تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۴۰۷۴۸۰
کبنا از کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

وقتی «بازار» سازمان صنعت، معدن و تجارت را تنظیم می‌کند / آیا گردشگری با نبود مرغ و تعطیلی قصابی‌های یاسوج سازگاری دارد / شهردار سی‌سخت چرا به «ستاد خدمات سفر نوروزی» بی‌اعتماد شده است

۱
۱
وقتی «بازار» سازمان صنعت، معدن و تجارت را تنظیم می‌کند / آیا گردشگری با نبود مرغ و تعطیلی قصابی‌های یاسوج سازگاری دارد / شهردار سی‌سخت چرا به «ستاد خدمات سفر نوروزی» بی‌اعتماد شده است
کبنا ؛گردشگری از صنعت پردرآمدی هست که تمام دنیا با برنامه ریزی و فراهم کردن زیرساخت های مناسب، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، در آمد زیادی را به دست می آورند. استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالای در بعد گردشگری دارد و قطعاً می تواند به عنوان قطب گردشگری هم شناخته شود کما اینکه در این سال ها یاسوج مرکز این استان را پایتخت طبیعت می نامند. اما امکانات و زیرساخت های آن با این لقب همخوانی ندارد. نمی توان به مردم گفت؛ از شهر و دیار ما بازدید کنید، اما پزشک متخصص در آن شهر نباشد یا مثلاً اینترنت و سایر خدمات رفاهی مناسب و ایده آل در مکان های گردشگری در دسترس مسافر و یا گردشگر نباشد.
کار گروه گردشگری  استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار برگزار شد و در این جلسه فرمانداران به کمبودها و نواقص شهرستان های خود جهت پذیرایی از گردشگران اشاره کردند و بیان می کنند که با کمبود کالاهای اساسی روبرو هستیم.
به گزارش کبنا، محمود باقری مدیرکل گردشگری استان پیش از ظهر امروز ( دوشنبه 6 اسفند ماه 97) در این نشست با اشاره به گردشگر پذیر بودن کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد بازارچه صنایع دستی یکی از ضروریات استان است که پارک مهرورزی، پارک غدیر و پارک ولایت در سطح شهر یاسوج برای ایجاد بازارچه صنایع دستی ایام نوروز در نظر گرفته شده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تا زمانی که محل مناسبی برای بازارچه دائمی در استان اختصاص داده شود بازارچه تعاون روستایی در گلستان 10 شهر یاسوج به صورت موقت به بازارچه صنایع دستی تبدیل می‌شود.
باقری ادامه داد: امسال حجم کار باعث شده است این ستاد به صورت ویژه به موضوع نگاه کند همه استان‌ها خودشان را آماده می‌کنند که از مسافران نوروزی استقبال کنند، اگر نتوانیم از این وضعیت برداشت کنیم یعنی هیچ کاری نکرده‌ایم، یعنی فضایی را آماده کرده‌ایم و استفاده ای از آن نداشتیم باید همه موارد را آماده کنیم، چه در بحث رفتار و برخورد با گردشگر باشد بهترین شکل را استفاده کنیم که در سال‌های گذشته تا امروز در این خصوص مشکلی نداریم همه افرادی که پیشانی کار در برخورد با گردشگران هستند باید برخورد منطقی و مناسب داشته باشند.
شهردار یاسوج نیز در این جلسه گفت: مکان‌ها را بازدید کردیم شهرداری هیچ محدودیتی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی ندارد، صحبتی وجود دارد که چنانچه شهرداری اقدام نکند فعلاً از دادن مکان موقت خودداری کنید، همچون گذشته در ورودی‌ها برای ما محدودیت‌هایی وجود دارد.
باقری در پاسخ گفت: بازارچه موقت در مبادی ورودی و خروجی شهر ها ایجاد می شود و همه استان‌ها این چند روز این کار را انجام می دهند.
در ادامه نشست به مشکلات شهرستان‌ها در آستانه عید اشاره شد که فرماندار لنده گفت: سابقه فرهنگی و تمدنی لنده و کهگیلویه 11 هزار سال است اما همچنان از کمبودها و مشکلاتی رنج می‌بریم و با کمبودهایی مواجه هستیم.
