردن چنین آماری فعال و پر ارتباطات بودن یک ضرورت است.
موحد در تمام دوره‌های انتخابات مجلس شهرستان کهگیلویه یا حضور داشته است و یا نقش بازی کرده است. در تاریخ انتخابات کشور موحد یکی از رکورداران آن محسوب می‌شود. طبق آمارهای رسمی تا قبل از مجلس دهم در کل کشور سه نماینده از جمله محمد رضا باهنر، احمد ناطق نوری و رضا عبدالهی از حوزه ماه نشان تجربه 7 دوره حضور در مجلس شواری اسلامی را دارند. حسن سبحانی نیا از نیشابور و سید محمود دعایی از تهران نیز تجربه 6 دوره حضور در مجلس شورای اسلامی را دارند. هم چنین 19 نماینده در تاریخ مجلس شورای اسلامی هستند که سابقه 5 دوره نمایندگی در مجلس را دارند و محمد موحد یکی از این افراد در کنار حسن روحانی، علی اکبر ناطق نوری، محمدعلی موحدی کرمانی و.. است.
موحد گر چه از جهت تعداد آمار حضور در مجلس با 5 دوره حضور به صورت مشترک در رتبه سوم قرار دارد ولی از این جهت که او عمرش با عمر انتخابات مجلس شورای اسلامی گره خورده است و در تمام تجربه‌های انتخاباتی کهگیلویه حضور داشته است یک مورد خاص محسوب می‌شود.
وی فقط در دوره اول انتخابات در کهگیلویه حضور نداشت و رقابت آن دوره میان بهرام تاجگردون و امیرحسین خوبانی بود انتخاباتی که در پایان با یک سری درگیری همراه بود. موحد در آن دوره که یک معلم ساده در دبیرستان شریعتی دهدشت بود از بهرام تاجگردون حمایت می‌کرد.
وی در دور دوم وارد صحنه انتخابات شد و هنوز هم مردم بر این باورند که در آن دوره گویی اراده‌ای از بالا برای بردن نجفی رهنانی به مجلس وجود داشت. در سایت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در معرفی نجفی رهنانی آمده است که با 51 درصد آرا و تعداد 71 160 رای موفق به راهیابی به مجلس شد.
در دور سوم اما موحد انتخابات را که آن دوره و حتی یک دوره بعد از آن که شامل کهگیلویه آنزمان و گچساران آنزمان می‌شد از تاجگردون شکست خورد. ولی وی دور چهارم تاجگردون را شکست داد و در دوره‌های پنجم و ششم و هفتم نیز انتخابات را در کهگیلویه پیروز شد تا ثابت کند که جمله معروف تاجگردون در موردش بیراه نبوده است که گفته بود اگر موحد به مجلس رفت، توپ هم وی را بیرون نخواهد آورد.
حوادث و اعتراضات بعد از انتخابات هفتم مجلس شورای اسلامی در سال 82 سبب شد وی در 86 در کهگیلویه نامزد نشود و به بهبهان نقل مکان کند ولی موحد در بهبهان هم پیروز شد. مصائب موحد از 1390 شروع شد هر چه بود شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی به سختی این انتخابات را تایید کرد ولی موحد بعدها و شاید هم به خاطر اتفاقات بهبهان هزینه سنگینی پرداخت کرد.
اما همه مسئله جنبه رمانتیک و اسطوره‌ای ندارد و حالا موحد در کارنامه‌اش در کنار پیروزی، شکست نیز خورده است. در دورانی که شرایط سختی بر اقتصاد کشور حاکم است این موضوع هم برای موحد برگ برنده است و هم شرایط دشواری را به وجود آورده است. این شرایط سخت برای موحد که در قدرت نیست و رقیبش در قدرت است و به‌واسطه همین شرایط سخت نمی‌تواند کاری کند یک حسن است چرا که مردم با یاداوری دوران موحد به رقیبش نمره منفی می‌دهند بدون اینکه بخواهند شرایط را در نظر بگیرند. برای موحد هم شرایط سختی‌های خودش را دارد او هم حالا محل مراجعه است و هم خوب می‌داند اگر باز به مجلس برود شرایط سختی خواهد داشت. این تردیدها باعث نشده است که موحد دست از تلاش برای رسیدن مجدد به مجلس بردارد و او بیش از هر دوره دیگری در حال فعالیت است.
