تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۴۷۴۹۲۳
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

نظر چهره‌‌‌‌های علمی، فرهنگی و سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حمله پهپادی و موشکی سپاه به اسرائیل

۵
۰
نظر چهره‌‌‌‌های علمی، فرهنگی و سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حمله پهپادی و موشکی سپاه به اسرائیل
کبنا ؛حدود دو هفته پس از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که به شهادت شماری از مستشاران کشورمان منجر شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد؛ موضوعی که در صدر توجه رسانه‌های جهان به ویژه رسانه‌های صهیونیستی و عربی قرار گرفته‌است و صاحبنظران به بررسی ابعاد مختلف این رخداد بزرگ پرداخته‌اند.
  به گزارش کبنا، چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و اصول‌گرای استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد اقدام ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی و پاسخ به حمله نظامی ۱۳ فروردین اسرائیل علیه کنسولگری ایران در سوریه، دیدگاه‌های مختلفی را مطرح کردند. آنها قدرت بازدارندگی نظامی ایران در این عملیات بی‌سابقه تاریخی در منطقه را موردتوجه قرار دادند. در نخستین دقایق بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین، با رسانه‌ای شدن شروع عملیات جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی، نگاه داخلی و خارجی به چگونگی پاسخ ایران علیه صهیونیست‌ها متمرکز شد. در این میان کبنا نیوز برای بررسی زوایای تخصصی‌تر این عملیات با چند تن از چهره‌های علمی، فرهنگی، دانشگاهی و سیاسی شاخص استان به گفت‌وگو پرداخته است.
 این عملیات پاسخی به حمله حدود دو هفته پیش اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه بود. عصر دوشنبه سیزدهم فروردین، رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد که بر اثر آن این ساختمان به طور کامل تخریب شد و هفت‌تن از نیروهای مستشاری ایران از جمله سرداران «محمدرضا زاهدی» و «محمدهادی حاج رحیمی» به شهادت رسیدند. همان زمان ایران به‌صراحت اعلام کرد این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی از ارتکاب آن پشیمان خواهد شد.

حمله پهپادی سپاه به اسرائیل فرزانه آرامش چهره شاخص اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد دراین‌خصوص به خبرنگار کبنا نیوز گفت: جوابی را که انتظار می‌رفت، کشور ایران در مقابل برخوردی که اسرائیل در دمشق داشت و کمتر از این حقش نبود و قطعاً غرور ملی ما آسیب می‌دید اگر همچنین جوابی در این مقطع داده نمی‌شد.
وی تاکید کرد: در مورد اتفاق اخیر، جواب به حق و شایسته‌ای داده شد.
 
فتاح محمدی چهره شاخص اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون سیاسی استانداری در دولت یازدهم نیز گفت: این اقدام یک دفاع مشروع هست که قانونی است و یک پاسخ قانونی خواهد بود. ما در حالت دفاع عمل کردیم نه اینکه ما تهاجم کردیم؛ چون که در آینده در اسناد بین‌الملل و نظام حقوق بین‌الملل روی آن تحلیل می‌کنند و اگر احیاناً مسائلی ادامه پیدا کند بعداً در مجامع بین‌المللی و سازمان‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند؛ مثلاً بحث شروع‌کننده را مطرح می‌کنند؛ مثلاً در جنگ ایران و عراق (دوران دفاع مقدس) گفتند که صدام آغازکننده جنگ و متجاوز بوده است.
وی افزود: اقدام ایران در پاسخ به تعارضاتی انجام‌گرفته که طرف صهیونیستی نسبت به کنسولگری ایران که حکم خاک و سرزمین ایران را دارد انجام‌گرفته است. دفاع مشروع و قانونی بوده و این حرکت از  منظر نظام بین‌الملل هم پذیرفته شده است. به جهت اینکه در خاورمیانه چالش‌های زیادی وجود دارد و تنش‌زا هست و نوع گفتمانی که در آن حاکم است ممکن است استمرار پیدا کند و باید ما بتوانیم باظرافت، دقت و کمترین هزینه بهترین کارکرد و نتیجه را بگیریم.
 این چهره سیاسی گفت: در مبانی دینی و سیاسی و ملی‌مان یک اصل اخلاقی و عقلانی است که اگر مورد تعرض قرار گرفتی باید مثل آن اقدام را جبران بکنی و پاسخ بدهی.
 محمدی افزود: این موضوع ابعاد مختلفی دارد و هر بعدی از آن هم یک تحلیلی دارد؛ اما اقدام ایران در دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از نیروی انسانی خود یک دفاع مشروع و قانونی بوده است.
 
