تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۴۱۸۵۷۱
مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با کبنا:

بوی سیاست از این اداره بلند نخواهد شد / سیاسیون بخواهند دخالتی کنند، بنده زیر بار نخواهم رفت / درب این اداره برای همه عزیزان، هنرمندان و سرمایه‌گذاران باز خواهد بود

۳۶
۲
بوی سیاست از این اداره بلند نخواهد شد / سیاسیون بخواهند دخالتی کنند، بنده زیر بار نخواهم رفت  / درب این اداره برای همه عزیزان، هنرمندان و سرمایه‌گذاران باز خواهد بود
کبنا ؛در یکی از روزهای اواسط اسفندماه میهمان «مجید صفایی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بودیم. مجید صفایی چند ماهی است سمت مدیرکلی سازمان را عهده دار شده، و طی این مدت فعالیت خوبی داشته است، با او درباره کرونا، و مسائل پیرامون پروژه‌های گردشگری و صنایع دستی، عدالت و مدیریت پروژه‌ها و سیاست به گفت و گو نشستیم که در زیر شرحان آمده است.

کبنا نیوز - اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مقابله با ویروس کرونا چه اقداماتی داشته است؟
از طریق وزیر محترم بخشنامه‌ای صادر شد که تاسیسات گردشگری حتی الامکان مسافر و گردشگر نپذیرد و تعطیلی کامل داشته باشد، تمام تاسیسات گردشگری را تاکنون ساماندهی کردیم و تیمی 15 نفره متشکل از صاحبنظران، مشغول بازدید در سطح استان شدند، تمام نکاتی که در رابطه با نظافت و سم زدایی باید انجام گیرد مدنظر قرار گرفت، این تیم تا پایان نوروز مستقر هست و احتمالاً هفته آینده در راستای نظارت مستقیم، به شهرستان کهگیلویه و بهمئی وارد خواهد شد.
همینطور کلیه سفره خانه‌های بین راهی، مهمانپذیرها اکثراً تعطیل هست، بازدید میدانی از آبشار یاسوج داشتیم که دستور تعطیلی نیز دادیم و اکثراً نیز تعطیل هستند.

کبنا نیوز - قیمت هتل‌ها و مهمانپذیرها بعد از خارج شدن از شرایط فعلی، تغییر خواهد کرد؟
قطعاً قیمت هتل‌ها بعد از پاکسازی و از بین رفتن ویروس، همان قیمتی خواهد بود که گردشگران پیش از عید هتل رزرو کرده‌اند و هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

کبنا نیوز - برای رسیدن به وضعیت بهتر در گردشگری چکار می‌توانیم بکنیم؟
رویکرد دولت تدبیر دولت و امید این است که تحولاتی در صنعت گردشگری رخ دهد، با پیگیری‌های استاندار، معاونین ایشان و بنده که در این مدت در خدمت دولت بوده‌ام اعتباری به تلکابین راکد مانده یاسوج تخصیص یافته، که حدود 2
0 میلیونش اخذ شده، کار به نحو احسن در حال انجام است و در سال 99 ان شاء الله افتتاح خواهد شد.
باید کمپ اقامتی با تمام امکانات رفاهی و تفریحی تأسیس شود تا بتوانیم خدمات مطلوبی به هم استانی‌ها و گردشگران ارائه دهیم. همچنین به واسطه این امکانات اشتغال زایی و درآمدزایی برای مردم ما ایجاد خواهد داشت.
پارک آبی یاسوج، بهترین پارک منطقه جنوب کشور خواهد بود، مشکلات در حال رفع است، و ان شاء الله در سال 99 افتتاح خواهد شد.
موزه ملی استان، جزء بهترین موزه‌ها در منطقه جنوب است که در حال رفع و رجوع کارهای نهایی این پروژه هستیم، و از اعتبارات استان توانستیم بودجه‌ای مهیا کنیم تا در سال آینده انشالله مجموعه موزه مسقر خواهد شد.
همینطور جلسه‌ای با مدیرعامل آب استان داشتیم تا بتوانیم در کنار سدها و دریاچه‌ها اقامتگاه‌های گردشگری را مهیا کنیم.
2 هزار اثر تاریخی میراث فرهنگی و صنایع دستی داریم که 770 اثر، ثبت ملی شده‌اند، بلادشاپور از جمله بهترین آثار ملی استان در سطح کشور است که در حال مرمتان هستیم و ان شاء الله با اعتبارات ابلاغی که از تهران صورت خواهد گرفت ساماندهی خوبی شود.