فعالیت انتخاباتی موحد از فردای 7 اسفند که یک شکست سنگین از عدل هاشمی پور خورد، آغاز شد. وی حاضر نشد به رقیبش تبریک بگوید و از همان زمان فعالیت‌های انتخاباتی خود را تشدید کرد. حضور در مراسمات فاتحه خوانی که از محدود فرصت‌های کنش گری فعالین انتخاباتی است و زمانی گفته می‌شد بنای این کار توسط موحد گذاشته شد تشدید شده است وی که حالا وقت و فرصت بیشتری دارد در اکثر مراسمات شرکت می‌کند و گاهی در نقش صاحب عزا ظاهر می‌شود.
. موحد از 1390 تا 1394 ارتباط و تلاش زیادی برای تغییر نگاه شورای نگهبان به خود داشت و احتمالاً از قبل برخی سفارشات در تهران نامنویسی کرد اما وقتی عکس بعد از نامنویسی حاج آقا در فرمانداری تهران در رسانه‌ها درج شد برای همگان کاملاً روشن بود که او نیتش تهران نیست و به احتمال خیلی زیاد به کهگیلویه خواهد آمد طرفدارانش ابتدا برای مدیریت اوضاع صحبت از حضور آقا در بویراحمد، بهبهان و حتی ماهشهر می‌کردند.
حتی نزدیکترین افراد به موحد بر روی حضور موحد در کهگیلویه و یا حداقل تایید صلاحیت نهایی‌اش تردید داشتند که اگر این گونه نبود برخی از آنها زودتر به کمپین عدل هاشمی پور نمی‌پیوستند. در همان سال پایانی انتخابات چندین نشست انتخاباتی میان موحد و چهره‌های نزدیک به وی برای تعیین تکلیف انتخابات برگزار شد و گفته می‌شد موحد همه را به آینده موکول می‌کرد نشست‌هایی که با حضور کریمیان، مژدهی پور، فیاض بخش و حتی هاشمی پور برگزار شد.
موحد به کهگیلویه آمد ولی خیلی زود اعلام شد که صلاحیت او برای تهران تایید شده است و نمی‌تواند در کهگیلویه نامزد شود چنین مانعی کاملاً روشن نشد از کجا به وی اعلام شد. طرفدارانش شخص موسی خادمی را عامل می‌دانستند ولی مطلعین خوب می‌دانستند این موضوع در اختیار خادمی نیست و احتمالاً از جای دیگری چنین موضوعی مطرح شده است.
وی به سختی و در دو روز بسیار تلخ برای طرفدرانش به هر قیمتی بود مجوز بازگشتش را گرفت و در حالی خستگی از چهره‌اش می‌بارید به دهدشت بازگشت و کاملاً معلوم بود که هنوز هم موحد سال‌های دور طرفدارانش هست.
اما هر چه بود موحد بازی را به هاشمی پور واگذار کرد و مدت‌ها در شوک این شکست بود و از همان زمان تاکنون هم در اندیشه جبران شکست.
در یک مقطع کوتاه صحبت راجع به احتمال استانی شدن انتخابات مجلس سبب برخی تحلیل‌ها شد که اکثر آن تحلیل‌ها موحد را یکی از مستعدترین گزینه‌ها برای آن شکل از انتخابات می‌دانستند. طرحی که به نظر می‌رسد شانسی برای اجرایی شدن نداشته باشد.
با این اوصاف موحد به جهت ارتباطات بالایی که دارد چه در گذشته و تا حدودی هم اینک می‌تواند در چندین حوزه انتخابیه در کشور گزینه جدی‌ای باشد حوزه‌های چون کهگیلویه، ماهشهر، بهبهان، گچساران، بویراحمد از این حوزه‌ها هستند.
در یک مقطع کوتاه نیز صحبت‌هایی مبنی بر طرحی بود که مطابق آن نمایندگان که سابقه سه دوره پیاپی حضور در مجلس را داشتند دیگر نمی‌توانند نامزد شوند که به احتمال زیاد این طرح جدیتی پشت آن نبوده است و بیشتر توسط کسانی مطرح شده است که رقیبانی دارند که در حال حاضر در بیرون از مجلس در حال فعالیت هستند و سه دوره هم نماینده بوده‌اند.