حمله پهپادی سپاه به اسرائیلستار هدایت‌خواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و نماینده اسبق مجلس نیز در این باره می‌گوید: حمله پهپادی و موشکی سپاه به رژیم اشغالگر قدس یک عملیات بی‌سابقه در تاریخ بوده است. همان‌گونه که بسیاری از تحلیل‌گران آن را گفته‌اند و نشان‌دهنده قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی رژیم اشغالگر قدس و متحدانش بوده است.
وی افزود: قطعاً نشان‌دهنده پایبندی جمهوری اسلامی به معیارها و قوانین ایرانی و اسلامی و بین‌المللی بوده است.
 هدایت‌خواه گفت: سپاه می‌توانست مناطق غیرنظامی را هم بمباران بکند و مورد هدف قرار بدهند؛ اما تنها مناطق نظامی را هدف قرار دادند.
وی افزود: این حمله غافلگیرانه و پنهان نبوده است و ایران از چند روز قبل اعلام کرده بود. بااین‌وجود برای اولین‌بار است که رژیم اشغالگر قدس که خود را به‌عنوان قدرت منطقه مطرح می‌کرد اینگونه منکوب می‌شود و این ادعاهای پوچش را باطل بکند.
این فعال فرهنگی در ادامه گفت: این اقدام برای اولین‌بار نور امید را در دل مسلمان جهان و مظلومان منطقه به‌ویژه فلسطین زنده کرد.
هدایت‌خواه با بیان اینکه این عملیات در ابعاد مختلف شامل بعد نظامی، دیپلماتیک، انسانی و جنبه‌های اجتماعی بی‌سابقه بوده است، افزود: به‌عنوان یک رخداد در تاریخ ثبت خواهد شد. قطعاً مواضع اسرائیل نسبت به گذشته تغییر خواهد کرد و مثل گذشته نمی‌توانند ادعاهای پرطمطراق داشته باشند. متوجه شدند که اگر این مدت ایران خویشتن‌داری می‌کرد نه از باب ضعف و ناتوانی و ترس  بوده بلکه نمی‌خواسته روحیه جنگ‌طلبی را تقویت بکند و منطقه را وارد جنگ بکند به همین جهت خویشتن‌داری کرده است.
 وی افزود: چنانچه اسرائیلی‌‌ها و حامیانش بخواهند حماقت نشان بدهند قطعاً ایران عکس‌العمل شدیدتری خواهد داشت.

