تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۱۴
کد مطلب : ۴۰۱۳۸۴
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد:

مردم به شایعات توجه نکنند، آب بویراحمد راهی سد خرسان نمی‎شود

۹
۰
مردم به شایعات توجه نکنند، آب بویراحمد راهی سد خرسان نمی‎شود
کبنا ؛ علی داوودی مهر در خصوص انتشار کلیپ‌هایی فضای مجازی در خصوص سد خرسان بیان کرد: این سد در استان واقع نشده است و فقط بخشی از دریاچه آن ممکن است استان ما را اشغال کند که در صورت اجرا مطابق با ضوابط قانونی برخورد خواهد شد.
 داوودی مهر ادامه داد: در حال حاضر این سد که این همه هیاهو برای آن انجام شده است متوقف است و هیچگونه عملیات اجرایی در آن الان انجام شد و بهتر است به این شایعات اصلاً توجهی نشود.
 وی گفت: در همین حال قرار شده است آب خروجی از استان به سد خرسان وارد شود و سهم استان با توجه به تمامی نیازهای در اختیار وزارت نیرو قرار داده شده است که مازاد تمامی نیازها به سد خرسان خواهد رفت.
 مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سد تنگ سرخ بیان کرد: دوره مطالعه سد تنگ سرخ به حدود سال ۸۰ برمی گردد معمولاً در مطالعه آب به‌گزینی آب انجام می‌گیرد و این به‌گزینی قبل از ادوار گذشته بود در به‌گزینی استان فارس همان موقع متوقف کرد و دنبال تامین آب قسمت فارس بود، دوباره آب منطقه‌ای آب کهگیلویه و بویراحمد با هدف تامین آب شرب مرکز استان مطالعه را روی سد تنگ سرخ شروع کرد.
داوودی مهر افزود: در دوره مطالعه ابتدا نگاهمان به این بود که طرح پشتوانه محکم‌تری داشته باشد به همین خاطر پذیرفتیم که کسری‌ها دیده شود و پس از نیاز شهر یاسوج و روستاههای اطراف تا افق ۱۴۲۵ دیده شود.
وی در دنباله تاریخچه اجرای سد تنگ سرخ گفت: در برنامه ریزی مطالعه آب و مناقصه برگزار شده گلنگ آن در زمان آقای هدایت خواه زده شد که به دلیل مشکلات مالی و بحث زیست محیطی به همراه اعتراضات شدید مردمی در حالیکه طی ۶ سال طرح سد تنگ سرخ فقط ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت متوقف شد.
 وی گفت: در این دوره بازبینی مطالعه از اواخر سال ۹۴ انجام گرفت و بازبینی شد و در ابتدای سال جدید طرح به مناقصه گذاشته شد که دو شرکت معتبر صدارا و قرارگاه خاتم النبیا برنده مناقصه شدند.
 مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سهم استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد از حق آبه سد تنگ سرخ بیان کرد: آن چیزی که به مناقصه گذاشته شد صرفاً ربطی به استان فارس ندارد اما مسئولین استان فارس به دنبال آن هستند که در حوزه خودشان تامین آب کنند.
 داوودی مهر ادامه داد: آن‌ها قصد داشتند بالا دست ما یک سد دیگر احداث کنند که با مخالفت ما مواجه شدند چرا که امکان داشت روی سد تنگ سرخ یاسوج تاثیر منفی داشته باشد.
 داوودی مهر گفت: سد با ابعاد اصلاحی دوباره انتخاب پیمانکار شد که همان دو شرکت برنده مناقصه هستند و در انتخاب مجدد نیاز شرب و صنعتی یاسوج به همراه حق آبه کشاورزی یاسوج و روستاههای اطراف کاملاً دیده شده است.
 وی گفت: از آنجایی که آب سد نتنگ سرخ بسیار مرغوب است و صرفاً برای مصارف شرب و صنعتی تامین می‌شود.
 مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استارت مجدد سد تنگ سرخ فوق العاده از استارت اولیه قوی‌تر است چون هم پیمانکار از توان فنی، مالی، ماشین آلات بالاتری برخوردار است.
 وی خاطر نشان کرد: در اجرای اولیه سد تنگ سرخ حدود ۶ سال ۷ درصد پیشرفت داشت اما اکنون در کمتر از ۶ ماه این سد ۱۸ درصد پیشرفت داشته است.
 مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در ارتباط با نقش نماینده بویراحمد و دنا در اجرای مجدد طرح بیان کرد: آقای زارعی در مطالعه مجدد، بازبینی سد، اعتراض به روند کند پیشرفت طرح و عدم توانایی پیمانکار قبل همکاری‌های فراوانی با ما داشت که جا دارد از زحمات و پی گیری‌های فراوان ایشان تشکر کنم.
 داوودی مهر گفت: در زمان اجرای طرح پیش بینی کرده بود که سد طی ۴ سال به اتمام برسد اما پس از ۴ سال مجموعاً ۷ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد بودیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Netherlands
معلوم نیست چی گفته؟ فقط خواسته جلو نماینده اسبق و فعلی مجلس خودی نشون داده باشه وگرنه....
Iran, Islamic Republic of
داره سر مر..
Romania
همه پیمانکاری های شرکت آب را را .
Romania
اگه قراربود آب را به جای دیگری بدهندپس کارتو چی هست
Romania
تورا موحد استخدام کرد اما شبانه روز تو وعنایت رحیمی عدل هاشمی را ول نمیکنید
Romania
جناب آقای داوودی پیمانکاری جاده امیر آباد به دیشموک وجاده اصفهان و منبع های آب شهرستان کهگیلویه چه کسانی هستند؟
Romania
تو وعنایت رحیمی نیا را موحد استخدام کرد اما بخاطر پست عدل را ول نمی کنید
دو پهلو
Iran, Islamic Republic of
اب ما را. ودرختان ما را قطع می کنند اون وقت از. ادوار گذشته و.فعلی اشاره می کند
کاش از میزان تخصص اب سد کوثر به استان می گفتی
شما که تایید کرده اید سد خرسان را چرا کلیپ فضای مجازی در مورد این سد را شایعه می دانید با انتقال اب استان به کویر اصفهان باید مبارزه کرد مطمنم اگر مسولان سر زیر برف کرده اند مردم بویراحم. تا حق خود را بگیرد و نگذارند . اب ثروت و دارایی اجدادی شان را به تاراج برد
Iran, Islamic Republic of
درود بر علی داودی مهر از تلاش شبانه روزی در رابطه با آب خسته نباشی دلاور
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1