موحد اگر چه همیشه در صدر بوده است ولی هرگز نتوانست یک چهره سیاسی ملی شود وی به سطح پایینی از روابط و قدرت راضی بوده است. برخی منتقدین دو نقد را متوجه عملکرد موحد می‌دانند اول اینکه ولی با اینهمه سابقه این فرصت را داشت که به یک جایگاه بالا همچون رئیس برخی کمیسیون‌ها و یا برخی جایگاه‌های سیاسی برسد ولی در زمانی هم که در مجلس نبود چنین امکانی برایش به وجود نیامد. حتی برخی‌ها می گویند موحد می‌توانست برای مجلس خبرگان نیز برنامه ریزی کند اما شاید عدم سواد کافی فقهی مانع از این کار شد. ایراد دوم مترتب بر موحد این است که وی هرگز مجال رشد به سایر گزینه‌ها نداد که در این مورد گفته می‌شود این ایراد متوجه موحد نیست و چهره‌ها باید خودشان را بالا می‌کشیدند و موحدی که خود را چندان سیاسی نمی‌بیند و وامدار سیاسیون نیست این موضوع یعنی کادرسازی برایش اولویت نبود هر چند نماینده فعلی کهگیلویه خود زمانی از نزدیکان موحد بود.
با این همه او هنوز در صحنه است و در تلاش است تا آخرین شانس خود را در آستانه پیری از دست ندهد. موحد قطعاً انرژی و توان سابق را نخواهد داشت او بیش از هر دوره‌ای در این دوره فعال است. جایی هم از لحاظ اداری و کاری مشغول نیست و مدام در تعامل با مردم است. حضور هاشمی پور در قدرت و محدودیت برای هر حرکتی شانس موحد را بالا می‌برد ولی هاشمی پور هم ظاهراً برخی از قواعد بازی را یاد گرفته است و ابداً نمی‌توان از حالا پیروز انتخابات اینده را مشخص کرد.
گزینه‌های سوم و چهارم نیز تاثیرگذار هستند. خیلی‌ها معتقدند در دور قبل اشتراکات و هم پوشانی‌های منطقه‌ای و قومی میان کامرانی گزینه اصلاح طلبان با محمد موحد بیشترین آسیب را در مقابل هاشمی پور به رای موحد وارد کرد.
موحد یک اصولگراست اصولگرایی که البته جریان برایش اولویت نبوده است و به همین خاطر سابقه همراهی با هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، احمدی نژاد، ولایتی و رئیسی را در کارنامه خود دارد. او تاریخ بلند انتخابات کهگیلویه است با وی و در دوران طولانی وی هر اتفاقی افتاده است. در اوایل دهه هفتاد یکی از طرفداران موحد در کاروان انتخاباتی‌اش در القچین چرام در یک درگیری کشته شد. او در همان انتخابات توانست یک هم منطقه‌ای و هم لباسی خود یعنی محقق را شکست دهد و حرف و حدیث‌های زیادی در مورد موفقیت وی و نحوه مدیریت ناصر منصوری فرماندار وقت پدید آید.
در دوران وی دهدشت تجربه یک غروب و شب پر آشوب را از سرگذراند. در دوران وی و نمایندگی‌اش در جلوی رئیس جمهور وقت یعنی محمود احمدی نژاد و در هنگام سخنرانی‌اش مردم دهدشت به وی کفش پرتاب کردند و با شعار دروغ است دروغ است مانع از سخنرانی‌اش شدند. و چه حوادث بسیار دیگری که کهگیلویه با موحد و موحد در کهگیلویه با هم تجربه کردند و اینک در یک تجربه جدید موحد در سن بالا و بعد از 36 سال حضور انتخاباتی می‌خواهد باز تجربه جدیدی را خلق کند ولی اینکه شب جمعه انتخابات دور یازدهم که دوم اسفند 1398 خواهد بود شبی شیرین برای وی رقم خواهد خورد و یا تلخ چون شب 7 اسفند 94 خواهد بود بر کسی روشن نیست و باید حداقل یک سال دیگر منتظر ماند و دید در دو ضلعی دو گزینه اصولگرا و صاحب نفوذ کهگیلویه و در یکی از محدود حوزه‌هایی که همیشه اصلاح طلبان شکست خورده آن بوده‌اند چه خواهد شد.