علی خرامین فعال سیاسی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: مدت طولانی است که اسرائیل انواع و اقسام ترورها علیه انسان‌ها را شروع کرده و این ترورها اول از داخل و از دانشمندان هسته‌ای و افراد مؤثر ما شروع شد.
وی با بیان اینکه تقریباً واکنش ایران در مقابل اسرائیل واکنش آشکار نبود، افزود: سال‌ها اقدامات علیه ملت ایران را از داخل به بیرون انتقال داد و شروع به ترور افراد مؤثر ما در خارج از کشور کرد و بارها در سوریه افراد باارزش ما را به‌طور مستقیم ترور کرد.
خرامین گفت: واکنش ایران در مقابل این همه جنایت‌های بزرگ اسرائیل نیابتی بوده و مستقیم وارد عمل نمی‌‌شد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: این عملیات چند چیز را روشن کرد، مردم از این انتقام خوشحال‌اند و از اینکه ایران خود به طور مستقیم برای انتقام وارد عمل شد و حس غرور را به ملت ایران و انسان‌های آزادی‌خواه داده است و این حس غرور ملی در ایران ایجاد شد و ایران زمانی در جنگ تحمیلی سلاح پیشرفته و ابتدایی نداشت و مردم با سلاح‌های شخصی‌شان به جنگ می‌رفتند؛ اما اکنون با پیشرفته‌ترین سلاح به میدان آمده است و گروهی پهپاد می‌فرستد.
وی افزود: این نشان می‌دهد که آن ایران فقیر از نظر سلاح و تجهیزات نظامی به‌جایی رسیده که همچنین سلاح‌‌های پیشرفته را کیلومترها برای زدن هدف‌های مشخص شده می‌فرستد.
خرامین گفت: همان پایگاهی که مقر ایرانیان را در سوریه ترور می‌کند، بمباران می‌شود و این اوج دقت ایران است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه این عملیات عزت ایران را به دنیا نشان داد، تصریح کرد: خاک ما مورد تعرض قرار گرفت و نشان دادیم در مورد خاکمان کوتاهی نخواهیم کرد. از همه مهم‌تر افکار عمومی دنیای اسلام و  مسلمان پذیرفت که تنها کسی که می‌تواند حامی آن‌ها باشد ایران است و اکنون باور مسلمان به ایران تغییر کرده است و متوجه شده‌اند که ایران دلسوز فلسطین است و اردن خیانت کرد و جالب است اگر ایران نبود از فلسطین دفاع کند اردن هم توسط اسرائیل اشغال می‌شد.

محمدکاظم نظری چهره شناخته شده اصلاح‌طلب و معاون سیاسی دولت روحانی افزود: حمله به کنسولگری یک کشور به معنای حمله به خاک یک کشور است و پاسخ و دفاع متقابل حق طبیعی هر کشوری است.
وی افزود: این پاسخ، پاسخ درستی بود و لازم بود پاسخ داده شود. امیدواریم در آینده باتدبیر مدیریت شود تا ملت ایران هزینه زیادی هم ندهند.
 
حمله پهپادی سپاه به اسرائیل علیرضا کفایی اصلاح‌طلب شاخص کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص این حمله پهپادی و موشکی سپاه به اسرائیل، گفت: اسرائیل لازم بود که تو دهنی محکمی می‌خورد و از آن طرف راه‌های دیگری هم بود که هزینه سنگینی نداشته باشد و آن‌ها هم تحریک نشوند.
وی افزود: اینکه به خاک یک کشور و کنسولگری ایران حمله کند و جوابی نبیند درست نبود و حتماً باید جواب داده می‌شد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اولین‌بار بود که پس از سردار زاهدی بنده نوشتم که نیروهای نیابتی هم حمله کنند کافی نیست و باید حمله مستقیم از طرف ایران خودش صورت بگیرد. 
کفایی معتقد است که اجازه بدهند در فضای مجازی هر کسی نظری دارد اعلام کند و انتقادی دارد بدهد و جلو انتقاد را نگیرند و بگذارد آزادی‌بیان  وجود داشته باشد.
  
مجتبی شریعتی عضو هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج نیز در این خصوص گفت: حمله‌ی ایران به اسرائیل حاوی نکات و ابعاد مختلفی بود. در واقع، اقدام ایران در پاسخ به یک اقدام تجاوزکارانه صورت گرفت.
وی افزود: هدف قراردادن یکی از اماکن دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران نظامی که به دعوت دولت سوریه در این کشور مستقر بودند، نقض آشکار اصول حاکم بر نظام بین‌الملل بود.
لذا جمهوری اسلامی ایران در راستای اصل پذیرفته شده دفاع مشروع راهی غیر از پاسخ متناسب و تنبیه بازدارنده نداشت.
شریعتی بیان کرد: از سویی ایران به‌غیراز منافع مادی، منافع ملی خود را در بعد هویتی نیز تعریف کرده است. به همین دلیل دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مخالفت با نسل‌کشی فجیع انسانی در غزه، در چارچوب وظایف ملی قرار می‌گیرد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: مطلب دیگر آنکه تأکید رهبری معظم انقلاب بر اقدام لازم، وظیفه و تکلیف سیاستمداران و فرماندهان نظامی را روشن کرد.
وی افزود: عملیاتی که با هوشمندی و رعایت ظرافت‌های خاص و موقعیت حساس کنونی، موجب نمایش اقتدار ایران اسلامی و برملاکردن هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر شد، بی‌سابقه و تاریخی است.

