تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۱۰۷۴۹
جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج؛

کهگیلویه و بویراحمد در انتهای جدول صنعت کشور / عبور از 100 خان رستم برای اخذ مجوز واحدهای صنعتی / حال و روز صنعت کهگیلویه و بویراحمد خوب نیست

۱۵
۰
کهگیلویه و بویراحمد در انتهای جدول صنعت کشور / عبور از 100 خان رستم برای اخذ مجوز واحدهای صنعتی / حال و روز صنعت کهگیلویه و بویراحمد خوب نیست
کبنا ؛او را به اسم پدر بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد می‌شناسد، چهره جدی و گاهی عصبانی وی را در جلسات همه مسئولان، اهالی رسانه و متولیان بخش خصوصی هنگام صحبت کردن در دفاع از حق و حقوق بخش تولید و خصوصی دیده‌اند، جبار کیانی؛ اتاق بازرگانی یاسوج را از یک خانه استیجاری در سالم یاسوج به قلب و مرکز استان آورد و ساختمانی را برای بخش خصوصی بنا کرد که در هیچ جای استان شبیه این ساختمان وجود ندارد. کیانی‌پور با دست خالی با استان‌های با قدمت 50 ساله و 100 ساله رقابت می‌کند اگر الان در تهران کارگاه‌های آموزشی برای بازرگانان، فعالین بخش خصوصی و واحدهای تولیدی برگزار می‌شود در یاسوج این دوره‌ها به مراتب بهتر و با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود علاوه بر توجه کیانی به مقوله آموزش در اتاق بازرگانی یاسوج برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از هیچ کوشش فروگذاری نکرده است، در بلاد غرب از روسیه تا بلغارستان و کشورهای حوزه خلیج فارس اکنون می‌دانند که استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف چه ظرفیت‌هایی دارند. بدون شک باید نام جبار کیانی‌پور برای همیشه در کنار بخش خصوصی و واحدهای تولیدی بیاید او همواره متعصبانه بخش تولید و رونق بخش خصوصی را مورد حمایت قرار می‌دهند. در هفته صنعت و معدن قرار داریم و با جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت و گو‌یی انجام گرفته که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
«جبار کیانی پور» ‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج ضمن تبریک هفته صنعت و معدن افزود: امروز حداکثر ۳۰ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند و در خارج از شهرک‌های صنعتی مثل بلوک زنی و کارگاه‌های سیمانی و صنایع بزرگ‌تر شرایط بهتر است.
وی اظهار کرد: آنچه بخش صنعت و معدن را آزار می‌دهد ثابت نبودن نرخ ارز و ثابت نبودن قیمت‌ها برای مواد اولیه است، بیان کرد: این موضوع بسیار مهم است و صنعتگران با این مساله دست و پنجه نرم می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج خاطرنشان کرد: ورود به بازارهای بین‌المللی به علت تحریم مساله پیچیده است و به دلیل گرانی و تورم سرسام‌آور قدرت خرید مردم کاهش یافته که در نتیجه تقاضا برای محصول روز به روز در حال کاهش است.
بانک‌ها عرصه را بر واحدهای تولیدی تنگ کرده اند
کیانی پور تصریح کرد: بانک‌ها هم حکایتی دارند، حکایتی که از سال‌ها مانده و هم اکنون عرصه را بر واحدهای تولیدی تنگ کرده اند، سرمایه در گردش بسیار سخت تزریق می‌شود. همچنین برای تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش بهانه وثیقه‌های سهل البیع و در سطح شهر از صنعتگران مطالبه می‌کنند که صنعتگران چنین وثیقه‌هایی ندارند.
وی ادامه داد: دولت در پرداخت بدهی‌های خود به بخش خصوصی ناتوان است و بجای تزریق نقدینگی، اسناد خزانه تزریق می‌کند، این اسناد برای دو سال آینده است که ناچار هستند با ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش قیمت این اسناد را بفروشند و این مساله باعث آسیب دیدن صنعتگران می‌شود.