 طرفدارانش وی را قوی‌ترین نمایندگان می‌دانند و می گویند در دوران موحد شهرستان کهگیلویه از اقتدار خوبی برخوردار بوده است اقتداری که اینک در دوران هاشمی پور در شرایط خوبی قرار ندارد. اما منتقدین موحد این حرف را قبول ندارند و معقتدند که در دوران موحد نیز هیچ چیزی نصیب کهگیلویه نشد و بحران مهاجرت امروزی از همان دوران آغاز شد.
 برخی از آنها نیز می‌پذیرند که موحد در حوزه حمایت از اشتغال جوانان کارهای زیادی انجام داد ولی طرح‌ها و پروژه‌های عام المنفعه هرگز اولویت موحد نبود و دهدشت نحیف شده‌ی امروز بیش از هر کسی محصول موحد است.
موحد شبیه هیچ کدام از سایر نمایندگان تاریخ استان نیست او نه شبیه هدایتخواه ایدئولوگ است، نه شبیه تاجگردون چهره ملی است، نه شبیه سید باقر موسوی تند، کادر ساز و محبوب است، نه شبیه بزرگواری جریانی است و حتی شبیه زارع نیز نیست که در کنار مسائل شخصی گهگاهی توسعه حوزه انتخابیه‌اش نیز برایش یک دغدغه است. با این وجود اما وی از اقتدار و چهره مردمی خوبی برخوردار است که مخالفان سر سختی نیز دارد. موحد یک ریش سفید مدرن با لباس روحانیت است.
موحد را چه موافقش باشیم و چه مخالف بخش مهمی از تاریخ کهگیلویه و حتی تاریخ آماری مجلس شورای اسلامی است و حالا امیدوار است که با پیروزی در صحنه انتخابات یک آمار کاملاً انحصاری و دست نیافتنی برای خود دست و پا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی از لنده
Iran, Islamic Republic of
موحد هیچ دوره. به مجلس نرفت و چه در کهگیلویه و چه بهبهان به مجلس راه پیدا کرد و کهگیلویه را به روز سیاه نشاند و در آخرت باید پاسخگوی اینهمه که در حق مردم کرده باشد
لیکک
Iran, Islamic Republic of
که در حق مردم کاری نکرد
قلم
United Arab Emirates
تحلیل زیبایی بود
خصوصآ بعد تاریخیش
دنا دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
به خدا به واله به همه مقدسات برای کهگیلویه بزرگ قابل قبول نیست یک کسی بعد از 36 سال و در دوران پیری بخواهد نماینده این بخش از ایران شود 4 شهرستان را نمایندگی کند و در رفت و آمد باشد عامل مهاجرت مردم دهدشت و مشکلات آنان ایده های موحد بود مردم دهدشت از لحاظ بافت قومی واقعا دچار مصیبت دگرگونی شدند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا تنها کسی ک بتونه ازاین شرایط بحرانی نجاتمون بده ی ادم کارکشته هست بنام آقای موحد ک بتونه با سیاست و کاردانی حقمونو بگیره و ب دادمون برسه..نمایندگان بقیه شهرستانا اعتبار میگیرن خرج زیباسازی و اشتغال میکنند اما هاشمی فقط دنبال اینه ک مدرسه دوکلاسه افتتاح کنه..ایشون نظامین اصلا بدرد نمایندگی نمیخوره اگه کاری کرده زیرساخت بوده ک اصلا طرح ایشون تلقی نمیشه تاجگردون رو ببینین ک ادم سیاسته و ی نگاهی ب نماینده مابندازین..اقای موحد تنها سیاستمداریه ک در این منطقه هست کشور مارو سیاست گرفته باید سیاسی بفرستیم ک بتونه برامون کاری کنه
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
درودبرحاج اقا مطمعن باشید .دلیل برد حاج اقا مردمی بودنش هست.وووو
ایرج
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید محمدموحد؛مردمی ترین نماینده ی تاریخ انقلاب.
میررر ارش
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بسیار زیبا و واقعیت بیان کردید.