حمله پهپادی سپاه به اسرائیلحقوقدان و عضو هیئت‌علمی دانشگاه گفت: این اقدام ایفای تعهد نظام به مردم و موجب تقویت غیرت و غرور ملی شد و همچنین موجی از همدلی و همسازی میان مردم و ملت‌های مسلمان منطقه از شبه قاره هند تا شمال افریقا را در پی داشت.
عبادالله جهان‌بین در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا نیوز در خصوص حمله پهپادی و موشکی سپاه به اسرائیل اظهار کرد: در باب این اقدام، سخن‌های بسیار است و از ابعاد گوناگون می‌توان مسئله را موردتوجه و واکاوی قرار داد.
وی افزود: از منظر دلایل و ضرورت‌های این اقدام ایران و آثار و پیامدها و برآیند آن در عرصه‌های داخلی و خارجی جای تحلیل بسیار است که هر کدام را می‌توان به‌صورت مبسوط موردمطالعه و تبادل نظر و گفتگو قرار داد و در حد فرصت این تماس تلفنی چهار نکته را اجمالاًٌ می‌توان مورد اشاره قرار داد.
این حقوقدان گفت: اول اینکه باید توجه داشت در غیاب نظم حقوقی و سیاسی بین‌المللی شایسته و فقدان نهادهای فراملی و بین‌المللی کارآمد مثل سازمان ملل و شورای امنیت که ابزاردست برخی از قدرت‌ها هستند، تنها راه برای ممانعت از تجاوزگری و تعدی برخی از تابعان بین‌المللی (کشورها) به حریم و حقوق سایر تابعان، پاسخ قوی و خودساخته درونی است.
وی اضافه کرد: در این بی‌نظمی جهانی، هر کشور باید خود تقویت توان نظامی و کاربست آن در وقت ضرورت را برای تضمین گری بقای خود در نظر داشته باشد. با این وضع که عرصه بین‌المللی نه جای حقوق و رعایت قواعد بین‌المللی و بلکه جای قدرت و بی‌نظمی و نوعی تنازع‌بقاست، هر کشور باید روی پای خود بایستد و از شأن و جایگاه خود دفاع کند و منتظر واکنش و اقدام این نهادها نباشد.
جهان‌بین گفت: نکته دوم این است که پاسخ ایران، با نگاه به حال و آینده دو وجه دارد؛ در یک وجه می‌توان گفت در حال حاضر کارکرد دفاعی و در وجهی دیگر برای آینده با کارکرد بازدارندگی بوده که دیگر هیچ قدرتی به خودش اجازه گستاخی به کشور ایران را ندهد.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه ابراز کرد: سومین نکته اینکه باید بدانیم حاکمیت ملزم به پاسخگویی به مطالبه، خواست و انتظار مردم از حفظ شأن و جایگاه کشور و دفاع و تقویت غیرت ملی و غرور ملی و اسلامی است و اگر این واکنش را از خود نشان نمی‌داد، بخشی از سرمایه اجتماعی خود را دلسرد می‌کرد و ممکن بود اعتماد به جسارت سیاسی و توان نظامی کشور مخدوش شود.
وی گفت: پس برای ایفای تعهد نظام در برابر مردم، این‌گونه اقدامات نظامی ضروری است و پیش‌بینی واکنش‌های احتمالی متقابل به این اقدام نظامی را هم باید در نظر داشت؛ لذا در راستای تعهدات متقابل حاکمیت و مردم، این اقدام ایفای تعهد حاکمیت به انتظارات و توقعات بجای مردم بود.
جهان‌بین بیان کرد: چهارمین نکته این است که اقدام نظامی ایران باعث ارتقای جایگاه منطقه‌ای و جهانی ایران شد و بازتاب مطلوبی در سطح جهانی و در میان ملت‌های منطقه داشت و موجب تقویت روح امید و توجه مردمان شبه‌قاره هند تا شمال افریقا شد و همچنین موجبات مسرت و خوشحالی و خرسندی را در میان مردمان و ملت‌های حامی فلسطین ایجاد کرد.