دارا کریمی‌نژاد با بیان اینکه گردشگری و توریسم سلامت در استان مغفول مانده، افزود: یکی از مشکلات این شهرستان کمبود پزشک متخصص در ایام تعطیلات است که دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه اقدام کند.
وی بیان کرد: گوشت، مرغ و میوه از جمله کالاهای اساسی مردم در ایام نوروز است و برای اینکه با مشکلی مواجه نشویم ستاد تنظیم بازار بیش از ظرفیت شهرستان این کالاها را اختصاص دهد.
وی با انتقاد از سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار این سازمان تنظیم بازار است اما این بازار است که سازمان صمت استان را تنظیم می‌کند.
این مسوول عنوان کرد: وزارت صمت یکی از منفعل‌ترین وزارت‌خانه‌ها در سطح کشور است.
در ادامه فرماندار چرام به گردشگرپذیر بودن این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود چشمه بلقیس در چرام و دیگر مکان‌های گردشگری و زیارتی این شهرستان لازم است کالاهای اساسی مرغ، گوشت و برنج در نظر گرفته شود.
فتاح‌پور بیان کرد: کمپینگ چشمه بلقیس مشکلاتی دارد که انتظار می‌رود با همکاری میراث فرهنگی مشکلات برطرف شود.
علی خوان‌پایه فرماندار گچساران در این نشست کمبود مرغ و گوشت را از معضلات شهرستان دانست و عنوان کرد: در آستانه عید تامین گوشت و مرغ مشکل شده است که مسؤولان ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
فرماندار گچساران عنوان کرد: در شهرستان گچساران 30 واحد مرغداری وجود دارد اما به غیر از سه یا چهار واحد فعال بقیه نیمه فعال یا تعطیل هستند که جهاد کشاورزی به فکر این واحدها باشد.
حسینی فرماندار باشت در ادامه کارگروه گردشگری ابتدا خواستار تحقق وعده سفر کیش مسؤولان میراث فرهنگی به فرمانداران شد و افزود: همه ساله در ایام نوروز شاهد حضور بخش زیادی از گردشگران در منطقه شلال‌دان باشت هستیم که علی‌رغم گردشگرپذیری این منطقه با کمبود سرویس بهداشتی مواجه هستیم.
وی خواستار افزایش سهمیه آرد این شهرستان در ایام نوروز شد و گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان و ترانزیتی بودن محورها، سهمیه آرد برای جلوگیری از کمبود نان در ایام نوروز افزایش یابد.
فرماندار دنا در ادامه این نشست گفت: در دنا دو جلسه تشکیل شد و مشکلاتی که بود از طریق ادارات در دستور کار قرار دادیم، دنا یک شهرستان گردشکری است با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد سالانه تعداد زیادی مسافر را پذیراست.
 نادیا صداقت در ادامه به مشکلات منطقه گردشگری کوه گل اشاره کرد و گفت: هدف بیشتر گردشگران کوه گل بوده که منتظر یک امضا مانده است چرا که تعاونی تشکیل شده است ولی معارض دارد که اگر اجازه کار در این منطقه را بدهند، ساماندهی شود، مجتمع توت نده هم قرار بود به دهیاری واگذار شود.
باقری در پاسخ به سخنان فرماندار دنا گفت: فراخوان گذاشته‌ایم اگر کسی در فراخوان شرکت نکرد به دهیاری واگذار می‌کنیم در این منطقه تا 20 اسفند وضعیت آن مشخص می‌شود.
صداقت ادامه داد: مسجد و پمپ بنزین هم باید ساماندهی شوند.
شهردار سی سخت نیز گفت: ما در بحث خدمات سفر مثل سال‌های قبل در خدمت مردم هستیم و زیر ساخت‌های لازم را برای اجرای هر چه بهتر کارها انجام می‌دهیم.