حوزه صنعت و معدن شرایط بدی را سپری می‌کند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در خصوص شرایط حاکم بر حوزه صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حوزه صنعتی و معدنی استان به دلیل تردید مدیران این حوزه در بقا مسئولیت شأن شرایط بدی را سپری می‌کند.
کیانی پور بیان کرد: مدیران صنعت استان اطمینان از ادامه کار حوزه خود را ندارند و به همین خاطر به نظر می‌رسد که جو نامطمئنی در این حوزه حاکم است.
وی تاکید کرد: تجارت خارجی استان شرایط سخت و پیچیده‌ای دارد و عملاً در طول سال‌های گذشته نتوانسته ایم هیچ کمکی از دولت، سازمان توسعه تجارت، وزارت صمت برای رونق بخشی به فضای کسب و کار در استان و مبادلات بین المللی و صادرات خدمات کالا داشته باشیم و استفاده کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با بیان اینکه در حوزه معدن شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد بدتر از حوزه صنعت و تجارت است، افزود: معادن این استان عمدتاً به دلیل تأمین نبودن ماشین آلات و تزریق نکردن نقدینگی متأسفانه فعال نیستند و از طرفی چون بازار ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی کم شده و دچار رکود است که در نتیجه نیاز به مصالح معدنی نیز کم است.
کیانی پور گفت: طبیعی است که باید بخشی از واحدهای صنعتی که سالهاست زمین گیر شدند و بخش عمده‌ای از منابع ملی و سرمایه مردم، کشور و بانک‌ها را در دست دارند راه بیفتند و شروع به تولید کنند.
وی اظهار کرد: اگر قرار است اتفاقی در حوزه صنعت و معدن استان بیفتد باید این بخش با کمک استاندار، معاون اقتصادی استانداری، دستگاه‌های تأمین منابع مالی از جمله بانک‌ها و دستگاه‌های صدور مجوزها و خدمات رسان همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.
گذشتن از ۱۰۰ خان رستم برای گرفتن مجوز یک واحد صنعتی!
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج تصریح کرد: اخذ مجوزها امروز خیلی سخت شده و همه را زمین گیر کرده است و تا بخواهیم یک مجوز واحد صنعتی بگیریم باید از هفت خان که هیچ بلکه باید از ۱۰۰ خان رستم بگذریم. برای گرفتن جواز تأسیس، موافقت اصولی و پروانه بهره برداری حداقل ۴۰ و حداکثر ۸۰ استعلام اخذ شود تا بتوانیم موفق شویم و عملاً بروکراسی پیچیده اداری و همراهی و همکاری نکردن، متقاضیان سرمایه گذاری را دلسرد می‌کند.
کیانی پور ادامه داد: این مسائل به موانعی برای سرمایه گذاری تبدیل شده اند که سرمایه گذاران را ترغیب می‌کند که پول‌های خود را به دلالی، سفته بازی و خرید و فروش املاک هزینه کنند و در واقع خود تحریمی‌های داخلی و موانع تولید به مراتب سخت‌تر از موانع خارجی است.
اتحاد جبهه داخلی در مقابل جنگ اقتصادی دشمن
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور دچار جنگ اقتصادی است و دشمن ناجوان مرد با تمام توان به جنگ اقتصادی ما آمده قاعدتاً باید جبهه داخلی متحد باشند و با ارائه برنامه‌های دقیق، کارشناسی و کمک‌های بی شائبه تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنند و در صورتی که همه دست به دست هم دهند و در کنار هم باشیم بر مشکلات فائق خواهیم آمد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج بیان کرد: و در ادامه می‌توانیم واحدهای صنعتی زمین گیر شده که می‌توانند به چرخه تولید برگردند را برگردانیم، با کمک به واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰، ۷۰ درصد به رونق آنها کمک و وارد چرخه تولید کنیم و با کمک به طرح‌های اشتغال روستایی این واحدها را راه اندازی کنیم و ضمن رونق بخشیدن به تولید در بازارهای اطراف کشور می‌توانیم نقش آفرین باشیم.