وی در ادامه با ذکر موارد و مصادیقی افزود که این اقدام، موجی از همدلی و همسازی و دمسازی مردم و ملت‌های مسلمان منطقه (و نه دولت‌ها) از مالزی و هند و پاکستان تا شمال افریقا را در پی داشت که در بسترهای رسانه‌ای و مجازی، به اشکال گوناگون و واکنش‌های متفاوت از جمله یک نمونه کوچک آن کامنت‌نویسی‌های گسترده ذیل اخبار رسانه‌های بزرگ دنیا در حمایت و ایستادگی در کنار ایران و فلسطین را شاهدیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه یاسوج گفت: مداخله مؤثر ایران این پیام را به رژیم صهیونیستی داد که صبر استراتژیک تمام‌شدنی است و جمهوری اسلامی حاضر به پذیرش هرگونه هزینه‌ای در صورت عبور از خطوط قرمز و منافع ملی کشور خود است.
سید حمدالله اکوانی در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا نیوز با اشاره به دفاع مشروع ایران در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: انتظار افکار عمومی در طول یک سال اخیر پاسخ مقتدر نیروهای مسلح کشور در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود و ادامه‌دادن سیاست صبر را قابل‌دفاع نمی‌دانستند.
اکوانی گفت  اگر ایران به حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق پاسخ نمی‌داد به معنای پذیرش تغییر موازنه قدرت در سطح منطقه به نفع رژیم صهیونیستی و کشورهای همسو با این رژیم بود.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج گفت اگر ایران به شرارت‌های رژیم صهیونیستی پاسخ نمی‌داد به معنای ضعف استراتژیک تلقی می‌شد.
اکوانی گفت اسرائیل در سایه حمایت‌های غرب به‌ویژه آمریکا و دست‌زدن به انواع ترور و جنایت در طول پنج سال گذشته به دنبال القای این موضوع به مردم ایران و جبهه مقاومت بود که ایران اراده و توان رویارویی مستقیم با اسرائیل را ندارد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه یاسوج معتقد است رژیم صهیونیستی با این روش‌ها و دنبال‌کردن سیاست ترور به دنبال این بوده است که روحیه ملی ایرانیان را دچار خدشه کند.
اکوانی گفت رژیم صهیونیستی و رسانه‌های معاند پس از حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق تبلیغات وسیعی بر علیه انقلاب اسلامی شکل دادند و چنین القا می‌کردند که ایران واکنشی از خود نشان نخواهد داد. از طرفی پس از جنایت گستره رژیم صهیونیستی در غزه این سؤال در اذهان عمومی جهان به‌خصوص مردم منطقه وجود داشت که ایران که مدافع همیشگی ملت مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت است چه زمانی می‌خواهد در مقابل این زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی مقابله کند؟
اکوانی گفت هدف این رژیم انتقال پیامی به جهان اسلام و بخصوص مردم ایران این بود که انقلاب اسلامی مهار شده، توان دفاع از خودش را ندارد؛ ایران شکست امنیتی مطلق خورده و نفوذپذیر شد، پس مردم  ایران و جبهه مقاومت بر روی توان امنیتی نظامی ایران حساب نکنند. رژیم صهیونیستی در راستای اهداف خود و نهادینه‌کردن و درپیش‌گرفتن این راهبرد به شکل‌های مختلف اقداماتی انجام داد؛ ازیک‌طرف به ترور کور دانشمندان هسته‌ای، ترور شخصیت‌های برجسته، ترور فرماندهان ارشد نظامی کشور ما روی آورد و در جنایت‌های اخیر خود به کنسولگری ایران در کشور سوریه حمله کرد. با حمله‌کردن به کنسولگری به دنبال این بود که بگوید ایران نه‌تنها شکست امنیتی خورده و توانایی آن محدود شد؛ بلکه موازنه قدرت؛ در سطح منطقه‌ای به ضرر ایران و به نفع رژیم صهیونیستی و کشورهای سازش‌کار منطقه و همسو با رژیم اشغالگر رقم خورده است. در نتیجه رژیم اشغالگر به دنبال اهداف بزرگ بود که بتواند مردم ایران و جهان اسلام را از انقلاب اسلامی ناامید کنند.