محمدحسینی در خصوص مجتمع اقامتی شهرداری گفت: بحث سرمایه گذار بود که انصراف داد و به شکلی مسائل حقوقی پیش آمد احتمال زیاد تا آخر اسفند حل می‌شود، البته اسکان در این مجتمع رفاهی برای نوروز را خواهیم داشت.
 شهردار سی سخت گفت: مجوز گاز در دال دنا که هنوز حل نشده باعث نگرانی شدید است ۵۰۰ میلیون حق مردم در اختیار سرمایه گذاری است که کار نمی‌کند و گرو کشی هم می‌کند، اگر موضوع دال دنا حل نشود دیگر در این جلسات خدمات سفر شرکت نمی‌کنم وقتی حقمان ضایع می‌شود چرا شرکت کنیم.
محمد حسینی شهردار سی سخت با اشاره به اینکه سال گذشته در اعلام‌نتایج شهرداری‌های برتر در این ستاد گفت: شهرداری سی سخت نه برتر و نه خوب بود این قضیه باعث عدم اعتماد به این ستاد و عدم انگیزه می‌شود.
در ادامه سالار حسین‌پور در خصوص تنظیم بازار گفت: در تامین گوشت با مشکلاتی مواجه هستیم اما در تامین و عرضه برنج کمبودی وجود ندارد، در حال حاضر 1100 تن برنج وارد استان شده که 180 تن از این برنج‌ها با قیمت 4300 برنج تایلندی و 5500 برنج رومالی در حال توزیع است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش قیمت برنج دانه بلند هندی گفت: شکر دیگر کالای اساسی است که 150 شکر توزیع شد.
وی از توزیع گوشت و مرغ منجمد در ایام نوروز خبر داد و افزود: قاچاق دام بازار گوشت قرمز را دچار مشکلاتی کرده، ضمن اینکه طی روزهای اخیر قیمت گوشت قرمز در ستاد تنظیم بازار مشخص می‌شود که برای تمام شهرستان‌ها لازم‌الاجراست. گوشت قرمز به دلیل قاچاق دام در کشور مشکل پیدا کرد و افزایش قیمت داشت در استان کج سلیقگی انجام شد و افزایش قیمت در استان متناسب با کشور نبود و این دلیل قاچاق بود چقدر می‌توانیم جلوی قاچاق را بگیریم تا آخر هفته گوشت قرمز را تعیین تکلیف می‌کنیم اعتقاد ما بر این است که با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار گوشت وارد بازار شود.
حسین پور معاون بازرگانی سازمان «صمت» استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گلایه‌های از فرمانداران وجود دارد این است که تا کنون کدام شهرستان مشکلات خودش را برای ما ارسال کرده است ما یک نامه زدیم و گفتیم فرمانداران نظرشان را در خصوص برگزاری متفاوت بازارچه‌ها بیان کنند تنها فرماندار بهمیی پاسخ داد و بقیه هیچ پاسخی ندادند.
حسین پور افزود: در بحث تنظیم میوه شب عید ۳۰۹ تن سیب آمده است در حال ذخیره سازی پرتقال هستیم و واحدهای خدمات رسان آماده هستند.
علیپور معاون عمرانی فرماندار بویراحمد نیز در این جلسه در خصوص گوشت قرمز گفت: در دشت روم وتنگاری گوشت قرمز از کیلویی ۷۰ تا ۸۰ تومان به صورت گرم به فروش می‌رسد دلیل آن نیز این است که قصابی‌ها در شهر یاسوج تعطیل است باید در این خصوص نظارت انجام شود و فقط تعیین قیمت باشد مناسب نیست، سیستم توزیع ما ناکارآمد است نیاز است که عاملین توزیع گوشت در استان تعدادشان بیشتر شود.
در بخش پایانی نشست امروز جلال پوران‌فر رئیس فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ایام نوروز ۵۰ درصد بیمارستان‌های خصوصی مکلف به ارائه خدمات به مردم هستند.
وی عنوان کرد: اورژانس‌ها موظف هستند در هر شیفت دو پزشک حضور داشته باشند، ضمن اینکه در شهرستان‌ها با برنامه ریزی‌های انجام گرفته خصوصا در کهگیلویه با کمبود متخصص در این ایام مواجه نیستیم.