سیاسیون بخواهند دخالتی کنند بنده زیر بار نخواهم رفت / درب این اداره برای همه عزیزان، هنرمندان و سرمایه داران باز خواهد بود

در حوزه صنایع دستی، بازارچه صنایع دستی تأسیس شده که در سال آینده افتتاح خواهد شد، اعتباراتی خواهیم گرفت، 5 هزار هنرمند داریم که امیدواریم بتوانیم هنرمندانمان را ساماندهی کنیم و دست دلالان را قطع کنیم، این بازارچه‌ها باعث خواهد شد عرضه بصورت مستقیم صورت گیرد.
پایلوت صنایع دستی استان سادات محمودی دنا و بیدزرد و سربیشه گچساران است که انشالله ساماندهی خواهیم کرد که این سه حوزه همگام با هم حرکت کنند که نواقصی ایجاد نشود.
در آینده باید بازارچه دائمی را به خارج از استان و کشور معرفی کنیم و برنامه‌های سازمان گردشگری را در سال آینده به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

کبنا نیوز - برای برخی از هنرمندانی که نسبت به سازمان خوش
بین نیستند و دلسرد شده‌اند چه پیامی دارید؟

تمهیدانی اندیشیده‌ایم که جلسه مشترکی با کلیه هنرمندان صنایع دستی استان برگزار کنیم، تمام راهکارها و حمایت‌ها را به هنرمندان ابلاغ کنیم. همه هنرمندان تحت حمایت ما خواهند بود. در تمام جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها باید از همه عزیزان استفاده شود. اینطور نیست که یک گروه خاصی مورد حمایت باشد، همه زیر یک چتر هستند، و هیچ تبعیضی قائل نخواهیم شد.

کبنا نیوز - مسائل سیاسی در استان وجود دارد، شما برای مدیریت سازمان چه سیاستی اتخاذ خواهید کرد؟
زمانی که بنده در این اداره مسئول هستم بوی سیاست از این اداره بلند نخواهد شد، هیچ تبعیضی قائل نخواهیم شد و درب این اداره برای همه عزیزان، هنرمندان و سرمایه داران باز خواهد بود.

کبنا نیوز - برخی‌ها زمین‌هایی را به اسم طرح‌های گردشگری تسهیلاتی گرفته‌اند و زمین‌هایی برده‌اند ولی مشخص نیست چه شده، شما چه سیاستی در این زمینه‌ها خواهید داشت؟
در حوزه سرمایه گذاری دستور داده شده که کلیه پرونده‌های گذشته بازبینی شود، طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی دارند و فعال هستند حمایت شوند، و طرح‌هایی که  تسهیلات گرفته‌اند ولی فعالیتی ندارند، حمایتی نخواهند شد. مواردی اینچنینی باید انجام گیرد، خواهد گرفت، و من بعد نیز با سخت گیری بیشتر و با نظارت کمیته فنی تسهیلات طرح‌های گردشگری ارائه داده خواهد شد.

کبنا نیوز - بعضی از طرح‌های گردشگری درگیر بی عدالتی بوده و طرح‌ها به نورچشمی داده می‌شد، شما به چ شکل عمل خواهید کرد؟
23 اردوگاه تحت نظر اداره گردشگری است، بر مبنای فراخوانی که دادیم، 3 تا از این پروژه‌ها تحویل سه سرمایه گذار گردیده، این فراخوان بر اساس این است که هر کسی که توانایی دارد و توانمند است پروژه به وی داده خواهد شد، بر اساس چارچوب قانون تحویل داده خواهد شد، قطعاً بر اساس روابط طرح و
پروژه تحویل داده نخواهد شد. واسطه  پذیرش نخواهد شد. کسی که بتواند به عنوان سرمایه گذار کار کند، پروژه به وی داده خواهد شد، از نزدیک‌ترین کسان ما تا دیگران هیچ فرقی وجود ندارد. تدبیر این است که این فعالیت‌ها به اهل خود، کسی که مستحق است، کسی که بتواند کار کند داده شود.



کبنا نیوز - برای اجرای برنامه‌ها عدالت اعتبار و توزیع اعتبار در تمام استان وجود دارد؟
قبل از شیوع ویروس کرونا، جلسات متعددی در ستاد سفر داشتیم برای آنکه شادی و نشاط برای مردم استان ایجاد شود، قبلاً جشن‌ها بصورت کاروانی و شهر به شهر برگزار می‌شد، هر روز این برنامه در یک شهرستان برگزار می‌شد، اما رویکرد جدید این است که از ظرفیت‌های بومی هر شهرستان برای جشن‌های آن شهرستان استفاده کنیم، بنابراین من بعد، چیزی به اسم کاروان نخواهد رفت. کلیه شهرستان‌ها با یک چشم دیده خواهند شد.

