کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گفت‌وگو با فعال سیاسی اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد در غرفه کبنانیوز؛

بعضی مدیران ما به دنبال «کوتوله پروری» هستند / برخی فقط نردبان ترقی می خواهند که برایشان هزینه بر است / انشقاق بین اصلاح‌طلبان بویراحمد و دنا عمیق نیست، به توافق می‌رسند

20 آبان 1398 ساعت 13:56

تصورم این است که مدیران ما خیلی به دنبال تقویت و رشد آدم‌هایی که حرفی برای گفتن دارند نیستند، برخی مدیران به دنبال کوتوله پروری هستند تا خود بولد و بزرگ به نظر بیایند. اگر یک آدم توانمند را در کنار خود بگذارند، فردی که هم شایستگی از نظر تحصیلات دارد و هم وجهه اجتماعی خوبی در جامعه دارد مدیر بالادست ممکن است فکر کند به چشم نمی‌آید، نه تنها در استان ما، بلکه در جوامع سنتی کوتوله پروری باب است. البته لزوماً منظور بنده خانم‌ها نیستند، این مشکلی کلی و اجتماعی است. ولی ما هم در دولتی که برایش زحمت کشیدیم، نردبان ترقی خیلی‌ها شدیم، افراد در جایگاه بالاتری قرار گرفتند ولی حتی مشورت و نظری هم از ما نگرفتند می‌خواهم بگویم این برای آن فرد و جریان برای زمان‌های آتی هزینه بر خواهد بود.


رقیه پناهی فعال سیاسی اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد دقایقی میهمان غرفه کبنانیوز در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بود. گفت و گویی درباره وضعیت مطالبات زنان و انتخابات با وی صورت گرفت که در ادامه آمده است.
فضای مطالبه‌ای زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد را چگونه می‌بینید؟
فضای استان کهگیلویه و بویراحمد بستر همواری برای ظهور این مطالبات نیست، هر چند که در اندیشه ما مطالبات زنان در اولویت است. انتظار داریم از زنان توانمند و زنانی که حرفی برای گفتن دارند، زنانی که هویت و شناسنامه اندیشه‌ای دارند استفاده شود، هر چند که قبول داریم بسترهای لازم هنوز فراهم نشده ولی این راهی هم که آغاز شده بد نبوده، هر چند ایده آل هم نبوده است. جریان اصلاح طلب گزینه‌هایی هم به آقای کلانتری معرفی کرده‌اند ولی خوب صلاح ندیده‌اند استفاده کنند.
در مورد این مصوبه دولت که مدیران کل و مدیران باید معاون زن داشته باشند جمعیت زنان مطالبه داشته و این موضوع را پیگیری کرده است؟
بخشی از مطالبات ما مطالبات اندیشه‌ای است، بخشی از مطالبات ما فرهنگی اجتماعی است. اینکه همیشه فریاد بزنیم و وا اسفاه بگوییم خیلی نگاه خوبی نیست، من همیشه عرض کرده‌ام نگاه امیدوارانه و توانمندنگرانه را بیشتر دوست دارم. البته ما مطالباتمان را در چند نوشتار و مصاحبه بیان کردیم، به شخصه عزت نفس و جایگاه فکری خودم و زنان نوعی دیگر آنقدر برایم قابل احترام هست که نخواهم برای بدست آوردن پست و جایگاهی که حتی تصور می‌کنیم حقمان است مطالبه گری نکنیم. آقایان مدیر باهوش هستند، حتماً دلیلی برای خود و برای این کارشان دارند. البته ما هم آدم‌های ساده لوحی نیستیم، ما هم تجزیه و تحلیل می‌کنیم، اگر خواستند تحلیل‌هایمان را ارائه می‌کنیم.
در رابطه با موضوع حضور زنان در دولت حتی رئیس جمهور هم تاکید کرده بود که از زنان در بدنه مدیریتی استفاده کند چرا آنطور که باید و شاید به زنان امکان رشد و فعالیت در دولت داده نشده است؟
تصورم این است که مدیران ما خیلی به دنبال تقویت و رشد آدم‌هایی که حرفی برای گفتن دارند نیستند، برخی مدیران به دنبال کوتوله پروری هستند. تا خود بُلد و بزرگ به نظر بیایند. اگر یک آدم توانمند را در کنار خود بگذارند، فردی که هم شایستگی از نظر تحصیلات دارد و هم وجهه اجتماعی خوبی در جامعه دارد مدیر بالادست ممکن است فکر کند به چشم نمی‌آید، نه تنها در استان ما، بلکه در جوامع سنتی کوتوله پروری باب است. البته لزوماً منظور بنده خانم‌ها نیستند، این مشکلی کلی و اجتماعی است. ولی ما هم در دولتی که برایش زحمت کشیدیم، نردبان ترقی خیلی‌ها شدیم، افراد در جایگاه بالاتری قرار گرفتند ولی حتی مشورت و نظری هم از ما نگرفتند می‌خواهم بگویم این برای آن فرد و جریان برای زمان‌های آتی هزینه بر خواهد بود.
نارضایتی‌هایی در جریان اصلاح طلبی وجود دارد تصور برخی اصلاح طلبان این است که جریان از آنها نظرخواهی نمی‌کند، از طرفی برخی معتقدند سید باقر موسوی فردی بیرون استان است و نباید برای جریان اصلاح طلب داخل استان تصمیم بگیرد و در کل انشقاق وجود دارد نظر شما چیست؟
بعید میدانم چنین موضوعی در جریان وجود داشته باشد، حتی تعریف اصلاح طلبی هم این هست که هر کسی دیدگاه خود را مطرح می‌کند، بر اساس خرد جمعی تصمیم نهایی گرفته می‌شود، اینطور نیست که دیکتاتوری باشد و یک کسی تصمیمی بگیرد و بقیه اجرا کنند. پس به نظر من این ایراد نیست و حتی حسن است. جریان اصلاح طلبی به تکثرگرایی اعتقاد دارد، به تشکل و تحزب اعتقاد دارد و اگر بنا باشد که از اختلاف نظرات و هویت‌های مختلف استقبال نشود که اصلاً هویت اصلاح طلبی زیر سؤال می‌رود. بعید می دانم انشقاق در این دوره آنقدر عمیق باشد که مشکلی پیش بیاید.
با توجه به عملکرد دولت تدبیر و امید آیا اصلاح طلبان شانس پیروزی دارند؟
به نظر من خیلی زود است برای اینکه در این باره نظر بدهیم.
به عنوان کسی که در تشکل‌ها حضور فعال دارد توصیه‌تان به اصلاح طلبان بویراحمد و دنا که در حال حاضر چند دستگی بر سر کاندیدا در بینشان وجود دارد چیست؟
ان شاءالله همه‌شان به توافق خواهند رسید و خبرش را خواهید شنید. ولی توصیه من به همه افرادی که در مسند قدرت جریان‌ها و تشکل‌ها هستند این است؛ سیاست‌هایی که برخی افراد نردبان ترقی بشوند و بعد به حاشیه رانده شوند در دراز مدت جواب نمی‌دهد و برایشان هزینه‌هایی دارد.
 


کد مطلب: 414642

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/414642/بعضی-مدیران-دنبال-کوتوله-پروری-هستند-برخی-فقط-نردبان-ترقی-می-خواهند-برایشان-هزینه-انشقاق-بین-اصلاح-طلبان-بویراحمد-دنا-عمیق-نیست-توافق-می-رسند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1