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج با اشاره به تأثیرات مختلف عملیات موشکی و پهپادی علیه اسرائیل گفت طراحی و اجرای عملیات تاکتیکی اخیر تلاش رژیم صهیونیستی برای ادراک‌سازی در مورد توانایی‌های نظامی و امنیتی ایران را با شکست مواجه کرد.
اکوانی با اشاره به اینکه عملیات ترکیبی اخیر راهبرد اسرائیل و برخی کشورهای عربی را بی‌اثر کرد گفت عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موازنه قوا را به نفع ایران تغییر داد و علاوه بر رژیم صهیونیستی برخی رژیم‌های عربی که به دنبال بهره‌برداری از وضع موجود به نفع خود بودند را نیز در موضع ضعف قرار داد.
عضو هیئت‌علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوج گفت: پس از شکست‌های کشورهای عربی در سال‌های 1948، 1967، 1973 مقابل اسرائیل بر میزان اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی روز‌به‌روز افزوده شد و شوربختانه هیچ‌کدام از کشورهای جهان اسلام تاکنون اقدام درخوری در مقابل این زیاده‌خواهی و اشغال‌گری‌های رژیم غاصب نداشتند و با گسترش ظلم‌های مضاعف رژیم صهیونیستی، در افکار عمومی جهان اسلام به شکل انباشت تاریخی انتظار برخورد قاطع همیشه وجود داشت و حتی همه ملت‌های اسلامی فارغ از دولت‌هایشان این چشمداشت را داشتند که یک کشور منجی و مقتدر، حق تاریخی ملت مظلوم فلسطین و خواسته به خصوص افکار عمومی جهان اسلام را برآورده کند. بنابراین اقدام فعلی ایران با پشتیبانی مردم کشورمان پاسخی به این تقاضای تاریخی انباشته شده و برآورده نشده ملت‌های مسلمان بود. اقدامی که بیش از گذشته باعث سرافکندگی سران برخی کشورهای عربی در افکارعمومی جهان اسلام شد.

محمد بهرامی منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم
گفت: پاسخ ایران به اسرائیل کار به جا و شایسته‌ای بود.
بهرامی افزود: اسرائیل به حقوق مردم ایران تجاوز کرد و این عملیات حق مسلم ما بود.
وی تأکید کرد: نیاز بود جواب سخت و دندان شکنی به اسرائیل داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

یا
Iran, Islamic Republic of
آخ سی دانشمندان استان 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا از روشنفکر سئوال نپرسیدین؟ ها؟
دنا
Iran, Islamic Republic of
بهرامی در ارتباط با مجسمه آریوبرزن ، عدم واردات خودرو ، عدم وجود هیچگونه برنامه عملیاتی در دنیا ...... نکته حائز اهمیتی را ایراد نفرمودند ؟؟!!!!!
قباد
Iran, Islamic Republic of
بجز فتاح محمدی وشیر علی خرامین بقیه ارزش هم ندارند .
Iran, Islamic Republic of
تحلیل اسکات افسر بازنشسته ارتش آمریکا برهمه ی تحلیل های فوق برتری داشت...حتما ببینید
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1