کبنا نیوز - در انتصاب مدیران به چه شکلی عمل خواهید کرد؟
در رابطه با انتصابات، مجموعه اداره کل، بحث شایسته سالاری را مدنظر دارد، روزی که مسئولیت گرفتم مبنی بر فعالیت و کار بود. هر کسی توانمندی دارد از هر طیفی باشد کار می‌کند، اگر کسی توانمندی نداشته باشد و سیاسیون بخواهند دخالتی کنند بنده زیر بار نخواهم رفت.
بنده تعامل خوبی هم با نمایندگان دارم ما تمام اموراتمان با تعامل است، احترام خاصی برای نمایندگان، هم گذشتگان و هم نمایندگان جدید دارم. ان شاء الله با تعاملی خوب بتوانیم تحولات خوبی در زمینه‌های گردشگری و صنایع دستی بتوانم انجام دهیم.

کبنا نیوز - برای کارکنان سازمان کاری صورت داده‌اید؟
واقعیت امر، اولین اولویت کاری را در بحث رفاه حال کارکنان قرار دادیم تا بتوانیم درشان عزیزان حمایت خوبی و اعتبارات خوبی براه رفاه حال عزیزان داشته باشیم،  با توجه به وضعیت ایام نوروز فعلاً برنامه‌ای نداریم، تحت نظر وزارت خانه هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