کیانی پور اضافه کرد: باید عزم جزم، شرایط را درک و تهدیدها را جدی بگیریم و صادقانه تولید را سرپا نگه داریم و جنگ و تهدیدهای اقتصادی را به فرصت تبدیل کنیم. نباید در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها عقب نشینی کنیم و ناامید شویم بلکه باید صبر کنیم و امید را بر جامعه حاکم کنیم چراکه زمان این تهدیدها ناچیز است و با اتحاد از این گردنه نیز همچون گذشته عبور خواهیم کرد.
وی در خصوص مطالبات بخش خصوصی استان از دولت تاکید کرد: بخش زیادی از طلب بخش خصوصی از دولت سال ۹۷ تهاتر شده و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان طلب بخش خصوصی از دولت است که امسال نیز این تبصره قانونی بودجه وجود دارد که امیدواریم حجم بالایی از طلب بخش خصوصی از دولت را در مقابل بدهی بخش خصوصی به بانک‌ها تهاتر شود.
کهگیلویه و بویراحمد در انتهای جدول صنعت کشور
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در رابطه با رشد صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان در ته جدول کشور قرار دارد، استانی صنعتی نیستیم و ظرفیت‌های صنعتی استان باوجود توانی که داریم، بسیار پایین است، شاید جزو پایین‌ترین رده استان‌های کشور و شاید آخر استان هستیم و در این زمینه حرفی برای گفتن نداریم.
کیانی پور اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کمک‌های بازسازی و نوسازی صنایع ایران ایدرو یا امیدرو عددی نداشته ایم اما اگر هم باشد خیلی ناچیز است.( ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

صدای استان
Iran, Islamic Republic of
با این همه القاب و اکناف پرطمطراق که به آقای کیانی داده اید ایشان بفرمایند کدام سرمایه گذار را تاکنون به استان آورده اند کدام تاجر و بازرگان فعال و بزرگ را به استان آورده اند ؟ ماحصل قریب بیست سال قرارگرفتن در راس قوی ترین و پولدارترین تشکل بخش خصوصی چه رهاوردی برای استان داشته است؟ بنظر شما سفرکردن با پول دیگران به کشورهای دیگر کار بزرگی است؟ بنظر شما ساختن ساختمان با پول اطاق ایران کار سختی است آن هم وقتی که خودت پیمانکار آن باشی ؟ باید کمی واقع بین بود . بلند حرف زدن و حرفهای زدن چاره ای را دوا نمی کند. به عمل کار برآید. قریب بیست افراد بر اطاق استان افتاده ایشان که به مدد نظام و پیمان های بزگ و چندمیلیاردی به عنوان یکی از سرمایه داران استان است خودش کدام کار تولیدی راه اندازی کرده است؟ چقدر از کالاها و محصولات استان را صادر کرده است؟ اگر نگویید که در حال احداث کارخانه شن و ماسه هست. بله در حال احداث هست اما برای تامین مصالح مورد نیاز . برای گرفتن بیش از دو هکتار زمین . برای اخذ وام نزدیک به هشت میلیارد تومن ناقابل. کدام صنعتگر برای تولید شن و ماسه برای هشت میلیارد تومن معرفی شده؟ حرف بسیار است . لطفن اگر به دنبال توسعه استان هستید به دنبال اطلاع رسانی شفاف هستید دقیقا" این مطالب درج شود. قطعا" فرصت برای آقای کیانی جهت دفاع فراهم هست . هرچند حرفهای ناگفته هم بسیار هست.
Iran, Islamic Republic of
جناب معين التجار ، رييس پارلمان بخش خصوصي ، پدر صن.
حساب كشي هم كه در كار نيست
خلاصه اوضاع همه جوره بر وفق مراده
باش تا صبح دولتت بدمد
کار خانه دار
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم کبنا انصافا شما که پیگیر هستید تمام صحبتهای آقای کیانی را کنار هم بگذارید همه دریک سطح وتکراری وبدون راهکار ؟
از ایشان سوال شود در بخش صنعت اتاق بازرگانی چه خدمتی تاکنون به استان کرده است ؟
آیا اتاق بازرگانی به غیر از تشکیل چند کلاس که ان هم یک عده ای خاصی برای گواهی حضور داند برای پیشرفت صنعت استان چه اقدام مثبتی انجم داده .