کاش میگفتید که دوره اقای موحد اب سدهای به نام کهگیلویه و بکام خوزستان صادر شد. کاش میگفتی مهاجرت 30هزار نفری مردم کهگیلویه از نبود امکانات اولیه در دوره موحد بوده مثلانبود گاز در قلعه رئیسی و دیشموک ....! موحد ادم باشخصیت و زرنگی هستش و ارتباط مردمی قوی دارد. اما ایشون کار شخصی به کار گروهی ترجیح میدادند. اکثر کسانی که تشنه امدن ایشون هستند منافع طلبان و پیمانکاران اطراف. به درو دیوار میزنند که برگرده و یکی از بزرگترین عیب های ایشون دید قوم گرایی و خانوادگی ایشون بوده مثلا بکار گیری بیش از 15نفر از سادات راک و سوق در .که همه از فامیلا نزدیک به خودش میباشند
تامین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
کبنا وقتی کسی نظری میفرسته ویرایش نکن! اسم اون سازمان که گفته شده ارث بابای کسی نیس بعدش توهین بکسی هم نبود. دلیلی نداره که سانسور کنی
متاسفانه بارها شاهد سانسور مسخره از طرف شما بودیم
بارونی
Iran, Islamic Republic of
بابا زمان جوانی که هیچ کار شاقی نکردی حالا که دیگه پیر شدی بس دیگه، هم برای شما هم برای بزرگواری هم برای عدل دیگه بسه شماها اینکاره نبوده و نیستید نه تحصیلات بدرد بخور. فقط سخنران هستین که تو این مملکت کم نیست. دو تا طرح پتروشیمی وسیمان دارین که هر دو مناسب اقلیم ما نیستند و فقط نابودگر محیط زیست و کشاورزی و منابع آب هستند، اگر شماها تو 4،8،16سال فرصتهایی که داشتین فقط یک درصد ذهن خلاق داشتین اینهمه بیکار نداشتیم که تو کشور رکورد بزنیم.
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
۱- موحد در دور سوم کاندید نبود ، آقای کریمیان کاندید بود .
۲ - تاجگردون نگفته بود توپ ، گفته بود بلدوزر هم او را بیرون نخواهد آورد .
۳ - دوران مهاجرت گسترده کهگیلویه ای ها از زمان بزرگواری شدت گرفت .
۴ - دوران موحد دوران فقر و فلاکت کهگیلویه بود که بسیاری از شهرها و روستاهای امروزی حتی جاده ، آب ، برق ، گاز ، مدرسه ، خانه بهداشت و ... حداقل امکانات را نداشته اند . کمی انصاف خوب است . گفتن دهن به دهن حرفهای تکراری که دوران موحد کاری نشده فقط از وجدان بی انصاف برمی آید .
Iran, Islamic Republic of
با وجدان برا منطقه بهمئی چه کارهای انجام داد بگو ما بدانیم
Iran, Islamic Republic of
تو مراسم بابابزرگش شرکت کرد.اینم از کاری که انجام داده
علی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد سناتور
علی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد سناتور
حسنی
Iran, Islamic Republic of
بازگشت عزت ب کهگیلویه با موحد
قادری محمد
Iran, Islamic Republic of
اخ سی اقتدار دروان سناتور. عشقی سناتور
ممبی بهمئی
Iran, Islamic Republic of
این بار موحد به مجلس می رود تا عظمت کهگیلویه دوباره برگردد
برادر
Iran, Islamic Republic of
موحد 20سال نماینده مردم درمجلس چه کاری برای مردم انجام داد هیچ کاری نکرد.در این 20سال حق و رای مردم و حوزه انتخابیه کهگیبلویه بزرگ طی این 20سال ازدیگر شهرستانها عقب ماند و مردم نمیدانستند چه برسرشان میاد. اینقدر سیاست است که فرصت به دیگران نمی دهد.وتیدیل به مهره سوخته شده است.
علی
Iran, Islamic Republic of
بازگشت موحد دوران بد بختی و سیاه روزی مردم کهگیلویه بزرگ است.الان نماینده پرتلاش و پرکار توانمند میخواهیم نه موحد که الادیگه پیر ومسن شده است و نمیتوانند به شهرستانها و روستاها سفر کند.اگر کارمیتوانست انجام دهد در 20سال نمایندگی مجلس انجام میداد.
گچ
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تاسف است اگه مردم کهگیلویه باز بخوان به ایشون رای بدن،کهگیلویه را موحد بیچاره کرد.