جواد
Iran, Islamic Republic of
سلام
اقای صفایی/ . مردم فراموش نمی کنند که مدیریتتان محصول و مدیون سیاسیون و سیاسی بازی فلان نماینده مجلس می باشد .
بلی
Iran, Islamic Republic of
خودت را به هر سیاسی تا شدی مدیر حالا......
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سازمانت که سیاست بیا منش، . خوت شات شیت نکن.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
هزارتاجگردون هم پشت سرت بو،تواصلاح طلب هستی روشنفکر وموحد تورابه بهانه همین حرفی هم که زدی /.گزینه جایگزین شما هم الان مشخص شده است.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
برارد عزیز به واسطه سیاست اجا نشسته اید ؟چرا ؟اگر نه همین سیاسیت بود که حالا که شما مدیر نبودید .پس گفته شما با عق جور در نمی اید .
رضا
United Kingdom
آخه چطور ممکنه کسی. مدیر کل میراث فرهنگی،حالا بخواد مانع سیاسی بازی و جناح بازی در سیستم بشه؟؟؟؟!!!!
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا اینجوری که میگی عالیه جناب صفایی احتیاط دور وریات در اداره بکن عده ای برا جایگزینیت نقشه دارن
نوربخش صالحی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشی عرض تبریک دارم خدمتتون به جهت تحویل گرفتن پست مدیرکلی . از نیروهای سابق موقت در اداره بودم که با دو سال و اندی سابقه بعلت عدم تامین اعتبار از کار برکنار شدم خواهشمند است تلاش کنید که مجددا بتوانم در آن اداره مشغول بکار شوم ضمن اینکه اویل امسال حدود 10 بار با هزینه شخصی به اتفاق نیروهای گچساران و باشت که همین مشکل را داشتند به یاسوج اومدیم و از طریق استادناری و بازرسی و مدیرکل سابق آقای باقری مراجعه کردیم و نتیجه نگرفتیم و بجای ما چندین نفر استخدام کردند تقاضا دارم برای احقاق حقمان تلاش نمایید. با تشکر نوربخش صالحی نیروی سابق سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری09178427785
همکار
Iran, Islamic Republic of
به زودی طوفان سیاست همه چی رو به هم میریزد.خواهیم دید
Iran, Islamic Republic of
باید میگفتی بوی سیاست از این اداره تمام نخواهد شد... نزن از این حرفا... کرونا کم میاره
ناصر
Romania
شما گفتی ما باور کردیم باحرفاتون یاد این شعر میافتم؛ 
همه چی آرومه ،غصه ها خوابیدن
همه چی آرومه من چقدر خوشحالم
Iran, Islamic Republic of
. مگر میشه نماینده ای که تو را گذاشته دخالت نکنه . همه میدونند هیچ کسی بدون سفارش نماینده پست نمیگیره و چون وامدار نماینده است پس گوش به فرمان اوست و اینجاست که سیاست وار د سیستم میشه .
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد خستگی ناپذیر
الف
Iran, Islamic Republic of
آخ آخ آخ آخ آخ آخ آخ خدایا این بار کج را به مقصد نرسان خدایابه فریاد برس
شاد
Iran, Islamic Republic of
فاتحه بخوانیم
مردانی
Iran, Islamic Republic of
سوابق و.....
لاله
Iran, Islamic Republic of
گپ
محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
از محیط زیست چه خبر
علی
Iran, Islamic Republic of
،دسته پیش ایگری پس نیفتی
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
درب اداره برای سرمایه داران باز است یا برای سرمایه گذاران؟؟؟؟
همکار
Iran, Islamic Republic of
خودتان راناراحت نکنیداین صفایی کافی بود میخش روبکوبه حالاکه کوبیده تاجگردون هم تمام قدپشتشه وصفایی ادم کارگشته سیایته تابازنشستگیش توپی که به مجلس بسته شده بودبه میراث فرهنگی هم ببندیش جابه جاش نمیکنه
همکار
Iran, Islamic Republic of
ماخوشحال میشیم مستقل عمل کنیدچون میدانم اگرچنین کنیداداره موفقی خواهی داشت امانمیشه بدون تاجگردون واقعاماقدردان تاجگردونیم پس بازهم تقاضای همکاری تاجگردون راداریم تامیراث باشمابه اوج برسد شمامدیرتو انمندی هستیدالبته اگه تاجگر ون همراهت باشه که میدانیم هست
Iran, Islamic Republic of
ببینیم حرف تاعمل درزمان معاونتت خوب عمل کردی امیددارم درزمان مدیریتت هم رفاه همکاران وموفقعیت اداره روببینیم
Iran, Islamic Republic of
ببینیم حرف تاعمل درزمان معاونتت خوب عمل کردی امیددارم درزمان مدیریتت هم رفاه همکاران وموفقعیت اداره روببینیم
Iran, Islamic Republic of
ببینیم حرف تاعمل درزمان معاونتت خوب عمل کردی امیددارم درزمان مدیریتت هم رفاه همکاران وموفقعیت اداره روببینیم
ادب
Iran, Islamic Republic of
یاد حاج قام نوذریبخیر که می‌فرمود در مدیریت نباید عصای کسی زیر بغلت باشد همه میدونن عصای کی زیر بغل شماست 😃😃😃😃
هبدالهی
Iran, Islamic Republic of
بوی سیاست بلند نخواهد شد لاف بی مزه ای بود
Iran, Islamic Republic of
صفایی جان دونی رفتنیه .هی دست پا ایزنی!چکارت داریم تا میتونی بگو از این مدل حرفا .تا نامه انتصاب مدیر جدید آوردن جلو میزت اونوقت بگو که نمیزارم .الان وقت خونه تکونی سیاسیه .پس تا میتونی این دوماه هرچه دل تنگت میگه بگو
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
سلام احساس می کنم بعضی از کامت های دوستان بوی کینه ورزی ميده ولی استنباط این حقیر اينه که مدیری با این اقتدار و مصمم برنامه و اهداف حال و آتی خودشو شفاف در رسانه بیان میکنه و از همه مهمتر خودشو زیر بلیط هیچ شخص و جریان و منطقه ای نمیبینه ميتونه در حوزه کاری به استان کمک کن
زاگرس
Iran, Islamic Republic of
مهم اینه که اقای صفایی واقعا برازنده ای مدیریت است و اینکه ایشون تمام تلاش خودش می کنه متاسفم برای اینکه هر مدیر بیاد شما دست از مخالفت بر نمی داریم ،اگه همه با هم همکاری کنیم اثرات مثبت گردشگری را در اینده در زندگی همگی حس میکنیم .خسته نباشی اقای صفایی .
باوی
Iran, Islamic Republic of
تا پایان دولت روحانی جات امنه بعدش باید رفع زحمت کنی متاسفانه... اخ سی ای صندلی که به هیچ کس وفا نیکنه
Iran, Islamic Republic of
صفایی بیدی نیست که با این بادها بلرزه.محکم و استوار
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد روزهای سخت
صفا
Iran, Islamic Republic of
په تو خو ایگی هیچ از قراردادهای هنرمندانه قبول نیارم، همشو مشکوکن قراردادل دوره مدیر کل قبلی
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر صفایی .
عباسی
Iran, Islamic Republic of
درود بر صفایی .اقای صفایی بر تمام جوانب کار اگاه و هوشیار هستند و در مدیریت بی نظیر هستند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1