تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۴۷۴۹۲۰
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

استاد علوم سیاسی دانشگاه یاسوج: امکان ادامه سیاست صبر استراتژیک ایران وجود نداشت / اقدام اخیر علیه رژیم صهیونیستی موازنه قوا را در منطقه به سود ایران تغییر داد

۱
استاد علوم سیاسی دانشگاه یاسوج: امکان ادامه سیاست صبر استراتژیک ایران وجود نداشت /  اقدام اخیر علیه رژیم صهیونیستی موازنه قوا را در منطقه به سود ایران تغییر داد
کبنا ؛استاد علوم سیاسی دانشگاه یاسوج گفت: مداخله مؤثر ایران این پیام را به رژیم صهیونیستی داد که صبر استراتژیک تمام‌شدنی است و جمهوری اسلامی حاضر به پذیرش هرگونه هزینه‌ای در صورت عبور از خطوط قرمز و منافع ملی کشور خود است.
سید حمدالله اکوانی در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا نیوز با اشاره به دفاع مشروع ایران در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: انتظار افکار عمومی در طول یک سال اخیر پاسخ مقتدر نیروهای مسلح کشور در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود و ادامه‌دادن سیاست صبر را قابل‌دفاع نمی‌دانستند.
اکوانی گفت  اگر ایران به حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق پاسخ نمی‌داد به معنای پذیرش تغییر موازنه قدرت در سطح منطقه به نفع رژیم صهیونیستی و کشورهای همسو با این رژیم بود.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج گفت اگر ایران به شرارت‌های رژیم صهیونیستی پاسخ نمی‌داد به معنای ضعف استراتژیک تلقی می‌شد.
اکوانی گفت اسرائیل در سایه حمایت‌های غرب به‌ویژه آمریکا و دست‌زدن به انواع ترور و جنایت در طول پنج سال گذشته به دنبال القای این موضوع به مردم ایران و جبهه مقاومت بود که ایران اراده و توان رویارویی مستقیم با اسرائیل را ندارد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه یاسوج معتقد است رژیم صهیونیستی با این روش‌ها و دنبال‌کردن سیاست ترور به دنبال این بوده است که روحیه ملی ایرانیان را دچار خدشه کند.
اکوانی گفت رژیم صهیونیستی و رسانه‌های معاند پس از حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق تبلیغات وسیعی بر علیه انقلاب اسلامی شکل دادند و چنین القا می‌کردند که ایران واکنشی از خود نشان نخواهد داد. از طرفی پس از جنایت گستره رژیم صهیونیستی در غزه این سؤال در اذهان عمومی جهان به‌خصوص مردم منطقه وجود داشت که ایران که مدافع همیشگی ملت مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت است چه زمانی می‌خواهد در مقابل این زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی مقابله کند؟
اکوانی گفت هدف این رژیم انتقال پیامی به جهان اسلام و بخصوص مردم ایران این بود که انقلاب اسلامی مهار شده، توان دفاع از خودش را ندارد؛ ایران شکست امنیتی مطلق خورده و نفوذپذیر شد، پس مردم  ایران و جبهه مقاومت بر روی توان امنیتی نظامی ایران حساب نکنند. رژیم صهیونیستی در راستای اهداف خود و نهادینه‌کردن و درپیش‌گرفتن این راهبرد به شکل‌های مختلف اقداماتی انجام داد؛ ازیک‌طرف به ترور کور دانشمندان هسته‌ای، ترور شخصیت‌های برجسته، ترور فرماندهان ارشد نظامی کشور ما روی آورد و در جنایت‌های اخیر خود به کنسولگری ایران در کشور سوریه حمله کرد. با حمله‌کردن به کنسولگری به دنبال این بود که بگوید ایران نه‌تنها شکست امنیتی خورده و توانایی آن محدود شد؛ بلکه موازنه قدرت؛ در سطح منطقه‌ای به ضرر ایران و به نفع رژیم صهیونیستی و کشورهای سازش‌کار منطقه و همسو با رژیم اشغالگر رقم خورده است. در نتیجه رژیم اشغالگر به دنبال اهداف بزرگ بود که بتواند مردم ایران و جهان اسلام را از انقلاب اسلامی ناامید کنند.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج با اشاره به تأثیرات مختلف عملیات موشکی و پهپادی علیه اسرائیل گفت طراحی و اجرای عملیات تاکتیکی اخیر تلاش رژیم صهیونیستی برای ادراک‌سازی در مورد توانایی‌های نظامی و امنیتی ایران را با شکست مواجه کرد.
اکوانی با اشاره به اینکه عملیات ترکیبی اخیر راهبرد اسرائیل و برخی کشورهای عربی را بی‌اثر کرد گفت عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موازنه قوا را به نفع ایران تغییر داد و علاوه بر رژیم صهیونیستی برخی رژیم‌های عربی که به دنبال بهره‌برداری از وضع موجود به نفع خود بودند را نیز در موضع ضعف قرار داد.
عضو هیئت‌علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوج گفت: پس از شکست‌های کشورهای عربی در سال‌های 1948، 1967، 1973 مقابل اسرائیل بر میزان اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی روز‌به‌روز افزوده شد و شوربختانه هیچ‌کدام از کشورهای جهان اسلام تاکنون اقدام درخوری در مقابل این زیاده‌خواهی و اشغال‌گری‌های رژیم غاصب نداشتند و با گسترش ظلم‌های مضاعف رژیم صهیونیستی، در افکار عمومی جهان اسلام به شکل انباشت تاریخی انتظار برخورد قاطع همیشه وجود داشت و حتی همه ملت‌های اسلامی فارغ از دولت‌هایشان این چشمداشت را داشتند که یک کشور منجی و مقتدر، حق تاریخی ملت مظلوم فلسطین و خواسته به خصوص افکار عمومی جهان اسلام را برآورده کند. بنابراین اقدام فعلی ایران با پشتیبانی مردم کشورمان پاسخی به این تقاضای تاریخی انباشته شده و برآورده نشده ملت‌های مسلمان بود. اقدامی که بیش از گذشته باعث سرافکندگی سران برخی کشورهای عربی در افکارعمومی جهان اسلام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1