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
موحد در مجلس ساکت بود و فقط دنبال کارهای شخصی بود هیچگاه دنبال یه کار عام المنفعه نبود همین باعث شد دهدشت و سایر شهرها به این روز دچار بشن
احمدی
Iran, Islamic Republic of
یعنی در کهگیلویه یه انسان تحصیل کرده و جوون وجود نداره نماینده بشه؟
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
دوران موحد مردم نه جاده داشتند نه اب نه گاز،،،همه زیرساختها را موحد انجام داد،،،اولویت جاده واب ومدرسه بود که ایشون انجام داد حالا اولویت چیزای دیگه هست
لیکک
Iran, Islamic Republic of
زمانی که موحد نماینده بود دهدشت هنوز جاده نداشت هنوز اب نداشت چطور پتروشیمی و کارخانه احداث می کرد موحد یعنی ابادانی موحد یعنی دلسوز مردم کمی انصاف داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
هم نام لیکک و هم دهدشت یک نفر نوشته!
فک کنم در طول عمرت از کهگیلویه خارج نشدی
سوقی
Iran, Islamic Republic of
اب وبرق وجاده قبل از انقلاب وارد دهدشت شد یعنی زیر ساخت توسعه اماده بود بگویید نتونست نخاست؟؟؟؟
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
سطح سواد رسمی نمایندگان ادوار کهگیلویه بزرگ.
بعرام تاحگردون لیسانس
علی محمد نجفی
محمد موحد
علی محمد بزرگواری
عدل عاشمی پور
M2
Iran, Islamic Republic of
بعضی دوستان الکی درود میگن.. اونم به کسی که هیچ کاری برای کهگیلویه نکرد.فقطو فقط ی رابط قوی بود اونم برا کارای شخصی وبرای آدمای خاص.
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
هر نظری درمورد موحد و انتخابات کهگیلویه بدون بررسی نقش آمیر احمد تقوی ناقصه و به خطا خواهد رفت. خیلیها فکر میکنند آمیر احمد با حمایتش فقط در دور اول و دوم نمایندگی موحد باعث معرفی و پیروزی او شد. اما اصلا اینطور نیست. موحد در هیچ دوره‌ای بدون آمیر احمد پیروز نمیشد همانطور که در سال ۹۴ هم نشد. فقط برای مثال: یکی از عوامل اصلی برد موحد در تمام انتخابات گذشته کهگیلویه، حمایت اجتماعی همه جانبه آمیراحمد از موحد و درکنارش دستور مطلق آمیر احمد به عدم ورود هیچ رقیب درون خطی (از خط سیاسی منتسب به آمیر احمد) در انتخابات بود. خیلیها نمیدونن که آمیر احمد در تمام این سالها به افرادی مثل فرزندش دکتر مصطفی تقوی، عدل هاشمی، دکتر مژدهی و کریمیان و غیره هرگز اجازه ورود به صحنه انتخابات نمیداد تا نیرویی رو که با زحمت رشدش داد در حد امکان به کارش ادامه بده و بنابراین موحد با خیال راحت و تقریبا در یک فضای از پیش آماده و بدون رقیب پیروز میشد. اما حالا دیگه موحد از بعد از تخلفات عجیبش در انتخابات بهبهان و رد صلاحیتش کاملا از چشم آمیر احمد افتاد و در نظرش یک نیروی از کار افتاده شد. برای همین هم از سال ۹۴ دیگه آمیر احمد نه تنها حمایتی از موحد نمیکنه بلکه سایر نیروهای سیاسیش رو که کم هم نیستند برای ورود به انتخابات منع نمیکنه و تشویق هم میکنه و نهایتا روی یکی از اون گزینه‌ها زوم میکنه. فقط همین یک مورد (اجازه آمیراحمد به ورود رقبای درون خطی) برای شکست موحد کافیه. همونطور که در انتخابات سال ۹۴ هم موحد از همینجا شکست خورد.