در سال گذشته روسها امدند وخارحجی های دیگه چه نتیجه ای در بر داشت ما بازار. که در 200کیلومتری است کاری براش نمی تونیم بکنیم می خوایهم 3000کیلومتر ان طرف تر اقدامی جهت صادرات انجام دهیم فقط هزینهشد.؟
خواهش دارم از ایشان سوال شود ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خوب درست جنابعالی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی وعضو هیات مدیره شهرکهای صنعتی ورئیس هیات مدیره شرکت نمایشگاههای دائمی استان چه عملکردی داشته اید .
چند شغل را ایشان اشغال کرده چرا حداقل یکی را انجام نمی دهد که بقیه به دیرگان سپرده شود .
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
از سال 1370 تاکنون . را می شناسم علاقمند است که برخی مسایل استان حل شود اما با شگردی که دارند معمولا سعی می کنند (در معنای لفظی بر پرتاب کردن رو به بیرون یا رو به جلو دلالت دارد و به فرآیند یا اسلوبی اشاره دارد که افراد به مدد آن، ایده ها، تصویرها و تفکرات خود را بر محیط بیرونی شان تحمیل می کنند)مسایل را تبیین کنند و به نوعی به مسئولین ارشد به ویژه کسانیکه تازه مسئولیتی را بعهده گرفته اند خود را هم چی دان و دیگران را بی سواد قلم داد کنند. که این بزرگترین ظلمی است که ما خودمون به نیروهای باسواد که در پستو ها به فراموشی سپرده شده اند می کنیم. براستی راه برون رفت شورای برنامه ریزی استان و... از وضعیت نا کارآمد در چندین ساله اخیر فقط داشتن دستور کار است؟ قطعاً جواب خیلی از عزیزان خیر است نگاه علمی، کار امد سازی بدنه مدیریتی استان و داشتن برنامه حداقل برای مدت دو سال مانده به دولت تدبیر و امید می تواند راهگشای خیلی از مشکلات بوجود امده باشد.
این آرزو دور از دسترس نیست
تا زمانیکه مدیران به سفارش من و آقای. و نمایندگان استان و... که فقط اطراف خود را می بینیم انتخاب می شوند هیچگونه تغییری حاصل نخواهد شد.
صدای استان
Iran, Islamic Republic of
با این همه القاب که به آقای کیانی داده اید ایشان بفرمایند کدام سرمایه گذار را تاکنون به استان آورده اند کدام تاجر و بازرگان فعال و بزرگ را به استان آورده اند ؟ ماحصل قریب بیست سال قرارگرفتن در راس قوی ترین و پولدارترین تشکل بخش خصوصی چه رهاوردی برای استان داشته است؟ بنظر شما سفرکردن با پول دیگران به کشورهای دیگر کار بزرگی است؟ بنظر شما ساختن ساختمان با پول اطاق ایران کار سختی است آن هم وقتی که.پیمانکار آن باشی ؟ باید کمی واقع بین بود . بلند حرف زدن و حرفهای زدن چاره ای را دوا نمی کند. به عمل کار برآید. قریب بیست سال . افراد بر اطاق استان افتاده ، که به مدد نظام و پیمان های بزرگ و چندمیلیاردی به عنوان یکی از سرمایه داران مولتی میلیاردی استان است خودش کدام کار تولیدی راه اندازی کرده است؟ چقدر از کالاها و محصولات استان را صادر کرده است؟ اگر نگویید که در حال احداث کارخانه شن و ماسه هست. بله در حال احداث هست اما برای تامین مصالح مورد نیاز.. برای اخذ وام نزدیک. کدام صنعتگر برای تولید شن و ماسه برای هشت میلیارد تومن معرفی شده؟ حرف بسیار است . لطفن اگر به دنبال توسعه استان هستید به دنبال اطلاع رسانی شفاف هستید دقیقا" این مطالب درج شود. قطعا" فرصت برای آقای کیانی جهت دفاع فراهم هست . هرچند حرفهای ناگفته هم بسیار هست