این مسوول با اشاره به امدادرسانی هوایی در ایام نوروز گفت: نگرانی ما گوشت‌های بین راهی است که گزارش شده شاید دام مردم و حاوی انگل در مراکز بین راهی استفاده شود که این موضوع قابل انکار نیست لذا کمیته‌ای تشکیل شود. گاهی در مسیر راه سانحه ای رخ می‌دهد و باعث می‌شود که راه ارتباطی قفل شود و آمبولانس نتواند عبور کند باید جایی مشخص شود که بالگرد بتواند فرود بیاید و بیمار را منتقل کند.
وی با اشاره به نقاط حادثه‌خیز استان گفت: با وقوع تصادف این نقاط قفل می‌شوند که قبلا گفتیم راهداری نقاطی برای امداد‌رسانی هوایی مشخص کند که تاکنون کاری صورت نگرفته است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از190آموزشگاه برای اسکان مسافران نوروزی در این استان اختصاص یافت.
اختصاص بیش از190 آموزشگاه برای اسکان مسافران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد
اردشیر یاری گفت: این تعداد در قالب هزار و 491کلاس درس در 13 شهرستان و منطقه کهگیلویه و بویراحمد پذیرای مسافران نوروزی است.
وی گفت: کلاسها با توجه به امکانات اختصاص یافته و در سه بخش ویژه و درجه‌های الف و ب آماده اسکان مسافران نوروزی است.
وی ادامه داد: این ستاد در یاسوج -بلوار شهید قرنی-دبیرستان آرمیتا مصلی نژاد و ستاد مرکزی استان در ساختمان شماره 5 اداره کل آموش وپرورش در میدان معلم واقع است.
 فیلی معاون عمرانی استاندار گفت گفت: با توجه به بارندگی‌ها و تخریب برخی از تابلوهای دورن شهری و برون شهری نیاز است که تابلوها مناسب سازی شوند در برخی مناطق مخدوش شده‌اند و برخی نیز افتاده‌اند و باید خط کشی‌ها نیز انجام شود.
فیلی نیز ادامه بیان کرد: در این ایام تصادفات زیادی رخ می‌دهد نیاز است که به فکر مصدومان باشیم پد هلیکوپتری موقت در برخی نقاط باید در نظر گرفته شود همه باید دست به دست هم دهیم که شاهد کاهش فوتی‌ها باشیم.
وی با اشاره به نبود پزشک در برخی از درمانگاه‌ها در روزهای تعطیل گفت: درمانگاه‌های عادی ما نیز در ایام نوروز خدمات خوبی ارائه نمی‌دهند فهرست پزشک کشیک را به فرمانداران بدهند که بدانیم در کدام روز کدام پزشک است و باید خدمات ارائه دهد.
 باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در جلسات سال‌های گذشته همه ایرادها به سمت میراث فرهنگی بود اما دیدیم امسال مشکلات کمتر شده است در یک سال ۱۲۰ سرویس بهداشتی در استان ساخته شد شهرستان‌ها این مشکلات را ندارند فقط در لنده مشکلاتی وجود دارد.
وی گفت: اکنون در تعطیلات نوروز بحث کلید به دستان مطرح است که فکری برای آن‌ها کنند بحث سلامت و امنیت جانی و مالی مطرح است و گاهی به قیمت‌های نامناسب اجاره داده می‌شوند.
باقری ادامه داد: برخی از مناطق تاسیسات گردشگری نداریم مثلاً سرنجلکل که گردشگران زیادی وارد می‌شود انتظار می‌رود برخی دستگاه‌ها در آنجا سرویس‌های موقتی را در این مناطق ایجاد کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهاد
Iran, Islamic Republic of
آقای باقری مدیرکل گردشگری ، خ ا قوت بی حد وحصرت . بیشترین گردشگر میاید دهدشت و شهرتاریخی بلاد شاپور ، یک سرویس بهداشتی ندارد . این ۱۲۰ سرویس را که میگویی شما نساختید اینها طی ۲۰ سال گذشته ساخته شده اند . آقای محترم هم حدی داره
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1