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
هر نظری درمورد موحد و انتخابات کهگیلویه بدون بررسی نقش آمیر احمد تقوی ناقصه و به خطا خواهد رفت. خیلیها فکر میکنند آمیر احمد با حمایتش فقط در دور اول و دوم نمایندگی موحد باعث معرفی و پیروزی او شد. اما اصلا اینطور نیست. موحد در هیچ دوره‌ای بدون آمیر احمد پیروز نمیشد همانطور که در سال ۹۴ هم نشد. فقط برای مثال: یکی از عوامل اصلی برد موحد در تمام انتخابات گذشته کهگیلویه، حمایت اجتماعی همه جانبه آمیراحمد از موحد و درکنارش دستور مطلق آمیر احمد به عدم ورود هیچ رقیب درون خطی (از خط سیاسی منتسب به آمیر احمد) در انتخابات بود. خیلیها نمیدونن که آمیر احمد در تمام این سالها به افرادی مثل فرزندش دکتر مصطفی تقوی، عدل هاشمی، دکتر مژدهی و کریمیان و غیره هرگز اجازه ورود به صحنه انتخابات نمیداد تا نیرویی رو که با زحمت رشدش داد در حد امکان به کارش ادامه بده و بنابراین موحد با خیال راحت و تقریبا در یک فضای از پیش آماده و بدون رقیب پیروز میشد. اما حالا دیگه موحد از بعد از . در انتخابات بهبهان و رد صلاحیتش کاملا. و در نظرش یک نیروی از کار افتاده شد. برای همین هم از سال ۹۴ دیگه آمیر احمد نه تنها حمایتی از موحد نمیکنه بلکه سایر نیروهای سیاسیش رو که کم هم نیستند برای ورود به انتخابات منع نمیکنه و تشویق هم میکنه و نهایتا روی یکی از اون گزینه‌ها زوم میکنه. فقط همین یک مورد (اجازه آمیراحمد به ورود رقبای درون خطی) برای شکست موحد کافیه. همونطور که در انتخابات سال ۹۴ هم موحد از همینجا شکست خورد.
Iran, Islamic Republic of
حرف میزنی بعضی ازحرفایت درسته که امیراحمدتاثیرداشت ولی اینکه موحد ازچشم امیراحمدافتادحرف مفتیه ازهیچ جاخبرنداری تحلیل ال کی میکنی چرااخرت خودت خراب میکنی
آرمان
United Kingdom
با انصاف اونموقع که ایشون نماینده بود بعضی مناطق کهگلویه حتی آب شرب نداشت جاده و برق نداشتن
ساسان
Iran, Islamic Republic of
تمام نیرو های سیاسی از طیف چپ تا راست در شرایط کنونی کهگیلویه مقصراند !!! انگشت نما کردن فرهنگ بسیار غلطی ایست که در میان ما جا افتاده و همیشه دنبال مقصر میگردیم نه دنبال دلایل واقعه !
کهگیلویه بیمار است و این بیماری آن را نحیف کرده!
کهگیلویه در وهله اول نیاز به زیرساخت "راه"دارد
جاده اصفهان_دهدشت_دیل_گچساران_گناوه
جاده اصفهان_دهدشت_بهبهان_اهواز
این دو مقوله باید در دستور کار باشد برای آنکه شعار سر می دهد! ما در زیر ساخت ها مشکل داریم نه در موحد و هاشمی پور!!!!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج آقای موحد
توفیقی
Iran, Islamic Republic of
سلام ضمن احترام برای همه نمایندگان بعضی ها بدون مستند حرف میزنند ۱_ جناب حاج آقا موحداز افتخارات ایران است ۲_ شرایط نمایندگی دوران موحدباامروزمتفاوت است آن رمان آب برق گاز بهداشت مدرسه مخابرات وسایر امکانات رفاهی حتی درمراکز بخشها وروستاهای نزدیک شهرستان وجودنداشت که ایشان چهره کهگیویه راعوض وغبارمحرومیت را تاحدودی ازچهره کهگیلویه زدود ۴مراکز آموزش عالی مثل دانشگاه پیام نورودانشگاه آزادوسایر موسسات آموزش عالی ازافتخارات ایشان است۵بنیادپتروشیمی دهدشت کارخانه سیمان دهدشت وجاده پاتاوه دهدشت اززمان ایشان شروع واگر نمی رفت بهبهان شاید امروز روند کارها بهتر بود شمااگراهل مطالعه هستیدنامه آقای موحد رابه سیدمحمد خاتمی رییس جمهور وقت درموردجاده اصفهان مطالعه کنید ضمن احترام برای دیگران بفرمایید بعداز آقا چه کار عمده ای انجام شد
Norway
نظر شماهیچ کدومشون
Iran, Islamic Republic of
. به مجلس فرستاده شد هر کس می گوید نه برای نمونه با یک جلد کلام الله مجید. رای اوری بخواهد حقیقت را بگوید
Iran, Islamic Republic of
انشاالاه هر کس به کهگیلو یه خیانت کرده آه این مردم بگیردش
الهام
United States
انشالله🙏🏻
الهام
United States
انشالله🙏🏻
الهام
United States
انشالله🙏🏻
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1