صنعت
Iran, Islamic Republic of
بابا مدیر کی بود تو صنعتی
انصاری
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس کیانی عزیز
راه اندازی و نگهداری صنعت وظیفه بخش خصوصی است. جنابعالی ناتوانی بخش خصوصی را ناشی از عملکرد دولت می دانید. صنعتی که برای هر موضوعی محتاج کمک دولت است و با هر تغییر جزئی در سیاست های دولت دچار مشکل می شود همان بهتر که نباشد. دولت نزدیک به شصت سال است به صنایع خورد سازی به طرق مختلف یارانه می دهد چرا این صنعت هنوز نتوانسته روی پای خود بایستد؟ صنایع در استان کهگیلویه و بویر احمد ورشکسته هستند زیرا مریت اقتصادی واقعی ندارند و به امید دریافت کمک از دولت احداث شده اند. مدیران این صنایع از نظر حرفه ای و علمی واجد شرایط نیستند و نوآوری ندارند و توان رقابت در بازار را ندارند. احداث واحد های صنعتی جدید هم اگر قرار باشد به سرنوشت واحد های صنعتی قبلی دچار شود خیانت است. شما بفرمایید عملکرد و ارزش افزوده بخش صنعت و معدن چیست و چه منافعی برای مردم داشته است. شهرک های صنعتی استان تعطیل هستند. برادر عزیز تفکر و رویکرد ما غلط است همه چیز را از دولت می خواهیم و دولت را مقصر همه مشکلات می دانیم. البته بعید است شما حقایق را ندانید پس اطفا از ترفند نعل وارو استفاده نکنید. هر چه ساختمان زیبا بسازید و تمام دنیا را بچرخید و استان کهگیاویه و بویراحمد را معرفی کنید بی فایده است سازمان صنایع هم یک اداره است که هزینه دیگری بر بیت المال تحمیل می کند.مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید بخش خصوصی اگر محتاج کمک دولت باش...
لب
Iran, Islamic Republic of
آقاي كياني كاري كه بنام با صنعت كرده تا ده سال ديگر جبران نمي شود
مهدی
Iran, Islamic Republic of
علاوه بر اینکه برای یک مجوز باید کاغذ بازی کنیم مدیران ما یک چیزی هم به اون اضافه می کنن
انصاری
Iran, Islamic Republic of
آقای کبنا
رپرتاژ آگهی چاپ می کنید برای بالا بردن اشخاص ولی نظر منتقدین را چاپ نمی کنید. این هم کسب و کار شما است باید هزینه های خود را به هر شکل تامین کنید. البته فریب مردم و بزرگنمایی بی جهت گناه بزرگی است.
انصاری
Iran, Islamic Republic of
آقای کبنا
رپرتاژ آگهی چاپ می کنید برای بالا بردن اشخاص ولی نظر منتقدین را چاپ نمی کنید. این هم کسب و کار شما است باید هزینه های خود را به هر شکل تامین کنید. البته فریب مردم و بزرگنمایی بی جهت گناه بزرگی است.
مهجلو
Iran, Islamic Republic of
جناب کیانی ۲۰ سال اتاق بازگانی.
حتی نتونستی برا فروش پیاز قلعه رییسی و مرکبات دهدشت و سیب سیسخت مشتری و فروش پیدا کنی.
همش سفرهای بیمورد و بی خروجی و ....خدا کنه این سفرها با پول بچه های یتیم و بیت المال نبوده باشه.
حداقل این ۲۰ سال وقت خودتو هم تلف کردی.
رضا
Iran, Islamic Republic of
اگه دراخرلیست جامون بدن نماینده باید کلاهش رو هوابندازه نماینده ای یا کارمند شرگت نفت
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با با ایشان نداره ؟کی شده مهندس ؟
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1